3BG:n sähköongelma (kosteus?)
3BG:n sähköongelma (kosteus?)
Terve. Viikonlopun aikana kävi keli reippaasti lämmön puolella joten kura ja vesiloska lensi. Nyt näyttää 3bg passatissa olevan jotain kosteushäikkää... Eli auton keskuslukitus on pelannut hyvin, mitä nyt takaoven mikrokytkin hajosi jo aikaa sitten, mutta muuten pelaa. Eli aukeaa ja menee lukkoon avaimen kauko-ohjausnapista, myös varashälytin alkaa välkkymään. Noh nyt tallissa yön oltua ovet menee kyllä napista lukkoon, mutta ei aukea kaukarista. avaimella ovesta vääntämällä aukeaa kyllä. Ovet saatuani auki huomasin että varashalytin on edelleen päällä vaikka ovet on auki eli valo vilkkuu, ja jos en käynnistä avaimilla autoa n.10-20 sek sisällä niin hälytin alkaa huutamaan. Hälytys loppuu kun virrat lyö päälle tai vaikka käynnistää auton. Epäilen että vika on ohjainboksissa, mutta mikä johto niistä miljoonista liittyy tähän oveen tai varashälyttimeen. Suihkuttelin sinne silikonispreytä ja crc:tä kontaktia antamaan, mutta silti vika vielä ilmenee. Voisiko vika olla kuskinoven mikrokytkimessä? Osaisko joku foorumin autosähköengineeri auttaa miestä mäessä.
Ps. Perävaunun pistokkeelle menevissä johdoissa on myös jotain vikaa, koska kärryssä ei pala valo kuin toisella puolella (kärryn sähköt siis ok). Pistoke vaihdettu, mutta sitli mykkänä vielä. Mistähän kautta mokoma kaapeli kulkee taakse?
Ps2. Joku varmaan huomasi että ffp sivuilla on sama teksti, mutta siellä ilmeisesti ei ole ketään joka osaisi auttaa. Toivottavasti täällä on joku.
Ps. Perävaunun pistokkeelle menevissä johdoissa on myös jotain vikaa, koska kärryssä ei pala valo kuin toisella puolella (kärryn sähköt siis ok). Pistoke vaihdettu, mutta sitli mykkänä vielä. Mistähän kautta mokoma kaapeli kulkee taakse?
Ps2. Joku varmaan huomasi että ffp sivuilla on sama teksti, mutta siellä ilmeisesti ei ole ketään joka osaisi auttaa. Toivottavasti täällä on joku.
Re: 3BG:n sähköongelma (kosteus?)
Oot siis nostanu lattiamaton ylös kuskin puolelta ja kuivannu mukavuusboksin? Se on yleensä se syyllinen tuohon hälyttimen temppuiluun. Toki oven välissä olevat johdot kannattaa tarkistaa ettei oo oikosulussa.
Tässä vielä ratkaisuja veden poissa pitämiseen:
DIY
Tässä vielä ratkaisuja veden poissa pitämiseen:
DIY
Re: 3BG:n sähköongelma (kosteus?)
Tere
ehkä vikaa kaukkarissa ?
ja toi "avaimella ovesta vääntämällä aukeaa kyllä. Ovet saatuani auki huomasin että varashalytin on edelleen päällä vaikka ovet on auki eli valo vilkkuu, ja jos en käynnistä avaimilla autoa n.10-20 sek sisällä niin hälytin alkaa huutamaan. Hälytys loppuu kun virrat lyö päälle tai vaikka käynnistää auton"
ei oo mikään vika ,vaan ihan normaalia
hälytin ei mene avaimella kääntämällä pois vaan juuri kaukosäätimellä tai avaimet virtalukkoon ja virta päälle
muuten rosvot saisivat hälyttimen pois ku vaan vääntisivät oven lukkopesää
ehkä vikaa kaukkarissa ?
ja toi "avaimella ovesta vääntämällä aukeaa kyllä. Ovet saatuani auki huomasin että varashalytin on edelleen päällä vaikka ovet on auki eli valo vilkkuu, ja jos en käynnistä avaimilla autoa n.10-20 sek sisällä niin hälytin alkaa huutamaan. Hälytys loppuu kun virrat lyö päälle tai vaikka käynnistää auton"
ei oo mikään vika ,vaan ihan normaalia
hälytin ei mene avaimella kääntämällä pois vaan juuri kaukosäätimellä tai avaimet virtalukkoon ja virta päälle
muuten rosvot saisivat hälyttimen pois ku vaan vääntisivät oven lukkopesää
passat 03 1,9tdi 74kw variant trendline
audi tt 02 1,8t quattro 225hv s-line
ex passat 04 1,9tdi 96kw variant 4motion trendline
ex honda hr-v 02 1,6 v-tec
ex passat 00 1,9tdi 85kw variant comford
ex passat 96 1,9tdi 66kw variant
audi tt 02 1,8t quattro 225hv s-line
ex passat 04 1,9tdi 96kw variant 4motion trendline
ex honda hr-v 02 1,6 v-tec
ex passat 00 1,9tdi 85kw variant comford
ex passat 96 1,9tdi 66kw variant
Re: 3BG:n sähköongelma (kosteus?)
No nythän tämä kävi mielenkiintoseksi, sekä vähän helpommaksi ku purkaa lattiamattoa. Mitä ens alkuun kannattaisi tehdä? Vaihtaa patterit kaukkariin vai?
Re: 3BG:n sähköongelma (kosteus?)
lattiat kuivaksi/vuoto kohdan korjaaminen
voi sen patterin vaihtaa jos ei auta niin sit se lähetin vaihtoon
näissä vaan tahtoon olla kulutus osaa noi kaukkarit
sama mulla on 03 passatti niin ottaa vaan läheltä ja siitäkin välista huonosti esim matkustajan puolelta ei aukee
ku on niin huono lähetysteho kaukkaris pitää vaihtaa kaukkari kun saan aikaiseksi
voi sen patterin vaihtaa jos ei auta niin sit se lähetin vaihtoon
näissä vaan tahtoon olla kulutus osaa noi kaukkarit
sama mulla on 03 passatti niin ottaa vaan läheltä ja siitäkin välista huonosti esim matkustajan puolelta ei aukee
ku on niin huono lähetysteho kaukkaris pitää vaihtaa kaukkari kun saan aikaiseksi
passat 03 1,9tdi 74kw variant trendline
audi tt 02 1,8t quattro 225hv s-line
ex passat 04 1,9tdi 96kw variant 4motion trendline
ex honda hr-v 02 1,6 v-tec
ex passat 00 1,9tdi 85kw variant comford
ex passat 96 1,9tdi 66kw variant
audi tt 02 1,8t quattro 225hv s-line
ex passat 04 1,9tdi 96kw variant 4motion trendline
ex honda hr-v 02 1,6 v-tec
ex passat 00 1,9tdi 85kw variant comford
ex passat 96 1,9tdi 66kw variant
Re: 3BG:n sähköongelma (kosteus?)
Eiköhän se paristo sen tehon määrää. Itsellä on orkkikset kaukkarit edelleen, joten mitäköhän kulutusosaa ne on?teemu2791 wrote:lattiat kuivaksi/vuoto kohdan korjaaminen
voi sen patterin vaihtaa jos ei auta niin sit se lähetin vaihtoon
näissä vaan tahtoon olla kulutus osaa noi kaukkarit
sama mulla on 03 passatti niin ottaa vaan läheltä ja siitäkin välista huonosti esim matkustajan puolelta ei aukee
ku on niin huono lähetysteho kaukkaris pitää vaihtaa kaukkari kun saan aikaiseksi
Re: 3BG:n sähköongelma (kosteus?)
ei kyl pariston vaihto aina auta lähettimissä hiipuu teho esim mulla on sellaisetKilu wrote:Eiköhän se paristo sen tehon määrää. Itsellä on orkkikset kaukkarit edelleen, joten mitäköhän kulutusosaa ne on?teemu2791 wrote:lattiat kuivaksi/vuoto kohdan korjaaminen
voi sen patterin vaihtaa jos ei auta niin sit se lähetin vaihtoon
näissä vaan tahtoon olla kulutus osaa noi kaukkarit
sama mulla on 03 passatti niin ottaa vaan läheltä ja siitäkin välista huonosti esim matkustajan puolelta ei aukee
ku on niin huono lähetysteho kaukkaris pitää vaihtaa kaukkari kun saan aikaiseksi
joo en mäkään ole viel vaihtanu noita originellejä mut olis mukava ku ottais vähän kauempaakin !!!
passat 03 1,9tdi 74kw variant trendline
audi tt 02 1,8t quattro 225hv s-line
ex passat 04 1,9tdi 96kw variant 4motion trendline
ex honda hr-v 02 1,6 v-tec
ex passat 00 1,9tdi 85kw variant comford
ex passat 96 1,9tdi 66kw variant
audi tt 02 1,8t quattro 225hv s-line
ex passat 04 1,9tdi 96kw variant 4motion trendline
ex honda hr-v 02 1,6 v-tec
ex passat 00 1,9tdi 85kw variant comford
ex passat 96 1,9tdi 66kw variant
Re: 3BG:n sähköongelma (kosteus?)
Se lähetysteho lähtee sieltä paristolta. Toki jos se lähetin tehon hukkaa, niin vika on siellä, mutta ei ole kyllä mikään kulutusosa. Eli kake auki ja vikaa hakemaan sieltä.
Re: 3BG:n sähköongelma (kosteus?)
Kyl tossa meiän Passatissa ainakin rosmohäly sammuu kun avaimella avaa lukon, tai siis oven vilkku sammu ja ei minuutinkaan päästä hälyttäny vaikka en avaimia laittanu virtalukkoon.teemu2791 wrote: hälytin ei mene avaimella kääntämällä pois vaan juuri kaukosäätimellä tai avaimet virtalukkoon ja virta päälle muuten rosvot saisivat hälyttimen pois ku vaan vääntisivät oven lukkopesää
Eihän toi kaken lähetinosuus joo käytössä kulu, mutta joku sen lähetystehon tappaa lukemisen perusteella. Siis joku muu kuin pelkkä pariston tehon väheneminen, koska uusi paristokaan ei monessa tapauksessa ole auttanut.
Ton aiheuttajan selvittäminen taas vaatii vähän enemmän elektroniikan tuntemista ja jotain välineitäkin kuin pelkän pariston vaihtaminen.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
Re: 3BG:n sähköongelma (kosteus?)
mul ei 03 passatis sammu hälytin ovesta avaimella
mä oon luullu että se on ihan normaalia
ja kyllä siel kaukosäätimessä joku muukin hiipuu ku patteri mut en jaksa siitä enään jauhaa
joo ja tosiaan menee harvemmin ku renkaita !
mä oon luullu että se on ihan normaalia
ja kyllä siel kaukosäätimessä joku muukin hiipuu ku patteri mut en jaksa siitä enään jauhaa
joo ja tosiaan menee harvemmin ku renkaita !
passat 03 1,9tdi 74kw variant trendline
audi tt 02 1,8t quattro 225hv s-line
ex passat 04 1,9tdi 96kw variant 4motion trendline
ex honda hr-v 02 1,6 v-tec
ex passat 00 1,9tdi 85kw variant comford
ex passat 96 1,9tdi 66kw variant
audi tt 02 1,8t quattro 225hv s-line
ex passat 04 1,9tdi 96kw variant 4motion trendline
ex honda hr-v 02 1,6 v-tec
ex passat 00 1,9tdi 85kw variant comford
ex passat 96 1,9tdi 66kw variant
Re: 3BG:n sähköongelma (kosteus?)
Tulihan tuon elektroniikan kanssa pelleiltyä työkseen yli 15 vuotta, joten jotakin uskoisin muistiin jääneen. Mutta turha lähteä arvailemaan vikaa, kun ei ole romut silmien edessä.
Re: 3BG:n sähköongelma (kosteus?)
Kyllä ne vaan tuntuu näissä olevan kulutusosaa. Lähettimet hiipuu/särkyy niin ettei patterin vaihto auta enää mitään. Itsellekin vaihdettu ainakin toinen lähetin jo kerran, sekä aika monelle muullekin.Kilu wrote: Eiköhän se paristo sen tehon määrää. Itsellä on orkkikset kaukkarit edelleen, joten mitäköhän kulutusosaa ne on?
Joku viisashan sen varmaan osais kertoa, että mikä niissä lähettimissä särkyy.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Re: 3BG:n sähköongelma (kosteus?)
Tuli itsekin tutkittua tuota avainta huonon lähetystehon takia mutta mitään ei löytynyt, tinauksetkin on siistin näköiset.. Komponenteista tuo hiipuminen johtuu.
Re: 3BG:n sähköongelma (kosteus?)
Omassa toinen kake lopettaa aina välillä toimimasta, mutta uudelleen koodauksella on aina lähtenyt toimimaan. Kun menin huoltoon, niin paristolla kokeiltiin, mutta ei auttanut. Tarjosivat oitis uutta lähetintä, joten sihenhän se "vika" olisi jäänyt, jos ei olisi asiaa enemmän tutkinut. Aika erikoiselta tuo "hiipuminen" kuulostaa. Voisi ajatella, että esim. mekaanisen tällin aiheuttamaa komponenttivikaa. Ei tuossa kakessa kuitenkaan esim. elkoja ole, jotka olisivat kuivuneet aikojen saatossa. Toki kaikki taitaa näissä vehkeissä olla mahdollista. Itsellähän tuo välillä toimimaton kake on kuorestaan halki, joten voisi viitata vian aiheuttajaan. No vasta 12vuotta käytössä olleet, joten mitä lie kulutusosaa. 

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: 3BG:n sähköongelma (kosteus?)
^ Usko nyt, kyllä niitä vaan menee. Omassakin vanhassa passatissa jouduin uusimaan toisen kaken saman vian takia, otti enää ihan auton vierestä ja pariston vaihto ei auta mitään.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: 3BG:n sähköongelma (kosteus?)
Uskottavahan se on, kun kaikki vastaan väittää.
Sen verran tuore tuttavuus tämä autoni on, joten ei ole onneksi tarvinnut näitä "kulutusosia" pahemmin vaihdella. Ihmettyttää vaan, miten eroaa toisten merkkien vastaavista, kun niitäkään ei ole tarvinnut koskaan vaihtaa, eikä ole hiipumisia tapahtunut. No eihän nuo lähettimet ebayssä paljoa maksa.
