VW Passat 3b -99 1.8T Airbag vikaa
-
VW Passat 3b -99 1.8T Airbag vikaa
Nyt kaikilta aivonystyrät raksuttamaan,kiire on kova. Eli kyseessä 3b basuuna ja airbag valo palaa, tai siis on palanut jo pidemmän aikaa ja katsastus 2 viiko pääst. Vag-Com antaa koodissa: airbag (driver side) resistance too high.
ja mä oon nyt sit kolvannu penkin alaset liittimet kun herjas niit kerran ja vaihtanut sen kierrejohtimen sekä sen pienen johdon siit ratin ja bagin välist sekä keskusyksikön edelleen sama koodi ja koitinpahan mä toista bägiäkin, ja aina sama koodi. missä vika kertokaa,
voisiko olla teoriassa mahdollista et mun netist tilaamani vag kkl:n johto+ vcds rekisteröimätön versio ei anna noita koodeja poistaa, et täytyy ola rekisteröity+ lisensoitu ohjelma käytössä..
kun mun täytyy sit joku hyppyryöstölamppu väkertää sil bägi valol jollen saa vikakoodii pois
APUVA! auttakkee minnuu..
ja mä oon nyt sit kolvannu penkin alaset liittimet kun herjas niit kerran ja vaihtanut sen kierrejohtimen sekä sen pienen johdon siit ratin ja bagin välist sekä keskusyksikön edelleen sama koodi ja koitinpahan mä toista bägiäkin, ja aina sama koodi. missä vika kertokaa,
voisiko olla teoriassa mahdollista et mun netist tilaamani vag kkl:n johto+ vcds rekisteröimätön versio ei anna noita koodeja poistaa, et täytyy ola rekisteröity+ lisensoitu ohjelma käytössä..
kun mun täytyy sit joku hyppyryöstölamppu väkertää sil bägi valol jollen saa vikakoodii pois
APUVA! auttakkee minnuu..
Re: VW Passat 3b -99 1.8T Airbag vikaa
Muuhun osaa sanoa mutta näethän sä ne koodit siellä + näet varmaan kun nollaat että poistuiko?
Tietysti jos siellä vika on päällä niin se koodi ponnahtaa takas, mutta tuleeko se samantien kun virrat kuitenkin on päällä koodaillessakin, tätä en tiedä.
Viheliäisiä juttuja ovat kaiken kaikkiaan.
Tietysti jos siellä vika on päällä niin se koodi ponnahtaa takas, mutta tuleeko se samantien kun virrat kuitenkin on päällä koodaillessakin, tätä en tiedä.
Viheliäisiä juttuja ovat kaiken kaikkiaan.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
-
joo siis kaikille ketä sitä nyt ei vielä oo tost tekstist osannu rivien välist lukee ni on niit koitettu poistaa.. poistaa kyllä eikä ponnaa heti takas, mut kun menee ucu:st ulos ja sit uudelleen sisään ni siellähän se jälleen nököttää.. no hälläpä tuolla enää välii.. auto on katsastettu ja korjaus metodiksi osoittautui yksinkertainen teippi lampun päälle..
Siis lukija irti ja takas kii ja koodit on muistissa, ei ne silloin ole kai poistunukkaan. Ei niiden pitäisi palata ennenkun virrat taas laittaa autoon päälle että auton eri ohjausyksiköt käy testinsä läpi ja hokaa ettei joku juttu ookkaan kunnossa. Vai oonko mä ymmärtäny tän väärin jotenki?
Ja turvallista matkaa, näin airbagin toiminta on korjattu.vwiiroteus wrote:.. auto on katsastettu ja korjaus metodiksi osoittautui yksinkertainen teippi lampun päälle..

^ Mietin aivan samaa.. Itse en kyllä kyseisellä autolla ajaisi, pieni pelkoperseessä kokoajan.
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
- Karkulainen
Jotain siellä on oikeasti vikana kun se vikailmoitus pomppaa heti takaisin. Poissa silmistä, poissa mielestä - korjaus ei ehkä ole se kaikkein järkevin...
Ford Focus stw -04 1.6
Ex: VW Passat 3BG Variant 1.9TDI AVF -03
Ex: VW Golf IV Variant 1.9TDi AGR -99
Ex: VW Passat 3BG Variant 1.9TDI AVF -03
Ex: VW Golf IV Variant 1.9TDi AGR -99
Niin siis ainakin jonkin tiedon mukaan yksikään auton airbageistä ei toimi kun on vika päällä, vai menikö se jotenkin toisin?
- Pasi Häkli
^ Just näin se menee, turvatyynyt on täysin poissa käytöstä jos valo palaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
-
Tää on mielestäni turhaa spekulointia toisen tekemisestä. sanompahan vaan et mulla loppui raha, ideat ja teistäkään ei apua ollut.. siksi päädyin tälläiseen ratkaisuun. mä olen jo vuoden ajanut tuon kanssa sillai et valo palaa.. mitä tuo teippi tossa muuttaa siihen. .se oli vain katsastusta vasrten.. ehkä se joskus kuntoon tulee.. tai sitten ei.. kun kerran apua ei saa.. ja marmori huoltoon en mee. .kosk viimeks mäkin tiesin asentajaa paremmin homman nimen.. asantaja väitti et vika penkin liittimessä ja mä tiesin et se koodi on ratin bäggiin liittyvä.. korjaamo päällikkö vast oli kanssani samaa mieltä.. asentaja siis väärässä. .eli en aio sitä volkkarille viedä kun ne vaihtaa sieltä kaikki uuteen vaikka vika olisi jossain todella pienessä.. kiitos ja kumarrus..
Hyvä kun syyllinen löytyi, aamen.vwiiroteus wrote:..ja teistäkään ei apua ollut.... kun kerran apua ei saa..
-
pahoittelen karskeaa tekstiäni jos se nyt sattui aiheuttaa jollekin mielipahaa. ei täällä nyt mitään syyllisiä oltu hakemassa se syyllinen on itse tuo auto joka on ajanut minut lähes hulluuden partaalle.. aivan vitun mahtava auto muuten, mut sit tälläiset pienet jutut aiheuttaa hirveet närästystä.. no nyt on taas aikaa tutkia sitä kun on katastettu.. taidan myydä tuon pois ja ottaa tuolt tallista tuo uskollinen -76 mallinen Opel kadett C coupe. siinä ei oo bägi ongelmii.. ja 2,5litrane vaparikone synnyttää sopivat 250hv/400nm liikevoimat.