Laturi itsessään on kahdella pultilla kiinni jotka aukeaa/aukaistaan jakopään puolelta.
Nosturi on kiva apuväline koska ainakin itse sain laturin alemman pultin helpommin alakautta irti kun työnti käden melkein kokonaan konehuoneeseen alakautta.
Apulaitehihna/moniurahihna pitää irroittaa ja sen saa pois kun löysää 17mm lenkkiavaimella automaattikiristimen ja nostaa hihnan laturin pyörän päältä pois.

Laturi on tosiaan 2 pultilla kiinni kannakkeessaan. Jos joku muistaa millä kannalla pultit oli niin saa muistuttaa. Oliskohan ollut 13mm.
Muista myös irroittaa laturin johdot. Jos et irroittanut akun napaa niin suojaa laturin paksu latausjohto ettei se osu mihinkään metalliseen/maihin.
Laturi nostettuna pöydälle.

Kuvasta näkee kuinka laakerirasvat ovat työntyneet ulos vapaakytkimestä sen ulkosyrjää pitkin.
Vapaakytkimen irroitukseen tarvii erikoistyökalun "Sauer 6048285"



Pulttipyssyllä lähtee mukavasti auki ja kiinni. Tässä kuvassa vapaakytkin irroitettuna.

Kiinnipäin laitoin tosiaan niin, että potkaisee pulttipyssyllä muutaman kerran kiinnipäin täydellä teholla antaen laturin ottamien kierrosten välillä pysähtyä.
Laturin jalassa on liukuva holkki joka pitää olla tarpeeksi auki kun laturia laittaa takaisin jotta se menee paikoillensa. Vastaavasti irti otettaessa se voi olla aika tiukkaan puristunut ja laturia sai ainakin omassa tapauksessa aika voimakkaastikin väännellä, että sai sen irti.


Lopuksi vain nurinkurisessa järjestyksessä takaisin kiinni.
Uusi laturi paikoillaan.

