Passat 3B lämmitin ongelmaa

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
ToniVW

Passat 3B lämmitin ongelmaa

Post by ToniVW »

Moi

Olen tuossa passatissani joutunut kiroamaan useammin tässä alkaneen talven aikana tuota sisätila puhallinta, siis se joiden säätimet on mankan kohdalla. Varsinkin tänä aamuna töihin lähdettyä, ne ei pärähdä päälle, ja ikkunat huuruutuu nopeasti näin pakkasen tullen. Sitten kun autolla on ajettu tietyn jaksoin, kun tunnustelen puhallin reikien kohdalta, esim kuskin puolelta, niin sieltä tuntuu tulevan lämmintä ilmaa mutta vauhtiakin pitää olla se 80km/h jotta se alkaa tuntumaan, joskus se vaan tälleen kylmällä pärähtää päälle yhtä äkkiä ja sitten taas toimii niin kauan kun on taas ollut auto seisatuksessa useamman tunnin. Onko keleillä siis suurikin vaikutus tähän, joskus syksyllä oli ihan samanlaista ongelmaa ennen pakkasiakin.

Ärsyttävää vaan kun pitää samalla ikkunoita putsata huurusta, kun autolla ajellee.
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Taitaa olla puhallinmoottori vaihtokunnossa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
ToniVW

Post by ToniVW »

Pasi Häkli wrote:Taitaa olla puhallinmoottori vaihtokunnossa.
Osaatko arvioida tuollaisen härvelin hintapuolta?
Jos tässä nyt sen verran vielä tuohon pasuunaan pistää eskoja, onhan tuo melkeimpä turvallisuuden kannalta pakollinen laite joka pitäs saada toimimaan.
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Enpä osaa sanoa... Ainakin climatronicilliseen malliin makso lähes 500€.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
ToniVW

Post by ToniVW »

Mulla on ilmastoimaton versio eli omassa ei ole Ilmastointia vaan tuo perus puhallin :)
Pitääpä kävästä huomenna Karjalan Purkupojilta kyselemässä millasilla hinnoilla siellä on.
Tero Häkli

Post by Tero Häkli »

tarvike varmaan alle satkun.... laita rekkari privalla niin voin kattoo =)
Vw LT -99 x 2
Nissan Almera -04
MB 210 -99
http://www.huoltis.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
ToniVW

Post by ToniVW »

Ylläri pylläri, tänä aamuna taas lähti puhaltamaan ilman mitn ongelmia.
Veikkaisin että joko sielä on kosteutta kerääntynyt ja se sen takia oireilee, tai sitten kosketushäiriö liitoksissa tms.
Tomppa-
VCF Member

Post by Tomppa- »

Mulla on kanssa ollut nyt muutamat kerrat ongelmia saada puhaltaa lämmintä tuo climatronicci anto vikakoodin ilmastointi/lämmitys puolelta. Välillä puhaltaa kylmää vaan ja sit taas yhtäkkiä alkaa tulee lämmintä ja puhallusteho nousee. Vikakoodi lukee tuol vag-com gurut help otsikossa. Jos tajusin sen oikein niin kyllä mul tuolla jalkatilojen välissä liikkuu ainakin joku punanen "keppi" kun muuttaa lämpötilaa mut en saanut päätä tarpeeks syvälle tungettuu et olisin mitää läppää löytänyt sieltä. Oli vaan hanskalokero irti. Jos tarttee jotain ostaa nii osaisko joku sanoo hinta-arviota?

Ja muutes onkohan mulla ulkoilma lämpöanturi rikki ku olin noin 1.5 tuntii n. 13 asteises hallis ja mulla näytti edellee anturi mittaristossa -4,5 ja climas -4. Kävin räpläämäs sitä ja kun lähin liikkeelle hallista niin sit alko mittari seilaa sielt -4,5 asteesta +3 asteeseen ja sit takas miinuksen puolelle suunnilleen näyttäen oikeaa lämpötilaa mitä katoin himas mittarii.
ToniVW

Re: Passat 3B lämmitin ongelmaa

Post by ToniVW »

Sen verran, että onko tuo irroitus/vaihto kuin iso urakka, itse poistin tuossa hanskalokeron perjantaina, jotta näen millainen laitos se on oikein tuo puhallin sydeemi, että virtaliittimet veks, ruuvit veks irroitus jne vai onko vielä jotain muutakin irrotettavaa kun pelkkä hanskalokero?
lasse86

Re: Passat 3B lämmitin ongelmaa

Post by lasse86 »

Mulla teki saman tuo oma pasuuna. Toimi välillä ja välillä ei. Puhallin on tosi helppo irrottaa, eli hanskalokero irti, puhallimen torxsit auki ja piuhat irti niin puhaltimen saa pöyälle. Ite kokeili puhaltimen toiminna niin, että otin akulta suoran virran puhaltimelle piuhoilla. Puhallinhan toimi, joten tein siitä johtopäätokset, että hiilet ovat puhaltimesta loppu, mutta kun sitä heilutteli niin hiilet vaihtoivat hieman paikkaansa ja alkoivat toimiin. Aikaa tästä on pari kuukautta ja sen jälkeen toiminu ihan normaalisti. Varmaan jossain vaiheessa tulee vaihto eteen.

Hintaa ei tullut tarkastettu, mutta kaveri oli vaihtanut johonkin lämppärin puhaltimeen pelkät hiilet. Hinta oli tullut alle kympin, mutta kuulemma aika iso homma saada hiilet oikean kokoisiksi.
Post Reply