
Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Joo siis juurikin sen sticker bombin 

Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Oliko kuinka hankalaa/helppoa käsitellä toi tarra? ohutta/paksua, hyvä liima/huono liima? Pystyikö lämmön kanssa venyttämään tai muotoilemaan?
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Aika helppo käsitellä. En tarvinnu ees lämpöä sen laittamiseen ku oli aika "löysää" ja jossain määrin venyvääki. Normaali vinyylitarran paksuista.
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Tämmöstä tänää.

Jouduin pitään peilistä kii n.20km matkan, ettei se lennä hevon kuuseen.

Peili lähti irti taustastaan....
On se jo pidemmän aikaa pikkusen tärissy, mutta en oo jaksanu vaivata päätäni sillä. Eilen se alko tosissaan heiluun ja piti teipata se että pysyis siihen asti että uusi peili on saatu hommattua. No mäpäs sitte unohin eilen sen teippauksen ku kotiin saavuin. Tänään taas reippain mielin töihin ja kotiinpäin tullessa peili nousi jo vaakatasoon näyttäen taivasta. Tuli aika kiire vetästä tumput käteen ja pidellä kii siitä.
Mua ei ees vituttanu vaan nauratti koko tilanne.


Jouduin pitään peilistä kii n.20km matkan, ettei se lennä hevon kuuseen.

Peili lähti irti taustastaan....

On se jo pidemmän aikaa pikkusen tärissy, mutta en oo jaksanu vaivata päätäni sillä. Eilen se alko tosissaan heiluun ja piti teipata se että pysyis siihen asti että uusi peili on saatu hommattua. No mäpäs sitte unohin eilen sen teippauksen ku kotiin saavuin. Tänään taas reippain mielin töihin ja kotiinpäin tullessa peili nousi jo vaakatasoon näyttäen taivasta. Tuli aika kiire vetästä tumput käteen ja pidellä kii siitä.
Mua ei ees vituttanu vaan nauratti koko tilanne.

Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
No voi hitto, mulla on kanssa jo jonkin aikaa golffin peili värissy normaalia enemmän. Kohta lähtee varmaan irti sit.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Mulla kävi samallai tuossa keväällä samallai, paitsi en jaksanu ees pitää kiinni..
Oli se vielä noin sentin matkalta yläreunasta kiinni. Nyt jos tippuu ni antaa mennä vaa, sikamassat välissä.. 


Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06

Passatin joululahjat saapui tänään. Uusi solenoidikotelo, jospa turbon ohjauskin vähä parantuis ja siinä sivussa jarrupoljinkin normalisoituis. 4barin map-anturi odottelee keväämmälle Uncle Hankin käsittelyä.
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Purkki vaihdettiin joulunpyhinä paikalleen ja johan pomppas! Ahdot käyttäytyy niinkuin niiden kuuluukin käyttäytyä. Ei mitään ylimääräsiä piikkaamisia, vain tasaista nousua. Kevväämmällä sitte Hannua kattoon.
Kiitos Terolle kun vaihtoi osan paikalleen, itse olin niin kovissa kuumehuuruissa ettei musta ollu muutaku sivusta vahtaajaks.
Kiitos Terolle kun vaihtoi osan paikalleen, itse olin niin kovissa kuumehuuruissa ettei musta ollu muutaku sivusta vahtaajaks.
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06

Vittu ku vituttaa, mä en unta saa....
Tänään tällästä.
Viime viikolla mahtavasta Jomista meni etupäästä jousi poikki. Kusipojan pumppu simahti ennen jousta ja kuskin penkinlämmitys kaikkos pari päivää jousen väsymisen jälkeen.
Rahallisesti mahollisimman huonoon aikaa kaikki paska tippuu käteen.
Alustan virkaa tulee toimittamaan Tuning artin mahtava laatualusta. Katotaan miten kauan se kestää. Lottovoitto kiitos!
Viikonloppuna vaihtuu alusta, pumppu ja webaston palopesä.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
No kappas, siitähän on vapaakytkin lähtenyt litomaan. Ei ole ensimmäinen... 
Ps. Nyt alko mulla webasto oikkuileen
Lähtee ehkä kolmannella käynnistys-yrityksellä.

Ps. Nyt alko mulla webasto oikkuileen

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
perus volkkaristin arkea näemmä liikkeellä 

Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
5,5vuotta meni aika kivuttomasti. Nyt ne sitte paukkuu yks kerrallaan. Ei siinä, toki alkaa jo noita kilsojaki oleen. 327tkm.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Noo kiitä onnees ettei ole vapaakytkin hajotessaan katkonu moniurahihnaa. Se niin mielellään siitä kiertyy kampiakselin siivapyörän juuresta jakopään sisälle. Ja sen tietää mitä siitä seuraa.. Kaks semmosta tapausta tässä parin viikon sisällä. Edit. Korjattu typoja.
Last edited by Pasi Häkli on 15.1.2014 21:33, edited 2 times in total.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Huuuuuuuups!! Eli jotain hyvääki tässä sopassa.
Laitoin auton käyntiin ni kuulu kolaus ja samantien nappasin avaimesta sammuksiin. Ja heti perään kuulu toinen kolaus. Arvasin heti et mistä se kuulu ja kurkkasin laturia. Sielä se vapaakytkin köllötteli pohjapanssarin päällä.
Laitoin auton käyntiin ni kuulu kolaus ja samantien nappasin avaimesta sammuksiin. Ja heti perään kuulu toinen kolaus. Arvasin heti et mistä se kuulu ja kurkkasin laturia. Sielä se vapaakytkin köllötteli pohjapanssarin päällä.
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Voeee perse minkä teki. Selkeesti kiukuttelee sulle, ku et oo virittäny vähää aikaa! 

Uncle Hank Fan Club
Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Kevväämmällä, kevväämmällä! Tai siis en minä viritä vaan Uncle Hank! 
Ps. Olipa hyvä ettei lähetty Vaasaan sua kattoon tolla passatilla.....

Ps. Olipa hyvä ettei lähetty Vaasaan sua kattoon tolla passatilla.....
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Ei kyllä puutu elämästä jännitystä ku o volkkareita talossa
Onneks löyty heti laturi, ettei tarvinnu vaihtaa pelkkää vapaapyörää.
Vanhaa laturia ku pyöritteli ni äänet oli sellasia et kovin kauaa se ei enää muutenkaa kestäny.
Iso kiitos Mikalle laturin vaihdosta.
Itte vaihdoon vaatteita sillä välin ku Mika oli käytännössä jo irrottanu laturin.
Sitte mut määrättiinki viemään vanha laturi varaosaputkaan. Sieltä ku tulin ni uus laturi olikin jo paikallaan.
Eli mulla oli helpot hommat

Onneks löyty heti laturi, ettei tarvinnu vaihtaa pelkkää vapaapyörää.
Vanhaa laturia ku pyöritteli ni äänet oli sellasia et kovin kauaa se ei enää muutenkaa kestäny.
Iso kiitos Mikalle laturin vaihdosta.
Itte vaihdoon vaatteita sillä välin ku Mika oli käytännössä jo irrottanu laturin.
Sitte mut määrättiinki viemään vanha laturi varaosaputkaan. Sieltä ku tulin ni uus laturi olikin jo paikallaan.
Eli mulla oli helpot hommat

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Volkkarit pitää mielen virkeänä 

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06

Ja hei. Passatin alustassa on apujouset.

Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Nonii, tiiä oikein mistä alottais...
Viikonloppu vietettiin tallissa näitä ilmestyneitä vikoja ihmetellen. Tavotteena oli vaihtaa seuraavat kohteet: alusta, webastoon palopesä, pissipojan pumppu ja umpioiden rinkuloihin uudet ledit. Ainoastaan rinkuloiden ledit vaihtui lähes ilman ongelmia.
Ensin etupää pukeille ja alkoi iskarin irrotus. Heti törmättiin tuittuilevaan koiranluun mutteriin. Sehän lähti pyörimään mukana. Soitto Mikalle 60km päähän, että löytyiskö sieltä uudet koiranluut. Löytyhän ne, onneks! Joten rälläkkä laulamaan...
Lähtötilanne kuskin puolella. Jousi poikki, n.1,5 kierrosta yläpäästä.

Irrotettuna. Kivasti kääntölaakeri sujahtanu jousen jäänteiden väliin.

Samaisen puolen iskarin varteen ilmestyny kuoppia.

Repsikan puolen jousi oli näköjään jo jonkun aikaa maannu pohjassa.
Kierteet kulunu tasaseks tuosta kohtaa.

Koiranluun jäänteiden poistamista.

Tilalle sujahti siis Tuning artin alusta.

Kun etupään iskari+jousi-paketit oli paikallaan, otettiin puskuri irti. Tero kaivo webastoa esiin ja minä vaihdoin rinkuloihin ledejä. Weban edestä piti poistaa umpio, puolen pissipojan säiliöstä, lokarin sisämuoveja ja kasa johtoja. Karvas totuus paljastui kun webasto viimein saatiin pöydälle. Uudessa palopesässä erilainen liitin kuin vanhassa, ja kaiken hyvän päälle kaks ylimäärästä johtoa. Monen "mitä jos, tai mitenköhän, vai meniskö, onnistuiskohan"-vääntöjen jälkeen luovutettiin. Liitintä ja sen pinnejä ei saada tällä kertaa vaihdettua eikä meillä olis ollu ylimääräsiä pinnejäkään niille ylimääräsille johdoille. Webasto makaa tällä hetkellä alakerrassa pahvilaatikossa. Uus yritys jahka saadaan pinnit hommattua.
Tässä nurkka purettuna.

Ylempi on uudempi palopesä, jonka suuttimessa on sulkuventtiili. Siitä johtui ne kaks ylimäärästä johtoa. Alempi palopesän jäänne on vanhempaa mallia, ilman tuota sulkuventtiiliä.

Sitte se isoin murheenkryyni. Pissipojan pumppu, siis se joka suihkii tuulilasille. Vaihdettiin uusi pumppu, johdot paikalleen ja voilá! Paskat, vettä ei edelleenkään tullu lasille. Sulakkeet ehjät, niin kabiinissa kuin konehuoneen puolella. Vika koodina pumpusta circuit open or short to ground. Eli jostain on johto poikki. Tänä viikonloppua ei enää ehditty alkaa sitä johtoa ettimään. Onneks näillä pakkasilla ei tarvii kusipoikaa käyttää. Ens viikonloppuna auto uudestaan talliin ja tutkimaan akun alla meneviä johtoja. Mahtaisko sieltä löytyä samalla syy pimenneiden etupenkkien lämmityksillekkin? Mene ja tiedä...
Ai nii, jotain tosiaan onnistu lähes ongelmitta. Ne ledit. Umpiot oli jo valmiina ja toimivat kunnes yks ledi päätti alkaa vilkuttelemaan. Umpio irti ja ledin vaihto uudelleen. Nyt toimii. Wuhuu!

Kiitos Terolle ruuvaamisesta, Mikalle osien kiikuttamisesta ja isälle tallin lainasta.
Leuka rintaan ja kohti uusia vikoja. Eiku...
Viikonloppu vietettiin tallissa näitä ilmestyneitä vikoja ihmetellen. Tavotteena oli vaihtaa seuraavat kohteet: alusta, webastoon palopesä, pissipojan pumppu ja umpioiden rinkuloihin uudet ledit. Ainoastaan rinkuloiden ledit vaihtui lähes ilman ongelmia.
Ensin etupää pukeille ja alkoi iskarin irrotus. Heti törmättiin tuittuilevaan koiranluun mutteriin. Sehän lähti pyörimään mukana. Soitto Mikalle 60km päähän, että löytyiskö sieltä uudet koiranluut. Löytyhän ne, onneks! Joten rälläkkä laulamaan...
Lähtötilanne kuskin puolella. Jousi poikki, n.1,5 kierrosta yläpäästä.

Irrotettuna. Kivasti kääntölaakeri sujahtanu jousen jäänteiden väliin.

Samaisen puolen iskarin varteen ilmestyny kuoppia.

Repsikan puolen jousi oli näköjään jo jonkun aikaa maannu pohjassa.


Koiranluun jäänteiden poistamista.

Tilalle sujahti siis Tuning artin alusta.

Kun etupään iskari+jousi-paketit oli paikallaan, otettiin puskuri irti. Tero kaivo webastoa esiin ja minä vaihdoin rinkuloihin ledejä. Weban edestä piti poistaa umpio, puolen pissipojan säiliöstä, lokarin sisämuoveja ja kasa johtoja. Karvas totuus paljastui kun webasto viimein saatiin pöydälle. Uudessa palopesässä erilainen liitin kuin vanhassa, ja kaiken hyvän päälle kaks ylimäärästä johtoa. Monen "mitä jos, tai mitenköhän, vai meniskö, onnistuiskohan"-vääntöjen jälkeen luovutettiin. Liitintä ja sen pinnejä ei saada tällä kertaa vaihdettua eikä meillä olis ollu ylimääräsiä pinnejäkään niille ylimääräsille johdoille. Webasto makaa tällä hetkellä alakerrassa pahvilaatikossa. Uus yritys jahka saadaan pinnit hommattua.
Tässä nurkka purettuna.

Ylempi on uudempi palopesä, jonka suuttimessa on sulkuventtiili. Siitä johtui ne kaks ylimäärästä johtoa. Alempi palopesän jäänne on vanhempaa mallia, ilman tuota sulkuventtiiliä.

Sitte se isoin murheenkryyni. Pissipojan pumppu, siis se joka suihkii tuulilasille. Vaihdettiin uusi pumppu, johdot paikalleen ja voilá! Paskat, vettä ei edelleenkään tullu lasille. Sulakkeet ehjät, niin kabiinissa kuin konehuoneen puolella. Vika koodina pumpusta circuit open or short to ground. Eli jostain on johto poikki. Tänä viikonloppua ei enää ehditty alkaa sitä johtoa ettimään. Onneks näillä pakkasilla ei tarvii kusipoikaa käyttää. Ens viikonloppuna auto uudestaan talliin ja tutkimaan akun alla meneviä johtoja. Mahtaisko sieltä löytyä samalla syy pimenneiden etupenkkien lämmityksillekkin? Mene ja tiedä...
Ai nii, jotain tosiaan onnistu lähes ongelmitta. Ne ledit. Umpiot oli jo valmiina ja toimivat kunnes yks ledi päätti alkaa vilkuttelemaan. Umpio irti ja ledin vaihto uudelleen. Nyt toimii. Wuhuu!

Kiitos Terolle ruuvaamisesta, Mikalle osien kiikuttamisesta ja isälle tallin lainasta.
Leuka rintaan ja kohti uusia vikoja. Eiku...

- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
JOM 

Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Lujaa JOMi laatua! 
Jomihan oli alla pikkusen reilu kolme vuotta ja n. 100tkm.

Jomihan oli alla pikkusen reilu kolme vuotta ja n. 100tkm.
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
No on se ainaki kilometrei nielly toho mee jomii verrattuna 

Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Hyvin onnistu remontit 
Sieltä akun alta se johtovika varmaan löytyy. Ja samasta paikkaa varmaan myös syy muihin omituisiin sähkövikoihin.

Sieltä akun alta se johtovika varmaan löytyy. Ja samasta paikkaa varmaan myös syy muihin omituisiin sähkövikoihin.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Ei muuten ihan hirveesti innosta ruveta käymään tota johtosarjaa lävitte
Mun tuurilla sen vikapaikan löytyminen saattaa vähän teettää töitä.

Mun tuurilla sen vikapaikan löytyminen saattaa vähän teettää töitä.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Auttaisko asiaa jos kattoisin kytkentäkaaviosta, että mistä mihin mittaat? Niin ei tarvii purkaa heti koko johtosarjaa. Vasta sitten alat metsästämään jos toteat jonkun johdon olevan poikki. Tai uus johto rinnalle.
Kurkkaan huomenna töissä sitä kaaviota, ilmottelen sitten...
Kurkkaan huomenna töissä sitä kaaviota, ilmottelen sitten...
Last edited by Pasi Häkli on 21.1.2014 17:18, edited 1 time in total.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Pasi on pelastava enkeli! Vuosikokoukseen tuon sulle jotain vaivanpalkkaa. 

- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Auttashan se varmasti.Pasi Häkli wrote:Auttaisko asiaa jos kattoisin kytkentäkaaviosta, että mistä mihin mittaat? Niin ei tarvii purkaa heti koko johtosarjaa. Vasta sitten alat metsästämään jos toteat jonkun johdon olevan poikki. Tai uus johto rinnalle.
Kurkkaan huomenna töissä sitä kaaviota, ilmottelen sitten...
Autodatasta meinasin kattella kytkentäkaaviota, mut luotan kyllä enemmin vw:n omaan kaavioon jos sellaisen saan käsiini.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
No niin.
Tutkailin äsköön hieman tuota Passattia.
Ensi töikseni lukasin vikakoodit. Vanhojen tuttujen lisäks sieltä löyty yks uus tuttavuus;
Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x-44.clb
Part No: 1K1 909 144 J
Component: EPS_ZFLS Kl.5 D04 1606
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 32611650ADBD2B8E527-8067
1 Fault Found:
00569 - Steering Motor Current
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Mileage: 7680 km
Temperature: -19.0∞C
Ko. vikakoodi poistui ihan suosiolla.
Ross-tech ei anna tuolle mtn selitystä joten googlella ettimällä löyty jotain juttua "steering rack":sta. Jollain oli ollut ihan vaan johto löysällä josta vika oli aiheutu.
Onhan tuo voinut aiheutua ihan vaikka alhaalla käyneestä jännitteestä. Oli kuulemma joku aamu pyöräyttäny vähä nihkeesti startilla.
Tuohon pissapojan vikaan kokeilin ens nälkään vaihtaa ns. x-releen. Eli ko. rele on kevennys rele joka tiputtaa turhat sähköt pois starttauksen ajaksi.
Tämän vaihdoin ihan sen takia, et mulle kerrottiin et viallisena se saattaa aiheuttaa kaikkea ihmeellistä sähköhäikkää.
Pitää huomenna purkaa kojelaudan alustaa sen veran et pääsee irrottamaan pissapojan releet, sekä mittomaan et onko katkos ennen vai jälkeen releitä.
Tai oikeestaan voisin alottaa homman sillä, et koodaan Passatin takaasi farkuksi et pääsen kokeilemaan toimiiko molemmat pissapojan releet oikein. Ja samalla voisin tutkia mitä vcds näyttää tolle pissapojan toiminnalle kun yrittää päästää takalasille vettä. Tuulilasille kun yrittää vettä, niin vcds kertoo jotta maadoitus yhdistää mut virta ei.
Tutkailin äsköön hieman tuota Passattia.
Ensi töikseni lukasin vikakoodit. Vanhojen tuttujen lisäks sieltä löyty yks uus tuttavuus;
Address 44: Steering Assist Labels: 1Kx-909-14x-44.clb
Part No: 1K1 909 144 J
Component: EPS_ZFLS Kl.5 D04 1606
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 32611650ADBD2B8E527-8067
1 Fault Found:
00569 - Steering Motor Current
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Mileage: 7680 km
Temperature: -19.0∞C
Ko. vikakoodi poistui ihan suosiolla.
Ross-tech ei anna tuolle mtn selitystä joten googlella ettimällä löyty jotain juttua "steering rack":sta. Jollain oli ollut ihan vaan johto löysällä josta vika oli aiheutu.
Onhan tuo voinut aiheutua ihan vaikka alhaalla käyneestä jännitteestä. Oli kuulemma joku aamu pyöräyttäny vähä nihkeesti startilla.
Tuohon pissapojan vikaan kokeilin ens nälkään vaihtaa ns. x-releen. Eli ko. rele on kevennys rele joka tiputtaa turhat sähköt pois starttauksen ajaksi.
Tämän vaihdoin ihan sen takia, et mulle kerrottiin et viallisena se saattaa aiheuttaa kaikkea ihmeellistä sähköhäikkää.
Pitää huomenna purkaa kojelaudan alustaa sen veran et pääsee irrottamaan pissapojan releet, sekä mittomaan et onko katkos ennen vai jälkeen releitä.
Tai oikeestaan voisin alottaa homman sillä, et koodaan Passatin takaasi farkuksi et pääsen kokeilemaan toimiiko molemmat pissapojan releet oikein. Ja samalla voisin tutkia mitä vcds näyttää tolle pissapojan toiminnalle kun yrittää päästää takalasille vettä. Tuulilasille kun yrittää vettä, niin vcds kertoo jotta maadoitus yhdistää mut virta ei.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
^ Saattaa muuten se taannoinen mittariston kovaääninen piippaus johtua tuosta ohjaustehostimeen tulleesta viasta.
Tänään viimeksi mulla oli työn alla vitosgolffi, josta oli tehostin mennyt mykäksi, joka myös piippasi kovaäänisesti sen tehostinvian takia(on muuten ehkä maailman jäykin ohjaus tuollainen sähkönen tehostin joka ei toimi).
Noissa sähkösissä tehostimissa vikoja on aiheuttanut mm. johtosarjat, tai tehostimen sähkömoottorin ja apurungon väliin jäävä sora/sepeli/hiekka joka hieroo moottorin rungon puhki ja vesi pääsee sisään. Ja onhan noita löystyneitä muttereitakin ollut siinä e-boksin sulakkeelle menevässä virtajohdossakin. Eli ne kannattaa kiristää. Vaikka se onkin sellanen nylon-mutteri, niin nekin joskus löystyy.
Ps. Noihin Freeze frameihin ei voi luottaa, näyttää puuta heinää. Niinkuin nyt tuosta kilometrilukemastakin selviää joka siihen on tallentunut.
Tänään viimeksi mulla oli työn alla vitosgolffi, josta oli tehostin mennyt mykäksi, joka myös piippasi kovaäänisesti sen tehostinvian takia(on muuten ehkä maailman jäykin ohjaus tuollainen sähkönen tehostin joka ei toimi).
Noissa sähkösissä tehostimissa vikoja on aiheuttanut mm. johtosarjat, tai tehostimen sähkömoottorin ja apurungon väliin jäävä sora/sepeli/hiekka joka hieroo moottorin rungon puhki ja vesi pääsee sisään. Ja onhan noita löystyneitä muttereitakin ollut siinä e-boksin sulakkeelle menevässä virtajohdossakin. Eli ne kannattaa kiristää. Vaikka se onkin sellanen nylon-mutteri, niin nekin joskus löystyy.
Ps. Noihin Freeze frameihin ei voi luottaa, näyttää puuta heinää. Niinkuin nyt tuosta kilometrilukemastakin selviää joka siihen on tallentunut.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Samaa vähä mietin et oisko se mittariston piippaus johtunu tuosta.
Sopis kyllä kuvioon koska sunnuntain jälkeen tuo oli ainut uus vikakoodi.
Josta päästäänki tuohon, et johtosarjoissa on ollu vikoja.
Jokseenkin rupiaa tuntumaan sille et kannattaa ekana napata akku ja e-boksi ylähä ja kattoa mitä löytyy.
Niin ja nuo e-boksin sulakkeiden ruuvit kiristelin muutama vuos sitte ku huomasin et ovat löyhällä.
Sopis kyllä kuvioon koska sunnuntain jälkeen tuo oli ainut uus vikakoodi.
Josta päästäänki tuohon, et johtosarjoissa on ollu vikoja.
Jokseenkin rupiaa tuntumaan sille et kannattaa ekana napata akku ja e-boksi ylähä ja kattoa mitä löytyy.
Niin ja nuo e-boksin sulakkeiden ruuvit kiristelin muutama vuos sitte ku huomasin et ovat löyhällä.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Tehostimen johtosarja menee kyllä hyvin suojassa siinä akkukotelon alla, ne ei ole siitä hinkkaantuneet puhki. Mutta se pääjohtonippu joka kulkee siinä akkutelineen vieressä, monesti on ihan kiinni siinä telineessä...
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Taas toimii Passatissa sähkölaitteet niinku kuuluukin.
Taas sai todeta et ei pitääs väsyneenä ruveta tekemään yhtään mitään.
Viat tosiaankin johtu tuosta kevennysreleestä. Kun perjantaina vaihdoin sen ni en edes kokeellu penkinlämmittimiä, ainoastaan pissapoikaa. Lampuille tuli kyllä pesunestettä, muttei lasille vaikka kokeilin useamman kerran. Ja koska mulla oli auto käynnissä niin en kuullut et pumppu kyllä pyöri.
Oli vaan käynyt niin et vuotava lampunpesurien letku oli valuttanut säiliön niin tyhjäksi ettei pissapojan moottori saanut enää nestettä.
No nyt kuitenki kaikki toimii ja lampunpesurien vuotokin on korjattu, joten jään odottomaan seuraavaa vika paikkaa.
Isot kiitokset Pasille ja Rikulle korjausvinkeistä
Taas sai todeta et ei pitääs väsyneenä ruveta tekemään yhtään mitään.
Viat tosiaankin johtu tuosta kevennysreleestä. Kun perjantaina vaihdoin sen ni en edes kokeellu penkinlämmittimiä, ainoastaan pissapoikaa. Lampuille tuli kyllä pesunestettä, muttei lasille vaikka kokeilin useamman kerran. Ja koska mulla oli auto käynnissä niin en kuullut et pumppu kyllä pyöri.
Oli vaan käynyt niin et vuotava lampunpesurien letku oli valuttanut säiliön niin tyhjäksi ettei pissapojan moottori saanut enää nestettä.
No nyt kuitenki kaikki toimii ja lampunpesurien vuotokin on korjattu, joten jään odottomaan seuraavaa vika paikkaa.
Isot kiitokset Pasille ja Rikulle korjausvinkeistä

Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Tosiaan, viikko sitten Hatemi oli meillä kyläilemässä ja värkkäsi passattiin samalla parannellun softan. Sillä aikaa Tero vaihto sen 4barin mapin paikalleen. Koko 15min homman tuloksena oli se, että turbo on nyt ulos mitattu.
Myssy on vedetty päähän mietinnän merkiksi, että minkäslainen sinne nyt laitetaan. Toistaiseksi paikallaan oleva minisolmu on vielä ehjä, mitä nyt pieni vihellys kuuluu pienillä kierroksilla.
Myssy on vedetty päähän mietinnän merkiksi, että minkäslainen sinne nyt laitetaan. Toistaiseksi paikallaan oleva minisolmu on vielä ehjä, mitä nyt pieni vihellys kuuluu pienillä kierroksilla.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
No mitäs siellä tapahtu että turbo meni rikki? Vai tarkoitetaanko ulosmittauksella sitä, että nyt loppuu ahtimesta puhti kesken?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
^Ahdin jää pieneksi.
Vnt:n siivikko selällään ja ahdot vaan nousee. Ja pahimmillaan tämä tapahtuu jo ennen 3500rpm.
Pitää vähä miettiä mitä tonne sitte jatkossa sovitettaas. Muutama eri vaihtoehto mulla on pyöriny mielessä ja jotenki on nyt ollu sellanen kutina et jatkossa tuolla vois pyöriä traktorin ahdin.
Vnt:n siivikko selällään ja ahdot vaan nousee. Ja pahimmillaan tämä tapahtuu jo ennen 3500rpm.
Pitää vähä miettiä mitä tonne sitte jatkossa sovitettaas. Muutama eri vaihtoehto mulla on pyöriny mielessä ja jotenki on nyt ollu sellanen kutina et jatkossa tuolla vois pyöriä traktorin ahdin.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Korjataan sen verran et softalle ei tehty muuta ku vaihdettiin mapin kalibraatio sopimaan tolle 4bar mappille.Pia wrote:Tosiaan, viikko sitten Hatemi oli meillä kyläilemässä ja värkkäsi passattiin samalla parannellun softan. Sillä aikaa Tero vaihto sen 4barin mapin paikalleen.
Softalle ei sitten tehty muuta, koska huomattiin ahtimen jäävän pieneks.
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Lähtee tääkin niin lapasesta...Tero Paalanen wrote:^Ahdin jää pieneksi.
Vnt:n siivikko selällään ja ahdot vaan nousee. Ja pahimmillaan tämä tapahtuu jo ennen 3500rpm.
Pitää vähä miettiä mitä tonne sitte jatkossa sovitettaas. Muutama eri vaihtoehto mulla on pyöriny mielessä ja jotenki on nyt ollu sellanen kutina et jatkossa tuolla vois pyöriä traktorin ahdin.

Uncle Hank Fan Club
Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Toptop tykkänään.Mikko.P wrote:Lähtee tääkin niin lapasesta...Tero Paalanen wrote:^Ahdin jää pieneksi.
Vnt:n siivikko selällään ja ahdot vaan nousee. Ja pahimmillaan tämä tapahtuu jo ennen 3500rpm.
Pitää vähä miettiä mitä tonne sitte jatkossa sovitettaas. Muutama eri vaihtoehto mulla on pyöriny mielessä ja jotenki on nyt ollu sellanen kutina et jatkossa tuolla vois pyöriä traktorin ahdin.

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Ihan hitusen lähtee tämäkin lapasesta joo
Elekää nyt sitten rikkoko sitä kokonaan... 


Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06

Ei tuohon sentään mitää Jontikan ahdinta olla sovittamassa.
(Ainakin) Meilläpäin ruukataan erästä automerkkiä nimittää (puutarha)traktoriks

-
- Posts: 106
- Joined: 14.1.2014 1:58
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Tomisikohan se pian ulosmitattu ahdin tuossa meikälaisen passatissa 

VW Passat 1.9TDI 4Motion Highline variant -01
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
^sulla on passatissa kone eri päin ku mulla. Ei sovi tuo solmu sinne.
Heti täälä ollaan peura-ahdinta sovittelemassa passattiin. Emmää ny ihan niin aivopesty vielä oo. Vielä.
Heti täälä ollaan peura-ahdinta sovittelemassa passattiin. Emmää ny ihan niin aivopesty vielä oo. Vielä.

- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Kuten Pia jo tuossa kertokin et tuo ahdin ei sovi sun Passattiin. Mut voin suositella sulle KKK:n BV43:sta. Se on hyvä päivitys ahdin ja paikalleen laitto ei vaadi kun pienen muutoksen ahtimelta lähtevään ahtoletkuun, muuten täysin "bolt on".volkkariku wrote:Tomisikohan se pian ulosmitattu ahdin tuossa meikälaisen passatissa
Re: Vs: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Mikä ahdin se on ja meneekö bolt on tuohon mun passattii kun on samanlainen? 

VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
-
- Posts: 106
- Joined: 14.1.2014 1:58
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Ai kappas, enpä oo tiennytkään että 3c:ssä vaihtuu moottorin asento
Aina sitä oppii näköjään jotain uutta
tuollaista bv43 oon koittanut katellakki mutta ei vaan oo vielä sattunut löytymään

Aina sitä oppii näköjään jotain uutta

tuollaista bv43 oon koittanut katellakki mutta ei vaan oo vielä sattunut löytymään

VW Passat 1.9TDI 4Motion Highline variant -01
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Ebay on noita BV43sia väärällään
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Kuoret on 1749va:sta ja sisukset on gt18v:sta. Eli hybridihän tuo, ite teetettynä. Pakoputki adapterin kanssa se menee bolt on.
http://finepixu.kuvat.fi/kuvat/VinkuWaunu/IMG_0644.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://finepixu.kuvat.fi/kuvat/VinkuWaunu/IMG_0644.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Pia wrote:^sulla on passatissa kone eri päin ku mulla. Ei sovi tuo solmu sinne.
Heti täälä ollaan peura-ahdinta sovittelemassa passattiin. Emmää ny ihan niin aivopesty vielä oo. Vielä.
Valtra valtra valtra... Käynkö ruuvaamassa sulle koneesta turbon


Ex: Vw Golf V TSI GT Sport -08
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Ex: Vw Golf VI Variant TSI DSG Highline -10
Ex: Vw Golf VII Variant TDI DSG Highline -14
Ex: Vw Golf VII Variant GTD -15
Vw Golf facelift VII Variant GTD -17
+ B7 Vw Passat Variant TSI -11
Re: Pian Passat variant 3C 1.9TDI -06
Viikonloppuna passatin moottoria riiputettiin kuin hirven raatoa metsästysmajalla, kun moottorintukikumeille tehtiin taikoja.

Tyynyt täytettiin polyuretaanikumilla. Kovuus vastaa PowerFlexin violettien uretaanipuslien kovuutta.
Yks paketti tilattiin ja puolet siitä käytettiin, joten hinnaksi tälle operaatiolle tuli n.30€. Tähän lähdettiin ihan sen takia, ettei tähän korimalliin meinannu löytyä jäykempiä tyynyjä mistään. Alkuperäiset oli jo niin löysät, että ajossa tuntui järkyttävää vatkausta ja vapinaa.

Tässä vertailu videoita:
Löysät tyynyt:


Jäykistetyt tyynyt:


Vatkaus ja vapina poistui ja tilalle tuli terve tärinä. Tai no jonkun mielestä ei niin terve.
Kaasulle tai moottorijarrulle siirtyminen tapahtuu nyt viiveettä, koska moottori ei enää heilu edestakaisin. Sopivassa tilanteessa tuntui ahtopaineetkin nousevan nopeammin. Passatissahan on tunnetusti ollut lagausta, johtuen softassa olevista ominaisuuksista. Jotka taas juontaa juurensa tähän hienoon hybridiin...
Keulan käyttäytyminenkin muuttui samalla. Nopeissa joustoissa alusta tuntuu tietyiltä osin jäykemmältä/paremmin toimivalta, kun kone ei enää hypi myöskään ylös-alas suunnassa.
Samalla taas säädettiin vaihteensiirtovaijereita, kolmosen kunnollinen toiminta haaveissamme. Syykin tähän on tiedossa, että miks se sorsii välillä.

Tuota vaihteensiirtotornia ei pysty vaihtamaan ilman, että laatikko avataan. Ja siihen me ei lähetä, uusi laatikko 6-pykälällä varustettuna laitetaan sitten kun sen aika on.

Tyynyt täytettiin polyuretaanikumilla. Kovuus vastaa PowerFlexin violettien uretaanipuslien kovuutta.
Yks paketti tilattiin ja puolet siitä käytettiin, joten hinnaksi tälle operaatiolle tuli n.30€. Tähän lähdettiin ihan sen takia, ettei tähän korimalliin meinannu löytyä jäykempiä tyynyjä mistään. Alkuperäiset oli jo niin löysät, että ajossa tuntui järkyttävää vatkausta ja vapinaa.

Tässä vertailu videoita:
Löysät tyynyt:


Jäykistetyt tyynyt:


Vatkaus ja vapina poistui ja tilalle tuli terve tärinä. Tai no jonkun mielestä ei niin terve.

Kaasulle tai moottorijarrulle siirtyminen tapahtuu nyt viiveettä, koska moottori ei enää heilu edestakaisin. Sopivassa tilanteessa tuntui ahtopaineetkin nousevan nopeammin. Passatissahan on tunnetusti ollut lagausta, johtuen softassa olevista ominaisuuksista. Jotka taas juontaa juurensa tähän hienoon hybridiin...
Keulan käyttäytyminenkin muuttui samalla. Nopeissa joustoissa alusta tuntuu tietyiltä osin jäykemmältä/paremmin toimivalta, kun kone ei enää hypi myöskään ylös-alas suunnassa.
Samalla taas säädettiin vaihteensiirtovaijereita, kolmosen kunnollinen toiminta haaveissamme. Syykin tähän on tiedossa, että miks se sorsii välillä.

Tuota vaihteensiirtotornia ei pysty vaihtamaan ilman, että laatikko avataan. Ja siihen me ei lähetä, uusi laatikko 6-pykälällä varustettuna laitetaan sitten kun sen aika on.