VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-motion rengaspaineet
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-motion rengaspaineet
Hei
Voisiko joku Alltracin omistaja kertoa auton oikeat rengaspaineet? Ohjekirjassa lukee että rengas paineet on ilmoitettu tarrassa joka on polttoainetankin läpän takapuolella tai kkuskinpuolen keskipilarissa. Ei ole tarraa kummassakaan paikassa eikä löydy mistään muualtakaan. Olisin lähdössä joulun välipäivinä reissuun ja olisi tietty kiva laittaa uuden auton renkaisiin oikeat paineet.
Auto on siis VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-motion vm.2012 103 kW manuaali.
Arttu
Voisiko joku Alltracin omistaja kertoa auton oikeat rengaspaineet? Ohjekirjassa lukee että rengas paineet on ilmoitettu tarrassa joka on polttoainetankin läpän takapuolella tai kkuskinpuolen keskipilarissa. Ei ole tarraa kummassakaan paikassa eikä löydy mistään muualtakaan. Olisin lähdössä joulun välipäivinä reissuun ja olisi tietty kiva laittaa uuden auton renkaisiin oikeat paineet.
Auto on siis VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-motion vm.2012 103 kW manuaali.
Arttu
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-motion
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-motion rengaspaineet
Muilla ei tällä foorumilla taida olla uutta Alltrack Passattia.
Sanotaan nyt näin, et unohda ne valmistajan ilmoittamat rengaspaineet ja laita rengaspaineet renkaiden mukaan.
Auton valmistajat kun tuppaa ilmoittamaan paineet alakanttiin jotta mukavuus olisi mahdollisimman hyvä.
Optimi rengaspaine riippuu autosta, rengasmallista, renkaan leveydestä yms.
En tiedä minkäkokoiset renkaat sulla on alla, mut tietäen että jo normi 3C Passatissa on talvirenkaana 205/55R16 renkaat, niin laita renkaisiin painetta ainakin 2,5bar. Ei se Alltrack kuitenkaan oo normi Passattia pienemmillä renkailla varustettu.
Valitettavasti vieläkin suurinosa autoilijoista ajaa liian alhaisilla rengaspaineilla. Renkaan pito-ominaisuudet sekä ajo-ominaisuudet kärsii jos rengas on selkeästi liian vajaa. Silloin esim. talvirenkaan pintakuvioinnin lamellointi ei toimi oikein.
Liika paine ei taas nykyrenkaissa aiheuta mitään muuta kuin huonomman mukavuuden.
Enemmin siis hieman liikaa painetta, kuin liian vähän.
Sanotaan nyt näin, et unohda ne valmistajan ilmoittamat rengaspaineet ja laita rengaspaineet renkaiden mukaan.
Auton valmistajat kun tuppaa ilmoittamaan paineet alakanttiin jotta mukavuus olisi mahdollisimman hyvä.
Optimi rengaspaine riippuu autosta, rengasmallista, renkaan leveydestä yms.
En tiedä minkäkokoiset renkaat sulla on alla, mut tietäen että jo normi 3C Passatissa on talvirenkaana 205/55R16 renkaat, niin laita renkaisiin painetta ainakin 2,5bar. Ei se Alltrack kuitenkaan oo normi Passattia pienemmillä renkailla varustettu.
Valitettavasti vieläkin suurinosa autoilijoista ajaa liian alhaisilla rengaspaineilla. Renkaan pito-ominaisuudet sekä ajo-ominaisuudet kärsii jos rengas on selkeästi liian vajaa. Silloin esim. talvirenkaan pintakuvioinnin lamellointi ei toimi oikein.
Liika paine ei taas nykyrenkaissa aiheuta mitään muuta kuin huonomman mukavuuden.
Enemmin siis hieman liikaa painetta, kuin liian vähän.
Re: VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-motion rengaspaineet
Katso rengasvalmistajan suositukset. Mitäs olet ollut mieltä autosta? Itseäkin kiinnostaisi, mutta kun moottori on asennettu 90 astetta väärin 

Re: VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-motion rengaspaineet
Vuorokauden (n. 700km) ajon jälkeen tosi hyvä ajettava. Tuli testattuakin jo auraamattomalla tiellä (lunta n.25cm) ja eteni ilman minkäänlaisia ongelmia peräkärrin kanssa jossa oli moottorikelkka kyydissä.
Kaikin puolin tuntuu hyvältä ostokselta.
Arttu

Kaikin puolin tuntuu hyvältä ostokselta.
Arttu
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-motion
Re: VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-motion rengaspaineet
Ostitko uutena vai oliko kilsoja pohjilla? Pistä tilannetietoa, kuinka homma etenee. Itseä kyllä kiinnostaa kyseinen kulkine.
viewtopic.php?f=1&t=11853" onclick="window.open(this.href);return false;
viewtopic.php?f=1&t=11853" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by Kilu on 23.12.2012 11:59, edited 1 time in total.
Re: VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-motion rengaspaineet
Uutena ostin.
Alla vielä edellisen 2008 passatin talvirenkaat VW alkuperäisillä 16" vanteilla ja Bridgeston Noranza 2, 205/55 16 94T nastarenkailla.
Ajelin aluksi samoilla painneilla kuin mitä oli edellisessä Passatissa eli 2,3/2,4 bar. Alltrack kulutti näillä rengaspaineilla 28 asteen pakkasessa täydellä lastilla webasto päällä huimat 7,1l/100km. Renkaatkin tuntuivat jotenkin "lötköille" alla.
Laitoin renkaisiin 2,7bar ja ajelin saman matkan toiseen suuntaan vertailun vuoksi. Keskikulutus tipahti 5,7l/100km. Testausväli siis molemmissa tapauksissa sama n.100km matka vain erisuuntiin mitattuna. Renkaat tuntuu nyt jämäkämmille ja auto rullaa myös huomattavasti paremmin. Voisikohan painetta vieläkin lisätä vai alkaakohan tuo nyt olemaan max paine? Alltrack painaa kumminkin huomattavasti enemmän kuin normaali farkku Passatti.
Mielestäni tuo 5,7l/100km kulutus on kohtuullinen näillä keleillä ja kumminkin osan matkasta ajoin vielä moottoritiellä.
Luvattu keskikiulutushan autolle on 5,0l/100km 80km/h ajettuna kesäkelissä tyhjällä lastilla.
Arttu
Alla vielä edellisen 2008 passatin talvirenkaat VW alkuperäisillä 16" vanteilla ja Bridgeston Noranza 2, 205/55 16 94T nastarenkailla.
Ajelin aluksi samoilla painneilla kuin mitä oli edellisessä Passatissa eli 2,3/2,4 bar. Alltrack kulutti näillä rengaspaineilla 28 asteen pakkasessa täydellä lastilla webasto päällä huimat 7,1l/100km. Renkaatkin tuntuivat jotenkin "lötköille" alla.
Laitoin renkaisiin 2,7bar ja ajelin saman matkan toiseen suuntaan vertailun vuoksi. Keskikulutus tipahti 5,7l/100km. Testausväli siis molemmissa tapauksissa sama n.100km matka vain erisuuntiin mitattuna. Renkaat tuntuu nyt jämäkämmille ja auto rullaa myös huomattavasti paremmin. Voisikohan painetta vieläkin lisätä vai alkaakohan tuo nyt olemaan max paine? Alltrack painaa kumminkin huomattavasti enemmän kuin normaali farkku Passatti.
Mielestäni tuo 5,7l/100km kulutus on kohtuullinen näillä keleillä ja kumminkin osan matkasta ajoin vielä moottoritiellä.
Luvattu keskikiulutushan autolle on 5,0l/100km 80km/h ajettuna kesäkelissä tyhjällä lastilla.
Arttu
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-motion
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-motion rengaspaineet
^Voit huoletta lisätä painetta aina renkaan kyljessä ilmoitettuun maksimipaineeseen asti.
Mut veikkaisin et tuo 2,7 bar on jo riittävä paine ja näin ollen paineen lisäys vaikuttaa enää vain mukavuuteen.
Mut veikkaisin et tuo 2,7 bar on jo riittävä paine ja näin ollen paineen lisäys vaikuttaa enää vain mukavuuteen.
Ei se 38kg nyt niin huomattava painoero ole.Alltrack painaa kumminkin huomattavasti enemmän kuin normaali farkku Passatti.
Re: VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-motion rengaspaineet
Itse käytän 2.7bar talvirenkaissa aina. Kesisksissä voi olla 2.5, kun tyhjänä ajelen.
Re: VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-motion rengaspaineet
Ahaa, Alltrack ei siis paina sen enempää. En katsonut mistään. Oletin
vain näin olevan.
vain näin olevan.
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-motion
Re: VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-motion rengaspaineet
Huonosti alkaa uuden auton omistus. Lämmityslaite lopetti puhaltamasta kokonaan. Webasto toimii ja kaikki valot lämppärissä, mutta ei puhalla ollenkaan. Kävivät äsken hakemassa sen lavetilla korjattavaksi ja antoivat vuokra-auton käyttöön. 

VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-motion
Re: VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-motion rengaspaineet
On kuulemma tyyppivika. Pakkasella kondensiovesi kertyy raitisilmasuodattimen koteloon ja jäätyy sinne. Joku suojamekanismi estää sitten puhaltimen pyörimisen. Korjaustoimenpiteenä poraavat koteloon lisäreiän josta vesi pääsee poistumaan ja ongelma korjaantuu sillä.
Onko suodatin konehuoneenpuolella? Mietin vain että minne se vesi jatkossa valuu?
Onko suodatin konehuoneenpuolella? Mietin vain että minne se vesi jatkossa valuu?
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-motion
Re: VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-motion rengaspaineet
Kieltämättä uskomattomia "korjautoimenpiteitä" uuteen autoon. Ainakin vanhemmissa malleissa tuo raitisilmasuodatin on vänkärin puolella juurikin tuon tuulilasin alla konepellin alla. Eikös kyse ollut kondesiovedestä, eikä valuvasta vedestä?arttu100 wrote:On kuulemma tyyppivika. Korjaustoimenpiteenä poraavat koteloon lisäreiän josta vesi pääsee poistumaan ja ongelma korjaantuu sillä.
Re: VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-motion rengaspaineet
Kyse on siis juuri kondensiovedestä jota muodostuu myös pakkasella ja varsinkin kun webastoa käyttää usein ja pitkiä aikoja kerrallaan. Kai siellä on poistoputkikin, mutta se kai jäätyy umpeen.
VW Passat Alltrack 2.0 TDI 4-motion