Maalinkäsittelyaineet-paint sealant

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Bassat2004

Maalinkäsittelyaineet-paint sealant

Post by Bassat2004 »

Onko joku käyttänyt tai maksanut ko. käsittelystä?

Toiset "mömmöt" kestää kovettua parikin viikkoa, toiset ovat taas niin sanottuja
2 komponenttiaineita ja sitten on niitä nanoteknisiä keraamisia pinnoitteita joille luvataan
jopa 2 vuoden kesto.

Kokemuksia?
Passat -04 Limousine 96kw Trendline
mla
Admin

Re: Maalinkäsittelyaineet-paint sealant

Post by mla »

Parista kokemusta.

Eli vanha Permashine joka on ollut mielestäni paras näistä mitä itse olen kokeillut. Sitä tuli otettua neljään eri autoon ja kaikissa oli sama eli pesu oli talvellakin todella helppoa ja aina kaikki ihmetteli miten olen talvella saanut vahattua auton niin kiiltäväksi - tähän viimeisinä vuosina sain vastata, etten ole autoa vahannut kolmeen vuoteen, mutta kiitos kehuista kuitenkin. Oli vielä kuin uusi maalipinta kun pisimpään pitämäni yksilön myin lähes 4v iässä.
Viimeisimmästä on toki 5v eli voi olla, ettei tätä enää saa ja testeissä tätä on haukuttu.

Silver-Seal joku hömpötys. En huomannut mitään eroa tässä toiseen autoon jossa ei tätä ollut. Kiiltoa ei ollut sen enempää, eikä pesukaan ollut yhtään helpompaa.

Lacroe joku hömpötys. Samoin en huomannut tässä mitään eroa toiseen autoon jossa ei ollut tätä. Ensimmäinen valkoinen auto tosin, eli voi olla, että väri hämää tässä :)

Itse olen netistä tilannut nyt AG:n jotain Lifeshine kökköä. Viimeksi maksoin kotiin toimitettuna 30e purkista ja käsittelin sillä kaksi autoa. Kesti ehkä hieman pidempään kuin kestovaha eli reilun vuoden ja 40tkm. Kiilto siis - ei vastaavaa hyötyä pesussa kuten esim. Permashinestä.

Ainoa mistä noista siis on ollut jotain pidempää hyötyä omasta kokemuksesta oli tuo testeissä haukuttu Permashine.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
Bassat2004

Post by Bassat2004 »

Kiitos vastauksesta :wink:

Toiset aineet oli tarkoitettu uusille maalipinnoille oliko näistä joku sellainen?
Passat -04 Limousine 96kw Trendline
mla
Admin

Post by mla »

Kyllähän nuo käy uusiin ja vanhoihin. Vanhoissa toki suoja ja kiilto on heikompaa, vaikka maalipinta ensin kiilotettaisiin. Vanhaan pintaan kun on pinttynyt lähes aina jotain p*skaa.
Lopputulos ei ole vanhassa pinnassa niin hyvä, mutta ei se tunnu hukkaan heitettykään olevan. Olen teetättänyt/tehnyt osan noista pari vuotta vanhoihin, mutta suurimman osan uusiin autoihin.
VW Sharan -12 4Motion 2.0l TDI BlueMotion Highline
Post Reply