Parit vikakoodit Passat B4
- GeneralLee
- Posts: 36
- Joined: 29.3.2009 14:45
- Location: Nokia
Parit vikakoodit Passat B4
1994 B4 1Z
-Vakkari lopetti toimintansa jokunen kuukausi sitten. Viiksi ehjä ja johdot myös mitä ensimmäisenä epäilin.
Vikakoodiksi antaa: 00625 - Vehicle Speed Signal
27 - 10 - Implausible Signal - Intermittent
Ilmeisesti nopeustieto hukassa kun VCDS kytkettynä ei näytä auton nopeutta. Mistäs cruise/ECU saa nopeustiedon? ABS:n kautta vai mittariston kautta? Tuossa on vielä vaijerilla nopeusmittari.
-Lauantaina aamulla kun olin liikenteessä niin liikennevaloista lähdettäessä ns. "Voima" katosi, niin kuin ei olisi ollut ahtoja ollenkaa. Lennosta kun käytti virrat pois niin vika hävisi. N75 uusittu jokunen viikko sitten, sen oireena oli perinteinen kierrosten pysähtely isommilla kierroksilla. Tuli kuntoo ventiilin vaihdolla. On muuten kolmas N75 3-vuoden ja vajaan 100tkm aikana. Ja aina alkuperäinen marmorilta/Slamitilta.
Vikakoodiksi antaa: 00553 - Mass Air Flow Sensor - Intermittent
27 - 10 - Implausible Signal - Intermittent
MAF on uusittu 2 kertaa, toisella kerran sain marmorin takuuseen uuden. Pitäiskös taas hakee uusi kun ei taida 2 vuotta olla edellisestä uusimisesta.
Sitten vielä ABS jarruloista... Ovat käyttäytyneet oudosti koko sen ajan mitä auto minulla on ollut, ABS valo kyllä syttyy ja sammuu, tosin sammuminen on joskus sellaista hiipumalla/värähtelemällä. Tuntuu että autossa olisi huonot jarrut, teho ei vakuuta. Katsastuksessa ei ole ollut mitään huomautettavaa paitsi kerran oli takana heittoa liikaa joka tuli kuntoon paineensäätimen vaihdolla.
Erikoisin ominaisuus on itsekseen jarruttelu ja polkimeen tuntuva narina ja lievä syvemmälle painuminen. Nämä kaikki ilmiöt tulevat esiin kun vauhtia on vähän kuten parkkipaikoilla yms. Ilmeisesti nopeustieto katoaa ja luulee että pyörä on lukossa. VCDS:llä en ole kertaakaan päässyt ABS käsiksi kun ilmoittaa seuraavaa: Excessive Comm Errors
-Vakkari lopetti toimintansa jokunen kuukausi sitten. Viiksi ehjä ja johdot myös mitä ensimmäisenä epäilin.
Vikakoodiksi antaa: 00625 - Vehicle Speed Signal
27 - 10 - Implausible Signal - Intermittent
Ilmeisesti nopeustieto hukassa kun VCDS kytkettynä ei näytä auton nopeutta. Mistäs cruise/ECU saa nopeustiedon? ABS:n kautta vai mittariston kautta? Tuossa on vielä vaijerilla nopeusmittari.
-Lauantaina aamulla kun olin liikenteessä niin liikennevaloista lähdettäessä ns. "Voima" katosi, niin kuin ei olisi ollut ahtoja ollenkaa. Lennosta kun käytti virrat pois niin vika hävisi. N75 uusittu jokunen viikko sitten, sen oireena oli perinteinen kierrosten pysähtely isommilla kierroksilla. Tuli kuntoo ventiilin vaihdolla. On muuten kolmas N75 3-vuoden ja vajaan 100tkm aikana. Ja aina alkuperäinen marmorilta/Slamitilta.
Vikakoodiksi antaa: 00553 - Mass Air Flow Sensor - Intermittent
27 - 10 - Implausible Signal - Intermittent
MAF on uusittu 2 kertaa, toisella kerran sain marmorin takuuseen uuden. Pitäiskös taas hakee uusi kun ei taida 2 vuotta olla edellisestä uusimisesta.
Sitten vielä ABS jarruloista... Ovat käyttäytyneet oudosti koko sen ajan mitä auto minulla on ollut, ABS valo kyllä syttyy ja sammuu, tosin sammuminen on joskus sellaista hiipumalla/värähtelemällä. Tuntuu että autossa olisi huonot jarrut, teho ei vakuuta. Katsastuksessa ei ole ollut mitään huomautettavaa paitsi kerran oli takana heittoa liikaa joka tuli kuntoon paineensäätimen vaihdolla.
Erikoisin ominaisuus on itsekseen jarruttelu ja polkimeen tuntuva narina ja lievä syvemmälle painuminen. Nämä kaikki ilmiöt tulevat esiin kun vauhtia on vähän kuten parkkipaikoilla yms. Ilmeisesti nopeustieto katoaa ja luulee että pyörä on lukossa. VCDS:llä en ole kertaakaan päässyt ABS käsiksi kun ilmoittaa seuraavaa: Excessive Comm Errors
VW Passat Variant Cl 1.9 Tdi 1z,a/c,abs -94 B4
VW Passat Variant 1.9 Tdi 4Motion AFN -99 3B
VW Passat Variant 1.9 Tdi 4Motion AFN -99 3B
- GeneralLee
- Posts: 36
- Joined: 29.3.2009 14:45
- Location: Nokia
Kiinnostaa sen verran kysyä Kenraalilta, että oliko tuo cruise vakiona? ja mikäli oli, niin mihinkähän siitä viiksestä ne 4 piuhaa menevät? Omistan juuri samanlaisen kulkineen ja näiden vaikeuksien kautta alkaa pikkuhiljaa hahmottumaan auton käyttöprofiili - kaikki työkalut kontissa, jos sattuu jotain pientä! Ja tuo nopeusanturi, missähän se tosiaan on, kun VAGCOMin kautta kumminkin moottorin kierrosnopeus löytyy, mutta km/h ei ilmaannu!
-vw-
- GeneralLee
- Posts: 36
- Joined: 29.3.2009 14:45
- Location: Nokia
Jälkiasennus cruise on...slamitilta viiksi ja liitin johonkin sulakerasia takana tms. olevaan paikaan.
Alkoi heti toiminaan, ei tarvinnut edes Vag-comilla sopeuttaa.
Tosin nyt ei ole toiminut vähään aikaan kun ei saa sitä nopeustietoa ja Vag-com näyttää viaksi tuota nopeusanturia. En vaan ole saanut selville että missä se on...
Alkoi heti toiminaan, ei tarvinnut edes Vag-comilla sopeuttaa.
Tosin nyt ei ole toiminut vähään aikaan kun ei saa sitä nopeustietoa ja Vag-com näyttää viaksi tuota nopeusanturia. En vaan ole saanut selville että missä se on...
VW Passat Variant Cl 1.9 Tdi 1z,a/c,abs -94 B4
VW Passat Variant 1.9 Tdi 4Motion AFN -99 3B
VW Passat Variant 1.9 Tdi 4Motion AFN -99 3B
Pöydällä on tuollainen vaihdelaatikon päälle (nopeusmittarin vaijerin viereen) asennettava nopeusanturi... Tosin en ole ollenkaan varma, onko siihen anturiin olemassa vastakappale tuolla reiässä - kun sinne ei kertakaikkiaan näe!!! Kävin kysymässä marmoritiskiltä asiaa ja sain sähkökaavan, jossa nopeus tulisikin mittaristosta, jota pitäisin todennäköisempänä...
Valkoinen kaapeli nro 7 siitä 28 liittimen paketista...
Tämä on kyllä melkoista salapoliisityötä. Ranskalaisten autojenkin kanssa on tullut seikkailtua - mutta kyllä tämä saksanseisoja vie voiton kaikesta mahdollisesta.
Valkoinen kaapeli nro 7 siitä 28 liittimen paketista...
Tämä on kyllä melkoista salapoliisityötä. Ranskalaisten autojenkin kanssa on tullut seikkailtua - mutta kyllä tämä saksanseisoja vie voiton kaikesta mahdollisesta.
-vw-
- GeneralLee
- Posts: 36
- Joined: 29.3.2009 14:45
- Location: Nokia
Luin joltain ulkomaiselta sivustolta kun joku valitteli samaa vikaa eli cruise ei toimi ja antoin vikakoodiksi tuon nopeusanturin.
Kyseessä oli tosin Audi 80, mutta 1Z koneinen.
Viaksi ehdoitettiin mittaristosta lähtevää sini/valkoista johtoa joka menee Eculle. Jos on vaihdettu alkuperäinen radio niin monesti on katkaistu ko. johto tms...
Ja nyt kun muistelen niin silloin kun cruise lopetti toimintansa, olin juuri samana tai edellisenä päivänä vaihtanut soittimen.
Voi olla että olen onnistunut katkaisemaan johdon kun olen mankan johtoja kojelaudan sisään survonut.
Pistää kyllä naurattaan kun varusteista abs, ilmastointi, cruise ja kattoluukku ei toimi... Keskuslukko toimii, vielä...
Täytynee ottaa soitin irti ja tutkia tuo johto, raportoin sitten miten kävi.
Kyseessä oli tosin Audi 80, mutta 1Z koneinen.
Viaksi ehdoitettiin mittaristosta lähtevää sini/valkoista johtoa joka menee Eculle. Jos on vaihdettu alkuperäinen radio niin monesti on katkaistu ko. johto tms...
Ja nyt kun muistelen niin silloin kun cruise lopetti toimintansa, olin juuri samana tai edellisenä päivänä vaihtanut soittimen.
Voi olla että olen onnistunut katkaisemaan johdon kun olen mankan johtoja kojelaudan sisään survonut.
Pistää kyllä naurattaan kun varusteista abs, ilmastointi, cruise ja kattoluukku ei toimi... Keskuslukko toimii, vielä...
Täytynee ottaa soitin irti ja tutkia tuo johto, raportoin sitten miten kävi.
VW Passat Variant Cl 1.9 Tdi 1z,a/c,abs -94 B4
VW Passat Variant 1.9 Tdi 4Motion AFN -99 3B
VW Passat Variant 1.9 Tdi 4Motion AFN -99 3B
No niin, mittaristosta tuon pitäisi nopeuden tunnistaa - eli napa 7 on siitä pitkästä riviliittimestä mittariston takana viemässä tietoa eculle... mutta mittarin takaa löytyy kyllä tuo hall anturi, mutta tuosta välistä täytyy puuttua jotain. Anturin pää näkyy missä on kolme liitintä ja tuossa mittarin takana on tuo 3 pinniä vastaanottamassa hall anturilta tulevaa viestiä - mutta tuo välikappale puuttuu. Numerokin mahtaa olla tämä: 357907359 Vagcatin perusteella... mutta nyt onkin kysymys, voiko nuo johdot johdottaa suoraan napa napaan, vai onko vielä tuossa välikappaleessa jotain, mikä muuttaa napaisuutta tai säätää jotain? No, jäädään nyt odottelemaan sitä parrakasta kaveria - olkoon Passat sen ajan rauhassa... Tuo mittaristo on kyllä otettu niin monesti irti tuolta kojelaudasta, että se onnistuu nyt vaikka pimeässä. Lisäänpä kuvan asiasta, jos vaikka selventää ongelmaa....


-vw-
- GeneralLee
- Posts: 36
- Joined: 29.3.2009 14:45
- Location: Nokia
Jooh,tuttua tuo mittaristojumppa...Itelläni alkoi perinteisesti vilkuttaa jäähdytysnesteen merkkivaloa,kysessä siis piirilevyvika.
Jouduin muutaman mittariston ostaan ennenkuin sain ehjän piirilevyn eli muutaman TDI mittarsito on ylimääräisenä.
Kyllähän tuohon sellainen valkoinen kappale kuuluu johtamaan nopeustietoa.
Itse en ole vielä saanut omaa mittaristoa irti etsiäkseni vikaa mihin nopeustieto hukkuu.Voi olla että ko. kappele on löysässä tai sitten se johto mikä vie tiedon eculle on poikki tms.,samoihin aikoihin kun vakkari lopetti toimintansa olin vaihtanut soittimen.Siinä on mahdollisuus että soitinta takaisin asentaessa on mahdollista ryssiä se nopeustietojohto poikki tai mittariston päästä löysälle....
Jouduin muutaman mittariston ostaan ennenkuin sain ehjän piirilevyn eli muutaman TDI mittarsito on ylimääräisenä.
Kyllähän tuohon sellainen valkoinen kappale kuuluu johtamaan nopeustietoa.
Itse en ole vielä saanut omaa mittaristoa irti etsiäkseni vikaa mihin nopeustieto hukkuu.Voi olla että ko. kappele on löysässä tai sitten se johto mikä vie tiedon eculle on poikki tms.,samoihin aikoihin kun vakkari lopetti toimintansa olin vaihtanut soittimen.Siinä on mahdollisuus että soitinta takaisin asentaessa on mahdollista ryssiä se nopeustietojohto poikki tai mittariston päästä löysälle....
VW Passat Variant Cl 1.9 Tdi 1z,a/c,abs -94 B4
VW Passat Variant 1.9 Tdi 4Motion AFN -99 3B
VW Passat Variant 1.9 Tdi 4Motion AFN -99 3B
No näppäränä kolvin käyttäjänä tein tuohon väliin hyppyjohdot - ja nyt tietsikalle ilmestyi nopeus - eli mittari toimii...hejuni wrote:No niin, mittaristosta tuon pitäisi nopeuden tunnistaa - eli napa 7 on siitä pitkästä riviliittimestä mittariston takana viemässä tietoa eculle... mutta mittarin takaa löytyy kyllä tuo hall anturi, mutta tuosta välistä täytyy puuttua jotain. Anturin pää näkyy missä on kolme liitintä ja tuossa mittarin takana on tuo 3 pinniä vastaanottamassa hall anturilta tulevaa viestiä - mutta tuo välikappale puuttuu. Numerokin mahtaa olla tämä: 357907359 Vagcatin perusteella... mutta nyt onkin kysymys, voiko nuo johdot johdottaa suoraan napa napaan, vai onko vielä tuossa välikappaleessa jotain, mikä muuttaa napaisuutta tai säätää jotain? No, jäädään nyt odottelemaan sitä parrakasta kaveria - olkoon Passat sen ajan rauhassa... Tuo mittaristo on kyllä otettu niin monesti irti tuolta kojelaudasta, että se onnistuu nyt vaikka pimeässä. Lisäänpä kuvan asiasta, jos vaikka selventää ongelmaa....
Mutta nyt kuitenkaan tuo vakionopeussäädin ei toimi.... mitenkähän tuo johdotus pitäisi mennä? punainen sininen valkoinen ja musta ovat johdot ja vastakappaleessa punaisen ja sinisen paikat ovat toisin päin.... ja edelleen tuota määränsäätöä valittaa VAGCOMin kautta.. Uskaltaakohan tuon ilmamassamittarin irroitella ja putsailla ihan kotikonstein? toinenkin vikakoodi on nyt sitten ilmaantunut 65535 internal control module memory error... jes!! tämä auto on kohta paalissa - ellei nuo viat tuosta parane...
-vw-
- GeneralLee
- Posts: 36
- Joined: 29.3.2009 14:45
- Location: Nokia
Re: Parit vikakoodit Passat B4
Tähän uppista!
Hommasin uuden mittariston johon otin vanhasta nopusmittarin ja siihen vaihdoin tästä uuden mittariston nopusmittarista sen "Hall" anturin.Ja tuloksen voitte arvata eli ei toimi vakkari vieläkään.
Nyt ei tule enään mieleen kuin mahdollinen johto joka on poikki väliltä mittaristo-ecu?
Koska ei näytä nopeutta vcds:llä ja edelleen antaa vikakoodiksi 00625 - Vehicle Speed Signal
27 - 10 - Implausible Signal - Intermittent.
Meneekö se johto siellä kojelaudan takana niin yksinään että sen voi vaikkapa soittimen vaihdolla ryssiä poikki?
Hommasin uuden mittariston johon otin vanhasta nopusmittarin ja siihen vaihdoin tästä uuden mittariston nopusmittarista sen "Hall" anturin.Ja tuloksen voitte arvata eli ei toimi vakkari vieläkään.
Nyt ei tule enään mieleen kuin mahdollinen johto joka on poikki väliltä mittaristo-ecu?
Koska ei näytä nopeutta vcds:llä ja edelleen antaa vikakoodiksi 00625 - Vehicle Speed Signal
27 - 10 - Implausible Signal - Intermittent.
Meneekö se johto siellä kojelaudan takana niin yksinään että sen voi vaikkapa soittimen vaihdolla ryssiä poikki?
VW Passat Variant Cl 1.9 Tdi 1z,a/c,abs -94 B4
VW Passat Variant 1.9 Tdi 4Motion AFN -99 3B
VW Passat Variant 1.9 Tdi 4Motion AFN -99 3B
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Parit vikakoodit Passat B4
Koita vetää uus johto kokeeksi?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- GeneralLee
- Posts: 36
- Joined: 29.3.2009 14:45
- Location: Nokia
Re: Parit vikakoodit Passat B4
Hyvä idea uuden johdon kokeilu...
Mittaristoon tulee 1 moninapaliitin,siitä lähtee nippu valkoisia johtoja eteenpäin.Ilmeisesti napa 7 on nopeustieto.
Ja mihin se menee eculla? Siis napa siinä kampaliittimessä.
Ettei tule katkottua vääriä johtoja...
Mittaristoon tulee 1 moninapaliitin,siitä lähtee nippu valkoisia johtoja eteenpäin.Ilmeisesti napa 7 on nopeustieto.
Ja mihin se menee eculla? Siis napa siinä kampaliittimessä.
Ettei tule katkottua vääriä johtoja...
VW Passat Variant Cl 1.9 Tdi 1z,a/c,abs -94 B4
VW Passat Variant 1.9 Tdi 4Motion AFN -99 3B
VW Passat Variant 1.9 Tdi 4Motion AFN -99 3B
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Parit vikakoodit Passat B4
Yhtäkkiä en osaa sanoa. Väreistäkään paha päätellä jos mittarin takaa on kaikki johdot valkosia.
Virtapiirikaaviosta saattaisi selvitä.
Virtapiirikaaviosta saattaisi selvitä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- GeneralLee
- Posts: 36
- Joined: 29.3.2009 14:45
- Location: Nokia
Re: Parit vikakoodit Passat B4
Vikä löytyi...
Kun vaihdoin JVC-merkkisen soittimen Blaupunktiin niin vakkari lakkasi toimimasta.
Nyt kun katkaisin mankalle menevästä ISO liittimestä napa 1,sini-valkoisen johdon niin alkoi taas vakkari toimimaan.
Kun vaihdoin JVC-merkkisen soittimen Blaupunktiin niin vakkari lakkasi toimimasta.
Nyt kun katkaisin mankalle menevästä ISO liittimestä napa 1,sini-valkoisen johdon niin alkoi taas vakkari toimimaan.
VW Passat Variant Cl 1.9 Tdi 1z,a/c,abs -94 B4
VW Passat Variant 1.9 Tdi 4Motion AFN -99 3B
VW Passat Variant 1.9 Tdi 4Motion AFN -99 3B