Mielipiteitä autosta?
Itseä kammoksuttaa toi tiptronic 300 tuhatta ajetussa autossa... Eikös tuo ollu vielä se surullisen kuuluisa laatikko 

Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
En usko että taksi ollu ainakaan koko elämäänsä, ku tosta tuu ku reilu 35000 km/vuos...
Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Eipähän autot taksikäytössä olekaan kuin pari vuotta kunnes päivitetään uudempaan. Mutta voinhan toki olla väärässäkin.Musti wrote:En usko että taksi ollu ainakaan koko elämäänsä, ku tosta tuu ku reilu 35000 km/vuos...
Vanhoja takseja moni kammoksuu.. Mutta nuohan käytetään useimmiten aina huolloissa ja pidetään muutenkin kunnossa että ajoja olisi mahd paljon

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Ite oon kyllä täysin toista mieltä. Useimmat taksikuskit menee sieltä, missä aita on matalin. Joka ikisessä asiassa yritetään säästää, kun kyse on auton huollosta. Eli toisin sanoen niitä ei korjata, ennenkuin on totaalinen pakko. Näin meilläpäin. Ja ajetaan ihan nahkoilla renkailla koulukyytejä. Sais luvat ottaa pois semmosilta.Juhizz wrote:Vanhoja takseja moni kammoksuu.. Mutta nuohan käytetään useimmiten aina huolloissa ja pidetään muutenkin kunnossa että ajoja olisi mahd paljon
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Ei noissa kilometreissä ole minusta mitään taksiin viittaavaa, itsellä tulee 40tkm vuoteen ja siitä työajoa vain 17tkm. Kovin helposti kertyy, vaikka en viikonloppuisin edes kylärallia ajele
Mutta en silti ostaisi noin paljon ajettua tippiä.
Tietysti kaikki taksikuskit ovat erilaisia, mutta ainakin mitä itse tunnen heitä, niin monelle tuntuu olevan ns kunnia-asia, että kulkine on viimesen päälle kunnossa. Tietysti kynnystä huoltoon ja kunnossapitoon voi kasvattaa, jos rengit on aina ratissa ja omistaja ei koskaan. Helposti voi tapahtua tällainen "poissa silmistä, poissa mielestä".

Tietysti kaikki taksikuskit ovat erilaisia, mutta ainakin mitä itse tunnen heitä, niin monelle tuntuu olevan ns kunnia-asia, että kulkine on viimesen päälle kunnossa. Tietysti kynnystä huoltoon ja kunnossapitoon voi kasvattaa, jos rengit on aina ratissa ja omistaja ei koskaan. Helposti voi tapahtua tällainen "poissa silmistä, poissa mielestä".
Taitaa riippua ihan firmasta. Jos on pari autoa, isäntä ja renki/pari, niin osalla on varmasti hommat ihan ketuillaan. Isommissa firmoissa sitten alkaa olla niin paljon rahaa autoissa kiinni, että niistä pidetään ihan huoltakin. Tuommoinen perus taksi maksaa varusteineen helposti sen satkun kipale.
Passat 3C Variant -08 2.0 TDI Highline Individual
Tuttavani osti muutama vuosi sitten T5:n invavarustuksella, kohtuu hyvillä varusteilla ja 174hv koneella. Verohelpotuksia saa invavarusteista, mutta hinta oli noin 80k.DJDH wrote:Taitaa riippua ihan firmasta. Jos on pari autoa, isäntä ja renki/pari, niin osalla on varmasti hommat ihan ketuillaan. Isommissa firmoissa sitten alkaa olla niin paljon rahaa autoissa kiinni, että niistä pidetään ihan huoltakin. Tuommoinen perus taksi maksaa varusteineen helposti sen satkun kipale.
Isoissa firmoissa on todennäköisesti sopimukset huolloista ja sen takia ne tulee hoidettua hyvin. Toinen ääripää autonomistajista on pienempien kaupunkien/kylien taksikuskit, jotka ajaa pääasiassa itse (tuuraajat esim vkl öinä) sitä ainoata autoa ja tätä kautta viettäävät suurimman osan omasta ajastaan ratin takana. Tällöin kärry on joko hälläväliä kun itse ajaa tai sitten sitä hoivataan kuin omaa lastaan. Tietysti ostettaessa näistä myös näkee eron, vaikka olisikin vain pari vuotta vanha.
Mutta verothan kuoleutuvat kolmessa vuodessa, joten eipä silloin pahasti takkiin ota, kun uuteen vaihtaa. Tavallisella duunarillahan tuollaista veroetua ei ole koskaan ollutkaan. Meilläkin perheen dieseliin tulee yli 40tkm:ä vuodessa, joten eipä ole suurempia haluja alkaa uuteen vaihtamaan, kun kolmen vuoden jälkeen arvosta on kadonnut puolet. Jokaisella alalla yrittäjiä riittää laidasta laitaan. Välillä olen itsekin aika hämmästänyt ollut, kun kone olisi pitänyt korjata ilman kustannuksia ja takuukin on päättynyt yli 5 vuotta aiemmin. Näin siis teollisuudessa.DJDH wrote: Tuommoinen perus taksi maksaa varusteineen helposti sen satkun kipale.
Re: Mielipiteitä autosta?
Ite juuri viime maanantaina kyseiseen autoon vaihdoin autoliikkeestä ja 300tkm ajettu 1.8T -98vm farkku passatti tarttui matkaan.vähän vaan tuon vakio ahtimen kunto vielä arveluttaa noilla kilsoilla? mutta muuten olen aivan myyty 

Passat 1.8T -98
Re: Mielipiteitä autosta?
Etoi kyllä vanhaan taksi autoon viittaa ainakaan mun mielestä. Entinen omistaja varmaan reissannu vähän enemmän. Mut ei tuossa nyt mitään sen kummosempaa tunnu olevan, vaikuttaa ihan hyvältä peliltä 
