3A Passat tuomiopäivä

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
MakeH
Posts: 5
Joined: 9.2.2012 17:31

3A Passat tuomiopäivä

Post by MakeH »

Kaikki alkoi viime lauantaina, kun 96 mallinen Tdi-Passat hyytyi ihan 1 ja 2 pahaan paikkaa. Vika osoitautui räpinän perusteella olevan 109-releessä, ja kuoren irroituksen jälkeen sain puristeltua kärkiä sen verran yhteen, että sain auton ajettua hankeen. Illalla sitten 27 asteen pakkasessa lukuisien epätoivoisten pellepelotonkeksintöjen ja kipinöiden jälkeen sain viriteltyä releen 30 ja 87 nastat yhteen tunkemalla releen sisään auton lattialta löytämäni laippamutterin. Sen jälkeen auto alkoi prötäämään , joutokäynti nousi n.1200 rp/m, ja huippukierrokset ovat siellä 2300 paikkeilla.
Sain seuraavana maanantaina marmoritiskiltä uuden releen, kun kerroin mistäpäin autoa rele löytyy, ja releen varaosanumeron. Varaston hyllypaikkaa ja tuotteen hintaa mä en sille rassukalle osannut kertoa, että varmasti teetti töitä sielläkin päässä :!:

Oireet eivät enää poistuneet, ja ainaki seuraavista kohteista vikakoodit löytyivät:

Hall-anturi
Pumpun ajoitus
Lämpötila-anturi
Ilmamäärämittari
Imuilman lämpöanturi

en muista näitä tarkemmin, mutta mieleen tulee kysymys, että sulatinko ohjainlaitteen siellä säheltäessäni? :shock:
Pietu71
Posts: 41
Joined: 30.6.2011 12:45
Location: Pälkäne

Re: 3A Passat tuomiopäivä

Post by Pietu71 »

KYLLÄ! :buttrock

tää oli vaan huuli,ei edes arvaus,joku voi poistaa!
Last edited by Pietu71 on 10.2.2012 19:04, edited 1 time in total.
MakeH
Posts: 5
Joined: 9.2.2012 17:31

Re: 3A Passat tuomiopäivä

Post by MakeH »

Tätä kyllä itsekin epäilin melko vahvasti. Mutta sainpahan ajamalla kotiin :mrgreen:
Saakohan tuota millään tutkittua tarkemmin, vai onko varma veikkaus? Kytkentäkaaviota ja flukea kummempaa ei ole nyt käytössä.
MakeH
Posts: 5
Joined: 9.2.2012 17:31

Re: 3A Passat tuomiopäivä

Post by MakeH »

Pietu71 wrote:KYLLÄ! :buttrock

tää oli vaan huuli,ei edes arvaus,joku voi poistaa!
Stand for what you guess! Ei aleta mamoilemaan. Aika pienellä puuhastelullahan tuo selvisi, että anturien maadoitus oli kadoksissa. Seuraavaksi sähkökuvia tuijotellessani selvisi että ko. maadoitus oli ohjainlaitteen sisuksissa.
Vedin piuhan imuilmanlämpöanturilta (töissä sattui vielä olemaan sopivia liittimä) suoraan maihin, ja katso: Anturit olivat toimivat.
Sitten alan taas ihmettelemään vanhoja vikoja. Tuntuu siltä, että ahdin muuttuu pakokaasujarruksi kun oikein reuhdotaan. Kaasua hellimällä alkaisi taas puhaltamaan, mutta tasamaalla 140 km/h on jo melkoisen kikkailun takana. Ylämäessä sitten vielä hiljempaa. Harmittaa kun joskus joku menee ohi, eikä oikein voi mitään muuta tehdä kuin hävetä.
Post Reply