Korimalli: 35i Facelift (B4)
Konetyyppi: AAZ
Iskutilavuus: 1896cm³
Teho: vakiona 55.75kW (74.76HP), persdyno arvio tällä hetkellä +10-20HP
Rengastus: OZ Racing Hydra 16" + Barum Bravuris 205/50-16
Varusteet: sähkökattoluukku, 2x airbag, keskuslukitus, varashälytin, sähköpeilit
Äänentoisto: Sony CDX-S2250 (CD/RDS/MP3), SPL PRO 502 + SPL PRO GT10 (bassopää)
...Auton hankin joitakin kuukausia takaperin Autoherttualta. Kyseessä on Saksasta uitettu farkku, kotimaassaan 1 omistaja ja Suomessa ennen minua 1 (joka auton Saksasta nouti). Kilometrejä mittarissa hankintahetkellä dieseliksi kohtuullisesti, noin 223tkm.
Leidi oli ikäisekseen varsin siistikuntoinen. Vain kuskin oven ikkunalistassa ja takakontissa rekisterikilven yläpuolella on pienen pientä kukkaa, jotka täytyisi korjailla ennenkuin pahemmaksi kehittyvät. Muuten auto on varsin nätti, joskin nyt parin käyttökuukauden jälkeen olen saanut taistella konepellin kanssa joka ikävästi puskee harmaata "usvaa" värin läpi. Joutunee kenties maalarin pakeille jossain vaiheessa. Konehuoneesta ei mitään pahaa sanomista, 4000km on ehditty ajelemaan vailla ongelmia. Pikkaisen ruuvailtiin syöttöjä lisää, että saatiin savua kiihdytyksissä

Mitään übertuninkia vanhasta perhefarkusta ei ole tarkoitus tehdä, vaan säilyttää auton alkuperäinen tarkoitus - tilava käyttöauto. Ulkoisesti ainoat muutokset tähän mennessä ovat 16" OZ Racing Hydra aluvanteet 205/50 renkailla ja sivuvilkkujen sävyttäminen punaisella lakalla. Ne kun ikävästi pistivät silmään keltaisina auton kyljestä. Takaumpioiden vilkkuosalle tekisi mieli antaa samaa käsittelyä, vaan kuka pelkää pahaa katsastusmiestä...

Lisäkilkkeitä autoon on asennettu Equusin ahtopainemittarin muodossa sekä äänentoistopuolelle. Vanha alkuperäismankka(!) revittiin väkivalloin irti kojetaulusta (kun sopivia irroitusrautoja ei mistään saatu) ja tilalle istahti Sonyn mp3:t taitava CDX-S2250. Vähän tämän jälkeen takakonttiin eksyi Autostudion halppis bassosetti - SPL PRO 502 vahvistin ja SPL PRO GT10 putkisubbari. Hintaansa nähden tarjoavat erittäin asiallista bassopään tukea. Kunhan tilipussi antaa periksi, olisi tarkoitus eteen hommata DLS:n erillissarja nykyisen orkkiskajareiden tilalle.
Leidin keulille oli jo hetkellisesti tulossa maskilippa, vaan onnettomien sattumien kautta homma viivästyi... Ja varmaan reklamaatioprosessin takia kauankin. Jossain vaiheessa kenties uusi ehjä lippa korvataan ja sekin ilmaantuu antamaan hieman häijympää ilmettä.
Tulevaisuuden projekteja... No takaumpiot eivät kertakaikkiaan tyydytä, joten ehkä ne jossain vaiheessa saavat ylleen punaista lakkaa. Toinen vaihtoehto olisi pari vuotta tuoreemman TDIn takaumpiot, joissa vilkkuosa on savumallinen. Madallus tekisi terää, nyt kun 16" vanteiden myötä auto näyttää lähes maasturilta


Siinäpä sitä, päivitellään taas myöhemmin. Ja ajan tasalla olevaa tilannetta voi seurata tuolta -> http://spicydiesels.kicks-ass.net/