Vento 2.0 8v vaihdelaatikko
Vento 2.0 8v vaihdelaatikko
Toivottavasti ette nyt pahastu kun kyseessä on porrasperä versio mut tekniikaltaan kumminkin sama kun variantti golffi. Meni sitten ihan yhtäkkiä laatikko tosta ventosta. Onkohan iso homma ottaa 1.8 laatikko tohon 2.0? Ja toinen että oisko kellään mitään hajua että mikä sinne on tullu kun paikaltaa lähtiessä kuulu vaan pamaus ja tuli öljyt tuli pihalle, vaihteet toimii kumminkin ihan normaalisti ja auto liikkuukin kun vedin sen kumminkin vielä parkkiruutuun. Uskaltaako tota muuten hinata? Kaverilta saisin halvalla kokonaise 1.8 golffin niin voisin siitä napata laatikon ym hilppeet.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Vento 2.0 8v vaihdelaatikko
Todennäköisesti tasauspyörästön tappi sulla tuli laatikon kuoren läpi. Sama kävi velipojan golffissa.
1.8 bensan vaihteisto sopii bolt on mikäli kytkinakseli on samankokoinen. Velipojan golffissa(golf 3 gti-edition 2.0 8v 115hv) ei ollut, joten jouduttiin siitä pikkukoneisen laatikon kuoresta kytkinakselin silmälaakerin kolo koneistamaan isomman kytkinakselin silmälaakerille sopivaksi. Ja "uudesta" laatikosta otettiin tasauspyörästömurikka koska vanhasta petti se tappi. Muut sisuskalut otettiin vanhasta laatikosta. Tästä on tosin vuosia aikaa että aivan tarkkaan ei muista miten se homma meni mutta jotenkin noin pääpiirteissään.
Mutta jos sulla on kokonainen varaosa-auto, niin siitähän saa kytkinosat samalla niin ei tarvii laatikkoo sen enempää purkaa. Sen kun vaihtaa laatikon ja kytkimenkin jos tarvii.
1.8 bensan vaihteisto sopii bolt on mikäli kytkinakseli on samankokoinen. Velipojan golffissa(golf 3 gti-edition 2.0 8v 115hv) ei ollut, joten jouduttiin siitä pikkukoneisen laatikon kuoresta kytkinakselin silmälaakerin kolo koneistamaan isomman kytkinakselin silmälaakerille sopivaksi. Ja "uudesta" laatikosta otettiin tasauspyörästömurikka koska vanhasta petti se tappi. Muut sisuskalut otettiin vanhasta laatikosta. Tästä on tosin vuosia aikaa että aivan tarkkaan ei muista miten se homma meni mutta jotenkin noin pääpiirteissään.
Mutta jos sulla on kokonainen varaosa-auto, niin siitähän saa kytkinosat samalla niin ei tarvii laatikkoo sen enempää purkaa. Sen kun vaihtaa laatikon ja kytkimenkin jos tarvii.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Vento 2.0 8v vaihdelaatikko
Juu ilmeisesti tappi tullu läpi mitä netistä oon selaillu. Mikäs virka tällä tapilla oikeen on kun kaikki toimii moitteettomasti vaikka se on läpi tullutkin? Kävin illalla hakeen auton vielä ajamalla kotio ja toimi senkin matkan moitteettomasti 

Re: Vento 2.0 8v vaihdelaatikko
Tänään kun tota vähän tarkemmin katteli niin vaikuttais et öljyt ois tullu pihalle repsikan puolen vetarin juuresta, onko tää jotenkin mahollista? Tai oisko mahollista että öljyt ois päässy kytkimen puolelle ja tullu sieltä kytkimen ja koneen välistä ulos? Menin vahingossa kaataan siitä kytkimen päällä olevasta reiästä öljyä niin tuli siitä kytkimen ja koneen välistä semmosta tahtia ulos että ois voinu sieltäkin tulla.
Re: Vento 2.0 8v vaihdelaatikko
Onhan akselin stefa voinu antaa periks, katsomallahan tuo selviää 

Re: Vento 2.0 8v vaihdelaatikko
Mutta voiko toi tosiaan mennä niin pahasti että öljyä tulee ihan valumalla sieltä? Tulikin mieleen että vanha omistaja sano että venttiilikopan tiiviste vuotaa ja näytti että koneen takana on vähän öljyä, nyt kun auton alla kävin niin öljyä tosiaan olikin aika paljon sielä takana. Auto ei öljyä pahemmin oo mun ajossa syöny niin voisko olla niin että se rikkinäinen stefa on vaan roiskinu vaihteistoöljyjä sinne koneen taakse ja nyt hajos sit lopullisesti?
Re: Vento 2.0 8v vaihdelaatikko
Eikös se kytkin oo iha omassa ilmatilassa siel koneen ja laatikon välissä ja siitä on läpireikä??
Re: Vento 2.0 8v vaihdelaatikko
Emmää näistä hirveemmin ymmärrä. Eikä väsyneenä nyt tota viestiäkään oikeen tajunnu, mikä läpireikä?
Re: Vento 2.0 8v vaihdelaatikko
Nii se reikä mistä kaadoit öljyä sinne kytkinkoppaan ni siitä on suora yhteys allaolevaan maahan..
Tosin öljy "kastelee" kytkyttimen matkalla. Näin oon ite asjan käsittännä ja voin toki väärässäkin olla.. 


Re: Vento 2.0 8v vaihdelaatikko
Juu niin näytti olevan kun tuli maahan samaa tahtia kun kaadoin, mikäs idea sillä reiällä kytkimen päällä edes on?
Ja niin, oisko se mitenkään mahollista että jotain ois hajonnut niin että vaihteistoöljyt olis päässy sinne kytkimen puolelle ja sen takia tullu pihalle?
Ja niin, oisko se mitenkään mahollista että jotain ois hajonnut niin että vaihteistoöljyt olis päässy sinne kytkimen puolelle ja sen takia tullu pihalle?

Re: Vento 2.0 8v vaihdelaatikko
oisko laatikolle tarvetta?
Re: Vento 2.0 8v vaihdelaatikko
Valohoitoreikä??buubaa wrote:mikäs idea sillä reiällä kytkimen päällä edes on?

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Vento 2.0 8v vaihdelaatikko
Siitä reiästä näkee vauhtipyörässä olevan YKK-merkin. Teit klassiset, kaadoit vaihteistoöljyt kytkimen päällebuubaa wrote:Juu niin näytti olevan kun tuli maahan samaa tahtia kun kaadoin, mikäs idea sillä reiällä kytkimen päällä edes on?


Ota jo suosiolla se laatikko alas sieltä, kytkimenkin saatat joutua uusimaan, suattaapi vähän luistaa nyt kun levy on kasteltu öljyllä.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Vento 2.0 8v vaihdelaatikko
Juu no onneks en tuupannu kun ihan vähän, oli tarkotus vaan kokeilla mistä vuotaa
Onko Laitetaanko öljyt tosiaan sieltä kuskin renkaan takana olevasta reiästä missä on se helvetin iso kuusiokolopultti? Mistähä moisee avaimen löytää

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Vento 2.0 8v vaihdelaatikko
Kyllä just sieltä sinne lisätään öljyä. Laatikon pohjassa on toinen samanlainen joka on tyhjennystä varten. Sitä en osaa sanoa mistä semmosen sais. Kaippa semmosen voi jostain motonetistä löytää. Hylsy tai sit oon nähny kyllä semmosen lenkkiavaimenkin missä on päässä se iso kuusiokolo.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Vento 2.0 8v vaihdelaatikko
Jos en ihan väärin muista niin Vento/Golf vakio pyöränpultin "pää" on juuri oikean kokoinen kuusiokolo sinne vaihteiston tulppaan
Tämä tuli mieleen koska joskus kerran huomasin omasta Golfista aikoinaa että on piru löysällä ja sitten keksinyt mitään muuta avainta siihen hätään niin otin yhden pultin ja sillä lukkopihtien kanssa kiristin. Että jos sattuu olemaan ylimääräsiä pultteja niin voiha sitä kokeilla.

Mahtavaa!