Miksi moottorin huohotuksen öljyiset höyryt viedään takaisin imuilman mukana kiertoon, eikö höyryt voisi päästää vain "ulkoilmaan"? Nythän käy niin, että paikat menee ajan mukana mukavasti sotkuun, turbo, ilmaletkut, egr, imusarja, imuventtiilit.. Oma veikkaukseni olisi, että tulisi vähempi sotkua jos ei laskettaisi öljyhöyryjä imuilman mukaan, onko tästä kokemuksia? Vai onko tällä periaatteella jokin voitelutarkoitus?
Vai onko ongelma siinä, että höyryt pitää imeä, jotta tulevat pois? Tuohonkin voisi löytyä jokin ratkaisu, tai kehitellä jokin öljynkerääjä väliin.
huohotuksen periaatteesta
Re: huohotuksen periaatteesta
Eikös se samallai sotkis sitte sitä lähiympäristöä??
Eli varmaa on jo esteettinenkii syy ettei niitä ihan ilmaan lasketa, mut erilline keräyspurkki ois iha viisas laittaa, kuha muistaa tyhjentää välillä.. 


Re: huohotuksen periaatteesta
Ennen koneet huohottivat ulos mutta säädösten tiukentumisen takia kaikki koneen tuottama schaisse pitää nykyään kierrättää. EGR varsinkin on yksi paholaisen keksintö, työntämällä pakokaasua imusarjaan lasketaan palamislämpötilaa että typen oksidit vähenevät sen verran että ehkä yksi puu pelastuu moottorin elinaikana. Omistaja sen sijaan saa riesakseen p*skalla tukkeutuvan moottorin.
Passat -08 1,9PD variant
Re: huohotuksen periaatteesta
Voiko joku tehdä jonkinmoiset ohjeet karstanpoistoon koneesta, lähinnä imupuolelta. Että mitä kärsii aukoa vielä kotikonstein ilman ilmaustarvetta. 1.9 dieseli.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Re: huohotuksen periaatteesta
Kyllä sä voit purkaa imusarjaa myöten kaiken pois. Ei liity "ilmaamiseen" mitenkään toi imupuolen puhdistus. Jos kannen kanavia putsaat niin käännä aina sen kanavan imuventtiili kiinni putsauksen ajaksi.
Kesäpirssi GIV -05 ATD