1,9tdi

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
oulu
Posts: 33
Joined: 22.11.2011 10:46
Location: oulu

1,9tdi

Post by oulu »

1. Onko vm2000 1,9tdi 66kw AHUssa sinkitty kori ja mihin asti?
2. Mihin niitä takakontin kahta "pientä" pyöreää sähköpistorasiaa oikein käytetään tai mitä laitteita niillä voi käyttää?
3. Tilasin pasuunaan pohjapanssarin koy sheriff oisko samalla kannattanut laittaa se toinenkin pelti siihen vaihelaatikon alle? Nyt tulee vaan se moottorin/öljypohjan alle oleva... ja minkälainen on tuo koy sheriffi pohjapanssari ihan hyvä vai huono? LISÄÄN VIELÄ 2 KYSYMYSTÄ KUN UNOHDIN:
4. Voiko akkua ladata autosta akkulaturilla niin ettei akkua irroita (siis johtoja) vaan lataa sen akun sen ollessa paikoillaan autossa (on lämmin talli)?
5. Mitä se käytännössä tarkoittaa dieselissä se moottorin jälkikäyttö ennen sammutusta. Eli matka/aika vai mikä sen määrää... ja jos ei sitä tee polttaako kannen tai rikkooko turbon. Kysyn koska oli ohjekirjassa mainintaa, riittääkö pelkkä kierroksien lasku normaaliin vai pitääkö 1-2min jälkikäyttää ennen sammutusta. KIITOS :roll:
Last edited by oulu on 25.11.2011 19:07, edited 3 times in total.
User avatar
AjH
Posts: 3160
Joined: 31.8.2006 14:36
Location: Nokia

Post by AjH »

1. jaa-a ;)

2. siis ne takaa kattoen oikeassa sivussa, eikös ne oo ihan tupakansytytin malliset?

3. on hyvä suoja, monella tälläkin foorumilla on jo sama autossaan. Helppo irrottaa öljynvaihtoa varten kun bensakoneisessa suodattimen vaihto on vaikeaa muuten ja helpompi se proppukin on avata. Ite en lootan suojaa ottanu kun loota ym on aika korkealla, hajoaa todennäköisesti paljon muutakin jo ennen kun lootan pohja on säpäleinä.

4. Voi ladata irrottamatta, mutta ei laturia ajatellen kannata startata sillon kun laturi on kiinni, laturi ei tykkää

5. jälkikäyttöä tarvii jos suoraan motarilta ajaa esim huoltsikalle, eli pitkään isommilla kierroksilla ajamisen jälkeen kannattaa pieni tovi jälkikäyttää. Normaalissa pikkukierroksilla tapahtuvassa taajama-ajossa ei liene tarvetta, tai voi se varmaan pidentää turbon ikää jostain 400tkm matkasta vielä 50tkm pidemmälle, ehkä :)
Ja turbo on siis se hajoava osa, turbo kun voi olla punahehkussa kovilla kierroksilla ja siitä suoraan sammuttaa auton niin öljyt palaa laakereihin ja akseliin kiinni...
Toki jälkikäyttö huonoa tee millekkään autolle vaikka ratakierroksen päälle, kyllähän se kone ja öljyt paremmin kestää aikaa kun antaa vähän jäähtyä ennen sammuttamista.
Last edited by AjH on 25.11.2011 23:22, edited 3 times in total.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT

MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
User avatar
JukkaA
VCF Member
Posts: 1917
Joined: 13.12.2005 21:30
Location: Savonlinna
Contact:

Post by JukkaA »

1. Moottorikoodihan ei sinkitykseen vaikuta ja jos se kori on sinkitty niin on varmaan myös maailman tappiin asti.
Kilu
Posts: 1245
Joined: 20.9.2010 20:17

Post by Kilu »

oulu wrote:3. Tilasin pasuunaan pohjapanssarin koy sheriff oisko samalla kannattanut laittaa se toinenkin pelti siihen vaihelaatikon alle? Nyt tulee vaan se moottorin/öljypohjan alle oleva... ja minkälainen on tuo koy sheriffi pohjapanssari ihan hyvä vai huono? LISÄÄN VIELÄ 2 KYSYMYSTÄ KUN UNOHDIN:
4. Voiko akkua ladata autosta akkulaturilla niin ettei akkua irroita (siis johtoja) vaan lataa sen akun sen ollessa paikoillaan autossa (on lämmin talli)?
Itse laitoin myös vaihdelootalle panssarin. Eipä tarvitse turhaan jännitellä talvella tai mökkitiellä, eikä irroitukseenkaan mene 5:ttä minuuttia enempää. Asensin myös Defan akkulaturin, jossa voi lämppärin johdolla ladata akkua. Kesäksi olen irroittanut pois.
Post Reply