Matto märkänä
Matto märkänä
Huomasin eilen että apparin puolen takapenkin matto on märkänä jonkin verran kumimaton alta, muut ovat aivan kuivina eli etupenkin matot ja kuskin puolen takapenkin matto täysin kuivat... takaoven tiiviste ehyt, mistä vois johtua?
Vielä kun tietäis auton mallin ja vuosimallin mistä on kyse?oulu wrote:Huomasin eilen että ampparin puolen takapenkin matto on märkänä jonkin verran kumimaton alta..muut ovat aivan kuivina eli etupenkin matot ja kuskin puolen takapenkin matto täysin kuivat...takaoven tiiviste ehyt..mistä vois johtua..
EDIT:Tupajumi ehti ensin.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
No niin, itttellä oli joskus 1998 farkku Passatti ja akkukaukalo täyttyi vadestä ja sieltä se sitten valui jostain läpiviennistä auton sisään myös edestä oli matot märkänä. Tökkäsin rautatangolla tötteröt pois ja kuivattelin sanomalehdillä ja puhaltimelle matot kuivaksi, tämän jälkeen ongelmaa ei esiintynyt. Huomioi että autossasi ei välttämättä ole samaa vikaa, mutta kannattaahan se akkukaukalo tarkastaa.
Tässä olisi kyllä niin DIY-ainesta ettei missään muussa. Auton mallin puuttumisen huomasin vasta kun jokku sitä kyseli, itse mietin heti että taas yksi Passatti, aina näitä riittää
Haullakin löytyy tätä aihetta, en kyllä hakusanoja osaa antaa, mutta on käsitelty moneen kertaan.
Tulpat on akkukaukalon pohjalla, sieltä putsaat kaikki ryönät veke niin näet kyllä ne reiätkin mitkä menee suoraan alaspäin pohjasta läpi.
Sit jos tuolta ei löydy syytä veden tulvimiselle niin sitten ovet ja ilmanputsarin kotelo on seuraavat tutkimiskohteet.
Lattiamaton itse kuivaisin irrottamalla etupenkin ja kynnyslistat ja sitten mattoa ylös kunnolla ja sinne alle puhaltamaan sisätilalämppäri tai pari tai joku vastaava puhallinlämmitin. Kestää kyllä hyvän tovin ennenkuin on oikeasti kuiva. Ja on etujalkatilassakin vettä, vaikkei se maton läpi tunnu. Siellä on semmonen mukava kuoppakin mihin sitä vettä mahtuu varastoon.

Haullakin löytyy tätä aihetta, en kyllä hakusanoja osaa antaa, mutta on käsitelty moneen kertaan.
Tulpat on akkukaukalon pohjalla, sieltä putsaat kaikki ryönät veke niin näet kyllä ne reiätkin mitkä menee suoraan alaspäin pohjasta läpi.
Sit jos tuolta ei löydy syytä veden tulvimiselle niin sitten ovet ja ilmanputsarin kotelo on seuraavat tutkimiskohteet.
Lattiamaton itse kuivaisin irrottamalla etupenkin ja kynnyslistat ja sitten mattoa ylös kunnolla ja sinne alle puhaltamaan sisätilalämppäri tai pari tai joku vastaava puhallinlämmitin. Kestää kyllä hyvän tovin ennenkuin on oikeasti kuiva. Ja on etujalkatilassakin vettä, vaikkei se maton läpi tunnu. Siellä on semmonen mukava kuoppakin mihin sitä vettä mahtuu varastoon.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Ok kiitos. Sori jos on tyhmiä kysymyksiä, yritän käyttää hakua ja oonkin jo käyttänyt jonkin verran... mutta kun haluaisi saada teidän enempi tietävien vastauksia ja vinkkejä. Huomenna auto ollut 1kk ja itellä tulee "mittariin" 54vuotta eli molemmat vanhoja pieruja paljoilla kilometreillä joten vuotoja on kummassakin.. autoni rekistöröity 28.11.2000 ja ite oon rekistöröity 28.11.1957
ps.mitä tarkoitat diy aineellasi muuten???

Joku voisi kirjailla tonne DIY-otsikon alle tästä oppaan. Tämähän on siis 3B ja BG Passattien varmaan aika lähelle yleisin ongelma ja harmillinen sikäli että toi kuivaaminen vaatii vaivaa aika tavalla. Ja sitten jos se vika ei ole helpoin eli akkukaukalon tyhjennys niin lisää pään vaivaa tulee ja mahdollisesti lisää lattiamaton kuivauksia. Kuten itsellä, kaksi vaiko kolme kertaa kuivailin omani ennen kuin oli kaikki vuotopaikat tilkitty.
Josta puheen ollen, tuolla kävijöiden autoissa tais mun auton ketjusta löytyä jotain juttua tähän aiheeseen ja joku kuvakin.
Edit: niin kyllä kysyä saa ei siinä mitään. Toivottavasti toi DIY-ohje syntyisi jonkun toimesta niin sitten olisi faktaa löytyvillä helposti.
Josta puheen ollen, tuolla kävijöiden autoissa tais mun auton ketjusta löytyä jotain juttua tähän aiheeseen ja joku kuvakin.
Edit: niin kyllä kysyä saa ei siinä mitään. Toivottavasti toi DIY-ohje syntyisi jonkun toimesta niin sitten olisi faktaa löytyvillä helposti.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Niin jos sieltä kautta jotain vuotaa. Ovet on helppo testata:
- auto tasamaalla, ovi auki
- kaataa vettä lasille (vaikka ämpärillä, kastelukannulla tmv, reilusti siis)
- katsoo oven alareunaa että vesi valuu niistä alareunan rei'istä, mutta ovipahvin alta ei saa tulla mitään
Jos valuu ovipahvin alta niin sitten tarvitaan tosiaan uutta tiivistysmassaa peltien väliin.
- auto tasamaalla, ovi auki
- kaataa vettä lasille (vaikka ämpärillä, kastelukannulla tmv, reilusti siis)
- katsoo oven alareunaa että vesi valuu niistä alareunan rei'istä, mutta ovipahvin alta ei saa tulla mitään
Jos valuu ovipahvin alta niin sitten tarvitaan tosiaan uutta tiivistysmassaa peltien väliin.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.