
Sana vapaa
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: Sana vapaa
^ Sol siellä Sol täällä 

Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: Sana vapaa
perkale ko ossais päättää minkä alustan tillais tuohon iv varianttiin...? 

Re: Sana vapaa
^No hintahaarukka antais jo vähän osviittaa.
Itellä tällä hetkellä taas vakioiskarit ja -30mm Eibach jouset yhdistelmä alla kun tuo D2 on takuuremontissa.
Itellä tällä hetkellä taas vakioiskarit ja -30mm Eibach jouset yhdistelmä alla kun tuo D2 on takuuremontissa.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Re: Sana vapaa
Prkl olin ajelemassa sipooseen ja siitää porvooseen no eikö korson jälkee takavetari antautu totaalisesti kun kiihdytin. 

VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
Re: Sana vapaa
Olis kyllä..Juhizz wrote:Itseasiassa Akuutta, kylläC6 korista kylläkin. Niissä vaan hinnat korkeita vielä. Siis sellaisissa joissa kilometrit kohtuulliset jne..
Ja kun valkoinenkin sen pitäisi olla


Re: Sana vapaa
Mä löysin eBaysta oman makuni mukaiset 8X17 ET35 Ronalit, mutta jäi sitten ostamatta kun velipoika oli sitä mieltä ettei ne sovi sen Lexukseen niin se ei voi hakea niitä ja myyjä ei suostunut lähettelemään niitä mihinkään. Meni sitten kaupaksi 90 eurolla... 

Passat Variant TDI Tiptronic -01
Sekalaista nurkkiin kertynyttä tavaraa myynnissä Huuto.netissä...klikkaa ja katso.
Sekalaista nurkkiin kertynyttä tavaraa myynnissä Huuto.netissä...klikkaa ja katso.
Re: Sana vapaa
Patse wrote:huomenna firman kinkerit niin pakko hieman jo harjootella ettei huomenna nuku ekanaKuitenkin juottavat viinaa niin ei sellasta muuten mun pää kestä jos ei edellisenä päivänä oo jo juonu..
perjaintaina oli juomingit, lauantai menikin sängynpohjalla. Ja pari kertaa sai syljeskellä lavuaariinkin. Amatöörimäistä.

Transporter 2,5tdi vm99
Re: Sana vapaa
6h viel töissä ja sit alkaa lomalomaloma 

Re: Sana vapaa
Se olis sitten huomenna lähtö Keuruun pioneerirykmenttiin. Eissaatana, noh onpahan ainakin suunnitelmat selvät seuraavaks puoleks vuodeks. Golf kuitenkin pysyy edelleen ajossa, laskeskellaan ja katsotaan että kannattaako tuota intin aikana pitää ajossa vai poistanko vakuutuksista.
Nykyään Seat-miehiä mutta hengessä mukana!
Re: Sana vapaa
Helkutin Ebay, miten helppoa onkaan laittaa satasia kakkiksen osiin... eikä ykskään ole toimintaan vaikuttavia vaan ulkonäköön liittyviä tuotteita. 

Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Re: Sana vapaa
Aaaaaamuja! Äkkii se meneeRikke-93 wrote:Se olis sitten huomenna lähtö Keuruun pioneerirykmenttiin. Eissaatana, noh onpahan ainakin suunnitelmat selvät seuraavaks puoleks vuodeks.

Re: Sana vapaa
Ei se aamukasa niin iso ole kuitenkaan.. Äkkii se aika menee. 

Passat 2.0TDI BMT 2013
Ex.Passat Variant 4motion 2005
Ex.Passat Variant 4motion 2005
Re: Sana vapaa
Autokuume vaivaa pahasti.. Nyt merkki ja malli vaihtuisi.. Konserni pysyisi kyllä samana mutta pellin alle tulisi pienempi moottori turbolla 

- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Re: Sana vapaa
Audi/Skoda 1.4T? Tai onhan 1.8T:kin pienempi litratilavuudeltaan 

Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
Re: Sana vapaa
Skoda Fabia 1.6TDI? Eiku Skoda Felicia Combi 1.9D? Ainiin siinä oli turbo joten toi Felicia se ei taida olla...
Re: Sana vapaa
Ostin vittu yhden omavalmiste kärrynrotiskon lisää, nyt on kolme kärryä pihassa.. Jollain on autoja pihat täynnä, mä taidan kerätä toisenlaista romurautaa..
Joku tarttis myyrä pois.. Tosta viimisestä hankinnasta pääsis varmaankin plussalle myydessä, varsinkin jos fiksais ensin hieman, mutta mulla on joku sairas pervessio harrastaa noita omavalmisteita.. Tossa ei oo edes mitään lavan mittoja niin sille saa periaatteessa tehdä mitä vaan jos intoo riittäis.. Ainoot mitat on koko leveys ja pituus..
Joku tarttis myyrä pois.. Tosta viimisestä hankinnasta pääsis varmaankin plussalle myydessä, varsinkin jos fiksais ensin hieman, mutta mulla on joku sairas pervessio harrastaa noita omavalmisteita.. Tossa ei oo edes mitään lavan mittoja niin sille saa periaatteessa tehdä mitä vaan jos intoo riittäis.. Ainoot mitat on koko leveys ja pituus..
Transporter 2,5tdi vm99
Re: Sana vapaa
1.8 T:tä kävin katsomassa.. Toistaiseksi jäi vielä sinne kauppaan.Sami Jalonen wrote:Audi/Skoda 1.4T? Tai onhan 1.8T:kin pienempi litratilavuudeltaan
Re: Sana vapaa
Mitä kori mallia kattelet? 1.4T paska kun siinä on se ketju löystymis ongelma. 1.8T on paras vaihtoehto.Juhizz wrote:1.8 T:tä kävin katsomassa.. Toistaiseksi jäi vielä sinne kauppaan.Sami Jalonen wrote:Audi/Skoda 1.4T? Tai onhan 1.8T:kin pienempi litratilavuudeltaan
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
Re: Sana vapaa
Seat Leon FR:ään kävin Passatia tarjoamassa. Lomalla kun ehtii 
1.8T etuveto 2005. Ei päästy välirahasta yhteisymmärrykseen ja takavanteiden tärinä myyjää "pelotti".
Vaan missäpä nyt noita vanteitakin suoristuttelet kun kaikki pajatkin lomailee..

1.8T etuveto 2005. Ei päästy välirahasta yhteisymmärrykseen ja takavanteiden tärinä myyjää "pelotti".
Vaan missäpä nyt noita vanteitakin suoristuttelet kun kaikki pajatkin lomailee..

Re: Sana vapaa
Ta-technixin säädettävä lähti tilaukseen ja huomenna menee jo postiin.
viikonloppuna sitte ruuvaamaan alle.

Re: Sana vapaa
Eikös ne löystymiset mene takuuseen, ainakin jos ostaja on edes jotenkin hereillä. Jos sen etuvetoisen välttämättä haluaa, niin tuo n.150hv on aika hyvä raja siihen. Eipä tuota vetelyä ja pito-ongelmia kovemmilla voimilla viitsi sietää.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Sana vapaa
Mistäs essonbaarista tämä juttu on saanut alkunsa?Kilu wrote:Jos sen etuvetoisen välttämättä haluaa, niin tuo n.150hv on aika hyvä raja siihen. Eipä tuota vetelyä ja pito-ongelmia kovemmilla voimilla viitsi sietää.
Ei mun nelos Golffissa ainakaan moista ongelmaa ollut, vaikka tehoa oli 171hv/412Nm.
Enkä kyllä ole tuon kaltaisia ongelmia havainnut emännän 3C Passatissakaan.
Re: Sana vapaa
Ihan omasta baarista ja kokemuksesta. Itsellä on ollut tuossa aiemmin etuvetoisia romuja, joissa on jopa ollut yli 200hv ja kyllä tuo vetely kiihdytyksissä on aika tuttua, vaikka en mikään ripuliranne olekaan. Nykyisellä alitehoisella etanolikäyttösellä romullani noita kokemuksia en ole koskaan havainnut ja kuitenkaan en ole jalkoihin jäänyt. Jo 300nm tekee autosta kostealla asfaltilla onnettoman sutijan, saatika 400nm:ä. Olen ajanut kaverini yli 300hv/600nm diesel golfia ja sitä pitoa alkaa ehkä löytyä vitosella kuivalla pinnalla. Nelivedolla tuota ongelmaa tuskin on, kun haldexikin taitaa kestää sen 1000nm:ä, toki renkaathan siinä pettää. Itse en ole vielä ajanut tehokasta etuvetoista-autoa, joka ei kiihdytyksessä kuivallakaan pinnalla vetelisi, jos jollakin sellainen on, niin olisi kiva testata.Tero Paalanen wrote:Mistäs essonbaarista tämä juttu on saanut alkunsa?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Sana vapaa
Hyvillä renkailla ja oikein säädetyillä ohjauskulmilla vetelyä voi pienentää merkittävästi.
Pito-ongelmia ei mullakaan ollut 200/440 tehoilla passatissa, paitsi märällä kelillä ei mitään täysillä paikoiltaan kiihdytyksiä pystynyt tekemään. Kuivalla kelillä ei mitään ongelmaa.
Pito-ongelmia ei mullakaan ollut 200/440 tehoilla passatissa, paitsi märällä kelillä ei mitään täysillä paikoiltaan kiihdytyksiä pystynyt tekemään. Kuivalla kelillä ei mitään ongelmaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Sana vapaa
Eipä mullakaan mitään vetelyä oo. Tarkkoja lukemia autosta ei vielä oo mutta suuntaa antavia kylläkin, n.200/400. Niinku Pasi sano että renkaista ja ohjauskulmista aika paljon kiinni. _renkailla_ ja niillä mustilla pyöreillä jutuilla on ihan järkyttävä ero noissa vetelyissä ja sutimisessa.
Re: Sana vapaa
Hehee. Täällähän ollaan perimmäisten kysymysten äärellä. Tuosta "vetelystä" ja näistä maagisista etuvetoisen tehorajoista olen vuosien varrella keskustellut lähinnä erään 3 kirjaimisen takavetoisen saksalaismerkin harrastajien kanssa.
Oma mielipide tähän on se, että joo. Jos tehokkaalla etuvetoisella päästää kädet irti ratista, niin se menee johonkin muualle kuin suoraan. Jos etuvedon alustageometria ja kaikki muu on kunnossa, niin ei se mihinkään käsistä kyllä karkaa kovemmillakan tehoilla. Riittää että ajaa normaalisti. Jos siis autolla ajaessaan pitää ratista kiinni. Niin täysin tottumiskysymyksiä. Itse en ole omistanut mitään älyttömän tehokkaita etuvetoja. 2 vuotta ja 45tkm ajelin +200hp ja 350nm IV GTI Golfilla. Ei siinä mihinkään vetelyyn kiinnittänyt kyllä minkäänlaista huomiota. Joillekin takavetomiehillehän se oli varmasti ihan kauhea p*ska ajaa, jos sormien väliin välittyi täyskaasukiihdytyksissä jotain pieniä "tuntemuksia" jotka eivät kuitenkaan temponeet rattia mihinkään, kun siitä vain piti normaalisti kiinni.
Jos ratissa ei saa tuntua minkäänlaisia "voimia", niin takaveto is the way to go. Koska nämä torque steering puristithan haukkuvat nelivedotkin täysin p*skoiksi, koska rattiin välittyy vedon myötä voimia joita takavedossa ei ole. Tehokas etuveto sutii lähdöissä herkemmin kuin takavetoinen. Sille nyt ei mahda oikein mitään. Paikaltaan saa lähteä vähän varovaisemmin.
Oma mielipide tähän on se, että joo. Jos tehokkaalla etuvetoisella päästää kädet irti ratista, niin se menee johonkin muualle kuin suoraan. Jos etuvedon alustageometria ja kaikki muu on kunnossa, niin ei se mihinkään käsistä kyllä karkaa kovemmillakan tehoilla. Riittää että ajaa normaalisti. Jos siis autolla ajaessaan pitää ratista kiinni. Niin täysin tottumiskysymyksiä. Itse en ole omistanut mitään älyttömän tehokkaita etuvetoja. 2 vuotta ja 45tkm ajelin +200hp ja 350nm IV GTI Golfilla. Ei siinä mihinkään vetelyyn kiinnittänyt kyllä minkäänlaista huomiota. Joillekin takavetomiehillehän se oli varmasti ihan kauhea p*ska ajaa, jos sormien väliin välittyi täyskaasukiihdytyksissä jotain pieniä "tuntemuksia" jotka eivät kuitenkaan temponeet rattia mihinkään, kun siitä vain piti normaalisti kiinni.
Jos ratissa ei saa tuntua minkäänlaisia "voimia", niin takaveto is the way to go. Koska nämä torque steering puristithan haukkuvat nelivedotkin täysin p*skoiksi, koska rattiin välittyy vedon myötä voimia joita takavedossa ei ole. Tehokas etuveto sutii lähdöissä herkemmin kuin takavetoinen. Sille nyt ei mahda oikein mitään. Paikaltaan saa lähteä vähän varovaisemmin.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Re: Sana vapaa
Ja sitäpaitsi tuo FR-Seat on 180hv eikä 150hv 
Mulla on yksi erittäin vetelevä etuveto ollut. Suzuki Swift GTi (101hv/720kg) -88. Siinä sai kyllä rattia kammeta tosissaan täyskiihdytyksessä. Mutta sehän nyt oli muutenkin mitä oli..

Mulla on yksi erittäin vetelevä etuveto ollut. Suzuki Swift GTi (101hv/720kg) -88. Siinä sai kyllä rattia kammeta tosissaan täyskiihdytyksessä. Mutta sehän nyt oli muutenkin mitä oli..

Re: Sana vapaa
Mukava kun kommenttini herätti keskustelua ja makuasioistahan täytyy kiistellä
. Itsellä on ensimmäinen nelivetoauto alla ja en kyllä enää pois vaihda ellei ole pakko. Kuten Pasi tuolla jo totesi, niin alusta ja renkaat kyllä homman hoitavat. Itsellä vaan ei ole omassa käytössä edes tuollainen tehdasasenteinen vaatimaton -20mm sporttialusta ollut sopiva, varsinkaan talvella. Kuivallahan tuo "vetely" on ripuliranteiden ongelma, mutta kostealla, saatika märällä riittää vaivaiset alle 300nm:ä tekemään etuvetoisesta onnettoman liikkujan, toki näin kärjistäen. Pointtini oli vain, että se voima täytyy saada siihen tiehen välitettyä, eikä turhaan pintakaasulla suditella
.


Re: Sana vapaa
Tuli haettua Motonetista ulommat vetonivelet molemminpuolin. Olivat kaksi viimeistä sopivasti 
Ja Laakkoselta lämpötila-anturi (G83). Maksoihan tuo hiukka enempi kuin tarvikkeena mutta onpahan siletisti "se oikea".
------------------
Laakkosella käydessäni kysäisin myös sieltä vetonivelinen hintaa ja sitähän olisikin ollut vaivaiset 215 euroa kappaleelta
Motonetista hankkimani 64,90€/kpl. Kaippa nuo hetken kestää..
Huomenna jos saisi vaikka vaihdettua nuo vermeet.

Ja Laakkoselta lämpötila-anturi (G83). Maksoihan tuo hiukka enempi kuin tarvikkeena mutta onpahan siletisti "se oikea".
------------------
Laakkosella käydessäni kysäisin myös sieltä vetonivelinen hintaa ja sitähän olisikin ollut vaivaiset 215 euroa kappaleelta

Motonetista hankkimani 64,90€/kpl. Kaippa nuo hetken kestää..
Huomenna jos saisi vaikka vaihdettua nuo vermeet.
Re: Sana vapaa
Perskeles.. Myiköhän se nyt kuitenkin väärän anturin..? Käsissä on siis vihreäliittiminen 4-napainen.
Eikös tuo ole se joka tulee koneen kylkeen eikä sinne alavesiletkun tienoille?
http://www.evwparts.com/Merchant2/graph ... 19501A.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Eikös tuo ole se joka tulee koneen kylkeen eikä sinne alavesiletkun tienoille?
http://www.evwparts.com/Merchant2/graph ... 19501A.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sami Jalonen
- Posts: 3084
- Joined: 18.3.2007 19:13
- Location: Hyvinkää
- Contact:
Re: Sana vapaa
On ihan oikean näköinen anturi. Ainakin diisselissä tulee moottorin ja tulipellin väliin.
Passat Variant TDI -00 ATJ 160kW
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Sana vapaa
Etuveto, yli 300hv diesel golf.hmm... Kerro ihmeessä tarkemmin!Kilu wrote:Olen ajanut kaverini yli 300hv/600nm diesel golfia.
Re: Sana vapaa
Niinpä? Täytynee huomenna tutkia hieman tarkemmin.Pasi Häkli wrote:Johdot puuttuu tuolta anturin liittimeltä?
Ja tämän koodinhan se antaa http://aijaa.com/v.php?i=008788831494.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sana vapaa
eBay.. Tilaukseen lähti xenonit eteen ja 7w ledlinssit taakse.. Sormet syyhyten odotetaan mitä p*skaa tulee 

EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
Re: Sana vapaa
Jeah right eBay^ Lensoille (ehkä) jo ostaja, jos ei niin menevät sedaniin ja suomi markkinoilla ei ensimmäistäkään varteenotettavaa vaihtoehtoa tohon varianttiin. Jalonenki lupas mersut myydä vasta syksyllä :p
Re: Sana vapaa
Komean lapun olet itsekin printannutJukkaA wrote: Etuveto, yli 300hv diesel golf.hmm... Kerro ihmeessä tarkemmin!

Re: Sana vapaa
Vois rupee hiomaa tota maskia jos maalaisi sen huomenna. Mitä mieltä porukka on kannattaako repii noi passat ja 4motion merkit pois takaluukusta?
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Sana vapaa
Olisko paras jos ottas passat tekstin pois ja jättäis 4motion tekstin? Tai voi ne molemmatkin pois ottaa, hyvältä se niinkin näyttää.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Sana vapaa
Minkä VW:n ratti? Polo 6r:N? http://image.nettix.fi/extra/partimg/13 ... 3d1a02.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Sana vapaa
Vois olla VI golffinki.
Re: Sana vapaa
Oiskohan in ihan "bolt on" -juttu..? Pitääkin alkaa tonkimaan juttua.
Edit: Aika saman näköinen on http://www.ebay.de/itm/VW-GTI-R-R-LINE- ... 25720e9a03" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/VW-Golf-5-V-6-VI ... 1c290ca13e" onclick="window.open(this.href);return false;
Edit: Aika saman näköinen on http://www.ebay.de/itm/VW-GTI-R-R-LINE- ... 25720e9a03" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ebay.de/itm/VW-Golf-5-V-6-VI ... 1c290ca13e" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by Juhizz on 12.7.2012 23:41, edited 2 times in total.
Re: Sana vapaa
^Joko autokuume hellitti vai? :p
Re: Sana vapaa
Juu, hetkeksi ainakin
Koitetaan korjailla ja "parannella" tuota omaa vielä hetki ja katsoa josko se pysyisi vielä näpeissä 


Re: Sana vapaa
Tänää lähti merkit takaalta ja maalattiin mustaksi takaluukun VW merkki plus etu maski on nyt musta ja mustalla VW merkillä.Pasi Häkli wrote:Olisko paras jos ottas passat tekstin pois ja jättäis 4motion tekstin? Tai voi ne molemmatkin pois ottaa, hyvältä se niinkin näyttää.
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
Re: Sana vapaa
Monkelo wrote:^kuvaa kun on valmis?
Viimeistelen vielä etu maskin tänää ja en tie tuliko taka merkistä liian tumma kun taustakin on musta.. Oisko sitten valkonen tausta ollu parempi taka merkissä...
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
Re: Sana vapaa
Itse ajattelin että kun luukku menee maalaukseen, jää vw merkki kromiin ja tuo musta tausta korin väriin eli inky blue.
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016