Kysellään täällä kun noihin sisävaloihin liittyy. Eli piti katsoa mikä polttimo hanskalokeron valossa on ja onnistuin saamaan sen systeemin mikä sytyttää/sammuttaa kun hanskalokeron avaa/sulkee PALASIKS. Eli onko kellään kuvaa toimivasta valosta? Tai onko kokoamisohjeita?
Ja kummasta päästä ne takapenkkien valot lähtee irti? keulan puolelta sain vähän nousemaan mut ei uskaltanut kovin lujaa vääntää.
edit. muokkailin monta kertaa ja näemmä jäi sana välistä
Last edited by kazpa on 10.3.2013 7:57, edited 1 time in total.
kazpa wrote:...Eli piti katsoa mikä polttimo hanskalokeron valossa on ja onnistuin saamaan sen systeemin mikä sytyttää/sammuttaa kun hanskalokeron avaa/sulkee.
^^ Tarkottaa varmaa sitä muovilirpaketta (kytkin) minkä se kannen "sarana" painaa alas ja piiri avautuu.. Se on kyl vähä jännän näköne laitos mut ku otat sen kätee ja pyörittelet osia vähä aikaa ni kyl sen pitäis hahmottua mite toimii, siis jos on vaa osat irronnu toisistaa ehjinä.. Mulla se lirpakkeen palautusjousi menee välil huonoo asentoo ja se ei enää osu siihe lampun kantaa..
ibel wrote:^^ Tarkottaa varmaa sitä muovilirpaketta (kytkin) minkä se kannen "sarana" painaa alas ja piiri avautuu.. Se on kyl vähä jännän näköne laitos mut ku otat sen kätee ja pyörittelet osia vähä aikaa ni kyl sen pitäis hahmottua mite toimii, siis jos on vaa osat irronnu toisistaa ehjinä.. Mulla se lirpakkeen palautusjousi menee välil huonoo asentoo ja se ei enää osu siihe lampun kantaa..
joo on kyllä aika jännä laitos osat on ehjiä mut en vaan saa noita kuparilirpakkeita yhdistämään. yks lirpake on vähä vääntyny enkä oo varma onko koottu oikein niinpäin sain toimimaa et ku paino tota kytkintä ni valo sytty -.-
Sulla on se jousi ilmeisesti väärällä puolella.. Itekkii ekan kerra ku sen valon irrotin ni sehä levis ku jokisen eväät.. Siinä sitte vähä aikaa tuumailua ja sitte koin ihme älynväläyksen ja älysin mite se toimii..
ibel wrote:Sulla on se jousi ilmeisesti väärällä puolella.. Itekkii ekan kerra ku sen valon irrotin ni sehä levis ku jokisen eväät.. Siinä sitte vähä aikaa tuumailua ja sitte koin ihme älynväläyksen ja älysin mite se toimii..
Jousi? sanoinki tossa ekassa et en oo varma onko koottu oikein tai kaikki osat. Siellä on siis joku jousi vielä jossain välissä? Pitää mennä autosta ettimään ku en eilen pimeessä muita osia nähny. Ihmekkös että ei toimi...
ai joo näköjää.. nii siis se potikka mikä siinä liikkuu, ni sen siihe akselin ympäsille tulee jousi mikä palauttaa sen siihe "palaa" asentoo. Oisko sulla laittaa kuvaa siitä ni vois kattoa mitä siitä puuttuu..??
ibel wrote:ai joo näköjää.. nii siis se potikka mikä siinä liikkuu, ni sen siihe akselin ympäsille tulee jousi mikä palauttaa sen siihe "palaa" asentoo. Oisko sulla laittaa kuvaa siitä ni vois kattoa mitä siitä puuttuu..??
Joo, jousi puuttuu kuvasta. Ja muistaakseen se tapaa tuohon vasemmanpuoleiseen törröttävään metalliosaan. Nyt en ihan ulkomuistista osaa sanoa miten tuo kasattii.
ibel wrote:Joo, jousi puuttuu kuvasta. Ja muistaakseen se tapaa tuohon vasemmanpuoleiseen törröttävään metalliosaan. Nyt en ihan ulkomuistista osaa sanoa miten tuo kasattii.
Kiitoksia.
Juu nii mäki sen järkeilin et toi sen kytkee/katkoo.
Selvis siis miks en saanu toimimaa. Enkä kyllä vielä löytäny joustakaa mistää autosta. varmaa lentäny jonnekki kojelaudan uumenii... pitää jossain vaiheessa purkaa vähä hanskalokeroo jos se jossain olis.
Kannattaa välttää noita 100w polttimoita, mielummin sitten releyttää ajovalot ja vaihtaa kunnolliset polttimot keulalle. Tai sitten yksinkertaisesti asentaa xenonit. Kunnolliset umpiotkin vaikuttaa paljon.
Karkulainen wrote:Kannattaa välttää noita 100w polttimoita, mielummin sitten releyttää ajovalot ja vaihtaa kunnolliset polttimot keulalle. Tai sitten yksinkertaisesti asentaa xenonit. Kunnolliset umpiotkin vaikuttaa paljon.
Selvä. Pitäs tota kellertävää väriä vaan saada vähän sinertävämmäksi. Jälkiasennusxenoneita oon lyhkäsiin kans ajatellu, mut toisella foorumilla luki että koska xenonit vaatii todella suuren virran syttyäkseen, niin voi tehdä aika pahaa jälkeä jos kytkee suoraan ajovalojen johtoihin. Pahimmissa tapauksissa on menny koko sähkökeskus vaihtoon. Mites toi releytys käytännössä tapahtuu?