
Sana vapaa
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Sana vapaa
Yleisenä kehotuksena taas vanha aihe: Pistäkää ne keulat umpeen diesel-autoistanne
Tällä viikolla taas kaksi tapausta 3C Passatteja 1.9TDI-moottorisia(BXE molemmat) joista nelos-sylinterin kiertokanki solmussa. Ja tänäänkin muutama tapaus joissa ahtoputket UMPEEN asti jäätyneitä.. Maskipeitot auttaa edes vähän.

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Vs: Sana vapaa
Auttaako webasto yhtää jos se on koko ajan päällä? Täällä etelässä on nyt lauhtunu mutta pitäs ostaa se muovi suoja eteen.. Ajan joka päivä kaksi 30miin pätkää ja yhden 5min muksua hakee.. Ollu tossa kovemmilla pakkasilla viileää sisällä ja koneen lämmöt kuitenki 90.Pasi Häkli wrote:Yleisenä kehotuksena taas vanha aihe: Pistäkää ne keulat umpeen diesel-autoistanneTällä viikolla taas kaksi tapausta 3C Passatteja 1.9TDI-moottorisia(BXE molemmat) joista nelos-sylinterin kiertokanki solmussa. Ja tänäänkin muutama tapaus joissa ahtoputket UMPEEN asti jäätyneitä.. Maskipeitot auttaa edes vähän.
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Sana vapaa
Enpä usko webaston paljon auttavan asiaa.
Ahtoilmaan kondensoituu vettä kun kylmä viima menee välijäähdyttimen läpi jossa kulkee lämmintä ahtoilmaa. Kun auto seisoo ajon jälkeen niin jäljelle jäävä vesi jäätyy. Jos ajo on lyhyttä niin se vesi/jää ei ehdi sieltä sulaa/poistua, jolloin se kerääntyy ja ahtoputket jäätyy tukkoon. Pahimmassa tapauksessa ajetaan auto lämpimään parkkihalliin. Sieltä kun lähdetään niin jäät on sulanut ja ahtoputkissa on reilusti vettä. Kun suuri vesimäärä menee kerralla sylinteriin niin on laulu valmis.
Ainoa toimiva konsti on tukkia keula ja välttää isoja lämpötilaeroja(ei siis ajeta -20 asteen pakkasesta lämpimään paikkaan sulamaan). Sekä välttää lyhyttä ajoa ja painaa myös sitä kaasua joskus, ettei sitä vettä pääse sinne kertymään ongelmaksi asti. Ite ainakin ihan tarkotuksella vedän kaikki pikatierampit yms mahdollisuuksien mukaan lähes talla pohjassa välttääkseni isommat vesimäärät. Keula on myös ummessa. Enkä säilytä autoa lämpimässä tallissa.
Ahtoilmaan kondensoituu vettä kun kylmä viima menee välijäähdyttimen läpi jossa kulkee lämmintä ahtoilmaa. Kun auto seisoo ajon jälkeen niin jäljelle jäävä vesi jäätyy. Jos ajo on lyhyttä niin se vesi/jää ei ehdi sieltä sulaa/poistua, jolloin se kerääntyy ja ahtoputket jäätyy tukkoon. Pahimmassa tapauksessa ajetaan auto lämpimään parkkihalliin. Sieltä kun lähdetään niin jäät on sulanut ja ahtoputkissa on reilusti vettä. Kun suuri vesimäärä menee kerralla sylinteriin niin on laulu valmis.
Ainoa toimiva konsti on tukkia keula ja välttää isoja lämpötilaeroja(ei siis ajeta -20 asteen pakkasesta lämpimään paikkaan sulamaan). Sekä välttää lyhyttä ajoa ja painaa myös sitä kaasua joskus, ettei sitä vettä pääse sinne kertymään ongelmaksi asti. Ite ainakin ihan tarkotuksella vedän kaikki pikatierampit yms mahdollisuuksien mukaan lähes talla pohjassa välttääkseni isommat vesimäärät. Keula on myös ummessa. Enkä säilytä autoa lämpimässä tallissa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Vs: Sana vapaa
Mites kun porukka ajaa kesät talvet samoilla öljyillä niin eikö kone kärsi siitä?Pasi Häkli wrote:Enpä usko webaston paljon auttavan asiaa.
Ahtoilmaan kondensoituu vettä kun kylmä viima menee välijäähdyttimen läpi jossa kulkee lämmintä ahtoilmaa. Kun auto seisoo ajon jälkeen niin jäljelle jäävä vesi jäätyy. Jos ajo on lyhyttä niin se vesi/jää ei ehdi sieltä sulaa/poistua, jolloin se kerääntyy ja ahtoputket jäätyy tukkoon. Pahimmassa tapauksessa ajetaan auto lämpimään parkkihalliin. Sieltä kun lähdetään niin jäät on sulanut ja ahtoputkissa on reilusti vettä. Kun suuri vesimäärä menee kerralla sylinteriin niin on laulu valmis.
Ainoa toimiva konsti on tukkia keula ja välttää isoja lämpötilaeroja(ei siis ajeta -20 asteen pakkasesta lämpimään paikkaan sulamaan). Sekä välttää lyhyttä ajoa ja painaa myös sitä kaasua joskus, ettei sitä vettä pääse sinne kertymään ongelmaksi asti.

VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Sana vapaa
No ainakin siinä kohtaa siitä tulee melko tuhoisaa jos esimerkiksi öljysihti jäätyy umpeen. Niitäkin on ollut. Tapaukset menee yleensä niin, että ennen töihin lähtöä pistetään hyvissä ajoin auto käymään, niin se on sitten lämmin kun lähdetään. No, öljynpaineet ei nouse ja mittaristo ei siitä ilmoita kun kierrokset on alle 2000rpm. Eli auto käydä louskuttaa ilman voitelua koko sen ajan.
Sulla on ihan hyvä tapa, ainakin jos multa kysytään
Sulla on ihan hyvä tapa, ainakin jos multa kysytään

Last edited by Pasi Häkli on 28.1.2014 20:37, edited 1 time in total.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Sana vapaa
Tällä toiminnalla vältettääs monta muutakin käytöstä johtuvaa "vikaa".Pasi Häkli wrote:ja painaa myös sitä kaasua joskus, ettei sitä vettä pääse sinne kertymään ongelmaksi asti.
Noilla kun pitääs ajaa muutenkin kuin pelkällä vääntöpiikillä vaikka iltapäivälehdet näin opastaakin.
Riittävän usein lappu lattiaan ja ei nosteta ku vasta 4tonnin jäläkee.
Ja ihan OT:na mainittakoon, et mua o kauan jo huvittanu nuo iltapäivälehtien jutut joissa opetetaan ajamaan taloudellisesti.
Niissähän pitääs olla otsikkona; "Näin kulutat autosi kaksoismassavauhtipyörän loppuun mahdollisimman nopeasti sekä samalla jumitat vnt-siivikon".
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Sana vapaa
^ Juurikin niin. Kaikki voiteluongelmatkin yleensä selittyy sillä että moottorit käy jatkuvasti liian alhaisilla kierroksilla. Esimerkiksi automaatit jurruttaa koko ajan niin pienillä kierroksilla kuin mahdollista. Kaikkia automaattikuskeja vois kehottaa ajelemaan sillä S-asennolla D:n sijasta.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Sana vapaa
Samii- wrote:Mites kun porukka ajaa kesät talvet samoilla öljyillä niin eikö kone kärsi siitä?Ittelle on jotenki jääny tavaksi vaihtaa öljyt 10tkm välein tai ennen talvea.
Ei se kone kärsi niillä samoilla öljyillä ajamisesta, jos autolla ajetaan riittävästi ja riittävän pitkään.Pasi Häkli wrote:No ainakin siinä kohtaa siitä tulee melko tuhoisaa jos esimerkiksi öljysihti jäätyy umpeen. Niitäkin on ollut.
Sulla on ihan hyvä tapa, ainakin jos multa kysytään
Mun ajomäärillä se öljyn sekaan kertyvä kondenssivesi kerkeää kyllä haihtua pois, ennenkuin se voisi aiheuttaa mitään ongelmia.
Eriasia sitten jos autolla ajetaan lyhyttä pätkää niin ettei kone kerkeä ikinä lämmetä kunnolla.
-
- Posts: 67
- Joined: 24.7.2011 23:17
- Location: Jyväskylä
Re: Sana vapaa
mun ajolla ei. mukava karauttaa prismalle ja takasin kun tulee eestaas 10km. kerkeää just normaalilämpöön kone ja sitten sammutus. tuntuu vielä että tuo esp öljy katoaa silmissä sieltä koneestaTero Paalanen wrote:Samii- wrote:Mites kun porukka ajaa kesät talvet samoilla öljyillä niin eikö kone kärsi siitä?Ittelle on jotenki jääny tavaksi vaihtaa öljyt 10tkm välein tai ennen talvea.
Ei se kone kärsi niillä samoilla öljyillä ajamisesta, jos autolla ajetaan riittävästi ja riittävän pitkään.Pasi Häkli wrote:No ainakin siinä kohtaa siitä tulee melko tuhoisaa jos esimerkiksi öljysihti jäätyy umpeen. Niitäkin on ollut.
Sulla on ihan hyvä tapa, ainakin jos multa kysytään
Mun ajomäärillä se öljyn sekaan kertyvä kondenssivesi kerkeää kyllä haihtua pois, ennenkuin se voisi aiheuttaa mitään ongelmia.
Eriasia sitten jos autolla ajetaan lyhyttä pätkää niin ettei kone kerkeä ikinä lämmetä kunnolla.

ex.Passat 1.8T AWT -03
Skoda octavia vRS 1.8T AUQ -02
Toyota corolla DX twincharger
Skoda octavia vRS 1.8T AUQ -02
Toyota corolla DX twincharger
Re: Sana vapaa
Itellä on aina talvella pahvi keulalla, ihan vaa sen takia että moottori lämpee nopeemmin.
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
Re: Sana vapaa
Niiden öljyjenkin pitäisi lämmetä kunnolla, että ylimääräiset aineet pois haihtuu. Jo 70 asteinen kone näyttää normaalilämpöä ja niissä lukemissa ei kyllä vedet vielä pahemmin katoa. Itsellä on tuon E85:sen kanssa sama juttu, kun ohipuhalluksesta öljyihin menevä etanoli pitää saada pois poltettua. Tosin se alkaa haihtumaan jo 60:ssä asteessa.--hartsa-- wrote: mun ajolla ei. mukava karauttaa prismalle ja takasin kun tulee eestaas 10km. kerkeää just normaalilämpöön kone ja sitten sammutus. tuntuu vielä että tuo esp öljy katoaa silmissä sieltä koneestavaihtuu kyllä normaaliin vaihtoväliin kun vielä muutaman tuhat km ajelee.
Re: Sana vapaa
Taisit passatilla käyttää samaa konstia.Pasi Häkli wrote: Ite ainakin ihan tarkotuksella vedän kaikki pikatierampit yms mahdollisuuksien mukaan lähes talla pohjassa


- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Sana vapaa
Suattaapi olla
Vanhaa Kummeli fraasia lainatakseni: Auto tykkää, että sillä ajetaan.

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Sana vapaa
Tai niinku Tero sanoo: mitä on autoks ruvennu ja talla pohjaan. 

- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: Sana vapaa
niin että näinPasi Häkli wrote:Suattaapi ollaVanhaa Kummeli fraasia lainatakseni: Auto tykkää, että sillä ajetaan.

Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: Sana vapaa
eipä oo viel autoista motit leikannu kiinni mutta tuntuu että itellä nykyää leikkaa liiankin helposti kiinni, tai oikeestaan hirttää ja sitä selvitellää sitte tovi 

Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: Sana vapaa
Nyt on kyllä pakko vetää vähän sanoja takasii..
Lämpötila -15 --> Auto ~3-4h roikassa (säteilylämppäri öljypohjassa) ja lähtee ekalla startilla käyntii (3 hehkutusta). Kylmilteen tai alle 2h roikassa, saa sahata ~5min ja useemmalla (<10) starttauksella ennenkun jää käyntiin. Eli on siitä lämppäristä jotakin hyötyä ku lämmittää harakoita.. 


- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: Sana vapaa
^ Kohta pumppukaupoille 

Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: Sana vapaa
Onneks bensa ni ei oo käynnistys ongelmii. Joskus ku menee rillutelles koko vkl, eikä oo jaksannu laittaa autoo johtoo ni lähtee sunnuntainaki laakista :p paitsi lämpimäl koneel joa seisoo jonku 15min-2h ni sit ei meinaa lähtee?? :/ 

Golf IV 1.6 - nuhapumppu
Re: Sana vapaa
Katellin äsken netistä kuvauksia jäällä ajosta jossain päin suomea. Mites nämä meidän etelän jää? Kestääkö?
Meinaan vaan että meillä olis tossa takapihalla kiva järvi johon pääsis autolla kivasti pyörimään...

Re: Sana vapaa
Käypä kokeilemassa kestääkö.
Luetaan sitten lehdestä että kestikö 
Sen verran pieni järvi, että vois kestääkin. Toisaalta kovia pakkasia ei minusta ole vielä kauan ollut.
Ite en uskaltais ajaa jäällä ellei edellä mene yksi tai useampi auto


Sen verran pieni järvi, että vois kestääkin. Toisaalta kovia pakkasia ei minusta ole vielä kauan ollut.
Ite en uskaltais ajaa jäällä ellei edellä mene yksi tai useampi auto

Entinen: 3BG Variant 1.9 TDI (AWX) Comfortline -03
Re: Sana vapaa
Pitää varmaankin kokeilla, sopiiko Audi V8:sin peräTorseni passattiin
No, nämä on näitä juttuja, joista ei ole tietoja löytynyt.

Re: Sana vapaa
Löysin parkkipaikan missä ei ole aurattu ja lumi pöllyy ikkunoihin kun vetää quattro luisuu.
Vaimokin innostu kanssa vetää luisuu.

VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
Re: Sana vapaa
Mä käin tänää vähä luisuttelees jäällä, hyvin kestää. 

Re: Sana vapaa
Kylläpä taas aamulla töihin tullessa säikäytti että olis jotain mystistä ja kallista remonttia tiedossa.
Auto alkoi täristää 80:n nopeudessa ja oli ihan karmea sitten satasessa. Pysähdyin kerran tarkistamaan renkaatkin ja näytti olevan ok. Jatkoin matkaa sitten Veikkolan Nestelle, että tarkistanpa silti ilmanpaineet.
No siellä oli ilmapaikalla joku toinen auto niin ajoin parkkiin ja kattelin renkaita uudesta. Siinä vasta tuli huomattua, että siellähän on vanteet melkeen täynnä lunta
Eilen tuli "vähän" kahlattua autolla lumessa, niin se on sitten varmaan yön aikana vähän jähmettynyt.
Auto alkoi täristää 80:n nopeudessa ja oli ihan karmea sitten satasessa. Pysähdyin kerran tarkistamaan renkaatkin ja näytti olevan ok. Jatkoin matkaa sitten Veikkolan Nestelle, että tarkistanpa silti ilmanpaineet.
No siellä oli ilmapaikalla joku toinen auto niin ajoin parkkiin ja kattelin renkaita uudesta. Siinä vasta tuli huomattua, että siellähän on vanteet melkeen täynnä lunta

Eilen tuli "vähän" kahlattua autolla lumessa, niin se on sitten varmaan yön aikana vähän jähmettynyt.
Entinen: 3BG Variant 1.9 TDI (AWX) Comfortline -03
Re: Sana vapaa
Suomessa tuostakii pyyettäis 10k€ 

Re: Sana vapaa
Pari kysymystä pyöriny mielessä aamusin kun töihin mennyt..
Pystyykö 3BG (2003) valokatkaisijasta muuttamaan valojen syttymistä niin, että 0 -asennossa ajovalot ei syty, vaikka virrat laittaa päälle? Tapana on laittaa aina parkit päälle (yksi napsaus oikealle) ennen virtoja jälkiasennus xenonien takia. Pääsis tuosta vaivasta jos ne voisi estää syttymästä muualla kuin varsinaisessa ajovalo -asennossa.
Toinen juttu; Climatronicin puhalluksen voimakkuus tuntuu elävän ihan omaa elämäänsä. Omasta säädöstä huolimatta monesti pidän sitä kolmea tolppaa vaille max aamulla. Ei montaa minuuttia mene niin se ite siirtää pari pykälää tehokkaammalle. Missä vika?
Pystyykö 3BG (2003) valokatkaisijasta muuttamaan valojen syttymistä niin, että 0 -asennossa ajovalot ei syty, vaikka virrat laittaa päälle? Tapana on laittaa aina parkit päälle (yksi napsaus oikealle) ennen virtoja jälkiasennus xenonien takia. Pääsis tuosta vaivasta jos ne voisi estää syttymästä muualla kuin varsinaisessa ajovalo -asennossa.
Toinen juttu; Climatronicin puhalluksen voimakkuus tuntuu elävän ihan omaa elämäänsä. Omasta säädöstä huolimatta monesti pidän sitä kolmea tolppaa vaille max aamulla. Ei montaa minuuttia mene niin se ite siirtää pari pykälää tehokkaammalle. Missä vika?

VW Passat 3BG 2003 2.0L
Re: Sana vapaa
^Ota valokatkaisijan takaa se TFL/3 pinni pois niin ei syty ajovalot automaagisesti. Itse en saanu sitä liitintä irti millään vippaskonstilla niin poikkasin sen tarpeeksi pitkältä että vois tarpeen vaatiessa yhdistään sen.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
-
- Posts: 67
- Joined: 24.7.2011 23:17
- Location: Jyväskylä
Re: Sana vapaa
oisko tuo lämmityshomma ihan siitä kiinni että on econ tai auto päällä. kone lämpee ni puhallin rupeaa tohottamaan että lämpeäis äkkiä. tippuu kyllä taas sitte ku alkaa sisätilat olla oikeassa lämmössäLerpsu wrote:Pari kysymystä pyöriny mielessä aamusin kun töihin mennyt..
Pystyykö 3BG (2003) valokatkaisijasta muuttamaan valojen syttymistä niin, että 0 -asennossa ajovalot ei syty, vaikka virrat laittaa päälle? Tapana on laittaa aina parkit päälle (yksi napsaus oikealle) ennen virtoja jälkiasennus xenonien takia. Pääsis tuosta vaivasta jos ne voisi estää syttymästä muualla kuin varsinaisessa ajovalo -asennossa.
Toinen juttu; Climatronicin puhalluksen voimakkuus tuntuu elävän ihan omaa elämäänsä. Omasta säädöstä huolimatta monesti pidän sitä kolmea tolppaa vaille max aamulla. Ei montaa minuuttia mene niin se ite siirtää pari pykälää tehokkaammalle. Missä vika?
ex.Passat 1.8T AWT -03
Skoda octavia vRS 1.8T AUQ -02
Toyota corolla DX twincharger
Skoda octavia vRS 1.8T AUQ -02
Toyota corolla DX twincharger
Re: Sana vapaa
Tuolleen se tekee mullakin, mut jos ite sörkkään puhallusta pienemmälle ni se jää siihen. Ainekii ECON asennossa, AUTOsta en muista antoko se asian olla.--hartsa-- wrote: oisko tuo lämmityshomma ihan siitä kiinni että on econ tai auto päällä. kone lämpee ni puhallin rupeaa tohottamaan että lämpeäis äkkiä. tippuu kyllä taas sitte ku alkaa sisätilat olla oikeassa lämmössä
Tosiasiassa jos haluaa sisätilan lämpenevän nopeemmin, kannattaa pitää puhallinta pienemmällä, esim. kakkos nopeudella, jolloin ilma ehtii lämmetä.
Re: Sana vapaa
Itellä lähtee AKN nätisti käyntiin ilman lämmitystä yhellä hehkutuksella. Kaverin mökiltä lähdettiin yks viikonloppu, -20c pakkasta ja ilman mutinoita, 3-4 kertaa pyöräytti ja sit läks.. Tosin mekkala oli aika jäätäväibel wrote:Nyt on kyllä pakko vetää vähän sanoja takasii..Lämpötila -15 --> Auto ~3-4h roikassa (säteilylämppäri öljypohjassa) ja lähtee ekalla startilla käyntii (3 hehkutusta). Kylmilteen tai alle 2h roikassa, saa sahata ~5min ja useemmalla (<10) starttauksella ennenkun jää käyntiin. Eli on siitä lämppäristä jotakin hyötyä ku lämmittää harakoita..

A6 Allroad TDI quattro 6spd.
EX Golf MkV Variant
EX 3BG 4Motion V6 TDI
EX Bora V5 4Motion
EX 3BG 4Motion
Lada 2104 1700i
http://hlehto.kuvat.fi/
EX Golf MkV Variant
EX 3BG 4Motion V6 TDI
EX Bora V5 4Motion
EX 3BG 4Motion
Lada 2104 1700i
http://hlehto.kuvat.fi/
Re: Sana vapaa
Kalke on kyllä jäätävän kuulosta..Hannnu wrote:
Itellä lähtee AKN nätisti käyntiin ilman lämmitystä yhellä hehkutuksella. Kaverin mökiltä lähdettiin yks viikonloppu, -20c pakkasta ja ilman mutinoita, 3-4 kertaa pyöräytti ja sit läks.. Tosin mekkala oli aika jäätäväToki auto on aina piuhassa kun mahdollista!

Re: Sana vapaa
Olisko Jollain 3bg: alkuperäisten xenon ballastien varaosa numeroita olisi vähän helpompi metsästellä uutta. Hellan sivuilta löysin jotain mutta mielestäni tarjoaa erillistä sytytintä eikä ollut samannäköinen kuvassa kuin omat jotka autossa kiinni. EI viitsisi alkaa purkamaan keulaa sen takia, että saisi varaosanumerot ulos.
Tosin kahdestihan nuo umpiot ovat olleet irti tämän vuodenpuolella, enkä ole saanut varaosanumeroita katsottua. 


Passat 3bg pd 130 4motion variant, Corrado 20vt projekti, vw 1300 s -66 ja Focus 1.6 ghia -03
-
- Posts: 67
- Joined: 24.7.2011 23:17
- Location: Jyväskylä
Re: Sana vapaa
3B7941641? huokeaan 295e hintaanAnttiR wrote:Olisko Jollain 3bg: alkuperäisten xenon ballastien varaosa numeroita olisi vähän helpompi metsästellä uutta. Hellan sivuilta löysin jotain mutta mielestäni tarjoaa erillistä sytytintä eikä ollut samannäköinen kuvassa kuin omat jotka autossa kiinni. EI viitsisi alkaa purkamaan keulaa sen takia, että saisi varaosanumerot ulos.Tosin kahdestihan nuo umpiot ovat olleet irti tämän vuodenpuolella, enkä ole saanut varaosanumeroita katsottua.
ex.Passat 1.8T AWT -03
Skoda octavia vRS 1.8T AUQ -02
Toyota corolla DX twincharger
Skoda octavia vRS 1.8T AUQ -02
Toyota corolla DX twincharger
Re: Sana vapaa
Ei taida jäädä, lähinnä se putkesta tuleva käry sen kertooibel wrote:Kalke on kyllä jäätävän kuulosta..Hannnu wrote:
Itellä lähtee AKN nätisti käyntiin ilman lämmitystä yhellä hehkutuksella. Kaverin mökiltä lähdettiin yks viikonloppu, -20c pakkasta ja ilman mutinoita, 3-4 kertaa pyöräytti ja sit läks.. Tosin mekkala oli aika jäätäväToki auto on aina piuhassa kun mahdollista!
Hehkuja ei oo kyl mitattu, mut niistähän tietääkseni pitäis jäähä vikakoodi jos sökönä..??

A6 Allroad TDI quattro 6spd.
EX Golf MkV Variant
EX 3BG 4Motion V6 TDI
EX Bora V5 4Motion
EX 3BG 4Motion
Lada 2104 1700i
http://hlehto.kuvat.fi/
EX Golf MkV Variant
EX 3BG 4Motion V6 TDI
EX Bora V5 4Motion
EX 3BG 4Motion
Lada 2104 1700i
http://hlehto.kuvat.fi/
Re: Sana vapaa
Jaa-a, oliskohan se vilkkurele menossa itsellä rikki? Tänään huomasin että muutaman kerran vilkuttamisen jälkeen rele naksutteli täysin omaan tahtiin. Vilkut ei kuitenkaan vilkkunut... kait. Ainakaan muut autoilijat ei sitä mitenkään indikoineet 
EDIT: Plääh. Haku kertoo että vois olla viiksikin, mutta CRC ja paineilma vois auttaa.

EDIT: Plääh. Haku kertoo että vois olla viiksikin, mutta CRC ja paineilma vois auttaa.
Last edited by Rikardo on 7.2.2014 14:38, edited 1 time in total.
Entinen: 3BG Variant 1.9 TDI (AWX) Comfortline -03
Re: Sana vapaa
V...u että väsyttää. Tuli käytyä Jyväskylässä messuilla joten 2 yön nukkumis saldo n.9h ja ajoa 1200km joista asiakkaat nukkui paluumatkalla 250km....



Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Re: Sana vapaa
No perkules, ilmankos eilen -5,5 pakkasta ja toisella käyntii vaikka oli tunnin lämppärissä..Hannnu wrote:
Ei taida jäädä, lähinnä se putkesta tuleva käry sen kertoo


Re: Sana vapaa
Ite oon tullu siihen tulokseen tuon climan puhallus nopeuksista, kun kone on kylmä niin se lämmittää konetta eka ennen kuin aloittaa kunnolla sisätilan lämmittämisen ja sisätilan mittarista mittaa lämpötilaa ja hiljentää puhallusnopetta kun lämpötila on saavutettu. Jos avaa ikkunaa ja sisätilat kylmenee niin taas alkaa puhaltamaan lujempaa.
Voisin epäillä että se puhallusnopeus säätö on se minkä yli ei saa puhallinmoottori käydä ellei laita pelkästään tuulilasille puhallusta.
Voisin epäillä että se puhallusnopeus säätö on se minkä yli ei saa puhallinmoottori käydä ellei laita pelkästään tuulilasille puhallusta.

Re: Sana vapaa
Nii, huonoha kylmästä vedestä on lämpöä repiä sisälle.Tomppa- wrote:Ite oon tullu siihen tulokseen tuon climan puhallus nopeuksista, kun kone on kylmä niin se lämmittää konetta eka ennen kuin aloittaa kunnolla sisätilan lämmittämisen ja sisätilan mittarista mittaa lämpötilaa ja hiljentää puhallusnopetta kun lämpötila on saavutettu. Jos avaa ikkunaa ja sisätilat kylmenee niin taas alkaa puhaltamaan lujempaa.


Siel ilmakanavassahan on sähkövastus, jonka pitäis lämmittää ilmaa veden ollessa vielä kylmää. Kämmenellä en oo huomannu näin tapahtuvan. Jos on särki, jättää vikakoodin.
-
- Posts: 67
- Joined: 24.7.2011 23:17
- Location: Jyväskylä
Re: Sana vapaa
Onko kellään olemassa sähkökaaviota tuosta lämmityslaitteesta ja siitä sähkölämmittimestä?ibel wrote:Nii, huonoha kylmästä vedestä on lämpöä repiä sisälle.Tomppa- wrote:Ite oon tullu siihen tulokseen tuon climan puhallus nopeuksista, kun kone on kylmä niin se lämmittää konetta eka ennen kuin aloittaa kunnolla sisätilan lämmittämisen ja sisätilan mittarista mittaa lämpötilaa ja hiljentää puhallusnopetta kun lämpötila on saavutettu. Jos avaa ikkunaa ja sisätilat kylmenee niin taas alkaa puhaltamaan lujempaa.Ja noinhan sen pitää toimia, kun on automaattinen ilmastointilaite-> pyrkii pitämään asetetun lämpötilan, joka todellisuudessa on paria astetta korkeampi climan diagnostiikasta katottuna.
Siel ilmakanavassahan on sähkövastus, jonka pitäis lämmittää ilmaa veden ollessa vielä kylmää. Kämmenellä en oo huomannu näin tapahtuvan. Jos on särki, jättää vikakoodin.
ex.Passat 1.8T AWT -03
Skoda octavia vRS 1.8T AUQ -02
Toyota corolla DX twincharger
Skoda octavia vRS 1.8T AUQ -02
Toyota corolla DX twincharger
-
- Posts: 106
- Joined: 14.1.2014 1:58
Re: Sana vapaa
Päivän remontti passattiin; Ulommat raidetangon päät, lohkolämppärin o-rengas, öljyt + suodatin, ahtoputki kunnolla kiinni ja vikakoodien luku.. näytti vikaa ilmastoinnissa sekä 3 eri oven lukituksen signaalia.
Tietää lisää remonttia..
Tietää lisää remonttia..
VW Passat 1.9TDI 4Motion Highline variant -01
Re: Sana vapaa
Kiitos vaan varaosanumerosta --hartsa-- :lle
Olipa tosiaan miehekkään hintaiset nuo alkuperäiset ballastit, Vaikka pyöräytin vielä Hellan numerolle niin eipä hinta juuri halventunu. Taitaa mennä jotain kiinalaista adapterijohdoilla tilalle.
Olipa tosiaan miehekkään hintaiset nuo alkuperäiset ballastit, Vaikka pyöräytin vielä Hellan numerolle niin eipä hinta juuri halventunu. Taitaa mennä jotain kiinalaista adapterijohdoilla tilalle.
Passat 3bg pd 130 4motion variant, Corrado 20vt projekti, vw 1300 s -66 ja Focus 1.6 ghia -03
Re: Sana vapaa
-
- Posts: 67
- Joined: 24.7.2011 23:17
- Location: Jyväskylä
Re: Sana vapaa
joo tota kattelinkin jo mutta sitä mietin että miten se toimii. ohjaako sitä joko manuaali ilmastoinnin tai automaatti ilmastoinnin järjestelmä vai mikä sen kytkee päälle ja koska

ex.Passat 1.8T AWT -03
Skoda octavia vRS 1.8T AUQ -02
Toyota corolla DX twincharger
Skoda octavia vRS 1.8T AUQ -02
Toyota corolla DX twincharger
Re: Sana vapaa
http://store.rotiform.com/product/rotiform-mk2-duckbill" onclick="window.open(this.href);return false;
http://store.rotiform.com/product/rotif ... -flare-kit" onclick="window.open(this.href);return false;
Kakkiskuume senkun kasvaa!
http://store.rotiform.com/product/rotif ... -flare-kit" onclick="window.open(this.href);return false;
Kakkiskuume senkun kasvaa!

Re: Sana vapaa
Jaahas, Vito tuli sit Golfin keulaan tovi sitten... Lokari, puskuri, umpio, konepelti, kusijussin säiliö meni ainakin nopeasti vilkaisulla rikki. Sattuuhan noita, pääsee Golffi ens viikolla hoitoon.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Re: Sana vapaa
2/6 hehkuista pimeenä, vaikuttaa ehkä vähän kylmäkäynnisyvyyteen. Onneks ovat helpoimmissa paikoissa, vänkärinpuolelta ensimmäine ja kuskinpuolelta keskimmäine.ibel wrote:No perkules, ilmankos eilen -5,5 pakkasta ja toisella käyntii vaikka oli tunnin lämppärissä..Hannnu wrote:
Ei taida jäädä, lähinnä se putkesta tuleva käry sen kertooPitänee mittailla ne.

