TRP T4 2.5TDi kytkin

Transporter, Caravelle, Multivan, Caddy, Crafter ja Amarok
Post Reply
Jaspa
Posts: 17
Joined: 10.12.2011 18:02
Location: Ylöjärvi

TRP T4 2.5TDi kytkin

Post by Jaspa »

Kyselisin että mahtaakohan olla kytkimen vaihdon paikka transportterissa.

Eli sellasta vikaa, että tyhjäkäynnillä kuuluu "kalkatusta" oikean etupuörän takaa aina välillä. Sitten liikkeelle lähdettäessä kun luistattaa kytkintä niin se täristää välillä aikas reilusti. Lueskelin jostain että tämä olisi kaksoismassavauhtipyörän "ominaisuus" kun se rupee vetelemään viimeisiään. Myös täyskaasulla kyyhdyttäessä tuntuu pientä värinää.

Autolla on ajettu vajaat 360tkm ja se on 2.5Tdi koneella.
User avatar
Timos
Posts: 251
Joined: 19.12.2010 15:24
Location: Loppi
Contact:

Post by Timos »

eiköhä se massapyörä ole. kytkimen painallus tyhjäkäynnillä saattaa myös muuttaa kalkatusta. täristää vedätettäessä isolla vaihteella myös vaihdekeppiin.
Jaspa
Posts: 17
Joined: 10.12.2011 18:02
Location: Ylöjärvi

Post by Jaspa »

Mitä kaikkee sinne kannattaisi sitten vaihtaa? Kumpaa suosittelisitte? Kaksoismassavauhtipyörä kytkinpakettia vai yksimassavauhtipyörä kytkin pakettia. Yksimassa paketti lukemani mukaan kestävämpi mutta saattaa tehdä kipeää vaihteistolle?? Onko täällä kellään kokemusta noista vaihtoehdoista?
as
Posts: 543
Joined: 30.5.2009 12:32

Post by as »

http://www.tamgears.com

Jos maantie ajoa paljon niin tavallinen ja kaupunki ajossa massakytkin oikea valinta??
Tupajumi
Posts: 76
Joined: 14.2.2008 10:16

Post by Tupajumi »

Täällä yksimassa ollu jo melko pitkään, pahaa sanottavaa ei ole. Ensivuoden alussa korvataan toisestakin portterista kaksoismassa yksimassalla.
Jaspa
Posts: 17
Joined: 10.12.2011 18:02
Location: Ylöjärvi

Post by Jaspa »

Sekalaista ajoa aika pitkälti... Välillä tulee vedeltyä hevostraileria, niin kumpikohan olisi sen kannalta parempi vaihtoehto?
User avatar
Timos
Posts: 251
Joined: 19.12.2010 15:24
Location: Loppi
Contact:

Post by Timos »

kommentoin vaikken tiedäkään. itse kun lähden t5:llä vetää 2000kg vaunua, niin tuntuu siltä kun kaksoismassa pääsis joustamaan "pohjaan saakka". tiedä sitten miten paljon vaikuttaa sen tai laatikon kestävyyteen. lähtee paikaltaan niinku kuminauha ja parin metrin jälkeen nykäsee, myös veto päällä värinä tuntuu vaihekepissä. nämä vain vaunu perässä.
Jaspa
Posts: 17
Joined: 10.12.2011 18:02
Location: Ylöjärvi

Post by Jaspa »

Okei, eli ilmeisesti se yksimassa kytkin voisi olla parempi vetohommiin? Vai mitä mieltä muut on?
as
Posts: 543
Joined: 30.5.2009 12:32

Post by as »

"Okei, eli ilmeisesti se yksimassa kytkin voisi olla parempi vetohommiin?"

Molemmilla kulkee, laita halvin ;))
Antti_T4
Posts: 31
Joined: 9.3.2009 9:33
Location: Mikkeli

Post by Antti_T4 »

Olisiko mahdollista, että alipainepumppu pitää sen "kalkattavan" äänen? Ainakin omassa kulkineessa ääni loppuu, kun pumppaa jarrua reilusti paikallaan ollessa...
Jaspa
Posts: 17
Joined: 10.12.2011 18:02
Location: Ylöjärvi

Post by Jaspa »

Antti_T4 wrote:Olisiko mahdollista, että alipainepumppu pitää sen "kalkattavan" äänen? Ainakin omassa kulkineessa ääni loppuu, kun pumppaa jarrua reilusti paikallaan ollessa...
Juu kokeilin tuota jarrun pumppaamista niin se ääni loppui... Onko kyseisestä kalkatuksesta mitään haittaa?
Antti_T4
Posts: 31
Joined: 9.3.2009 9:33
Location: Mikkeli

Post by Antti_T4 »

Jaspa wrote:
Antti_T4 wrote:Olisiko mahdollista, että alipainepumppu pitää sen "kalkattavan" äänen? Ainakin omassa kulkineessa ääni loppuu, kun pumppaa jarrua reilusti paikallaan ollessa...
Juu kokeilin tuota jarrun pumppaamista niin se ääni loppui... Onko kyseisestä kalkatuksesta mitään haittaa?
Ei siitä äänestä haittaa ole, kuulostaa vaan rumalta. Kyllä sie sitten huomaat jarruissa, kun se lakkaa tekemästä alipainetta. Miulla tuo ääni on jo kuulunut n 100 tkm. Varaosana pumppua saa vajaalla 200 €urolla...
Tupajumi
Posts: 76
Joined: 14.2.2008 10:16

Post by Tupajumi »

Ja jos ei halua köyhtyä, niin pumpun voi tyhjentää öljystä ja taas ajaa sen 100-150 tkm.
Post Reply