Niin, kuvattuna 1Z moottorilla varustettu 1,9 tdi passat. Suuttimille ei tule ainetta, magneettiventtiili pakotettu auki, mutta siitä huolimatta ei polttoainetta tule. Onko jossain polttoainepumppu? Vai mistä tätä vikaa pitäisi lähteä purkamaan. Kytkin magneettiventtiiliin suoran 12V virran akulta, mutta onko joku muu polttoaine linjassa joka estää aineen tulemisen?
Ainetta on tankissa, ja suodatinkin lähes uusi... kaivataan pikaisia vastauksia mitä kannattaa kokeilla? Tiedetään, että
myymällä tämänkin auton, pääsee irti vaikeuksista...
Pyörii, mutta ei käynnisty....
Eli tässä mallissa on siis elektronisesti ohjattu ruiskutus? Jolloin tuo jakajapumppu ei anna ainetta ellei ECU boksilta tule käskyä? Mutta missä tuo "käskijä" on? Onko se kampiakselin asentotunnistin? Pitäis saada pikaisesti auto liikenteeseen, joten nyt hyviä ajatuksia mistä hakea vikaa... Auto hyytyi suoraan ajosta.
-vw-
Monologi jatkukoon, kuinkas ollakkaan - yksi ohjauspiuhoista (jotka muuten on pätkitty jostain syystä) oli piilopaikastaan, tuulettimen moottorin alta, poikki ja näinollen ohjain oli ilman yhtä tärkeää ohjausvirtaa.... Tämän jälkeen moottori kyllä käynnistyy hyvin ja muuten toimii - mutta tehot ovat kadoksissa?... Liekö ahtopaineet alhaiset / tai sitten se surullisen kuuluisa venttiili on rikki... voiko tuota jotenkin testata? näyttää kyllä ihan uudelta tai siis vasta vaihdetulta... Jatketaan monologia... voisiko tämän korjata vain kuittaamalla vikalistan? Turbo ei mielestäni ole menossa täysillä mukana.... Noh, huomenna auto saa arvoisensa huoltajan ja toivottavasti vikalista pienenee huomattavasti.
-vw-
...päivitystä, osa vioista siis on saatu pois, mutta edelleen sellaisia ihmeellisiä tapahtumia sarjoittain tulee vastaan. Pakkasilla auto toimii muuten hyvin mutta alakierroksilla nykiminen alkaa ja sitä jatkuu ja jatkuu.. vaikka dieselistä kysymys - niin siitä huolimatta tuntuu kuin bensa-auton kaksi pyttyä olisi pois pelistä. Kuski heiluu kuin heinämies kun nykiminen on pahimmillaan.... Toinen vika ilmenee kun autolla ajaa pitkään - yhtäkkiä veto loppuu ja moottori sammuu.... hetken mietittyään auto lähtee käyntiin, aivan kuin mitään ei olisi vikana... ei muuten mutta kun 80 kilometrillä odottelee pari kolme kertaa tien sivussa auton käynnistymistä - niin jotenkin tuntuisi mukavammalta - että autolla voisi ajaa suoraan päätepysäkille. Syksyllä, kun vesisade oli pahimmillaan, kävikin niin yllättävästi että vikakoodilista tyhjeni, eikä uutta vikakoodia ilmaantunut. ELI SIIS MAADOITUSVIKA!!!! mutta mitä pitäisi maadoittaa?????? Onkohan kellään samankaltaisia oireita/parannusehdotuksia?????
-vw-
Avasin ECU boksin, ja sisältä löytyi rikkinäinen letku. Nyt sekin on sitten vaihdettu - mutta edelleen tuo määränsäätö tulee vikalistaan... Auton vuosimalli on muuten 1994 mutta tuo ohjainboksin kannessa on vm. 1997, eli onkohan joku vaihtanut autoon boksin? johtuisikohan viat siitä?hejuni wrote:...päivitystä, osa vioista siis on saatu pois, mutta edelleen sellaisia ihmeellisiä tapahtumia sarjoittain tulee vastaan. Pakkasilla auto toimii muuten hyvin mutta alakierroksilla nykiminen alkaa ja sitä jatkuu ja jatkuu.. vaikka dieselistä kysymys - niin siitä huolimatta tuntuu kuin bensa-auton kaksi pyttyä olisi pois pelistä. Kuski heiluu kuin heinämies kun nykiminen on pahimmillaan.... Toinen vika ilmenee kun autolla ajaa pitkään - yhtäkkiä veto loppuu ja moottori sammuu.... hetken mietittyään auto lähtee käyntiin, aivan kuin mitään ei olisi vikana... ei muuten mutta kun 80 kilometrillä odottelee pari kolme kertaa tien sivussa auton käynnistymistä - niin jotenkin tuntuisi mukavammalta - että autolla voisi ajaa suoraan päätepysäkille. Syksyllä, kun vesisade oli pahimmillaan, kävikin niin yllättävästi että vikakoodilista tyhjeni, eikä uutta vikakoodia ilmaantunut. ELI SIIS MAADOITUSVIKA!!!! mutta mitä pitäisi maadoittaa?????? Onkohan kellään samankaltaisia oireita/parannusehdotuksia?????
-vw-