1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Olisko ideoita mistä lähteä vikaa hakemaan?
Auto siis lastutettu ja ahdettu, noin 200hv
Elikkäs lähin aamupäivällä liikenteeseen, auto käynnisty heti,
ajelin noin 1,5 tuntia ja en sammuttanu autoa missään vaiheessa,
lähin kaupanpihasta ja pääsin noin 500m kun auto sammu ku saunalyhty
ja vain öljynpaine valo paloi, mikä on ihan normaalia moottorin sammuessa.
Vedin auton vapaalla sivuun ja kävin kattomassa ettei mikään remmi ole menny poikki,
kaikki oli kuitenkin kunnossa, sain jopa kurkattua jakopäänremmille ja se oli ehyt.
Kokeilin sitten starttailla, muttei lähteny käyntiin, ei edes luvannu, starttas kyllä normaalisti.
Hain jäänestoa tankkiin, muttei se paljoa auta jos suuttimilta jäässä, vaikka epäilen jäätymistä,
sillä auto ei nikotellut vaan sammui välittömästi.
Hinasin auton kotia ja laitoin akun latautumaan
ja parin tunnin välein kävin koittamassa jos lähtis käyntiin, ei lähde, mutta starttaa normaalisti.
Ei myöskään pala ajonestovalo, että ei kai se ole sitäkään.
Ajonestovalo palaa vain silloin kun virrat laittaa päälle ja
sammuu muiden valojen kanssa yhtäaikaa. (voiko silti olla vika siinä?)
Joskus lauhoilla keleillä +5 saattoi joskus kaasua painaessa nykässy yhen kerran,
muttei kummempaa tapahtunut, sen tehnyt 2 kertaa.
(aivan kuin olisi joku sähkö katkassut hetkeksi syötön)
Mitkä voisi aiheuttaa tuollasta?
Moottorin lämpötila oli sammuessa normaali 88 astetta kun kaupalta lähdin,
auto oli tyhjäkäynnillä kaupan pihassa.
Kokeilin myös ottaa hetkeksi akunkengän irti jos olis ollu joku sähköpiikki tmv,
ei auttanut.
p.s volkkari mulle uusi kapistus joten ei ole tullu perehdyttyä koskaan.
Täytyy koittaa huomenna hakea yksi tulppa jolla vois kokeilla että tuleeko virta joka tulpalle.
Auto siis lastutettu ja ahdettu, noin 200hv
Elikkäs lähin aamupäivällä liikenteeseen, auto käynnisty heti,
ajelin noin 1,5 tuntia ja en sammuttanu autoa missään vaiheessa,
lähin kaupanpihasta ja pääsin noin 500m kun auto sammu ku saunalyhty
ja vain öljynpaine valo paloi, mikä on ihan normaalia moottorin sammuessa.
Vedin auton vapaalla sivuun ja kävin kattomassa ettei mikään remmi ole menny poikki,
kaikki oli kuitenkin kunnossa, sain jopa kurkattua jakopäänremmille ja se oli ehyt.
Kokeilin sitten starttailla, muttei lähteny käyntiin, ei edes luvannu, starttas kyllä normaalisti.
Hain jäänestoa tankkiin, muttei se paljoa auta jos suuttimilta jäässä, vaikka epäilen jäätymistä,
sillä auto ei nikotellut vaan sammui välittömästi.
Hinasin auton kotia ja laitoin akun latautumaan
ja parin tunnin välein kävin koittamassa jos lähtis käyntiin, ei lähde, mutta starttaa normaalisti.
Ei myöskään pala ajonestovalo, että ei kai se ole sitäkään.
Ajonestovalo palaa vain silloin kun virrat laittaa päälle ja
sammuu muiden valojen kanssa yhtäaikaa. (voiko silti olla vika siinä?)
Joskus lauhoilla keleillä +5 saattoi joskus kaasua painaessa nykässy yhen kerran,
muttei kummempaa tapahtunut, sen tehnyt 2 kertaa.
(aivan kuin olisi joku sähkö katkassut hetkeksi syötön)
Mitkä voisi aiheuttaa tuollasta?
Moottorin lämpötila oli sammuessa normaali 88 astetta kun kaupalta lähdin,
auto oli tyhjäkäynnillä kaupan pihassa.
Kokeilin myös ottaa hetkeksi akunkengän irti jos olis ollu joku sähköpiikki tmv,
ei auttanut.
p.s volkkari mulle uusi kapistus joten ei ole tullu perehdyttyä koskaan.
Täytyy koittaa huomenna hakea yksi tulppa jolla vois kokeilla että tuleeko virta joka tulpalle.
Kun sitä ihminen luulee hyppäävänsä pois oravanpyörästä, niin sitä löytääkin ittensä karusellista.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Yhden vastaavan tapauksen 1.8T Passatin kanssa selvittäneenä veikkaisin bensapumppua. Kokeile ottaa bensaletku konehuoneesta liittimestä irti ja sen jälkeen starttaa. Jos pumppu toimii, bensa lentää letkusta kaaressa, jos ei toimi niin bensaa ei joko tule tai sitä tulee huonosti. Bensapumppu on sähköinen ja sijaitsee tankin sisällä. Siihen pääsee käsiksi luukusta, joka taisi olla tavaratilan etuosassa, vai olikohan takapenkin alla...
Käynnistyksenesto yleensä sytyttää mittaristoon valon, joten en ensimmäisenä epäilisi sitä. Jos ei tuossa bensapumpussa ole vikaa, niin eikun vikakoodien lukuun.
Käynnistyksenesto yleensä sytyttää mittaristoon valon, joten en ensimmäisenä epäilisi sitä. Jos ei tuossa bensapumpussa ole vikaa, niin eikun vikakoodien lukuun.
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Kiitti vastauksesta =)harrir wrote:Yhden vastaavan tapauksen 1.8T Passatin kanssa selvittäneenä veikkaisin bensapumppua. Kokeile ottaa bensaletku konehuoneesta liittimestä irti ja sen jälkeen starttaa. Jos pumppu toimii, bensa lentää letkusta kaaressa, jos ei toimi niin bensaa ei joko tule tai sitä tulee huonosti. Bensapumppu on sähköinen ja sijaitsee tankin sisällä. Siihen pääsee käsiksi luukusta, joka taisi olla tavaratilan etuosassa, vai olikohan takapenkin alla...
Käynnistyksenesto yleensä sytyttää mittaristoon valon, joten en ensimmäisenä epäilisi sitä. Jos ei tuossa bensapumpussa ole vikaa, niin eikun vikakoodien lukuun.
Täytyypä kokeilla tuota kunhan tarkenee paremmin.
Tänään kokeilin pitkästä aikaa webastoa käyttää ja siinä yhteydessä bensapumpulta kuului aikamoinen
jytinä, ainakin omaan korvaan ihmeellinen dump dump ääni, ei sellanen nakutus mitä
on normaalisti pumpuilta kuulunu.
Tosin tässä passatissa en ole koskaan kuullut pumpun naputusta kun olen virrat laittanu päälle.
Yksi varaosamyyjä epäili myös puolaa tai virranjakajaa, vai onkohan tässä mallissa varsinaista jakajaa,
vai onkohan jokaisella tulpalla se oma mötikkä siinä tulpanjohdon hatussa?
Itsellä ollut vain diesel autoja niin en oikein tosta tekniikasta bensa-autoissa tiedä.
Kun sitä ihminen luulee hyppäävänsä pois oravanpyörästä, niin sitä löytääkin ittensä karusellista.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Onkos tälläset bensapumput, puolat tai virranjakajat hirmu hintasia, ja onnistuuko ite vaihella miten helposti esim pumpun?
Kun sitä ihminen luulee hyppäävänsä pois oravanpyörästä, niin sitä löytääkin ittensä karusellista.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Taitaa olla AEB -moottori? Tuossa on joka pytylle oma puola, joten jos se laakista sammui, niin en usko että kaikki puolat on rikki. Sulakkeet kannattaa tarkistaa, joskus esim. viallinen puola polttaa sulakkeen jonka takaa koko sytkäjärjestelmä saa virtansa ->Yksikään pytty ei saa kipinää. Perusasioista kannattaa lähteä, tuleeko kipinää, tuleeko bensaa jne. Ajonesto se ei voi olla, koska ajonesto antaa moottorin käynnistää kyllä, mutta sammuttaa sen välittömästi(noin sekunnin päästä).
Pystyy ite vaihtamaan bensapumpun, puolat yms. Bensapumpun kanssa kun katsoo, että se tulee samaan asentoon sinne tankkiin kuin ennenkin ja että se kannen tiiviste tulee hyvin, ettei tule bensat maahan seuraavan kerran kun tankkaat täyteen. Vikakoodit kannattais myös lukea, jos sieltä sais jotain vinkkiä aiheeseen. Ei siellä välttämättä kyllä ole mitään, jos on esimerkiksi bensavaiva.
Pystyy ite vaihtamaan bensapumpun, puolat yms. Bensapumpun kanssa kun katsoo, että se tulee samaan asentoon sinne tankkiin kuin ennenkin ja että se kannen tiiviste tulee hyvin, ettei tule bensat maahan seuraavan kerran kun tankkaat täyteen. Vikakoodit kannattais myös lukea, jos sieltä sais jotain vinkkiä aiheeseen. Ei siellä välttämättä kyllä ole mitään, jos on esimerkiksi bensavaiva.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- VAGinSchwein
- Posts: 159
- Joined: 15.2.2013 9:53
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Kolme tekijää, jotka tarvitaan bensiinimoottorin toimimiseen: kipinä, polttoaine ja puristus. Tossa voi aiheuttaja olla mikä tahansa noista.
Jos on kipinävika niin todennäköisin aiheuttaja on ilmanputsarikotelon päällä jäähdytysrivassa oleva sytytyksen ohjausyksikkö, särkyy sillointällöin. Kipinän puute voi johtua myös ECU viasta, kampiakselin asennon tunnistimesta tai viasta johdotuksessa. Puola tai tulppa ei oo syyllinen täydelliseen kuolemaan.
Polttoainevika voi johtua pumpusta, suodattimesta tai pumpun releestä. Pumppu ei sitten naputa Passatissa vaan surisee hiljaa.
Puristuksen äkillinen katoaminen voi aiheutua esimerkiksi jos nokkien välinen öljynpaineella toimiva ketjun kiristin löystyy ja päästää nokkien välisen jaon hyppäämään. Tai jakohihna katkeaa tai hyppää. Miulla meni toi öljynpainetoiminen kiristin kaputt jolloin puristukset oli tasan nolla kaikissa pytyissä ja moottori pyöri ihan sukkana kun starttaili.
Eli vian selvitys:
-ensin polttoaineen tuloletku irti jakotukilta ja virrat päälle. Jos suihkuaa bensaa niiin pumppu ja suodatin OK. Suojaa muut osat bensasuihkulta ellet halua käristettyä autoa.
-seuraavaksi yksi puola ja tulppa irti, ja maadoitat tulpan rungosta koneen runkoon ja starttaus, tuleeko kipinää. Myös puolan rungon alapinta saattaa vaatia maadoituksen.
-jos noi oli ok, niin sitten puristuspaineiden mittaus tulpan rei´istä. Jos paineet näyttävät oudolta niin venakoppa auki sekä jakohihnan kotelo. Puristuksia pitää löytyä 7-14 baria ja maksimi ero pyttyjen välillä 3 bar. (102-203 psi/44 psi).Tarkasta että nokkien sekä kampiakselin ajoitusmerkit ovat kohdallaan ja hihna sekä ketju ovat sopivan kireällä.
Jos noi kaikki testit meni läpi niin koneen PITÄÄ toimia.
Jos on kipinävika niin todennäköisin aiheuttaja on ilmanputsarikotelon päällä jäähdytysrivassa oleva sytytyksen ohjausyksikkö, särkyy sillointällöin. Kipinän puute voi johtua myös ECU viasta, kampiakselin asennon tunnistimesta tai viasta johdotuksessa. Puola tai tulppa ei oo syyllinen täydelliseen kuolemaan.
Polttoainevika voi johtua pumpusta, suodattimesta tai pumpun releestä. Pumppu ei sitten naputa Passatissa vaan surisee hiljaa.
Puristuksen äkillinen katoaminen voi aiheutua esimerkiksi jos nokkien välinen öljynpaineella toimiva ketjun kiristin löystyy ja päästää nokkien välisen jaon hyppäämään. Tai jakohihna katkeaa tai hyppää. Miulla meni toi öljynpainetoiminen kiristin kaputt jolloin puristukset oli tasan nolla kaikissa pytyissä ja moottori pyöri ihan sukkana kun starttaili.
Eli vian selvitys:
-ensin polttoaineen tuloletku irti jakotukilta ja virrat päälle. Jos suihkuaa bensaa niiin pumppu ja suodatin OK. Suojaa muut osat bensasuihkulta ellet halua käristettyä autoa.
-seuraavaksi yksi puola ja tulppa irti, ja maadoitat tulpan rungosta koneen runkoon ja starttaus, tuleeko kipinää. Myös puolan rungon alapinta saattaa vaatia maadoituksen.
-jos noi oli ok, niin sitten puristuspaineiden mittaus tulpan rei´istä. Jos paineet näyttävät oudolta niin venakoppa auki sekä jakohihnan kotelo. Puristuksia pitää löytyä 7-14 baria ja maksimi ero pyttyjen välillä 3 bar. (102-203 psi/44 psi).Tarkasta että nokkien sekä kampiakselin ajoitusmerkit ovat kohdallaan ja hihna sekä ketju ovat sopivan kireällä.
Jos noi kaikki testit meni läpi niin koneen PITÄÄ toimia.
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
itse ostin uuden pumpun ad varaosasta, 117€. vaihtaminen oli helppo homma
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Paljon tuli hyviä vinkkejä, näillä lähdetään etsimään vikaa, tietysti helpoimmasta päästä, eli sulakkeet, kipinät ja bensan saanti.
Kumpa ei olis mitään isompaa, tää piti olla vain välikauppa kohti toista autoa.
Ainakin tuo starttausääni kuulostaa ihan normaalilta, joten en usko että siellä puristukset olis kateissa.
Konepellin alle on vaihettu kaikki tunnistimet ja anturit, tarkemmin en tiedä mitkä.
Myös jonkun paremman audin suuttimet vaihettu jokin aika sitten.
Jakopää tehty noin 30tkm sitten.
Täytyy nyt lähtee selvitteleen tonne pakkaseen sulakkeet ja kipunat.
Täytyy varmaan ottaa joku pullo johon valuttaa bensat jotka ruiskuaa
kun kokeilee sitä bensan saantia, eipähän kärähdä koko värkki =)
Palailen tänne kun saan noita juttuja testailtua,
kiitos kommenteista.
Kumpa ei olis mitään isompaa, tää piti olla vain välikauppa kohti toista autoa.
Ainakin tuo starttausääni kuulostaa ihan normaalilta, joten en usko että siellä puristukset olis kateissa.
Konepellin alle on vaihettu kaikki tunnistimet ja anturit, tarkemmin en tiedä mitkä.
Myös jonkun paremman audin suuttimet vaihettu jokin aika sitten.
Jakopää tehty noin 30tkm sitten.
Täytyy nyt lähtee selvitteleen tonne pakkaseen sulakkeet ja kipunat.
Täytyy varmaan ottaa joku pullo johon valuttaa bensat jotka ruiskuaa
kun kokeilee sitä bensan saantia, eipähän kärähdä koko värkki =)
Palailen tänne kun saan noita juttuja testailtua,
kiitos kommenteista.
Kun sitä ihminen luulee hyppäävänsä pois oravanpyörästä, niin sitä löytääkin ittensä karusellista.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Tilanne on seuraava, menin autolle ja kokeilin käyntiin, starttas muttei käynnistyny.
Seuraavaks kävin kuskinpuolella kojelaudan päässä olevat sulakkeet yksitellen läpi,
kaikki oli kunnossa ja ehjiä.
Avasin motin päältä suojan pois ja sitten heiluttelin moottorin päässä ylhäällä olevaa liitintä
(ikkunanpuoleisessa päässä)
Tämän jälkeen avasin kuskinpuolella ikkunan edessä olevan kotelon ja siellä oli joku ohjausyksikkö,
pistin kotelon kiinni ja kopautin koteloa hiukan.
Sitten se lähtiki kerrasta käyntiin.....???? Mikähän hiivatti sitä vaivaa, oisko vaan joku liitinvika?
Nyt se sitten käydä liuskuttaa pihalla =)
Ja hei, huomasin siellä missä on öljynsuodatin ja sen yläpuolella joku neliömötikkä niin ilmeisesti jostain vesiletkusta vuotaa pikkusen nestettä, en tiiä edes mikä se kohta on, mutta tippa sillon toinen tällöin.
Seuraavaks kävin kuskinpuolella kojelaudan päässä olevat sulakkeet yksitellen läpi,
kaikki oli kunnossa ja ehjiä.
Avasin motin päältä suojan pois ja sitten heiluttelin moottorin päässä ylhäällä olevaa liitintä
(ikkunanpuoleisessa päässä)
Tämän jälkeen avasin kuskinpuolella ikkunan edessä olevan kotelon ja siellä oli joku ohjausyksikkö,
pistin kotelon kiinni ja kopautin koteloa hiukan.
Sitten se lähtiki kerrasta käyntiin.....???? Mikähän hiivatti sitä vaivaa, oisko vaan joku liitinvika?
Nyt se sitten käydä liuskuttaa pihalla =)
Ja hei, huomasin siellä missä on öljynsuodatin ja sen yläpuolella joku neliömötikkä niin ilmeisesti jostain vesiletkusta vuotaa pikkusen nestettä, en tiiä edes mikä se kohta on, mutta tippa sillon toinen tällöin.
Kun sitä ihminen luulee hyppäävänsä pois oravanpyörästä, niin sitä löytääkin ittensä karusellista.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Oikein, Engine Control Unit eli ECU.BarStar wrote:Tämän jälkeen avasin kuskinpuolella ikkunan edessä olevan kotelon ja siellä oli joku ohjausyksikkö
Se on öljynjäähdytin se mötkylä ja siel kiertää jäähytysneste.BarStar wrote:Ja hei, huomasin siellä missä on öljynsuodatin ja sen yläpuolella joku neliömötikkä niin ilmeisesti jostain vesiletkusta vuotaa pikkusen nestettä, en tiiä edes mikä se kohta on, mutta tippa sillon toinen tällöin.
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Hyvin sait käsityksen mistä yritin selittää, musta tuntu ettei kukaan tajua mun kuvausta =Dibel wrote:Oikein, Engine Control Unit eli ECU.BarStar wrote:Tämän jälkeen avasin kuskinpuolella ikkunan edessä olevan kotelon ja siellä oli joku ohjausyksikköSe on öljynjäähdytin se mötkylä ja siel kiertää jäähytysneste.BarStar wrote:Ja hei, huomasin siellä missä on öljynsuodatin ja sen yläpuolella joku neliömötikkä niin ilmeisesti jostain vesiletkusta vuotaa pikkusen nestettä, en tiiä edes mikä se kohta on, mutta tippa sillon toinen tällöin.
Elikkäs mistäs tämä öljyn jäähdytin yleensä alkaa vuotamaan, putkista vai siitä kannesta mikä näkyi tässä neliössä?
Vuoto alkoi heti kun tuli nämä kireemmät pakkaset, yli -20
Pakko antaa maininta, että hyvin tässä yhteisössä annetaan vinkkejä =)
Kun sitä ihminen luulee hyppäävänsä pois oravanpyörästä, niin sitä löytääkin ittensä karusellista.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Oma veikkaus olisi moottorin ohjainlaitteen virtarele(kun kerran siellä ecun laatikossakin hääräsit), tosin voihan se olla bensapumppukin. Välillä tykkää pyöriä ja välillä ei. Ecuja noista ei kyllä hajoile, en muista koskaan vaihtaneeni. Se sytkävahvistinkin yleensä hajotessaan pistää koneen käymään vajailla ja rykien, ei totaalista kuolemaa siitä yleensä tule.
Silloin kun vika oli päällä, niin syttyikö moottorin häiriövalo mittaristoon kun virrat laittoi päälle? Jos ei syttynyt niin moottorin ohjainlaite ei ole ollut pelissä mukana, eli ääni sille virtareleelle. Jos syttyi niin ääni bensapumpulle.
Silloin kun vika oli päällä, niin syttyikö moottorin häiriövalo mittaristoon kun virrat laittoi päälle? Jos ei syttynyt niin moottorin ohjainlaite ei ole ollut pelissä mukana, eli ääni sille virtareleelle. Jos syttyi niin ääni bensapumpulle.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Millonkas on nesteet vaihettu/tarkistettu pakkasenkestävyys??BarStar wrote:Vuoto alkoi heti kun tuli nämä kireemmät pakkaset, yli -20

Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Se tapaus, jonka minä aikoinaan selvitin bensapumpun vaihdolla, niin ei antanut mitään vikavaloja mittaristoon, eikä VAG-COMilla saatu mitään vikakoodiakaan. Alussa auto sammui vaan yht äkkiä kesken ajon. Saatiin se muutaman kerran pyörimään vähän aikaa, koska pumppu vielä pyörähteli jollain tavoin ja ruuttasi välillä bensaa koneeseen. Sitten kun pumppu kuoli lopullisesti, niin ei saatu enää pyörimään muuten kuin vaihtamalla uusi bensapumppu.
Mutta en tiedä tästä tapauksesta. Voihan se olla, että vika on tai oli sähköissä. Jos bensapumppu on kuolemassa, niin varaudu että jäät joku toinenkin päivä tien päälle
Mutta en tiedä tästä tapauksesta. Voihan se olla, että vika on tai oli sähköissä. Jos bensapumppu on kuolemassa, niin varaudu että jäät joku toinenkin päivä tien päälle

Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Missään vaiheessa ei ole syttynyt häiriövaloja, eli sen puoleen ei ongelmaa.Pasi Häkli wrote:Oma veikkaus olisi moottorin ohjainlaitteen virtarele(kun kerran siellä ecun laatikossakin hääräsit), tosin voihan se olla bensapumppukin. Välillä tykkää pyöriä ja välillä ei. Ecuja noista ei kyllä hajoile, en muista koskaan vaihtaneeni. Se sytkävahvistinkin yleensä hajotessaan pistää koneen käymään vajailla ja rykien, ei totaalista kuolemaa siitä yleensä tule.
Silloin kun vika oli päällä, niin syttyikö moottorin häiriövalo mittaristoon kun virrat laittoi päälle? Jos ei syttynyt niin moottorin ohjainlaite ei ole ollut pelissä mukana, eli ääni sille virtareleelle. Jos syttyi niin ääni bensapumpulle.
Ecussa en koskenut mihinkään kun totesin ettei sinne kannata mennä sorkkimaan,
pistin suoraan kotelon kiinni ja sen jälkeen annoin pienen kopautuksen tyytymättömyydestä =D
Toisaalta olisi pitänyt heti sulakkeiden irrotuksen ja uudelleen laiton jälkeen kokeilla
käyntiin niin olisi saanut rajattua ongelmaa pienemmälle alueelle =)
Osa sulakkeista oli omasta mielestä aika höllästi kiinni,
kun vertaa esm volvo s80 sulakkeiden tiukkuuteen.
Kun sitä ihminen luulee hyppäävänsä pois oravanpyörästä, niin sitä löytääkin ittensä karusellista.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
ibel wrote:Millonkas on nesteet vaihettu/tarkistettu pakkasenkestävyys??BarStar wrote:Vuoto alkoi heti kun tuli nämä kireemmät pakkaset, yli -20
Tällä hetkellä pakkaskestävyys noin -36
Sitä en tiedä koska vaihdettu, mutta ainakin paisarissa näyttää ihan puhtaalta ym.
Itse lisäsin litran raakaa punaista nestettä viikko sitten kun nesteen pinta oli kylmänä
hitusen verran alle minimin.
Kun sitä ihminen luulee hyppäävänsä pois oravanpyörästä, niin sitä löytääkin ittensä karusellista.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Juu oli eab motti, 4 audin puolaa hienossa rivissä.Pasi Häkli wrote:Taitaa olla AEB -moottori? Tuossa on joka pytylle oma puola, joten jos se laakista sammui, niin en usko että kaikki puolat on rikki. Sulakkeet kannattaa tarkistaa, joskus esim. viallinen puola polttaa sulakkeen jonka takaa koko sytkäjärjestelmä saa virtansa ->Yksikään pytty ei saa kipinää. Perusasioista kannattaa lähteä, tuleeko kipinää, tuleeko bensaa jne. Ajonesto se ei voi olla, koska ajonesto antaa moottorin käynnistää kyllä, mutta sammuttaa sen välittömästi(noin sekunnin päästä).
Pystyy ite vaihtamaan bensapumpun, puolat yms. Bensapumpun kanssa kun katsoo, että se tulee samaan asentoon sinne tankkiin kuin ennenkin ja että se kannen tiiviste tulee hyvin, ettei tule bensat maahan seuraavan kerran kun tankkaat täyteen. Vikakoodit kannattais myös lukea, jos sieltä sais jotain vinkkiä aiheeseen. Ei siellä välttämättä kyllä ole mitään, jos on esimerkiksi bensavaiva.
Onko passatissa alkuperäsesti audin puolat,
vai onko tähän vaihdettu audin puolat myöhemmin?
Audin logo oli jokasessa.
Kun sitä ihminen luulee hyppäävänsä pois oravanpyörästä, niin sitä löytääkin ittensä karusellista.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Siis tarkotin sitä, että sillä hetkellä kun laitat virrat päälle, niin silloin KUULUU syttyä moottorin häiriövalo mittaristoon. Ennen kuin käynnistät moottorin. Jos se valo ei sinne syty, niin silloin moottorin ohjainlaite on poissa pelistä, ja auto ei käynnisty. Eli relevika tekee ainakin sen. Mut jos tuo olikin bensapumppuvikaa niin se todennäköisesti uusiutuu pian. Eli varaudu jäämään tien päälle 
Niissä puolissa on muistaakseni kaikissa audin logo, oli se moottori sitten volkkarissa tai audissa.
Jäähdytinneste tykkää tulla pienemmästäkin välistä pihalle kun tulee pakkasta vähän enempi, se on tavallista. Se auttaa kun otat ne letkut auki ja puhdistat ne kontaktipinnat. Kiristettävillä klemmareilla saa myös vuodot loppumaan, mikäli alkuperäinen "jousiklemmari" on hieman kuoleentunut ajan saatossa..

Niissä puolissa on muistaakseni kaikissa audin logo, oli se moottori sitten volkkarissa tai audissa.
Jäähdytinneste tykkää tulla pienemmästäkin välistä pihalle kun tulee pakkasta vähän enempi, se on tavallista. Se auttaa kun otat ne letkut auki ja puhdistat ne kontaktipinnat. Kiristettävillä klemmareilla saa myös vuodot loppumaan, mikäli alkuperäinen "jousiklemmari" on hieman kuoleentunut ajan saatossa..
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Juu siis sillon syttyy moottorivalo normaalisti kun virrat laittaa päälle =)Pasi Häkli wrote:Siis tarkotin sitä, että sillä hetkellä kun laitat virrat päälle, niin silloin KUULUU syttyä moottorin häiriövalo mittaristoon. Ennen kuin käynnistät moottorin. Jos se valo ei sinne syty, niin silloin moottorin ohjainlaite on poissa pelistä, ja auto ei käynnisty. Eli relevika tekee ainakin sen. Mut jos tuo olikin bensapumppuvikaa niin se todennäköisesti uusiutuu pian. Eli varaudu jäämään tien päälle
Niissä puolissa on muistaakseni kaikissa audin logo, oli se moottori sitten volkkarissa tai audissa.
Jäähdytinneste tykkää tulla pienemmästäkin välistä pihalle kun tulee pakkasta vähän enempi, se on tavallista. Se auttaa kun otat ne letkut auki ja puhdistat ne kontaktipinnat. Kiristettävillä klemmareilla saa myös vuodot loppumaan, mikäli alkuperäinen "jousiklemmari" on hieman kuoleentunut ajan saatossa..
Täytyy koittaa kiristellä niitä klemmareita, mielestäni molemmilla putkilla oli jo kiristettävä klemmari.
Kun sitä ihminen luulee hyppäävänsä pois oravanpyörästä, niin sitä löytääkin ittensä karusellista.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
- VAGinSchwein
- Posts: 159
- Joined: 15.2.2013 9:53
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Toi 20 venainen 1,8 litran kone oli alunalkaen audin moottori.BarStar wrote: Onko passatissa alkuperäsesti audin puolat,
vai onko tähän vaihdettu audin puolat myöhemmin?
Audin logo oli jokasessa.
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
- VAGinSchwein
- Posts: 159
- Joined: 15.2.2013 9:53
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Ja se saattaa vuotaa myös siitä jäähdytysmokkulan saumasta jos ei vuoto lopu letkuja kirraamalla. Ynnä myös toi mokkula saattaa alkaa sekoittamaan vettä ja öljyä. Lähinnä niin päin, että paisariin ilmestyy öljyä.BarStar wrote:
Täytyy koittaa kiristellä niitä klemmareita, mielestäni molemmilla putkilla oli jo kiristettävä klemmari.
Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Jos ihan oikein näin, niin se pienen pieni tihkuminen lähtis putken liitoksesta sen mokkulanVAGinSchwein wrote:Ja se saattaa vuotaa myös siitä jäähdytysmokkulan saumasta jos ei vuoto lopu letkuja kirraamalla. Ynnä myös toi mokkula saattaa alkaa sekoittamaan vettä ja öljyä. Lähinnä niin päin, että paisariin ilmestyy öljyä.BarStar wrote:
Täytyy koittaa kiristellä niitä klemmareita, mielestäni molemmilla putkilla oli jo kiristettävä klemmari.
yläpuolelta ja valuu sitä mötikkää pitkin ja tippuu siitä.
Täytyy käydä korjaamolla tänään kyselemässä, että koska kerkeisivät laittaa,
samalla saavat vaihtaa vetonivellen kun ei tälläsillä pakkasilla malta
alkaa sitä pihalla vaihtamaan =)
Ja jos ei vetari irtookkaan sillä kun napapultin ruuvaa takas,
niin sitten on vielä mukavampi istua ja ihmetellä tuolla pakkasessa

Kun sitä ihminen luulee hyppäävänsä pois oravanpyörästä, niin sitä löytääkin ittensä karusellista.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
- VAGinSchwein
- Posts: 159
- Joined: 15.2.2013 9:53
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Kyllä suomalainen mies pakkasta kestää, perkele ! Joltain taatelintallaajalta saattaa hankirempat jäädä tekemättä 

Audi A4 Avant 1,9 TDI -97, AG4, 463000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
(ex. Passat variant B5 1,8T tiptronic -99 , 310000km)
Golf variant IV 1,6 8v man. -00 , 320000km
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Mäoon niin mukavuudenhalunen =)VAGinSchwein wrote:Kyllä suomalainen mies pakkasta kestää, perkele ! Joltain taatelintallaajalta saattaa hankirempat jäädä tekemättä
Kun sitä ihminen luulee hyppäävänsä pois oravanpyörästä, niin sitä löytääkin ittensä karusellista.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Ei ole enään pasuuna temppuillu, veikkaan että vika oli liittimessä tai sulakkeissa.
Kun sitä ihminen luulee hyppäävänsä pois oravanpyörästä, niin sitä löytääkin ittensä karusellista.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Kokemukseta voin kertoa että jos bensapumpussa vikaa voi mennä vaikka viikkoja ilman ongelmia. Se iskee sitten, kun vähiten osaa odottaa.. 

Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Itsellä oli aikoinaan Volvossa samaa vikaa , sammui kesken ajon ja käyntiin lähti n.10-20 min odottelun jälkeen. Syyksi selvisi viallinen pensapumpun rele , sen vaihtamalla loppui nuo oireet. 

Golf IV Variant 1,6 SR
Re: 1.8T 1998 Passatti, sammu lennosta, ei käynnisty enään.
Nooh aika näyttää kuin käy.ThCL_94 wrote:Itsellä oli aikoinaan Volvossa samaa vikaa , sammui kesken ajon ja käyntiin lähti n.10-20 min odottelun jälkeen. Syyksi selvisi viallinen pensapumpun rele , sen vaihtamalla loppui nuo oireet.
Tämähän ei suostunu lähteen käyntiin pariin päivään, ja ennen sulakkeiden sekä liittimen väkertämistä ei auto käynnistyny, mutta välittömästi niiden rukkaamisteen jälkeen laakista käyntii. Toivon että vika oli esm sulakkeissa.
Pasuuna on kuitenki kokoajan myynnissä ja luultavasti menee het ens viikolla kun saan vaihatettua vetonivelen.
Vaikka nytkin vetonivelen takia oon pudottanu hintaa 500€ niin ei tunnu kelpaavan.
Vaihtojahan tarjotaan jatkuvasti, mutta kun ei kelpaa kuin yksi merkki ja malli =)
Kun sitä ihminen luulee hyppäävänsä pois oravanpyörästä, niin sitä löytääkin ittensä karusellista.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.
Tunnelin päässä näkynyt valo sammutettu säästösyistä.