Itselläni tällähetkellä ajossa mb w203 200cdi ja mersujen kanssa on tullut pääasiassa tähän asti värkkäiltyä mutta farmarin tarve iski niin ajattelin josko samalla vaihtaisi kokeeksi erimerkkiin
pääasiassa olen katsellut 3bg passattia dieseli koneella, itse en ole vielä kauheasti kerennyt kyseisten autojen vioista yms lukea niin ajattelin kysellä että mitkä nuissa on tyyppivikoja jotka kannattaa ottaa huomioon ostaessa? missä nuissa on tyypillisimmät ruoste paikat? turboja olen joidenkin kuullut vaihtavan nuihin onko joku tietty km määrä jossa nuista yleensä menee vai onko vaan väärästä käytöstä johtuvia rikkoutumisia ollut? mites tuo jakopää eikös nuissa ole 90tkm tai 120tkm vaihtovälit? autot joita olen katsellut ovat 250-350tkm ajettuja.
tällähetkellä on yksi 74kw malli kiikarissa liekkö nuissa eritehoisissa muuta eroa kun eri softa lykätty tehtaalla?
Tukivarsijumppa on aika yleistä, ainakin vanhemmissa malleissa. Pd koneita ei normaalilla ajolla rikki saa. Keskuslukko/lukko ongelmat yleisiä, muodossa tai toisessa.
Ruosteviat näitä autoja ei juurikaan paina. Ellei ole jostain maali tai ruostesuojaus kolhiintunut/puhjennut. Korit ovat sinkittyjä, eli ruostekaan ei lähde aivan heti leviämään vaikka kolhua tulisikin.
Jakohihan vaihtoväli on muualla euroopassa 120tkm mutta Suomessa tuo väli on pudotettu 90tkm.
Lattioiden kosteus, ovien mikrokytkimet (lukko-ongelma). Kosteuden tutkimista ei tarvinne selittää. Mikrokytkimet selviää kohtuu hyvin kun avaa keskuslukon ja sitten oven, sisävalot pitäis syttyä. Joka ovelle yksitellen sama testi.
Tässähän nää taitaa mallikohtaiset pahimmat paikat olla listattuna näihin muutamaan viestiin. Ei niin pahalta vaikuta tälleen kateltuna
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.
kiitokset "vikojen kertomisista" tällähetkellä vähän kauppaa vireillä yhdestä pasuunasta jossa juurikin lukko ongelmia (keskuslukko ei toimi) onko tuo minkälainen homma laittaa kuntoon? elikkäs pitääkö ovipahveja repiä vai onko joku "boksi" jossakin konehuoneessa johon pääsee ilman isompia purkamisia käsiksi ja onko kalliskin remppa
Eikös keskuslukko mene mukavuusyksikön kautta joka on kuljettajan jalkojen alla. Ekana siitä ongelmasta tulee mieleen vettynyt lattia, ja mahdollisesti pian muitakin kys boksiin liittyviä ongelmia.
Jos taas vika paikallistuu yhteen lukkoon niin sitten voi olla vaan johto poikki tai jotain muuta. Mutta ei pitäisi kai koko systeemin heittäytyä toimimattomaksi yhden lukon takia?
Boksiin pääsee käsiksi penkin ja kynnyslistan irrotuksella. Ei paha homma sinänsä, vielä tossa kohtaa.
Seat Freetrack 4 TDI - Mazda 2 - Fiat Bravo HGT
MIG- ja TIG-hitsausta (musta/RST) harrastuksena. Esimerkiksi pako- ja ahtoputket jne.