TERMOSTAATIN VAIHTO 1.8T AWT

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
jukiapina

Post by jukiapina »

Lämmöt ei nouse millää 90:iin joten termarin vaihto edessä. Käsittääkseni termari sijaitsee aika lailla kaasuläppäkotelon alapuolella laturin vieressä (korjatkaa jos olen väärässä). Kysymys kuuluukin miten ja mistä jäähdytysjärjestelmän ilmaus tapahtuu?
eikka90

Re: TERMOSTAATIN VAIHTO 1.8T AWT

Post by eikka90 »

Joo siellä sijaitsee,oikeassa olet. Ilmaus tapahtuu lämmöt sisältä täysille ja puhallus täysille ja sit vaan kaasua 3000rpm ja taas välillä tyhjäkäynnille ja sit taas uudestaan,niin kauan ,kun siälle tulee kunnolla lämmintä. JA muista pitää neste säiliössä ja myös korkki kiinni,kun ilmaat. Katso onko moottorin päällä sellasita rauta putkea missä olisi ilmaus ruuvi,sitten jos on,niin siitä aina välillä päästelet nestettä pihalle. Audeissa on,paitsi ei kaikissa malleissa.
VW Golf3 Variant(käyttis)
Ex:Golf2ja3
Seat Cordoba 1.9tdi Variant
Tero Paalanen
Team Leader

Post by Tero Paalanen »

^Miksi ihmeessä pitäisi laittaa lämmöt ja sisäpuhallin täysille?
Tuossa Passatissa kun ei ole lämppärin kennolle hanaa, vaan lämmönsäätö tapahtuu ohjaamalla ilmaa lämppärin kennon läpi.
Lämmöt ja sisäpuhallin täysillä on vaa hankalempi/hitaampi ilmata järjestelmä kunnolla, koska sisäpuhallin jäähdyttää nestettä niin paljon jotta konetta pitää huudattaa todella pitkään ennenkuin termostaatti aukeaa.

Sitten jos kyseessä olisi sellainen auto jossa on lämppärin kennolle hana, niin lämmöt pitäisi laittaa täysille.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
eikka90

Re: TERMOSTAATIN VAIHTO 1.8T AWT

Post by eikka90 »

No ei pakko ole,mutta itse olen aina ilmannut autot sillai ja hyvin on toiminut. Jokainenhan saa ilmata,kuinka haluaa,mutta suosittelisin tehdä tälläi.
VW Golf3 Variant(käyttis)
Ex:Golf2ja3
Seat Cordoba 1.9tdi Variant
Post Reply