Missähän lienee syy siihen, että kun Golfia starttaa niin ensimmäiset 2-4 sekuntia saattaa välillä tulla hyvinkin kovaäänistä meteliä moottorista. Lieneekö ihan normaalia vai olisiko syytä suunnistaa huoltoa kohden?
Melu ei ole säännöllistä. Joskus sitä esiintyy kun kone on kylmä, joskus taas kun on ensin ajettu useampi sata kilometriä... mittarissa on tällä hetkellä 90.000 km ja auto on vuosimallia 2009, 90kW TSI-koneella.
Golf Variant V 1.4 TSI ja meluisat startit
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Golf Variant V 1.4 TSI ja meluisat startit
Jos ei oo vielä jakoketjua vaihdettu niin 99% varmuudella se on venynyt. Toisena vikakohteena viallinen nokka-akselin säädin, siinä tapauksessa jakopää kuitenkin joudutaan avaamaan niin suosittelen uutta ketjua+kiristintä samalla.. VW-liikkeeseen yhteyttä vaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Golf Variant V 1.4 TSI ja meluisat startit
Startti jää päälle? Olettaen että tämä vika ilmenee aina heti käynnistyksen jälkeen.
Re: Golf Variant V 1.4 TSI ja meluisat startit
Jakoketju lienee kyseessä, ainakin Google löysi jakoketjujuttuja, joiden oireet kuulostaa tutulta.
Ei oikeastaan ole tekniikkakysymys enää, mutta mitähän moinen remontti mahtaa maksaa?
Ei oikeastaan ole tekniikkakysymys enää, mutta mitähän moinen remontti mahtaa maksaa?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Golf Variant V 1.4 TSI ja meluisat startit
Riippuu pitkälti siitä mitä kaikkea joutuu uusimaan. Kaksoisahdetuissa moottoreissa usein vaihtoon menee samalla pakokaasuahdin, johtuen alhasista öljynpaineista. Joka taas johtuu tukkosesta öljysihdistä. Joka taas johtuu pitkistä öljynvaihtoväleistä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Golf Variant V 1.4 TSI ja meluisat startit
OT.. OhohPasi Häkli wrote:Riippuu pitkälti siitä mitä kaikkea joutuu uusimaan. Kaksoisahdetuissa moottoreissa usein vaihtoon menee samalla pakokaasuahdin, johtuen alhasista öljynpaineista. Joka taas johtuu tukkosesta öljysihdistä. Joka taas johtuu pitkistä öljynvaihtoväleistä.

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Golf Variant V 1.4 TSI ja meluisat startit
Juu ei. Sit vielä se nokka-akselisäädinlimppu mikä löytyy imunokalta niin maksaa muistaakseni melkein 600€.
Et nuo kaikki kun laittaa niin ollaan jo liki 3000€ töineen päivineen. Ei oo halpaa ei.
Et kyllä jakohihna on vaan jakohihna
Et nuo kaikki kun laittaa niin ollaan jo liki 3000€ töineen päivineen. Ei oo halpaa ei.
Et kyllä jakohihna on vaan jakohihna

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Golf Variant V 1.4 TSI ja meluisat startit
Pitääpä katsoa... auto kun tuli vast'ikään ostettua Veholta ja siihen tuli jokin 12kk "Veho-takuu" niin ensin pitää viedä Vehon määrittämään huoltoon arvioitavaksi. Katsovat onko vika sellainen, että se kuuluisi tuon vaihtoautotakuun piiriin.
Jos se johtuu kulumisesta niin ei ilmeisesti mene, mutta tyyppivioista ei kyllä takuuehdoissa mainittu mitään...
Autossa lienee vain yksi ahdin, kun on 90kw malli. Toisaalta auttaisikohan takuu-asiassa se, että vaikka autolla on ajettu 90.000km niin sillä on vain yksi aiempi omistaja ja se on säännöllisesti huollettu samaisessa Veho-liikkeessä, josta se nyt tuli käytettynä ostettua. Voisi siis olettaa, että takuuta myöntäessään tuokin vikamahdollisuus on ollut tiedossa...
Jos se johtuu kulumisesta niin ei ilmeisesti mene, mutta tyyppivioista ei kyllä takuuehdoissa mainittu mitään...
Autossa lienee vain yksi ahdin, kun on 90kw malli. Toisaalta auttaisikohan takuu-asiassa se, että vaikka autolla on ajettu 90.000km niin sillä on vain yksi aiempi omistaja ja se on säännöllisesti huollettu samaisessa Veho-liikkeessä, josta se nyt tuli käytettynä ostettua. Voisi siis olettaa, että takuuta myöntäessään tuokin vikamahdollisuus on ollut tiedossa...
Re: Golf Variant V 1.4 TSI ja meluisat startit
Ja ei ainakaan itse kannata mainostaa autoa sinne viedessään mistään tyyppivika-jutuista 

Re: Golf Variant V 1.4 TSI ja meluisat startit
Kävinpä tänään näyttämässä Golfia Autoasi-korjaamolla, joka oli Vehon paikallinen takuukorjaamo.
Tietenkään juuri siellä starttaus ei sujunut meluisasti vaan ihan normaalein soundein. Testerillä tutkivat nokkaketjun venymistä ja synkronointia, ne sitten ilmeisesti saa piuhaa pitkin ulos nuo tiedot konetta avaamatta? Kumpainenkaan ei vaikuttanut olevan ongelmana, vaan testerin mukaan olisivat kunnossa.
Epäili, siis ääntä kuulematta, että mahdollisesti nokkaketjun kiristimessä voisi olla jotain "pientä häikkää" joka ei kuitenkaan ole vaarallista tai sitten toinen diagnoosivaihtoehto oli, että DSG-vaihteiston vauhtipyörä olisi hajoamassa. Tosin ääni ei minusta kuulostanut tulevan vaihteistosta vaan pikemminkin viimeisimpien kuulostelujen jälkeen sanoisin, että nostajat pitää ääntä.. eikös ne 1.4 TSI:ssä ole hydrauliset??
Juhannuksen jälkeen pitää viedä auto päiväksi korjaamolle, niin koettavat saada kuulohavaintoa äänestä - ennenkuin alkavat moottoria purkaa...
Tietenkään juuri siellä starttaus ei sujunut meluisasti vaan ihan normaalein soundein. Testerillä tutkivat nokkaketjun venymistä ja synkronointia, ne sitten ilmeisesti saa piuhaa pitkin ulos nuo tiedot konetta avaamatta? Kumpainenkaan ei vaikuttanut olevan ongelmana, vaan testerin mukaan olisivat kunnossa.
Epäili, siis ääntä kuulematta, että mahdollisesti nokkaketjun kiristimessä voisi olla jotain "pientä häikkää" joka ei kuitenkaan ole vaarallista tai sitten toinen diagnoosivaihtoehto oli, että DSG-vaihteiston vauhtipyörä olisi hajoamassa. Tosin ääni ei minusta kuulostanut tulevan vaihteistosta vaan pikemminkin viimeisimpien kuulostelujen jälkeen sanoisin, että nostajat pitää ääntä.. eikös ne 1.4 TSI:ssä ole hydrauliset??
Juhannuksen jälkeen pitää viedä auto päiväksi korjaamolle, niin koettavat saada kuulohavaintoa äänestä - ennenkuin alkavat moottoria purkaa...