3C Steering column lock defective
3C Steering column lock defective
Onkos kellään tullut tollasta tekstiä ajotietokoneeseen?
Eilen tuli eikä autoa meinannu millään saada käyntiin.
Luin ultimatevw:n puolelta että joutuu ehkä vaihtamaan koko ohjausakseli ja mukavuusohjainlaite.
Jollekkin oli ilmeisesti vaihdettu pelkkä ohjainlaite ja kaikki ongelmat oli ohi.
Eilen tuli eikä autoa meinannu millään saada käyntiin.
Luin ultimatevw:n puolelta että joutuu ehkä vaihtamaan koko ohjausakseli ja mukavuusohjainlaite.
Jollekkin oli ilmeisesti vaihdettu pelkkä ohjainlaite ja kaikki ongelmat oli ohi.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Mulla on ollu saman ikäisessä Passatissa sama juttu. Lueskelin vähän asiaa koskevia juttuja ja jossain neuvottiin kokeilemaan seuraavaa:
Auton käynnistys pitää tehdä rauhallisesti siten, että työnnät avaimen sisään sen verran että rattilukon keltainen valo syttyy kojetauluun. Odota että se sammuu paina sitten avainta sisään siten, että sytytysvirrat menee päälle ja odota että punainen rattilukon valo sammuu. Sen jälkeen vasta startti.
Tuo hidas starttisekvenssi (menee siinä ehkä se 2-3 s) on mulla auttanut. Aiemmin noita herjoja tuli ehkä yhtenä päivänä viikossa. Nyt on mennyt jo toista kuukautta ettei ole herjannut. Jotenkin se liittyy avaimen tunnistukseen ja ajonestoon.
Huollossa tuumattiin, että korjaustoimenpiteeksi riittää se ohjainlaitteen uusiminen, maksaa töineen 350 € luokkaa. En viitsinyt antaa tehdä, jos tämä hidas käynnistäminen riittää. Pitää seurailla tilannetta.
Ulkomaisilta foorumeilta lueskelin asiasta, niin esim Kanadassa näitä on korjattu tänä vuonna juuri 06 vuoden passatteihin takuuna paljon. Tuntuu pääosin olevan 06 vuotisten vaiva, joitakin juttuja on kyllä tuoreemmistakin.
Auton käynnistys pitää tehdä rauhallisesti siten, että työnnät avaimen sisään sen verran että rattilukon keltainen valo syttyy kojetauluun. Odota että se sammuu paina sitten avainta sisään siten, että sytytysvirrat menee päälle ja odota että punainen rattilukon valo sammuu. Sen jälkeen vasta startti.
Tuo hidas starttisekvenssi (menee siinä ehkä se 2-3 s) on mulla auttanut. Aiemmin noita herjoja tuli ehkä yhtenä päivänä viikossa. Nyt on mennyt jo toista kuukautta ettei ole herjannut. Jotenkin se liittyy avaimen tunnistukseen ja ajonestoon.
Huollossa tuumattiin, että korjaustoimenpiteeksi riittää se ohjainlaitteen uusiminen, maksaa töineen 350 € luokkaa. En viitsinyt antaa tehdä, jos tämä hidas käynnistäminen riittää. Pitää seurailla tilannetta.
Ulkomaisilta foorumeilta lueskelin asiasta, niin esim Kanadassa näitä on korjattu tänä vuonna juuri 06 vuoden passatteihin takuuna paljon. Tuntuu pääosin olevan 06 vuotisten vaiva, joitakin juttuja on kyllä tuoreemmistakin.
Kun meilläkin tekee ns hitaan käynnistyksen niin kertaakaan ei ole ollut ongelmia, mutta silti sovittiin liikkeen kanssa että vaihdetaan tuo mokkula ettei tulisi jossain vaiheessa itelle maksettavaksi.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Mulle iski myös "steering column lock defective"-vika. Näyttäisi vikakoodien mukaan olevan central conv./immobilizer-moduuli viallinen (00003). Mahtaisko moduulin vaihtamalla tulla kuntoon?Killer wrote:Kun meilläkin tekee ns hitaan käynnistyksen niin kertaakaan ei ole ollut ongelmia, mutta silti sovittiin liikkeen kanssa että vaihdetaan tuo mokkula ettei tulisi jossain vaiheessa itelle maksettavaksi.
Re: 3C Steering column lock defective
Nyt tuo kyseinen vika on tullut jäädäkseen omaan autoon. Mitä tuohon suurin piirtein menee tuota rahaa kun liikkeessä sanoivat että pelkät pirun osat maksaa jo sen 1300€ ja siihen vielä työ päälle. Mukavasti juuri sillä viikolla ilmeni vika kun autoa pitäisi olla vaihtamassa uuteen.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: 3C Steering column lock defective
Aika paljon on vaihdettu pelkästään sitä ELV-ohjainlaitetta, eli varsinaista rattilukkoa.
Vikaantuessaan rattilukko ei aukea lainkaan tai auto on vaikea käynnistää, ei starttaa. Monta kertaa joutuu yrittämään avaimen kanssa edestakaisin, että auto sallii käynnistämisen.
Vikaantuessaan rattilukko ei aukea lainkaan tai auto on vaikea käynnistää, ei starttaa. Monta kertaa joutuu yrittämään avaimen kanssa edestakaisin, että auto sallii käynnistämisen.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: 3C Steering column lock defective
Suton saa kuitenkin aina ns. hitaalla käynnistyksellä käyntiin. Osaatko Pasi heitää minkään sortin kustannusarvioita jos mitä tuo kuntoon laittaminen marhaimmillaan/pahimmillaan kustantaa?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: 3C Steering column lock defective
Valitettavasti en osaa noista kustannuksista sanoa juuta enkä jaata.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: 3C Steering column lock defective
Ennen on pitäny vaihtaa tuon ohjainlaitteen lisäksi myös koko ohjauspylväs, mutta nykyään voi sopeuttaa ohjainlaitteita muihin pylväisiin. Noin tehtiin mullekkin eikä remontin kustannukset ollu lähelläkään mitään 1300€ niinkuin sen pylvään vaihdon kanssa.
Rattilukon ohjainlaitekkin on pitäny meillä vaihtaa se oli marmorilla vaihdettuna 300€.
Rattilukon ohjainlaitekkin on pitäny meillä vaihtaa se oli marmorilla vaihdettuna 300€.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91