Vilkuilin tuossa Transportterin elimistöön ja huomasin että moniurahihnassa näyttäis olevan urapuolella poikittaisia halkeamia... Nuo pintahalkeamat ei vissiin olleet niin vakavia verrattuna päälypuolen halkeamiin. Vaihtoon menee jokatapauksessa mitä pikimmiten. Laturihan tuossa on näkyvimmällä paikalla joten siitä huomasin halkeamat. Ihmettelin vain kun 3BG passatissa urat on laturin pyörää kohden ja tässä urat on näkyvillä, eli selkä on laturin pyörää kohden. Heti mielikuvitus laukkasi, että onkohan remmi pyörähtäny vai onko asennettu väärin. Pohdiskelin myös että onko kuoleman vaaraksi jos remmi räpsähtää poikki. Ilmeisesti se ei vaikuta vesipumppuun yms. elin tärkeään. Autossa on ilmastointi.
Lähiaikoina on edessä myös jakopään remontti. Tietenki täydellinenhän se saisi olla. AVF passattiin vaihatin
-Vesipumpun
-Jakohihnan
-Hyd. kiristimen
-Apuhihnat (ilmastoinnin, ohj. tehostimen yms.)
Tuleeko tietäjiltä muuta mieleen tuohon AXC koneeseen.
^ Suurin vaara siinä moniurahihnan katkeamisessa on, jos se kiepsahtaa kampiakselin siivapyörän sisäpuolelta jakopääkoteloon, jonka jälkeen jako pomppaa aivan varmasti ja venttiilit käy morjestamassa mäntiä. Eli jos hihna on murteilla, vaihda se äkkiä. Moniurahihnoja on sellasiakin missä urat on molemminpuolin, sulla on just sellanen siinä.
Nuo murtumat on näyttää olevan pintahalkeamia, eli eivät yllä hihnan keskelle, mutta tottakai huoltoon menee mitä pikimmiten. Paljonkahan tuo jakopään ja hihnojen vaihtohuolto maksaisi? onko hajua?