Peilien lämmitys Passat 3B
Peilien lämmitys Passat 3B
Huomasin eilen kun oli ekaa kertaa peilit jäässä ja laitoin peilien lämmittimen päälle ettei sula kun apparin puolen sivupeili. Eli kuskin puoli "pimee" kai vastus palanut... sähkösäädöt pelaa molemmissa. Olen säädintä pitänyt joko l tai r kun kuulemma se keskiasennossa pitää ne peilien lämmittimet koko ajan päällä ja siinä keskiasennossa se olikin kun auton ostin. Mutta miten se peilin lasin vaihto tapahtuu käytännössä? Kuulemma Motonetistä vois löytyä niitä peilien laseja lämmityselementillä sopuhintaan.
passat variant 1,9tdi ahu 66kw-00
Itse pidän aina sitä namiskaa keskiasenossa. Se peilien lämmitys toimii vain, kun laitat takalasinlämppärin päälle. Ainakin niin menee meikäläisen autossa. Kannattaa ensin tarkistaa onko se peililasi edes kunnolla kiinni siinä vastuksessa. Huonosti muuten lämmittää, jos ilmaa on välissä. Tuolta DIY-osiosta itsekin sain aikanani avun peiliongelmiin.
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=10737
Itse ostin romarilta parit sivupeilit varaosiksi, kun väri sattui olemaan sama.
http://variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=10737
Itse ostin romarilta parit sivupeilit varaosiksi, kun väri sattui olemaan sama.
- Sami Jalonen
Kyllä se toimii muutenkin, ei tarvi olla takalasin lämmitin päällä. Itelläki meni just.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
mulla taas on kokoaja lämmitys mitä ilmeisemmin päällä ku ei eile aamuyöl ku lähin töihin päin nii alko kyl iha iteksee peilit lämpeilee.. ja on säädin siinä keskiasennossa.
Last edited by Tomppa- on 29.11.2011 20:01, edited 1 time in total.
Niinkö? Itse aina pidän lämppäriasennossa peilejä ja pysyy kyllä jäässä ilman takalasinlämppärin kytkemistä. Vastaava toimintaperiaate on ollut myös aiemmin omistamassani autoissa, jotka tosin eivät ole volkkareita.Sami Jalonen wrote:Kyllä se toimii muutenkin, ei tarvi olla takalasin lämmitin päällä. Itelläki meni just.
- Sami Jalonen
Ok, eroja sit. Ainakin omassa lämpenee kun kääntää keskelle sen säätimen.
Tomppa-, juuri sillon ne lämpeneekin kun on siinä keskiasennossa
Tomppa-, juuri sillon ne lämpeneekin kun on siinä keskiasennossa

Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
On tästä aiemminkin puhetta ollu. Kilun autossa ilmeisesti on jotain omaa johtoviritelmää jossain välissä koska kyllä ainakin yleisen mutun perusteella ne peilit lämpiää aina kun säädin on siinä keskiasennossa, takalasin lämppäristä riippumatta.
Tämähän on se syy miksi ne vastukset on usein rikki, peilit kuumina kesät talvet
Edit: ja edelleen itse olen sitä mieltä että sais olla tolleen kun Kilun autossa toimii, eli vain takalasin kanssa lämpiää, tai ainakaan ei tarvis sen peilinsäätimen keskiasennossa pelkästän lämmetä. Aina välillä tahtoo peilit kääntyä kun sitä nupeloo tökkäsee ja valitsin on pois lämmitykseltä
Günther engineering...
Tämähän on se syy miksi ne vastukset on usein rikki, peilit kuumina kesät talvet

Edit: ja edelleen itse olen sitä mieltä että sais olla tolleen kun Kilun autossa toimii, eli vain takalasin kanssa lämpiää, tai ainakaan ei tarvis sen peilinsäätimen keskiasennossa pelkästän lämmetä. Aina välillä tahtoo peilit kääntyä kun sitä nupeloo tökkäsee ja valitsin on pois lämmitykseltä

Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
- Pasi Häkli
Mulla sama ongelma, eli ei peilit lämpene. Mulla ainakin peilien lämmitys on takalasin lämmittimen kanssa samassa napissa. Tämän tiedän siitä, että vikakoodin (vag-com) heittää peilien lämmittämisestä vain silloin kun painan takalasin lämmittimen päälle.
Last edited by renze on 18.1.2012 14:26, edited 1 time in total.
Nyt soi: Passat variant 1.9tdi (74kw) -02.
Exät: Passat 1.8T -98, Passat variant 1.9tdi -02, Golf variant 1.8 -98
Exät: Passat 1.8T -98, Passat variant 1.9tdi -02, Golf variant 1.8 -98
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Pasi Häkli