Moro!
Ostin viime viikolla golfin johon oli asennettu jokin lastu. Noh ongelmani on kun laitan lortan pohjaan niin autohan kiihtyy mahtottomasti mutta kun nostan polkimen niin tehot katoavat ja tulevat takasin kun uudelleen käynnistää rassin... koitin googlettaa ja etsiä täältä vastausta miten saisi koko ajan tehot pysymään lastun kanssa mutta en onnistunut loytämään vastausta mutta jtn mainintaa oli n75 jostain osasta. Voisiko joku laittaa linkin mistä loytäisin tietoa ongelmaan tai kertoa mitä voisi tehdä... Kiitokset.
variant 1.9tdi lastutus ongelma?
Re: variant 1.9tdi lastutus ongelma?
-Puhdistaa jumiva VNT
-> Esim: Näin
-Vaihtaa ehjä N75, mikäli rikki. Testailuun löytyy ohjeita
-Vaihtaa ehjät alipaineletkut, mikäli siis rikki, testailuun löytyy varmasti ohjeita
-Vaihtaa ohjelma, joka ei pyydä enempää kuin MAP tajuaa. Jos siis muut mahdolliset viat suljettu, pystyy myös toteamaan vcds ohjelmalla, paljonko on pyynnit.
Jos ei onnistu, vie auto osaavalle pajalle, joka laittaa vehkeet kuntoon. Esim
-> Esim: Näin
-Vaihtaa ehjä N75, mikäli rikki. Testailuun löytyy ohjeita
-Vaihtaa ehjät alipaineletkut, mikäli siis rikki, testailuun löytyy varmasti ohjeita
-Vaihtaa ohjelma, joka ei pyydä enempää kuin MAP tajuaa. Jos siis muut mahdolliset viat suljettu, pystyy myös toteamaan vcds ohjelmalla, paljonko on pyynnit.
Jos ei onnistu, vie auto osaavalle pajalle, joka laittaa vehkeet kuntoon. Esim
Re: variant 1.9tdi lastutus ongelma?
Lue vikakoodit.
Re: variant 1.9tdi lastutus ongelma?
kävin tänään luukuttamassa ja vcds anto tämän:
Address 01: Engine Labels: 038-906-019-ASZ.lbl
Control Module Part Number: 038 906 019 KJ
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000AG 5366
Software Coding: 00001
Work Shop Code: WSC 01266
Additional Info: WVWZZZ1JZ4W156010 VWZ7Z0D9203312
VCID: 69DD50E51341A35096B
1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control
P1557 - 35-00 - Positive Deviation
mut olisko mahdollista että paikallaa oleva lastu antaa turbolle käskyn ahtaa yli jonku tietyn arvon ja sensori sitten antaa käskyn mennä "vikatilaan"...?
jos ylihuomena kattoo vagilla että paljon se ahtaa mutta mikä olis nuille autoille se ehdoton yläraja turbo ahdoille ettei menisi "vikatilaan"?
Address 01: Engine Labels: 038-906-019-ASZ.lbl
Control Module Part Number: 038 906 019 KJ
Component and/or Version: 1,9l R4 EDC G000AG 5366
Software Coding: 00001
Work Shop Code: WSC 01266
Additional Info: WVWZZZ1JZ4W156010 VWZ7Z0D9203312
VCID: 69DD50E51341A35096B
1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control
P1557 - 35-00 - Positive Deviation
mut olisko mahdollista että paikallaa oleva lastu antaa turbolle käskyn ahtaa yli jonku tietyn arvon ja sensori sitten antaa käskyn mennä "vikatilaan"...?
jos ylihuomena kattoo vagilla että paljon se ahtaa mutta mikä olis nuille autoille se ehdoton yläraja turbo ahdoille ettei menisi "vikatilaan"?
Last edited by Mendez on 11.10.2012 22:15, edited 1 time in total.
Re: variant 1.9tdi lastutus ongelma?
On mahdollista
Mutta yliahto ongelmahan tuo on. Tuossa ylhäällä jo listaa, mitä tarkastaa.Razur wrote:Vaihtaa ohjelma, joka ei pyydä enempää kuin MAP tajuaa.
Re: variant 1.9tdi lastutus ongelma?
Ok no pitää selvittää ne ahdon yläraja ja sitten kattoa jos voisi lastusta vähän ruuvata tehoja pienemmäksi ettei tule yllätyksiä ohituksissaRazur wrote:On mahdollista
Mutta yliahto ongelmahan tuo on. Tuossa ylhäällä jo listaa, mitä tarkastaa.Razur wrote:Vaihtaa ohjelma, joka ei pyydä enempää kuin MAP tajuaa.

Re: variant 1.9tdi lastutus ongelma?
Ei siinä lastussa mitään vikaa ole eikä sitä tarvitse ruuvailla pienemmälle. Autossa on vikaa ja se yliahtaa PISTE. Korjaa vika niin pääset nauttimaan tehokkaasta volkkarista.
ASZ moottorikoodin softa todennäköisesti pyytää 1.5bar ahtopaineita. Sulla voi esim. jumittavan VNTn takia auto ahtaa nyt sen yli 1.8bar jonka takia auto menee vikatilaan. Tuollainen 0.3bar yliahto on yleensä määritelty vikatilan rajaksi.
ASZ moottorikoodin softa todennäköisesti pyytää 1.5bar ahtopaineita. Sulla voi esim. jumittavan VNTn takia auto ahtaa nyt sen yli 1.8bar jonka takia auto menee vikatilaan. Tuollainen 0.3bar yliahto on yleensä määritelty vikatilan rajaksi.