Jos ei kohta itsellä ala töitä löytymään niin kun tuo vanhojen säädösten aikainen kortti löytyy niin pitänee se jatkokoulutus käydä että saa ammattipätevyyden ja alkaa ajaa kuorkkia. Apukuskin hommista on kokemusta ja ihan omaan ajoon olen joskus ajellut kuorkkipakua.
Mites muuten kun täällä kuskeja löytyy niin miten tuo kuorkkikortti löytyy ja juurikin se vanhojen säädösten kortti niin miten tuo ns. jatkokoulutus? Onnistuuko tuon saanti esim. näillä työllisyyskursseilla?
Taloudellinen tilanne alkaa olemaan se että kun ei IT alalta töitä löydy niin jotain on tehtävä että rahaa saa... edes pientä tienestiä ajatellen koitin rengasfirmoillekkin mutta oli just ehtiny paikat mennä
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Satelite wrote:Mites muuten kun täällä kuskeja löytyy niin miten tuo kuorkkikortti löytyy ja juurikin se vanhojen säädösten kortti niin miten tuo ns. jatkokoulutus? Onnistuuko tuon saanti esim. näillä työllisyyskursseilla?
Jos sulla on se "vanha" C-kortti, niin olet "ammattipätevä", eli saat ajaa työksesi kuorma-autoa. Kuitenkin 10.9.2014 mennessä tulee suorittaa 5 kurssipäivää, eli ns. "direktiivipäivää", jotta tuo ammattipätevyys säilyy. Noita kursseja järjestää useatkin tahot ja useimmille niille pääsee ihan ilmoittautumalla. Yksi päivistä (kursseista) tulee kuitenkin olla ennakoivasta ajosta. Muuten kurssit on ihan vapaavalintaisia. Eli voi olla vaikka hätäensiapu tai asiakaspalvelutaidot, jne. Kunhan se on Trafin hyväksymä kurssi ja kouluttajalla on vaadittava koulutusoikeus (ja kurssi on muuten asetukset täyttävä), niin se luetaan hyväksi. Se on ihan sama käykö kurssin silloin tällöin, vaiko kaikki kerralla. Kunhan ne on 10.9.2014 mennessä suoritettu ja merkitty trafin rekisteriin, niin ok.
Jeep, Citroen, VW
Käyttiksen rinnalla pitää olla kakkos auto ja vara-auto (ja mielellä vielä vara-auton vara-auton). Jos on vain kaksi autoa niin todennäköisesti ne molemmat ovat rikki samaan aikaan...
Nähtävästi oma ala vaihtuu... Elektroniikka-asentajalle sen verta heikosti töitä niin paperit lähtee menemään kohti Raumaa ja hyvällä tuurilla sitäkautta meikäläisen tie lähtee merille.
-98 3B Passat Sedan 1.9tdi AHU Black Pearl Comfortline
-69 1300 1600cc Kupla "Projekti"
Rekkakuski olen http://www.freightgate.fi" onclick="window.open(this.href);return false; firmassa töissä. On ollut ihan mukavaa hommaa. En onneksi joudu ajelemana kuin suomen puolella. Pstyn hyvin samalla ylläpitämään perhe-elämää.
Talonrakentajaks valmistuin 2008, mutta en ole päivääkään niitä hommia työkseen tehnyt..
About 4,5 vuotta valiolla ollu hommissa ja käynnissäpito hommia teen..
CNC sorvari. 5.5v mehi oy palkkalistoilla. http://www.mehi.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Vilmin alussa olevalla sorvilla (minä en oo vilmillä).
Mä oon rekkamies Kortti tuli ajettua vanhalla lailla ja virma kouluttaa luvan viireks vuoreks etiä päi! On tos muutama vanha patu käyny kahtoo aikuisopiston käyneennä ja kokeilemassa sitä oikeeta työtä ja sen jälkee palannu sinne tunkkaseen sisä ilmaan kahtoo samoja seiniä ja naamoi 8 tunniks, et kait se iha hyvin onnistuu!
Kyllähä se aika kävis pitkäksi mutta yleensä nuo määrät on 1-2kpl malliaan. Välillä tulee 5kpl sarjaa. Muutaman kerran vuojessa tulee sitte isompia sarjoja ja HSK100 kartioita voi olla helposti se 150kpl ja ne samalla jyrsitään tuossa sorvissa niin meneehä siinä 2 äijällä n.1.5 viikkoa.. Sillo pitää olla viraapelin tekoa mietittynä. Muute menee hermot
Jos joutus olee sarjatuotannossa (ajetaan samaa kappaletta monta tuhatta kpl) niin varmaan 1kk jälkeen polla leviäis
Jake- wrote:Juhizz tällä hetkellä Konepaja Sihvolla
Hahaa.. Arvasin. Meikäläisen entinen duunimesta. Simppa on meikäläisen kaveri amis-ajoilta.
Olin siellä pari vuotta ennen inttiä vuosituhannen alkupuolella. Ibarmia koneistuskeskuksella ja välillä Puma-sorvilla ja sätärillä.