vw golf 1.8
vw golf 1.8
Heippa! Onko kellään tietoa, että voiko johtua koneesta kuuluva nakutus, (varsinkin kylmänä) hydraulisista venttiilin nostimista?
ja entäs sitten kulutus..jotain ihan järkyttävää..pitäis olla paljon vähäisempää..mistä voi johtua?
ja entäs sitten kulutus..jotain ihan järkyttävää..pitäis olla paljon vähäisempää..mistä voi johtua?
Re: vw golf 1.8
Voi johtua niistäkin. Itellä on 1.6 bensa ja kuluttaa kaupunkiin tehtaan mukaan 10,4l ja maantiellä jotain 7,6l muistelisin, mut kaikki mitä laittanu ni on maistunu, tosin niin se on kaikissa.
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
Re: vw golf 1.8
Nakutuksesta: Tarttis selvittää (kuunnella) onko nakutus venttilikoneistosta vai palotilasta(laihalla, aik. sytytys tms) Onko nakutus alkanut yhtäkkisesti vai pikkuhiljaa ?
Kulutuksesta: Paljonko, ja minkälaisessa ajossa ? Moottori ilmeisesti 1-piste ruiskulla ja manuaali?
Itsellä on 1,8 1-pisteruikulla ja kulutus on nyt talvella 7 litrasta noin 10-12 l / 100 KM !!
nuo suurimmat lukemat tulee pätkäajossa kun ajaa 1-4 km pätkiä ja käynnistyksiä tulee toistakymmentä per 100 km.. lisäksi lohkolämppärin laiminlyönnillä saa kulutuksen tuosta viel reilusti nousemaan..
Autosi kulutukseen liittyen, onko moottorin käynnistyminen, tyhjäkäynti ja muu käynti ajossa virheetöntä ?
Kulutuksesta: Paljonko, ja minkälaisessa ajossa ? Moottori ilmeisesti 1-piste ruiskulla ja manuaali?
Itsellä on 1,8 1-pisteruikulla ja kulutus on nyt talvella 7 litrasta noin 10-12 l / 100 KM !!
nuo suurimmat lukemat tulee pätkäajossa kun ajaa 1-4 km pätkiä ja käynnistyksiä tulee toistakymmentä per 100 km.. lisäksi lohkolämppärin laiminlyönnillä saa kulutuksen tuosta viel reilusti nousemaan..
Autosi kulutukseen liittyen, onko moottorin käynnistyminen, tyhjäkäynti ja muu käynti ajossa virheetöntä ?
Re: vw golf 1.8
nakutus alkanut pikkuhiljaa, kuuluu nykyisin hieman selvemmin, ja tosiaan varsinkin kylmänä..mutta sittenkun lämpiää niin se loppuu. Niin siis tottakai syö enemmän talvella..mutta silti tuntuu päätähuimaavalta syöntiysikasi wrote:Nakutuksesta: Tarttis selvittää (kuunnella) onko nakutus venttilikoneistosta vai palotilasta(laihalla, aik. sytytys tms) Onko nakutus alkanut yhtäkkisesti vai pikkuhiljaa ?
Kulutuksesta: Paljonko, ja minkälaisessa ajossa ? Moottori ilmeisesti 1-piste ruiskulla ja manuaali?
Itsellä on 1,8 1-pisteruikulla ja kulutus on nyt talvella 7 litrasta noin 10-12 l / 100 KM !!
nuo suurimmat lukemat tulee pätkäajossa kun ajaa 1-4 km pätkiä ja käynnistyksiä tulee toistakymmentä per 100 km.. lisäksi lohkolämppärin laiminlyönnillä saa kulutuksen tuosta viel reilusti nousemaan..
Autosi kulutukseen liittyen, onko moottorin käynnistyminen, tyhjäkäynti ja muu käynti ajossa virheetöntä ?

Kun moottori on lämmin ja auton sammuttaa joksikin aikaa ja käynnistää uudelleen niin täytyy tahkota käyntiin joskus useamman kerran, ennekuin käynnistyy uudelleen.. mistä tämä voisi johtua?
Re: vw golf 1.8
Suomalainen voittaa aina, eli veikkaus lämpötila-anturille.mallukka wrote:Kun moottori on lämmin ja auton sammuttaa joksikin aikaa ja käynnistää uudelleen niin täytyy tahkota käyntiin joskus useamman kerran, ennekuin käynnistyy uudelleen.. mistä tämä voisi johtua?

Re: vw golf 1.8
Opel-piireissä tuo ongelma on tunnettu ns. liimaventtiili-ongelmana. Eli käytön jälkeen sammuttaa ja käynnistää pian uudelleen, ei ole venttiilit vielä "palautuneet" lepoasentoon, joka taas aiheuttaisi pientä sahaamista alkuun.
Re: vw golf 1.8
ok..täytyy varmaan kokeilla vaihtaaibel wrote:Suomalainen voittaa aina, eli veikkaus lämpötila-anturille.mallukka wrote:Kun moottori on lämmin ja auton sammuttaa joksikin aikaa ja käynnistää uudelleen niin täytyy tahkota käyntiin joskus useamman kerran, ennekuin käynnistyy uudelleen.. mistä tämä voisi johtua?Miten lämmöt käyttäytyy mittarissa??

Re: vw golf 1.8
VM ? tai käyttöönottovuosi ? Kilometrejä on tietty reilusti, mutta onko huoltohistoriasta tietoo eli kauanko on sulla(teillä) ollut ?mallukka wrote:ok..täytyy varmaan kokeilla vaihtaaibel wrote:Suomalainen voittaa aina, eli veikkaus lämpötila-anturille.mallukka wrote:Kun moottori on lämmin ja auton sammuttaa joksikin aikaa ja käynnistää uudelleen niin täytyy tahkota käyntiin joskus useamman kerran, ennekuin käynnistyy uudelleen.. mistä tämä voisi johtua?Miten lämmöt käyttäytyy mittarissa??
lämmöt nousee puoleenväliin mittarissa..
Lämpömittarin puoliväli = 90 astetta on normi lukema mutta jos anturi on nelinapainen niin ecu:lle tietoa antava anturin puoli voi olla jo viallinen eli aika vikaannuttaa nää anturit.
Jos on kunnollinen yleismittari niin anturia voi itse mitata ennen vaihtoa, mutta anturi on halpa ja helppo vaihtaa..
Re: vw golf 1.8
Vm on -95 ja auto ollut minulla nyt n.2 vuotta..
Re: vw golf 1.8
Tietääkseni liimaventtiili voi tulla silloin kun auto kylmänä käynnistetään ja siirretään vähän matkaa ja sammutetaan kylmän. Sitten kun uudestaan käynnistää, joutuu sahaileen._paffa wrote:Opel-piireissä tuo ongelma on tunnettu ns. liimaventtiili-ongelmana. Eli käytön jälkeen sammuttaa ja käynnistää pian uudelleen, ei ole venttiilit vielä "palautuneet" lepoasentoon, joka taas aiheuttaisi pientä sahaamista alkuun.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Re: vw golf 1.8
Ns. multivika-anturi.ysikasi wrote:jos anturi on nelinapainen niin ecu:lle tietoa antava anturin puoli voi olla jo viallinen eli aika vikaannuttaa nää anturit.

- VAGinSchwein
- Posts: 159
- Joined: 15.2.2013 9:53
Re: vw golf 1.8
Samantapaista ongelmaa on myös tinakoneisissa 5- ja 6 mukisissa volvoissa (850, V70, V90 jne).petaso wrote:Tietääkseni liimaventtiili voi tulla silloin kun auto kylmänä käynnistetään ja siirretään vähän matkaa ja sammutetaan kylmän. Sitten kun uudestaan käynnistää, joutuu sahaileen._paffa wrote:Opel-piireissä tuo ongelma on tunnettu ns. liimaventtiili-ongelmana. Eli käytön jälkeen sammuttaa ja käynnistää pian uudelleen, ei ole venttiilit vielä "palautuneet" lepoasentoon, joka taas aiheuttaisi pientä sahaamista alkuun.
Eli toi johtuu siitä, että kun kone pitkään seis niin hydraulisten venttiilinnostimien öljynpaine laskee jolloin nostajasta tulee löysä kun sen kuuluisi olla joustamaton. Nyt kun kone käynnistetään vain lyhyeksi aikaa jolloin öljynpaine ja virtaus ei ehdi kunnolla pumpata nostimia täyteen niin välykset menevät vääriin arvoihin ja venttiili(t) jää kantamaan jolloin ei oo puristuksia tarpeeksi koneen käynnistykseen. Sit kun sahaa, niin öljynpaine säätää välykset kohta oikeeseen arvoon ja kone hörähtää tulille. Tuo ongelma voimistuu koneen vanhetessa kun nostajien öljykanavat tukkeutuvat vähitellen (aiheuttaa myös nakutusäänen venttiilikoneistossa startissa) sekä kun nostajassa oleva öljynpaineen karkaamisen estävä kuula alkaa vuotamaan pikkuhiljaa.
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
Re: vw golf 1.8
Tänne kait tämäkin kysymys sopii ?
Onko 1,8 ADZ koneessa, missä on niitä viimeisiä versioita Mono-motronicista, lohkossa nakutusanturia ??
Ainakaan etupuolella ei näy ja taakse ei näe..
Toinen asia liittyy syt.ennakon säätöön: Haluaisin aikaistaa sytkää mutta eri foorumeilla on ollut väittämää että mikäli jakajaa kääntämällä säätää niin ECU korjaa itse ennakon entiselleen, miten tää on mahdollista kun koneessa ei ole kampuran asentoanturia. Ymmärtääkseni ECU lla ei ole muuta tietoa kampuran asennosta kuin virranjakajan/hall anturin välittämä tieto eli ei mitään mihin ECU ennakkoa vois verrata.
Jos koneen seisoessa (virrat pois) kääntää jakajaa niin voiko ECU jostakin tämän huomata ja jos voi niin mistä ?
Onko 1,8 ADZ koneessa, missä on niitä viimeisiä versioita Mono-motronicista, lohkossa nakutusanturia ??
Ainakaan etupuolella ei näy ja taakse ei näe..
Toinen asia liittyy syt.ennakon säätöön: Haluaisin aikaistaa sytkää mutta eri foorumeilla on ollut väittämää että mikäli jakajaa kääntämällä säätää niin ECU korjaa itse ennakon entiselleen, miten tää on mahdollista kun koneessa ei ole kampuran asentoanturia. Ymmärtääkseni ECU lla ei ole muuta tietoa kampuran asennosta kuin virranjakajan/hall anturin välittämä tieto eli ei mitään mihin ECU ennakkoa vois verrata.
Jos koneen seisoessa (virrat pois) kääntää jakajaa niin voiko ECU jostakin tämän huomata ja jos voi niin mistä ?