Sana vapaa

Kaikki yleinen jutustelu
Locked
Kilu

Re: Sana vapaa

Post by Kilu »

Uuh mikä päivä, vai miten se oli. Mahtavia q-luisuja vedetty torsenilla, mutta jopa tällä alkaa maavara loppua kesken. Kulutus sentään "kohdillaan" ja mieliala :D Luntakin tuli kiitettävästi, joten tuli pariin otteeseen lingottua 110 neliötä.
Juhizz

Post by Juhizz »

Tuli tänään honattua että onhan tuossa uudessa kulkineessa jopa sellaisetkin varusteet kuin automaattisesti himmentyvä taustapeili ja sadetunnistin 8)
Kilu

Post by Kilu »

Juhizz wrote:.. sellaisetkin varusteet kuin automaattisesti himmentyvä taustapeili ja sadetunnistin 8)
No perkele, multa nuo puuttuu :evil: Pistä kytkistä jos löytyy, niin rakennan. :D
SnaG

Post by SnaG »

Tilipäivä! 8) Mukava tili näytti tulevan.
Huomenna käymään mutka Hämeenlinnassa hakemassa koiranpentu kotiin uudeksi asukkaaksi :)
Volkswagen Passat 2.8 V6 4Motion
oskori

Post by oskori »

Hieno ajosää senkun jatkuu.. :D

__________________________________________________________-
tilitoimisto taloushallinto tilitoimisto Oulu tilitoimisto Turku tilitoimisto Vantaa
ibel
VCF Member

Post by ibel »

Juhizz wrote:Tuli tänään honattua että onhan tuossa uudessa kulkineessa jopa sellaisetkin varusteet kuin automaattisesti himmentyvä taustapeili ja sadetunnistin 8)
Iha kätsyt varusteet.. 8) Mikä hlevetti sen peilin saa tummumaa?? :o :D Pitkän aikaa oon ihmetelly ja kokeillu sitä mut en tajua mikä sen saa himmenemää.. :|
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Image
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
Kingis_

Post by Kingis_ »

Tilasin lopultakin Speed-autoteilestä tuon huohotuksen korjaussarjan. Kissa pudotti viinipullon lattialle, valkeasta kisusta tuli punainen. Sitten piti toki ravata pitkin kämppää että se viini varmasti leviää jokapuolelle. Mahtavaa :mrgreen:
Last edited by Kingis_ on 31.1.2013 14:23, edited 2 times in total.
VW Passat 3BG Variant 1.9TDi
Audi A6 avant quattro
_osku

Post by _osku »

Eikös taustapeilissä ole anturi, johon valon osuessa peilit himmenee? Ihan kätevä varuste. Sen sijaan sadetunnistimen hyödyllisyyttä oon ihmetellyt. Jonkin verran tulee ajettua B7 Passatilla jossa kyseinen varuste, mutta tihkusateella ei tunnu löytyvän sopivaa asentoa, joko pyyhkimet pyykii liian harvoin tai sit kokoajan. Oon todennu et pienempi vaiva säätää "manuaalisesti" viiksestä. Plussana vielä sadetunnistin nostaa tuulilasin hintaa :)
Juhizz

Post by Juhizz »

Juu valoanturi on himmennykselle.

Vaikka hinta nousisikin, niin omavastuun osuus ei silti nouse ;)
Jake-

Post by Jake- »

oskori wrote:Hieno ajosää senkun jatkuu.. :D
Täällä asfaltit paistaa, ainakin vähänki enemmän ajetulla tiel :D
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
ibel
VCF Member

Post by ibel »

Tarkotin et miten se peili tummuu valon osuessa tunnistimee..
Ja joo, tihkusateessa vatkaavat joko liikaa tai liian vähä, muute toimii..
Uncle Hank Fan Club

Image
Kilu

Post by Kilu »

Löytyi kytkis tuolle taustapeilille. Pitäisköhän vaihtaa peiliä...
veepee

Post by veepee »

_osku wrote: Sen sijaan sadetunnistimen hyödyllisyyttä oon ihmetellyt. Jonkin verran tulee ajettua B7 Passatilla jossa kyseinen varuste, mutta tihkusateella ei tunnu löytyvän sopivaa asentoa, joko pyyhkimet pyykii liian harvoin tai sit kokoajan. Oon todennu et pienempi vaiva säätää "manuaalisesti" viiksestä. Plussana vielä sadetunnistin nostaa tuulilasin hintaa :)
Tälle +1

RS Ocun sateenmääräarpajaisissa harvoin osuu askelmerkki lankulle. Useimmiten se pyyhkii kuin heikkopäinen tyhjää lasia vaikka herkkyyssäätö olis mikä. Joskus sitten taas klasille saa tulla puoli valtakuntaa ja tunnistin aattelee, että kyllä siitä vielä näkee.

Saas nähhä onko ton B7 passatin tunnistimessa gen2 älykkyyttä.
Juhizz

Post by Juhizz »

Faijan Volvossa on tunnistin poiskytkettävissä ihan viiksestä. Eli tihkua voi käyttää myös "normaalisti".

Saisi olla samanlainen systeemi näissäkin.. Näissähän vain säädetään herkkyyttä siitä samasta vivusta kuin tihkua yleensä.
ibel
VCF Member

Post by ibel »

Käykeehä moikkaamas ketkä on menos mopomessuille!! :)
Last edited by ibel on 1.2.2013 11:35, edited 1 time in total.
Uncle Hank Fan Club

Image
Kingis_

Post by Kingis_ »

Lopultakin saa tänne korpeenkin kuituliittymän. 100/10 otin itselle, joskus kesällä tosin vasta vetävät piuhan tänne.
Audi A6 avant quattro
Juhizz

Post by Juhizz »

Tarkotus oli mennä messuille, mutta en saanutkaan sitä alelippua ja tuli muita rasteja vlopulle.

Olishan tuo yksi idoleista ollut hauska nähdä livenä :)
Jake-

Post by Jake- »

Ite tulee varmaan huomenna käytyy messuil, jahka jotain seuraa saa. Yksin viittis lähtee
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
osoners

Post by osoners »

Ensimmäinen tupakaton päivä voiton puolella jo. :oops: Hengissä ollaan vielä. :) Muutama bisukka illalla, niin alkaa varmaan pahaa tekee.
Kaarimankeli lainaksi? Nouto Veikkolasta. Viestiä yv:llä jos tarvetta.

Passat 3bg Variant
Kingis_

Post by Kingis_ »

Minä olen tuota sähköröökiä imeksiny niin ei ole tullut poltettua yhtään tavallista tupakkaa, kai se on parempi näin.
Audi A6 avant quattro
Kilu

Post by Kilu »

^ Miten ois vesipiippu? Itsehän en tupakoi, mutta kuningasta tulee kyllä käytettyä, valitettavasti.
Juhizz

Post by Juhizz »

Joskus tuli polteltua päivittäin ja silloin kun lopetin, olin yli puoli vuotta ettei yhtään, missään tilanteessa. Nyt ollut jo vuosia se että polttelen muutamia tupakkeja tai pikkusikkejä vain silloin kun otan alkomahoolia. Ja sitäkin nykyään melko harvoin..
osoners

Post by osoners »

Oon itte polttanut n. 17 vuotta. Olin kerran puol vuotta polttamatta ja juomatta. Mut sit kesän ekat bisset naamariin niin eiköhän se röökikin alkanut heti palamaan. Siitä on n. 3 vuotta. Mut nyt kyl riitti. Huomaan että itekkin haisee niin saatanan pahalle. Kiva mennä aina asiakkaillekkin tuhkakupin hajuisena.

Mut täytyy kyl tunnustaa et vieroitan itseäni myös tolla sähkötupakalla. Tarkoitus tiputtaa nikotiinia pikkuhiljaa. On sen tarve kuitenkin aivan järkyttävä. Viimeksi lopetin seinään ja se oli yhtä helvettiä.

Passat 3bg Variant
Kilu

Post by Kilu »

Juhizz wrote:Joskus tuli polteltua päivittäin ...
Mitäs polttelit?( et kai kiellettyä) :D :D :D
Last edited by Kilu on 1.2.2013 17:26, edited 1 time in total.
Kingis_

Post by Kingis_ »

Noniin :) Onko millaisia laitteita käytössä? Itellä nyt pari perus egoa akkua, 1 Ego twist ja Smok Woo :mrgreen: Mega dual coileja ja Finnvapen vihreä mallu makuna.

Itsekkin monesti lopettanu kerrasta ja jonkun aikaa se on aina onnistunut, ja hirveetä tuskaahan se on aina ollu tuo lopettaminen. Joskus 13 vuotiaana taisin aloitella tupakoinnin.
Last edited by Kingis_ on 1.2.2013 17:27, edited 1 time in total.
Audi A6 avant quattro
Juhizz

Post by Juhizz »

Pon.. Eiku vihreetä älämmää :P
Kilu

Post by Kilu »

Onneksi vain sitä :D
osoners

Post by osoners »

Ostin ekaksi tollasen 510-T4:sen. Tänään tilasin vielä Riva King 510 DCT piipun. Mulla on kaikenlaisia eri makuja. Kokeilen vielä mikä on hyvä. :) En ole tosiaan vielä mikään hifistelijä tällä saralla, joten näillä mennään.

Passat 3bg Variant
Kingis_

Post by Kingis_ »

osoners wrote:Ostin ekaksi tollasen 510-T4:sen. Tänään tilasin vielä Riva King 510 DCT piipun. Mulla on kaikenlaisia eri makuja. Kokeilen vielä mikä on hyvä. :) En ole tosiaan vielä mikään hifistelijä tällä saralla, joten näillä mennään.
Juu, aika miedot savut saa noilla 510 ja akut aika pieniä niissä. Aika välineurheilua tämä sähkösavuttelukin on, pirun kalliita ne hienommat laitteet niin ei kärsi ostaa. Lavatube pitää vielä hankkia joskus mutta sen hifimpää ei varmaan kehtaa. Ite olen ostellu erillaisia menthol makuja ja tuo finnvapen on ollu tähän asti paras. On mulla noita muitakin mutta ei ole nuo imelät nesteet ole oikein iskeny.

Itse olen enimmäkseen nyt käyttänyt tuota Ego-c twistiä+mega dual coilia niin alkaa olla jo aika iso sähkömiekka :mrgreen:

Kerrohan piipusta kokemuksia kun tulee perille.
Audi A6 avant quattro
JL

Post by JL »

Täytyis varmaan ittekkin tuohon sähkötupakkaan yrittää innostua. Toki jos työmaa sponssaa nuo ihme tupakan lopettamis pillerit niin vois niitäkin koittaa. Pieni epäilys kuitenkin niihin. Tai sitten vois ihan ilman mitään apuja yrittää tota lopettamista. Tuntuu se ajatuskin jo niin vaikealta.
Kingis_

Post by Kingis_ »

JL wrote:Täytyis varmaan ittekkin tuohon sähkötupakkaan yrittää innostua. Toki jos työmaa sponssaa nuo ihme tupakan lopettamis pillerit niin vois niitäkin koittaa. Pieni epäilys kuitenkin niihin. Tai sitten vois ihan ilman mitään apuja yrittää tota lopettamista. Tuntuu se ajatuskin jo niin vaikealta.
Minä kokeilim Champixia about 3 vuotta takaperin, aika pitkä se mahdollisten haittavaikutusten lista siinä lääkkeessa. Itelle tuli monia oireita siitä pilleristä joten se yritys kaatui siihen.
Audi A6 avant quattro
osoners

Post by osoners »

Joo. Noi 510 t4 akut on kyl aika pyllystä. Piipussa pitäis olla järeempi akku. Mentholista en pidä joten en kokeilekkaan sitä. Jotain sikarin makuista oon nyt imenyt. Se on ihan jees.

Passat 3bg Variant
petaso

Post by petaso »

Kuopiosta ajeltu Leville mökkiviikonloppua viettämään. Eli kauas on pitkä matka. Levillä rinteitä suljettuna ja huipulla sumua ettei eteen nähnyt laskea. Tulipa tuossa matkalla ajellessa kumminkin mieli tehä nelivetoa ja varsinki parempia talvirenkaita. Raskas kärry perässä, lunta vaakatasoon, niin eipä siinä häävi ole ajaa. Poro meinas alle kävellä ennen kittilää ja silloin jarrun päällä seisomisesta ei mitään hyötyä kun huonot renkaat ja massaa. Auto vaan liuku poron ohi oikein nätisti. Huomenna takaisin, kärry jää Ouluun. Vaikka täällä onkin tiellä liikaa lunta ja urilla, kyllä etuveto vielä on jaksanut mennä eteenpäin, ja madalluksia ei tule kun joutuu paljon ajeleen "kinttupolkuja". :D
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
-Mikk0-

Post by -Mikk0- »

Mä lpetin Champixilla, eikä tullu muita oireita kun että pillerin ottamisen jälkeen oli 5min todella huono olo.
Tupakki jäi ihan itekseen pois kun ei tehny yksinkertasesti enää mieli. Eikä kyllä kaduta yhtään.
Passat 2.0TDI BMT 2013
Ex.Passat Variant 4motion 2005
osoners

Post by osoners »

Kingis_ wrote:
osoners wrote:Ostin ekaksi tollasen 510-T4:sen. Tänään tilasin vielä Riva King 510 DCT piipun. Mulla on kaikenlaisia eri makuja. Kokeilen vielä mikä on hyvä. :) En ole tosiaan vielä mikään hifistelijä tällä saralla, joten näillä mennään.
Juu, aika miedot savut saa noilla 510 ja akut aika pieniä niissä. Aika välineurheilua tämä sähkösavuttelukin on, pirun kalliita ne hienommat laitteet niin ei kärsi ostaa. Lavatube pitää vielä hankkia joskus mutta sen hifimpää ei varmaan kehtaa. Ite olen ostellu erillaisia menthol makuja ja tuo finnvapen on ollu tähän asti paras. On mulla noita muitakin mutta ei ole nuo imelät nesteet ole oikein iskeny.

Itse olen enimmäkseen nyt käyttänyt tuota Ego-c twistiä+mega dual coilia niin alkaa olla jo aika iso sähkömiekka :mrgreen:

Kerrohan piipusta kokemuksia kun tulee perille.
Uudesta piipusta otettu ekat henkoset ja onhan toi nyt ihan eri tasolla kun noi edelliset. Ei tarvi imeä ku hullu että tulis hyvät höyryt. Nesteet näköjään haihtuu aika nopeesti, joten täytyy varmaan rupee päivittää litkuja asap. Tilasin vielä tehokkaamman akun ja kunnon laturin niille. Eiköhän tolla taas pärjätä vähän aikaa. Röökiä ei ole tehnyt mieli polttaa oikeestaan ollenkaan ku oon imenyt noita. Se on iso bonus!

Passat 3bg Variant
Monkelo

Post by Monkelo »

Walking död, 3 tuotantokausi jatkuu sunnuntaina.. :mrgreen:
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
osoners

Post by osoners »

^UUU JEAH. Sitä ollaan odotettukin.

Passat 3bg Variant
veepee

Post by veepee »

Kyllä kansa tietää...

http://www.taloussanomat.fi/autot/2013/ ... 131889/304" onclick="window.open(this.href);return false;

8)
SnaG

Post by SnaG »

Monkelo wrote:Walking död, 3 tuotantokausi jatkuu sunnuntaina.. :mrgreen:
Jatkuu ilmeisesti jaksolla numero 8 ? Eiköse seiskajaksoon loppunu
Sami Mäkinen
VCF Member

Post by Sami Mäkinen »

^ juurikin näin :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Juhizz

Post by Juhizz »

Appiukko kertoi juuri tilanneensa auton..

Passat 1.4 TSI DSG (7-vaiht) "parkkitutkilla, navilla ja vaikka millä.." :D

Noin 10vko toimitusaika kuulemma.
osoners

Post by osoners »

Nyt oon ollut melkein viikon polttamatta tupakkaa ja suu on ihan täynnä aftoja (rakkuloita). Ei pysty oikeen syömäänkään mitään ku sattuu niin pirusti niihin. Tollanen haittavaikutus tuli kyl aika yllätyksenä. On kuulema aika yleistä. Onko muilla tällästä esiintynyt kun lopettanut tupakoinnin? Pitäis mennä ohi parin viikon aikana.

Passat 3bg Variant
Jake-

Post by Jake- »

^ yks hyvä syy jatkaa tupakointia siis :D
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
SnaG

Post by SnaG »

Mistähän johtuu, et ku laittaa ovet lukkoon nii vilkut ei välähdä? :o Aukastaessa kyllä välkkyy.
Leroy

Post by Leroy »

osoners wrote:Nyt oon ollut melkein viikon polttamatta tupakkaa ja suu on ihan täynnä aftoja (rakkuloita). Ei pysty oikeen syömäänkään mitään ku sattuu niin pirusti niihin. Tollanen haittavaikutus tuli kyl aika yllätyksenä. On kuulema aika yleistä. Onko muilla tällästä esiintynyt kun lopettanut tupakoinnin? Pitäis mennä ohi parin viikon aikana.
On. On ja on. Kuulostaa liiankin tutulta. Mulla oli kuukausi röökinpolton lopettamisesta puoli poskea yhden valtavan aftan peitossa. Kävin oikein lääkärilläkin ja olin pari päivää saikulla. Jotain geeliä sain, mikä turrutti afta-alueen. Vaivasivat jotain puolitoista kuukautta. Ja todellakin VAIVASIVAT. Voimia.
Subaru Legacy STW 2.5CVT
3C Passat Variant 1.9tdi Comfortline(ex)
Golf Plus 1.6FSI Sportline(ex)
3BG Passat Variant 2.0 85kW(ex)
Kilu

Post by Kilu »

SnaG wrote:Mistähän johtuu, et ku laittaa ovet lukkoon nii vilkut ei välähdä? :o Aukastaessa kyllä välkkyy.
Itselle tuli tuo ominaisuus, kun keula oli huoltoasennossa. Taitaa keskuslukko luulla, että konepelti, takaluukku tai ovi ei ole kiinni.
osoners

Post by osoners »

Leroy wrote:
osoners wrote:Nyt oon ollut melkein viikon polttamatta tupakkaa ja suu on ihan täynnä aftoja (rakkuloita). Ei pysty oikeen syömäänkään mitään ku sattuu niin pirusti niihin. Tollanen haittavaikutus tuli kyl aika yllätyksenä. On kuulema aika yleistä. Onko muilla tällästä esiintynyt kun lopettanut tupakoinnin? Pitäis mennä ohi parin viikon aikana.
On. On ja on. Kuulostaa liiankin tutulta. Mulla oli kuukausi röökinpolton lopettamisesta puoli poskea yhden valtavan aftan peitossa. Kävin oikein lääkärilläkin ja olin pari päivää saikulla. Jotain geeliä sain, mikä turrutti afta-alueen. Vaivasivat jotain puolitoista kuukautta. Ja todellakin VAIVASIVAT. Voimia.
Ai saatana! Täytyy varmaan käydä apteekista hakee jotain mömmöä noihin jos pahenee. Aika tuskaa jo nyt. Suolavedellä oon niitä purskutellut. Se turruttaa ne hetkeksi. Ei voi oikeen mitään mausteista varsinkaan syödä kun kirvelee niin pirusti. Ketsuppikin oli kuin tulilientä. :D Toivottavasti ei mee noin pahaksi mitä sulla oli.

Passat 3bg Variant
Kingis_

Post by Kingis_ »

Ei ole onneksi itselle tullut noita.
Audi A6 avant quattro
Pia
VCF Member

Post by Pia »

osoners wrote:
Leroy wrote:
Ai saatana! Täytyy varmaan käydä apteekista hakee jotain mömmöä noihin jos pahenee. Aika tuskaa jo nyt. Suolavedellä oon niitä purskutellut. Se turruttaa ne hetkeksi. Ei voi oikeen mitään mausteista varsinkaan syödä kun kirvelee niin pirusti. Ketsuppikin oli kuin tulilientä. :D Toivottavasti ei mee noin pahaksi mitä sulla oli.
Tällä saa aftan kivuttomaksi. Tuota sohasee siihen aftaan ni siihen tulee sellanen kalvo joka suojaa kaikelta. Lakkaa sattumasta! Samalla kannattaa laittaa hammastahna syyniin, jos siitä löytyy natriumlauryylisulfaattia ni siinä kans yks aftojen aiheuttaja. Elmexin sentive ja Colgate Sensitive Pro-relief ei sisällä tuota ainetta. :)
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Pia
VCF Member

Post by Pia »

Passatin (tehdasasenteinen) webasto on varmaan joku espanjalainen ilmestys. :D Parin kuukauden hiljaiselon jälkeen, se heräs henkiin tuossa plussa keleillä. Nyt kun taas on pikku pakkasta ni visusti hilijaa möllöttää sielä. Noo emmä ressaa, mulla on defa. :)
Uncle Hank Fan Club

VinkuWaunu -06 1.9 TDI Trendline BKC Mikä viheltäen tulee, se vinkuen menee.
Locked