Vr6 lämmöt nousee
Vr6 lämmöt nousee
Nonni. Just sopivasti ennen bugrunia tämmöstä. Eli huomasin että golf 2.9 vr6 lämmöt nousee reilusti. Paisuntasäiliössä nestettä n. 2cm yli max viivan. Öljyä normaalisti tikussa ja väri tumman ruskeeta. Flektit toimii. Jäähdyttimen ylempi letku lämmin ja alempi viileempi. Apuja tarvitaan kiireesti. Mistä kannattais lähteä ongelmaa selvittämään?
Auto tosiaan muuten toimii ihan normaalisti. Lähtee käyntiin heti jne.
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Auto tosiaan muuten toimii ihan normaalisti. Lähtee käyntiin heti jne.
Sent from my GT-N7000 using Tapatalk 2
Re: Vr6 lämmöt nousee
Alavesiletkun (neste koneeseen päin kai?) pitääkin olla viileempi kun yläletkun, kertoo vaan että syyläri toimii.
Mutta nouseeko lämmöt oikeasti vai vaan mittarin mielestä, eli voisko anturi olla käyttöikänsä päässä esim?
Tuskin sinne ilmaakaan on mistään päässy ellet oo jotain semmosta remppaa tässä tehny?
Joku tukos tietysti vois olla mahdollinen mutta ei jotenkin ensi ajatuksella sovi tilanteeseen.
Flektit toimii, meinaa siis että molemmat pyörii jos on kaksi vai kuin?
Mutta nouseeko lämmöt oikeasti vai vaan mittarin mielestä, eli voisko anturi olla käyttöikänsä päässä esim?
Tuskin sinne ilmaakaan on mistään päässy ellet oo jotain semmosta remppaa tässä tehny?
Joku tukos tietysti vois olla mahdollinen mutta ei jotenkin ensi ajatuksella sovi tilanteeseen.
Flektit toimii, meinaa siis että molemmat pyörii jos on kaksi vai kuin?
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Re: Vr6 lämmöt nousee
Molemmat flektit pyörii joo. Ajelun jälkeen tyhjäkäynnillä molemmat lähtevät huutamaan täysillä.
Miten voin testata nouseeko lämmöt oikeesti vai pelkästään mittarissa? Olishan se kiva jos olis pelkkä anturivika.
En ole tehnyt mitään remppoja koneelle.
Miten voin testata nouseeko lämmöt oikeesti vai pelkästään mittarissa? Olishan se kiva jos olis pelkkä anturivika.
En ole tehnyt mitään remppoja koneelle.
Re: Vr6 lämmöt nousee
Mitäs öljynlämmöt on? Oletan että ajotietokoneesi toimii jne...
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Re: Vr6 lämmöt nousee
Ne oli satasen pinnassa muistaakseni. Paljos ne sais olla?
Lueskelen juuri tuolta ffp:ltä vr6 topiccia. Kovasti siellä kansipahvista puhutaan. Toivottavasti se ei ole tässä kyseessä.
Lueskelen juuri tuolta ffp:ltä vr6 topiccia. Kovasti siellä kansipahvista puhutaan. Toivottavasti se ei ole tässä kyseessä.
Re: Vr6 lämmöt nousee
Juttelin paikallisen autokorjaamon kanssa tosta asiasta. Pyysi kokeilemaan ottamaan paisuntasäiliön korkin irti ja painamaan kaasua. Ja katsomaan tulviiko nesteet yli. Ei tulvinut. Katsoin myös kupliiko neste kun auto käynnissä. Ei kuplinut. Neste kiertää normaalisti eikä sitä ole kadonnut mihinkään. Pyysi myös haistelemaan pakokaasua että haiseeko makealle. Ei haissut. Joten ei varmaankaan kansipahvi ole mennyt?? Epäili termaria. Ymmärtääkseni tuossa koneessa ei tarvitse purkaa jakopäätä termaria vaihdettaessa?
Re: Vr6 lämmöt nousee
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=12 ... 20edeeeccd" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa jotain. Termosaatin koppa kannattanee hommata samalla termarin kanssa. Jostain muistelisin näin. Ja jonkun verran joutuu purkamaan tavaraa pois tieltä (letkuja, liittimiä jne..)
Tuossa jotain. Termosaatin koppa kannattanee hommata samalla termarin kanssa. Jostain muistelisin näin. Ja jonkun verran joutuu purkamaan tavaraa pois tieltä (letkuja, liittimiä jne..)
Re: Vr6 lämmöt nousee
Kattelin ihan huvikseni tossa onko vikakoodeja. Yksi löytyi.
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-00 - No Signal
Tuskinpa tollanen tätä vikaa aiheuttaa??
EDIT: Jaahas. Selvis toikin... "Most 1995 and earlier Bosch ECU's will show you a DTC "00513 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal" if you scan them when the engine is not running. This fault code goes away by itself once you start the engine. If this sensor were truly defective, the engine would not run at all! Please ignore this code."
00513 - Engine Speed Sensor (G28)
03-00 - No Signal
Tuskinpa tollanen tätä vikaa aiheuttaa??
EDIT: Jaahas. Selvis toikin... "Most 1995 and earlier Bosch ECU's will show you a DTC "00513 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal" if you scan them when the engine is not running. This fault code goes away by itself once you start the engine. If this sensor were truly defective, the engine would not run at all! Please ignore this code."
Re: Vr6 lämmöt nousee
Lähen nyt kokeilemaan sitä termarin vaihtoa kun muutamalta viisaammalta olen saanut vihjailua siihen suuntaan. Tiistaina yksi puolituttu asentaa. Toivottavasti vika olisi siinä jotta pääsisin torstaina lähtemään bugruniin.
Re: Vr6 lämmöt nousee
Nyt olisi termari, sen kotelo ja vesipumpulle menevä putki vaihdettu. Testiajon jälkeen kuulema lämmöt pysyy kiltisti 90 asteessa. Huomenna menen hakemaan sen. Kotimatkalla täytyy sitten antaa vähän happea ja kattoo jatkuuko vika. Toivottavasti on korjaantunut että pääsis valmistelemaan bugrunia varten.
Re: Vr6 lämmöt nousee
Kävin hakemassa auton ja n. 30km koeajon jälkeen lämmöt pysyy 90 asteessa. Joten tästä voisi arvella että vika olisi ollut siinä termarissa. Nyt vaan sitten valmistelemaan autoa bugruniin.
Re: Vr6 lämmöt nousee
Hyvä homma että korjaantui!