Onko mahollista et vm. -04 Passatissa on Haldexi?? Kaverilla on 2,8 V6 AMX ja jatkeena 5v Tippiloota. Nostatti huollossa konetta ja löys tekstin Haldex.. Kuulemma vcds:sällä pääsee nelikon control modulee käsiks.. Minen usko enne ku ite nään...
ibel wrote:Onko mahollista et vm. -04 Passatissa on Haldexi?? Kaverilla on 2,8 V6 AMX ja jatkeena 5v Tippiloota. Nostatti huollossa konetta ja löys tekstin Haldex.. Kuulemma vcds:sällä pääsee nelikon control modulee käsiks.. Minen usko enne ku ite nään...
Juu ei oo haldexia pitkittäismoottorisessa Passatissa.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
ibel wrote:Onko mahollista et vm. -04 Passatissa on Haldexi?? Kaverilla on 2,8 V6 AMX ja jatkeena 5v Tippiloota. Nostatti huollossa konetta ja löys tekstin Haldex.. Kuulemma vcds:sällä pääsee nelikon control modulee käsiks.. Minen usko enne ku ite nään...
Juu ei oo haldexia pitkittäismoottorisessa Passatissa.
ibel wrote:Onko mahollista et vm. -04 Passatissa on Haldexi?? Kaverilla on 2,8 V6 AMX ja jatkeena 5v Tippiloota. Nostatti huollossa konetta ja löys tekstin Haldex.. Kuulemma vcds:sällä pääsee nelikon control modulee käsiks.. Minen usko enne ku ite nään...
Juu ei oo haldexia pitkittäismoottorisessa Passatissa.
Jep. Mä sanoin et minen usko enne kuite nään...
Minulle väitettiin Laakkosen pikahuollossa, että autossani on Haldex. Törkeätä vittuilua Vie nyt sitten tuollaiseen merkkihuoltoon auto
Akku sano eilen kaput.. kennot solmus tai jotain ku alkaa kiehuu ku lataa. Pitää aamulla käydä hakemassa uutta motonetistä. Pääsee sit illal päristelee töihinki.
Millasta akkua kannattas katella? Toi vanha joku shaiba 62Ah, vissii sjnaideri. Saman värinen/mallinen. Eikä o ku muutaman vuoden vanha vasta(leimojen mukaan), luulis kestävän kauemmi, ku ei o mitää ylimääräsiä poppivehkeitäkää mankan ja vakiokajareiden lisäks.
Nämä kesävanteet pyöritelty väliaikaisesti alle ennen kuin uudet tulee. Ovat sen verran surkeassa kunnossa, että maalaukseen menee (menevät talvivanteiksi). Mutta se väri... Punainen ei, koska uudet vanteet tulee olemaan punaiset. Mielessä pyöritelty valkeaa ja täysin mustaa. Miksei myös jotain erilaista...
Auto on ruuvattuna nyt keulasta alimpaan asentoon ja eihän siitä mitään tule. Raapii turhan herkkään sisälokariin etenkin kuskin puolelta. Huomenna menee auto huoltoon, että saadaan edestä nuo camberit kohdalleen viime kesäisen tupeltamisen jäljiltä. Jos se ei auta raapimiseen niin onko seuraavana vaihtoehtona mikä?
Oso: Sulla kun on enemmän kokemusta tuosta vitosen madaltamisesta, niin mitenkä alas olet päässyt ilman että raapii (esim. kaarimitta)? Vai raapiiko, mutta osaat olla vaan välittämättä siitä?
^Vähän raapasee jos mutkassa sattuu olemaan töyssy. Se ottaa sisälokarin kiinnikkeeseen joka on siinä keskellä kaarta. Oon poistanut ruuvin siitä ja taivuttanut sen ylös. Muuten ottaisi huomattavasti herkemmin. Itseäni ei haittaa koska niin harvoin siihen nappaa. Suosittelen sen taittamista ylöspäin. Saahan sen aina taitettua takaisin jos haluaa. On sen verran löysää peltiä että saa ihan sormilla taitettua. Seuraava vaihe on sitten kantin mankelointi. Pitäis päästä vielä vähän alemmas tosta keulasta. Omassa sarjassa ainut mahdollisuus on jousen pätkiminen. Mut oon niin laiska et en ehkä jaksa purkaa sitä tolppaa sieltä ulos sen takia.
Kaarimankeli lainaksi? Nouto Veikkolasta. Viestiä yv:llä jos tarvetta.
No näin minullakin ennen tätä viimeisintä madallusta. Nyt "kurahtaa" suoralla tiellä montussa. Kiinniotto paikka löytyy 5-10cm siitä tapista eteenpäin.
Eiiiiiiih! Mielenrauhan saavuttamiseksi kokeilen vielä parit epätoivoiset teot. Pikku rapsuttelut nyt ei haittaa mitään... Mutta olisihan se ihan kiva, että suoralla tiellä voisi ajella... 50tkm vuositahdilla noista loksuista ei ole kuin muisto jäljellä jos tuohon tahtiin jatkuu.
Ok. Mietinkin sitä että onkohan sulla et 35. Se olisi selittänyt raapimisen. Mun vanteet tulee ulommas kuin sun ja halkaisia renkaineen on isompi ku sulla, joten sun alustalla pääsee sit varmaankin alemmas kuin mulla, jos kerta on tapissaan.
Kaarimankeli lainaksi? Nouto Veikkolasta. Viestiä yv:llä jos tarvetta.
Taakse mietin et 35:ttä, mutta rohkeus petti. Alustana on bilsteinin B14. Mataluudesta en osaa tarkemmin sanoa, kun että rekisteriotteeseen katsuri merkkasi kaarimitaksi 320-340mm. Siitä on otettu kierteitä sen 5-6mm alemmas.
Otteesta lunttasin, kun ei kaatosade ja pimeys houkuttele mittanauhan kanssa pihalle heilumaan. Hämärä muistikuva ja korkeamman luokan matemaattiset laskelmat voisi viitata, että kaarimitta on nykyisellään 315 luokkaa.
Autoa tekisi taas mieli vaihtaa..
v gti golf ois kiva mutta se hinta. Nyt kiikaroinnut 2.0tsi fr leonia, mielestäni komea auto mutta ilmeisesti melko muovinen??
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
Vähä tekis mieli nostaa auto normikorkeutee. Ärsyttää ku kesärenkaat kuluu sisäpinnalt vähä enemmä Ei jaksa vaihtaa kesärenkaita alle viel, säästetää pintoja. Haluuks joku vaihtaa eibachin -35 normi jousiin? ;D
Nyt kun ensimmäisen kerran kunnolla käsin pesin Passatin niin kyllä saattoi todeta että autossa ei tosiaan ole ollut roiskeläppiä ikinä.
Molemmat helmat/kyljet listaan asti aivan samentuneet ja kauhtuneen kuluneet. Myös mustat helmamuovit täysin harmaantuneet ja kuluneet Myllytyksen tai peräti maalauksen tarpeessa olisivat peltipinnat.
Juhizz wrote:Nyt kun ensimmäisen kerran kunnolla käsin pesin Passatin niin kyllä saattoi todeta että autossa ei tosiaan ole ollut roiskeläppiä ikinä.
Molemmat helmat/kyljet listaan asti aivan samentuneet ja kauhtuneen kuluneet. Myös mustat helmamuovit täysin harmaantuneet ja kuluneet Myllytyksen tai peräti maalauksen tarpeessa olisivat peltipinnat.
Ite huomasin saman viime keväänä... Ja keula, se se vasta onkii kiveniskemillä...
En viitsinyt uutta topiccia tehdä tälle, mutta onko 2.0tsi/tfsi tyyppivioista tietoa? Ilmeisesti öljy maistuu. Erityisesti tietoa kaipaisin BWA moottorista. Onko noissa pakokaasujen kierrätys ja mites sen poisto?
Pasilla vois ainakin olla jotain nippelitietoa
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
En kyllä muista, onko siinä moottorissa egr-venttiiliä lainkaan, muistaakseni ei ole.
Olihan tuo vielä jakohihnalla? Uudemmat TFSI koneet on jo jakoketjulla. Hihnakoneissakin silti on nokka-akselinsäätimiä ja sen ketjuja/kiristimiä(yhdistää imu- ja pakonokan, imunokka-akselissä säädin) välillä hajoillut. Joko rallattaa starttauksen jälkeen sekunnin pari, tai joskus se rallatus kuuluu kuumanakin koko ajan tai satunnaisesti. Tai rapisee. Ja pahimmassa tapauksessa menee poikki se ketju siellä joka yhdistää nokat. Lopputuloksen tietää. Kansiremontti tai pahimmassa tapauksessa moottorin vaihto edessä.
Longlife -huoltamisen seurauksena moottoriin kertyy karstaa ja aika usein tukkii sylinterikannen päätykopan öljykanavassa olevan sihdin joka menee tuolle nokka-akselinsäätimelle, ja se säädinhän ei toimi ilman öljynpainetta. Se ei tosin riko heti mitään, sytyttää häiriövalon ja vikamuistiin tulee vika: imu-nokka-akselin säätö liian hidas.
Öljynsyönti joissakin tosiaan on ihan järjettömällä tasolla. 15tkm vaihtovälillä saattaa mennä 10-15l öljyä. Mutta ei kaikissa. Mut jos ei öljynsyöntiä ja imunokka-akselinsäädinvikoja lasketa niin muutenhan tuo on ihan perustoimiva moottori. Kamalaa ääntä se kyllä pitää käydessään. Tikittää ja rapisee melko äänekkäästi kaikki.
Jostain luinkin että olisi jakopää hihnalla.
Long life öljyt kyllä jäisivät pois, mutta ei tuo 10-15litraa/15tkm voi olla normaalia edes vag insinöörien mielestä.
Tuo oma awt syö 1l/10tkm ja sekin tuntui aluksi paljolta.
En ole tsi/tfsi koneista ajanut, mutta pitävät ilmeisesti jonkinlaista rallatusta/sirinää?
Saa kommentoida..
Ps. Ei tuossa kyllä muitakaan ole mielessä ollut kuin vag+bensa+"solmu".
EX Vw Passat 3BG Variant 1.8t (AWT) Trendline -01 2011-2016
tuolla on aika paljon juttua noista tfsi koneista http://www.audiclub.fi/audifinns/
Ja todellakin syövät öljyä, veljellä on audi a3 tuolla 2.0tfsi koneella ja 7500km huoltovälillä taitaa ainakin litra mennä öljyä. Jotkut puhuvat että uusilla männänrenkailla olisi öljynkulutus loppunut ja eri öljyillä myös ollut isoja eroja kulutuksen suhtee.
Pitääkö muka päivävalot erikseen konttorilla käydä muutoskatsastaa?
Kaveri pysäytettiin eilen illalla sumarit+parkit valaistuksen takia. Samalla sit tuli kysyneeks miten päivävalojen laita sitten on, johon poliisi oli sanonnu että ne pitäsi käydä muutoskatsastaa?
Pikasesti vilkasin netistä niin ei ollu mitää mainintaa trafin sivuillakaa - jatkan samaan malliin, ku tähänki asti. Voishan siitä samalla kysyä kun alustan saa hankittua ja käyn sen merkkaamassa