Golf IV kytkin täristää

Kaikki tekniikkaan liittyvä
Post Reply
Tona

Golf IV kytkin täristää

Post by Tona »

Auto on -05 vuoden 1,6 Golf, ajettu 133000km ja olen itse ajanut autolla vasta pari tonnia.
Nyt on sillointällöin ykkösellä liikkeelle lähdettäessä kytkin täristänyt aika ikävästi, ei tee sitä aina.
Kytkin ei kyllä luista mielestäni yhtään. Pitääkö tässä alkaa pelkää pahinta vai voisko toi olla joku ilkeä ominaisuus?
Golf Variant -05
ibel
VCF Member

Re: Golf IV kytkin täristää

Post by ibel »

Onko sellane tykyttävä tunne?? Mulla tuo tekee myös välillä varsinkii märällä kelillä sitä et tyhjäkäynnillä ku nostaa kytkintä ni tuntuu sellane tykytys. Tuo on jo 367tkm ajettu ja ei luista. Kuulemma ei oo vika vaan ominaisuus, jonka voi välttää käyttämällä enemmän kierroksia liikkeelle lähtiessä.
Uncle Hank Fan Club

Golf Variant 1.9TDI ATD 4Motion -03
Image
Ex: Skoda Octavia LB 1.9TDI AHF -00
Ex: Passat Variant 2.5TDI BDH 4Motion Highline -04 nokkasilppuri
VCDS mukana P-Pohjanmaa/E-Karjala
petaso

Post by petaso »

Minulla täristää josku tosi harvoin kylmällä autolla liikkeelle lähdettäessä, ei muulloin. 307 tkm ajettu muttei luista.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Tona

Post by Tona »

Kunnon tärinä, koko auto ravistaa tosi epämiellyttävästi. Jotenkin sellainen tunne että etenkin märällä kelillä ilmaantuu. Tänään täytyy kokeilla kun kerrankin on kuivaa.
Golf Variant -05
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Mulla oli passatissa samaa ravistamista, etenkin kostealla kelillä parit ekat liikkeellelähdöt oli melkosta pomppimista. Lämmetessään loppuu kokonaan. Siihen löytyi ihan tehtaankin tiedote että johtuu kytkinlevyn materiaalista, levyn uusimalla ongelma poistuu.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Dubsonic
VCF Member

Post by Dubsonic »

Vastaava homma omassa 1.9TDIPD nelosgolffissa (vielä vakio kaksoismassakytkin) et märällä kelillä parit ekat liikkeellelähdöt on tosi epämiellyttäviä ja vaikeita kun ravistaa hulluna ja kytkin ikäänkuin tarraa kiinni ja yhtäkkiä irrottaakin hieman ja tätä tapahtuu nopealla syklillä. Välillä ei meinaa päästä liikkeelle stumppaamatta konetta sadepäivän jälkeen. Heti kun kytkin lämpiää niin loppuu kaikki ongelmatkin.

Samaa tekee töissä oleva 2010 vuoden crafter.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Tona

Post by Tona »

Tänään kuivalla kelillä ei mitään ongelmia. Oletteko vaihdattaneet noita kytkinlevyjä vai vaan yrittänyt tottua mokomaan.
Tuskin ihan pikkurahalla levy vaihtuu jos vie jonnekin pajalle?
Golf Variant -05
Pasi Häkli

Post by Pasi Häkli »

Ite myin auton ennenkuin viitsein tehdä asian hyväksi mitään. Ei se kuitenkaan niin usein sitä tehnyt että olis viittiny tiputtaa laatikon lattialle.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
Tona

Post by Tona »

Ihan vielä ei kehtaa myydä :D No jospa sen kanssa tulis toimeen, hyvä tietää että tuota tekee muillakin niin ei tarvi heti viedä korjaamolle.
Golf Variant -05
Dubsonic
VCF Member

Post by Dubsonic »

Luulisin et ongelmia on vähemmän 1-massakytkimen kanssa. Nyt tuntuu et kaksoismassa vielä lisää oman ravistuksensa tuohon. Noh sittenhän sen näkee kun laittaa SRE:n muine hilppeineen paikoilleen.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Post Reply