
Avautumis topicci vol. 2
Re: Avautumis topicci vol. 2
Löysin eilen aika hyväkuntoisen pohjapanssarin tien verestä. Harmillista vain, että se oli omasta autosta. 

VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Avautumis topicci vol. 2
VOi Vitun flunssa, miten yhden yön aikana voi tulla näin kipeeks
Helvetin helvetti.

Transporter 2,5tdi vm99
Re: Avautumis topicci vol. 2
Itse tulin viimeviikolla ihan parissa tunnissa niin kipeäksi, että oli jotenkin epätodellista. Onneksi meni yhtä nopeasti poiskin, vaikka pari päivää sängyssä maatuttikin.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Avautumis topicci vol. 2
Toinen valovahvistin hitsas ittensä jatkuvasti päälle. Poju tuli illalla kaverilta kotio ja sano että autossa palaa toinen ajovalo. No irrotin molemmat... Tästä vois päätellä että älkää laittako noita valovahvistimia autoon joissa on pulssitettu jännite ajovalopolttimoille. Tästä aiheutuu valovahvistin pois ja päälle ilmiö pulssituksen mukaan, joka lopulta hajottaa ne. Käytännössä siis vitosgolffista uudempiin pätee tämä. Jos olisi ollut mahdollista koodata xenonit päälle sähkökeskukseen, niin tätä ongelmaa ei olisi tullut.
No, häipyipähän se palaneen polttimon merkkivalo samalla, ei tarvi sitäkään enää kattoa. Ja muutenkin valoisa aika edessä
No, häipyipähän se palaneen polttimon merkkivalo samalla, ei tarvi sitäkään enää kattoa. Ja muutenkin valoisa aika edessä

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Avautumis topicci vol. 2
Kauankos ne nyt sitten kesti?
Edit: Ja näin jälkiviisaanaa, niin tarpeeksi isoa konkkaa siihen väliin tasoittamaan sitä rippeliä.
Edit: Ja näin jälkiviisaanaa, niin tarpeeksi isoa konkkaa siihen väliin tasoittamaan sitä rippeliä.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Avautumis topicci vol. 2
Konkkajuttu oli tiedossa, mutta en vaan saanu aikaseks. Olisko nuo pari kk kestäny.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Avautumis topicci vol. 2
Passatissa on kestäny hyvin ja ei itekseen syttymisiä ollenkaan. Kiitos xenon-koodauksen.
Onneks noi Pasin vahvistimet ei ollu iso investointi.
Onneks noi Pasin vahvistimet ei ollu iso investointi.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Avautumis topicci vol. 2
Juu eipä tuo jaksanut edes harmittaa koko juttu.. 

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Avautumis topicci vol. 2
No nyt... Johan se Passatti olikin vähän aikaa ajossa. Nyt sitten turbo alkoi temppuilemaan
Kunnon sirinä kuuluu kun kaasua painaa vaikka on tyhjäkäynnillä, kuullostaa ihan metalli vasten metallia, eli olisiko turbon siivekkeet syömässä
Noh uutta kehiin, sitten onkin huhtikuussa tod näk sähköinen käsijarru joka alkaa vittuilemaan... Johan tässä onkin tänä vuonna mennyt 3400€ remppoihin
LDS-Racingille laitettu viestiä että mitä maksaa uusi ja isompi. Tietenkin saa ehdottaa jos tietää jonkun hyvän paikan ja joka ei veloita isoja summia vaihdosta (ja kenties softauksesta
)
"VW tehty rahastamaan"

Kunnon sirinä kuuluu kun kaasua painaa vaikka on tyhjäkäynnillä, kuullostaa ihan metalli vasten metallia, eli olisiko turbon siivekkeet syömässä

Noh uutta kehiin, sitten onkin huhtikuussa tod näk sähköinen käsijarru joka alkaa vittuilemaan... Johan tässä onkin tänä vuonna mennyt 3400€ remppoihin

LDS-Racingille laitettu viestiä että mitä maksaa uusi ja isompi. Tietenkin saa ehdottaa jos tietää jonkun hyvän paikan ja joka ei veloita isoja summia vaihdosta (ja kenties softauksesta

"VW tehty rahastamaan"
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
Re: Vs: Avautumis topicci vol. 2
mankinen wrote:No nyt... Johan se Passatti olikin vähän aikaa ajossa. Nyt sitten turbo alkoi temppuilemaan![]()
Kunnon sirinä kuuluu kun kaasua painaa vaikka on tyhjäkäynnillä, kuullostaa ihan metalli vasten metallia, eli olisiko turbon siivekkeet syömässä![]()
Noh uutta kehiin, sitten onkin huhtikuussa tod näk sähköinen käsijarru joka alkaa vittuilemaan... Johan tässä onkin tänä vuonna mennyt 3400€ remppoihin![]()
LDS-Racingille laitettu viestiä että mitä maksaa uusi ja isompi. Tietenkin saa ehdottaa jos tietää jonkun hyvän paikan ja joka ei veloita isoja summia vaihdosta (ja kenties softauksesta)
"VW tehty rahastamaan"
Paljo ajettu? Mitä kaikkea on menny jo rikki? Tuntuu että näitä 3c:tä on laidasta laitaa vikojen määrien suhtee mut en tiedä mistä se johtuu.
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
-
- Posts: 67
- Joined: 24.7.2011 23:17
- Location: Jyväskylä
Re: Avautumis topicci vol. 2
monesti jo ehtiny miettimään että sitten joskus kun vaihtaa autoa ni minkä voi ostaa. esim volkkarilta(yleisesti Vag laitteet) en osta enää mitään yli 2005vm kulkinetta. sama tojotissa ettei enää ole vara hommata. loppuu luotettavat autot maailmasta 

ex.Passat 1.8T AWT -03
Skoda octavia vRS 1.8T AUQ -02
Toyota corolla DX twincharger
Skoda octavia vRS 1.8T AUQ -02
Toyota corolla DX twincharger
Re: Avautumis topicci vol. 2
223tkm ajettu. Varsinaisesti on mennyt rikki kaksoismassavauhtipyörä. Muistaakseni... Ei noissa enään pysy missään muussa mukana kuin rahan kulutuksessa
Tosin senkin seuraaminen on kohta lopetettava tai voi hymy alkaa hyytymään
Mutta sen päätin että nyt tulee isompi turbo ja softaa rukata. Eli niitä ehdotuksia otetaan vastaan keneltä kannattaa alkaa kyseleen



Mutta sen päätin että nyt tulee isompi turbo ja softaa rukata. Eli niitä ehdotuksia otetaan vastaan keneltä kannattaa alkaa kyseleen
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
Re: Vs: Avautumis topicci vol. 2
Juu mulla on 3c 263tkm alkuperäisellä vauhtipyörällä kun tällä on ajettu vain matka-ajoa ja nyt täytyy vaihtaa uusi parempi yks massavauhtipyörällä oleva kytkinpaketti minkä tilasin teron ohjeistamasta liikkeestä.. Samalla tulee tuo vogtlandin säädettävä alle tässä tai ensi kuun alussa.mankinen wrote:223tkm ajettu. Varsinaisesti on mennyt rikki kaksoismassavauhtipyörä. Muistaakseni... Ei noissa enään pysy missään muussa mukana kuin rahan kulutuksessaTosin senkin seuraaminen on kohta lopetettava tai voi hymy alkaa hyytymään
![]()
![]()
Mutta sen päätin että nyt tulee isompi turbo ja softaa rukata. Eli niitä ehdotuksia otetaan vastaan keneltä kannattaa alkaa kyseleen
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
Re: Avautumis topicci vol. 2
Kannattaa soitella Findiesel Arttu Aromaa ja keskustella hänen kanssa millaiset tehot haluat niin voi kertoa millaisen turbon tarvit. Voi myös sinun puolesta sellaisen tilata Fin-turbolta.mankinen wrote:223tkm ajettu. Varsinaisesti on mennyt rikki kaksoismassavauhtipyörä. Muistaakseni... Ei noissa enään pysy missään muussa mukana kuin rahan kulutuksessaTosin senkin seuraaminen on kohta lopetettava tai voi hymy alkaa hyytymään
![]()
![]()
Mutta sen päätin että nyt tulee isompi turbo ja softaa rukata. Eli niitä ehdotuksia otetaan vastaan keneltä kannattaa alkaa kyseleen
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Re: Avautumis topicci vol. 2
Mää oon kyllä vähällä päässy tän omani kans. Isoja, kalliita remppoja ei oo tarvinnu tehä. Muuten ku omasta tahdosta.
Re: Avautumis topicci vol. 2
Nyt sain paikallisesta eli tuolta LDS-Racingilta tarjouksen, 1400€ isommalla turbolla asennettuna. Tarttee sitten jossain vaiheessa käydä tuolla Findieselissä softa laitattumassa 

VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
Re: Avautumis topicci vol. 2
Tähän on helppo vastata.. Mersu.--hartsa-- wrote:monesti jo ehtiny miettimään että sitten joskus kun vaihtaa autoa ni minkä voi ostaa. esim volkkarilta(yleisesti Vag laitteet) en osta enää mitään yli 2005vm kulkinetta. sama tojotissa ettei enää ole vara hommata. loppuu luotettavat autot maailmasta
Tosin niidenkin kanssa saa olla jonniin verran tarkka, mutta perustekniikalla miljoona kilsaa alkaa olemaan sisäänajettu.
Tai ei pidä yleistää, mutta vanhemmat taitaa olla ikiliikkujia.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Avautumis topicci vol. 2
Vähän näyttäisi nyt siltä että Golffi taitaa mennä lunariin, senverta iso oli korikorjaamon pikainen arvio...
Edit: Lunastukseen se meni ja sain jopa ihan kohtalaisen hinnan siitä.
Edit: Lunastukseen se meni ja sain jopa ihan kohtalaisen hinnan siitä.
Last edited by Joona on 19.3.2014 13:58, edited 1 time in total.
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI PD quattro
Audi A4 B6 2.0
Audi A4 B6 2.0
-
- Posts: 67
- Joined: 24.7.2011 23:17
- Location: Jyväskylä
Re: Avautumis topicci vol. 2
mersun kanssa taas tulee maksukyky eteenkotka wrote:Tähän on helppo vastata.. Mersu.--hartsa-- wrote:monesti jo ehtiny miettimään että sitten joskus kun vaihtaa autoa ni minkä voi ostaa. esim volkkarilta(yleisesti Vag laitteet) en osta enää mitään yli 2005vm kulkinetta. sama tojotissa ettei enää ole vara hommata. loppuu luotettavat autot maailmasta
Tosin niidenkin kanssa saa olla jonniin verran tarkka, mutta perustekniikalla miljoona kilsaa alkaa olemaan sisäänajettu.
Tai ei pidä yleistää, mutta vanhemmat taitaa olla ikiliikkujia.

ex.Passat 1.8T AWT -03
Skoda octavia vRS 1.8T AUQ -02
Toyota corolla DX twincharger
Skoda octavia vRS 1.8T AUQ -02
Toyota corolla DX twincharger
Re: Vs: Avautumis topicci vol. 2
Ja sekin että pitää ajaa paperipussi päässä ettei joudu naurunalaiseksi kun sillä ajelee...--hartsa-- wrote:mersun kanssa taas tulee maksukyky eteenkotka wrote:Tähän on helppo vastata.. Mersu.--hartsa-- wrote:monesti jo ehtiny miettimään että sitten joskus kun vaihtaa autoa ni minkä voi ostaa. esim volkkarilta(yleisesti Vag laitteet) en osta enää mitään yli 2005vm kulkinetta. sama tojotissa ettei enää ole vara hommata. loppuu luotettavat autot maailmasta
Tosin niidenkin kanssa saa olla jonniin verran tarkka, mutta perustekniikalla miljoona kilsaa alkaa olemaan sisäänajettu.
Tai ei pidä yleistää, mutta vanhemmat taitaa olla ikiliikkujia.
VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
Re: Avautumis topicci vol. 2
Kävin kieppaamassa renkaat vanteille ja pitihän niitä kotona vähän sovittaakkin. Aikani siinä pällistelin ja totesin että toinen etuvanne vuotaa.
Huomenna heti aamulla rengas pois, uus kittisauma ja perjantaina uutta matoa koukkuun. Prkl.

Re: Avautumis topicci vol. 2
Tulikin sitten päädyttyä ostamaan alkuperäinen turbo kun sai tutun kautta "halvalla". Joutu siitäkin köyhtymään tonnin verran, noh tuleepahan uus pakosarja samalla
Kohta tuossa ole mitään vanhaa osaa 


VW Passat Variant Trendline 2,0 TDI PowerDiesel 103 kW, BMP, DSG, 2007
Re: Avautumis topicci vol. 2
Toi etupään kolina 
Uudet jouset, iskarit ja yläpäät laakereineen, alkuperäisiä osia. Vaihdon yhteydessä alkoi koliseminen monttujen jälkeen. Ääni on metallimainen. Pultit/mutterit tarkistettu eikä väljää tunnu. Ainoa joka käsin tuntuisi heiluvan on jousi.
Mitä kaikkea sinne iskarin yläpäähän tulikaan? Olisikohan minulta jäänyt joku prikka/välilevy asentamatta iskarin yläpään ja jousilautasten väliin?
Saisi tuolla alustalla edes katsastuksesta läpi ja muokatun alustan paikoilleen kesärenkaiden kanssa. Korkeanpaikan kammo ei ota helpottaakseen.

Uudet jouset, iskarit ja yläpäät laakereineen, alkuperäisiä osia. Vaihdon yhteydessä alkoi koliseminen monttujen jälkeen. Ääni on metallimainen. Pultit/mutterit tarkistettu eikä väljää tunnu. Ainoa joka käsin tuntuisi heiluvan on jousi.
Mitä kaikkea sinne iskarin yläpäähän tulikaan? Olisikohan minulta jäänyt joku prikka/välilevy asentamatta iskarin yläpään ja jousilautasten väliin?
Saisi tuolla alustalla edes katsastuksesta läpi ja muokatun alustan paikoilleen kesärenkaiden kanssa. Korkeanpaikan kammo ei ota helpottaakseen.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Avautumis topicci vol. 2
Entäs se alatukivarren taaempi pusla metallimölttinsä kanssa? Se on aika yleinen kolahtelun lähde kans noissa passateissa. Mulla se kolahteli sielä välillä, jonka jälkeen vaihdettiin kaikki uretaanisiin. Koska kaikki etupään uretaanit makso muutaman kympin enemmän ku se alkuperänen möltti yhelle puolelle.
Re: Avautumis topicci vol. 2
Argh! Ei voi olla todellista miten vaikeaksi on tehty akun vaihtaminen Passatissa. Pura prkl puoli autoa, että saa uuden akun paikoilleen. Se tuulilasia vasten oleva muovi on niin pirusti haitolla. Ja että sen muovin saa pois, niin pitää irrottaa pyyhkimet! Ei huumori riittäny väkertää räntäsateessa niitä pyyhkiöitä pois, tuntu sen verran tiukassa nekin olevan. Saakeli että syö miestä! 

Passat 2003 1.9 TDI
Re: Avautumis topicci vol. 2
Määrätietoiset otteet ja rivakka rykäsy niin akku lähtee sitä muovia irroittamatta.
Muutaman kerran tullut vaihdettua.

Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Avautumis topicci vol. 2
^ Jep. Ja se akun edessä oleva pelti on niin vetelä, että siitäkin kun nykäsee niin saa muutaman sentin lisätilaa 

Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Avautumis topicci vol. 2
Joo, lähtishän se akku sieltä kun ois repiny, mut sillon ottaa se suojamuovi kipeää.
Täytyy vakavasti harkita käyttääkö jossain korjaamolla akun vaihdossa, vai jaksaako tapella itse lisää.

Passat 2003 1.9 TDI
Re: Avautumis topicci vol. 2
Ei siihen jousen päälle tule kuin laakeri ja yläpään lautanen.kotka wrote:Toi etupään kolina
Uudet jouset, iskarit ja yläpäät laakereineen, alkuperäisiä osia. Vaihdon yhteydessä alkoi koliseminen monttujen jälkeen. Ääni on metallimainen. Pultit/mutterit tarkistettu eikä väljää tunnu. Ainoa joka käsin tuntuisi heiluvan on jousi.
Mitä kaikkea sinne iskarin yläpäähän tulikaan? Olisikohan minulta jäänyt joku prikka/välilevy asentamatta iskarin yläpään ja jousilautasten väliin?
Saisi tuolla alustalla edes katsastuksesta läpi ja muokatun alustan paikoilleen kesärenkaiden kanssa. Korkeanpaikan kammo ei ota helpottaakseen.
Millälailla metallinen?
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Re: Avautumis topicci vol. 2
Kannattaa kattoo et se mutteri on iskarin yläpäästä kiinni, itel piti sen takii kolinaa ja toinen mikä itel piti ni yks etukelkan pultti oli vähän löysällä.
Golf IV 1.6 - nuhapumppu
Re: Avautumis topicci vol. 2
Ääni on juuri sellainenkuin kaksi metallista osaa pääsisi hakkaamaan keskenään, ehkä joku putki putken sisässä hakkaisi..
Tuo iskarin päässä oleva mutteri on kiristetty niin tiukkaan kuin vain sen saa kierteiden mukaan. Mutta tolpan ja ylälaakerin välissä ei ole mitään lukkoprikkoja tai välilevyjä? Jos siellä pitäisi olla, niin nyt ei ainakaan ole. Ainoa käsin havaittava väljyys tuntuisi olevan jousessa, joka pääsee liikkumaan iskarin alalautaseen nähden. Mikä on jousien asennussuunta? Onko erillistä yläpäätä vai onko päät symmetriset?
Ääntä ei kuulunut reilusti matalammalla alustalla, mutta ääni ilmaantui heti vakioalustan asennuksen jälkeen.
Vaikuttaa että auto menee katsastukseen etupään kolinan kanssa. Katsokoon siellä. Katsastuksen jälkeen saan madalluksen takaisin.
Avautuminen: ns. Duudsonipuhelin (Samsung X-cover) ei ollut rintataskun kestävä, näyttö halki -> takuutarkistukseen..
Tuo iskarin päässä oleva mutteri on kiristetty niin tiukkaan kuin vain sen saa kierteiden mukaan. Mutta tolpan ja ylälaakerin välissä ei ole mitään lukkoprikkoja tai välilevyjä? Jos siellä pitäisi olla, niin nyt ei ainakaan ole. Ainoa käsin havaittava väljyys tuntuisi olevan jousessa, joka pääsee liikkumaan iskarin alalautaseen nähden. Mikä on jousien asennussuunta? Onko erillistä yläpäätä vai onko päät symmetriset?
Ääntä ei kuulunut reilusti matalammalla alustalla, mutta ääni ilmaantui heti vakioalustan asennuksen jälkeen.
Vaikuttaa että auto menee katsastukseen etupään kolinan kanssa. Katsokoon siellä. Katsastuksen jälkeen saan madalluksen takaisin.
Avautuminen: ns. Duudsonipuhelin (Samsung X-cover) ei ollut rintataskun kestävä, näyttö halki -> takuutarkistukseen..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Avautumis topicci vol. 2
Tuo ääni viittaa hammastangon sisähelan rikkoutumiseen. Meillä oli sama viime talvena eikä ole muita vaihtoehtoja kuin vaihtaa hammastanko. Korjata ei saa.kotka wrote:Ääni on juuri sellainenkuin kaksi metallista osaa pääsisi hakkaamaan keskenään, ehkä joku putki putken sisässä hakkaisi..
Tuo iskarin päässä oleva mutteri on kiristetty niin tiukkaan kuin vain sen saa kierteiden mukaan. Mutta tolpan ja ylälaakerin välissä ei ole mitään lukkoprikkoja tai välilevyjä? Jos siellä pitäisi olla, niin nyt ei ainakaan ole. Ainoa käsin havaittava väljyys tuntuisi olevan jousessa, joka pääsee liikkumaan iskarin alalautaseen nähden. Mikä on jousien asennussuunta? Onko erillistä yläpäätä vai onko päät symmetriset?
Ääntä ei kuulunut reilusti matalammalla alustalla, mutta ääni ilmaantui heti vakioalustan asennuksen jälkeen.
Vaikuttaa että auto menee katsastukseen etupään kolinan kanssa. Katsokoon siellä. Katsastuksen jälkeen saan madalluksen takaisin.
Avautuminen: ns. Duudsonipuhelin (Samsung X-cover) ei ollut rintataskun kestävä, näyttö halki -> takuutarkistukseen..
Käytä sisempää suojakumia pois paikaltaan niin näkee heti onko tukihela rikki. Toinen millä voi tutkia asiaa on että jos saat auton renkaillaan ylös että sovit auton alle. Voimalla rynkytät ylös alas-liikkeellä sisemmän raidetangon suojakumin reunasta ja joku kuuntelee sisällä kuuluuko ääni silloin. Noin me paikallistettiin vika omassa.
Kaikki on siisti minkä itte tekee!
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Passat Variant 4motion + dsg, -11
Golf V hb -03
Honda CBR600F -91
Re: Avautumis topicci vol. 2
Ei ainakaan oma suojamuovi ottanut itseensä vaikka akkua olen jumpannut edestakaisin useammankin kerran. Kannattaa hoitaa homma jossain lämpimässä niin muovi on joustavampaa.Apa wrote:Joo, lähtishän se akku sieltä kun ois repiny, mut sillon ottaa se suojamuovi kipeää.
Passat Variant TDI Tiptronic -01
Sekalaista nurkkiin kertynyttä tavaraa myynnissä Huuto.netissä...klikkaa ja katso.
Sekalaista nurkkiin kertynyttä tavaraa myynnissä Huuto.netissä...klikkaa ja katso.
Re: Avautumis topicci vol. 2
No niin. Eihän se mennyt akun vaihto ihan nappiin.. Vein sen sitten sinne huoltamolle, kun sanoivat jotta 10 eurolla vaihtavat akun, no ok! Mutta asentaja nyppäs akun edessä olevan alipaineletkun pois. Eipä lähteny ehyenä.. Passatti jäi viikonlopuksi halliin odottaan uutta letkua. Maanantaina uus letku paikoilleen ja siihen asti saa ajaa fabialla! 

Passat 2003 1.9 TDI
Re: Avautumis topicci vol. 2
Ei menny matka lappiin ihan putkeen kun postiauto kääntyi ohitettaessa meikäläisen eteen ja *poks*. Passatti tod näk lunastuskunnossa, sopivasti tuli 5 päivää sit vaihdettua bränikät umpiotki keulille
Onneks on sentään vakuutus ja matka jatkuu vuokra-autolla.
Edit:




Onneks on sentään vakuutus ja matka jatkuu vuokra-autolla.
Edit:



Last edited by _osku on 5.4.2014 21:10, edited 1 time in total.
Re: Avautumis topicci vol. 2
Auto kävi sattuneesta syystä keulan osien vaihdossa ja uudelleenmaalauksessa. (vastapuolelle kiitokset eteeni ajamisesta)
Tämä aiheuttaa avautumisen ja avunpyynnön:
Muiden vikojen ja virheiden lisäksi autoni päiväajovalot lopettivat toimimisen.. Pahempi ongelma on vasemman puolen parkkivalon häviäminen. Polttimolle ei tule virtaa. (katsottu yleismittarilla ja virtakynällä.)
Yritin tarkistaa sulakkeet, enkä yhtään palanutta löytänyt. Eikös vasemman puolen parkilla (ja ajovaloilla) ole oma sulake konehuoneen sulakerasiassa? Vai vieläkö jossain muuallakin on sulakkeita joita tarkistella?
Ajotietokone ilmoittaa parkkipolttimon palaneen. Sen olen uusinut useampaan kertaan uuteen.
Avautumista voisi jatkaa tekemättömillä töillä, valmiin maalipinnan pilaamisella ja naarmuttamisella sekä myös korjaamattoman alueen naarmuttamisella, vanhojen rikkonaisten osien uudelleenasentamisella, vaikka ne piti uusia korjauksen yhteydessä. Auto oli pajalla ma-aamu- pe-aamu ja menee myöhemmin vielä ainakin päiväksi.
Tämä aiheuttaa avautumisen ja avunpyynnön:
Muiden vikojen ja virheiden lisäksi autoni päiväajovalot lopettivat toimimisen.. Pahempi ongelma on vasemman puolen parkkivalon häviäminen. Polttimolle ei tule virtaa. (katsottu yleismittarilla ja virtakynällä.)
Yritin tarkistaa sulakkeet, enkä yhtään palanutta löytänyt. Eikös vasemman puolen parkilla (ja ajovaloilla) ole oma sulake konehuoneen sulakerasiassa? Vai vieläkö jossain muuallakin on sulakkeita joita tarkistella?
Ajotietokone ilmoittaa parkkipolttimon palaneen. Sen olen uusinut useampaan kertaan uuteen.
Avautumista voisi jatkaa tekemättömillä töillä, valmiin maalipinnan pilaamisella ja naarmuttamisella sekä myös korjaamattoman alueen naarmuttamisella, vanhojen rikkonaisten osien uudelleenasentamisella, vaikka ne piti uusia korjauksen yhteydessä. Auto oli pajalla ma-aamu- pe-aamu ja menee myöhemmin vielä ainakin päiväksi.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Avautumis topicci vol. 2
Sulakkeita on kabiinissa kojelaudan molemmissa päissä luukkujen alla.
Re: Avautumis topicci vol. 2
.. ja tämä pelasti päiväni. Kyllä selvä suomen kieli on ymmärrettävämpää kuin englanti ja saksa. Eilisen päivän luin auton omaa huoltokirjasta ja Haynesin manuaalia, silti en tajunnut tuota vänkärin puolen sulakerasiaa. Ja sieltähän se palanut sulake löytyi.Pia wrote:Sulakkeita on kabiinissa kojelaudan molemmissa päissä luukkujen alla.
Nyt täytyy ottaa hattu pois päästä ja kiittää taas kovasti, kiitos.
Eli konehuoneessa, akun vieressä on yksi sulakerasia ja auton sisällä kojelaudan päissä on sulakerasiat. Ja tässä tapauksessa vänkärin puoleisessa sulakerasiassa oli 15A:n palanut sulake.
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Avautumis topicci vol. 2
Ja avautuminen jatkuu..kotka wrote:.. ja tämä pelasti päiväni. Kyllä selvä suomen kieli on ymmärrettävämpää kuin englanti ja saksa. Eilisen päivän luin auton omaa huoltokirjasta ja Haynesin manuaalia, silti en tajunnut tuota vänkärin puolen sulakerasiaa. Ja sieltähän se palanut sulake löytyi.Pia wrote:Sulakkeita on kabiinissa kojelaudan molemmissa päissä luukkujen alla.
Nyt täytyy ottaa hattu pois päästä ja kiittää taas kovasti, kiitos.
Eli konehuoneessa, akun vieressä on yksi sulakerasia ja auton sisällä kojelaudan päissä on sulakerasiat. Ja tässä tapauksessa vänkärin puoleisessa sulakerasiassa oli 15A:n palanut sulake.
Palanut sulake vaihtui, mutta siitä ei ollut mitään hyötyä. Ja lisää tarkisteltua huomasin että kuskin puolen kaukoajovalo eivät syty vaikka polttimo on ehjä. Lyhyet ajovalot palavat normaalisti. Ajovalon liitin on löysä, mutta menee paikoilleen pohjaan asti.
VCDS-Lite herjaa että Interface: not found. Portti kuitenkin oikein. Käytössä ollut yhdistelmä on kuitenkin toiminut ko. ajoneuvossa aikaisemmin. Näimpä tällä hetkellä ei osaa oikein muuta jatkaa kuin ihmetellä.
Pakko käydä kysymässä korjauksen tehneessä yrityksessä että mitä hittoa autolle on tehty keulan purkamisen yhteydessä..
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Avautumis topicci vol. 2
Onnistuin taas hajottamaan pissapojan moottorin, kun tarpeeksi monta kertaa ehdin pesunesteet jäädyttää. Viitsisikö joku pistää tuon kaksisuuntaisen moottorin osanumeron? Olen onnistunut hävittämään sen. Motonetin moottori ei jaksa heittää vettä kunnolla edes tuulilasille, saatikka sitten taakse.
Edit: oisko se ollut 1J5 955 651 ?
Edit: oisko se ollut 1J5 955 651 ?
Re: Avautumis topicci vol. 2
Ja vasen vetari alkoi kolkattaa. Liian kauan ollu kuivana. Pzk...
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Re: Avautumis topicci vol. 2
Saatanan allergiat. Toista päivää jo sellainen horkka, että kohta toivoo kuolevansa tähän. Pahempi kuin krapula.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: Avautumis topicci vol. 2
Orientoitunut maksamaan kasan laskuja tilipäivän kunniaksi, mutta kuinkas ollakkaan kun ei rahaa kuulu eikä näy
Kuulemma asiasta on infottu että tulee 24pvä. Info ei oo kyl tavottanu palkansaajia

Kuulemma asiasta on infottu että tulee 24pvä. Info ei oo kyl tavottanu palkansaajia
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: Avautumis topicci vol. 2
Josko avautuisi verottajan kirjeestä.. Minulla on jossain verottajan ommaisuutta, parin touhulappusen edestä.. Toivottavasti kilsat kuittaa edes nollille. Kauankohan noita päätöksiä muuten pitää odotella? Osaa vain siirrellä pikkuhiljaa nuo pari "hävitettyä" touhulappusta sivuun.. Eipä tarvinnut odotella Golfin valmistumista sitten tällekkään vuodelle..Tai eipähän tuo ole kuin yhtä vahvaria ja paria akkua vailla.
Ja täällä kun noita matikkaneroja on enemmältikin, niin mitenkäs nuo koti-toimisto-koti -väliset kilsat luettaisiin hyväksi.
Tiedän että 11 kuukautta ja 22 päivää/kuukausi ja 0,25 senttiä/km. Mutta eihän se voi suoraan mennä että sen verran tulisi takaisin päin? (itselläni 94 kilsaa/päivä)
Ja täällä kun noita matikkaneroja on enemmältikin, niin mitenkäs nuo koti-toimisto-koti -väliset kilsat luettaisiin hyväksi.
Tiedän että 11 kuukautta ja 22 päivää/kuukausi ja 0,25 senttiä/km. Mutta eihän se voi suoraan mennä että sen verran tulisi takaisin päin? (itselläni 94 kilsaa/päivä)
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
Re: Avautumis topicci vol. 2
Mä joskus soitin verotoimistoon pari viikkoa sen jälkeen kun olin netissä ilmottanu kilometrit. Täti sieltä sujuvasti luetteli sen kaavan millä ne laskee sen hyvityksen. Samalla kertoi paljonko olin jääny plussan puolelle.
Re: Avautumis topicci vol. 2
Tuo kaava ois kiva tietää.
Passat 8b -15 1.4 TSI
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Ex: Passat 3C Variant -10 CAYC
Ex: Golf V Variant -08 BKD
Ex: Passat 3BG Variant -02 AVB
Ex: Vectra 2.0 GL -96
Re: Avautumis topicci vol. 2
En todellakaan muista sitä, kun se luritteli sen sieltä kuin runon konsanaan. 

-
- Posts: 67
- Joined: 24.7.2011 23:17
- Location: Jyväskylä
Re: Avautumis topicci vol. 2
vahva veikkaus että lottokone siellä on nurkassa. samalla prosentilla ja ilmeisen samoilla tuloilla viime vuoden palautus muuttu saman verran mätkyks tänävuonna. pitää kahtoa vanha lappu ja ihmetellä mikä siinä mättääpetaso wrote:Tuo kaava ois kiva tietää.

ex.Passat 1.8T AWT -03
Skoda octavia vRS 1.8T AUQ -02
Toyota corolla DX twincharger
Skoda octavia vRS 1.8T AUQ -02
Toyota corolla DX twincharger
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Avautumis topicci vol. 2
^Verotus on kiristyny. Ei siinä sen kummempaa.
Eli jos verotettava tulosi on ilman kilometrivähennystä 50000€, niin kilometrivähennyksen(5087€) jälkeen verotettava tulosi on 44913€.
Jollen ihan väärin ole käsittänyt, niin noista kilometreistä kertyvä summa vähennetään sun verotettavasta ansiotulosta.kotka wrote:Ja täällä kun noita matikkaneroja on enemmältikin, niin mitenkäs nuo koti-toimisto-koti -väliset kilsat luettaisiin hyväksi.
Tiedän että 11 kuukautta ja 22 päivää/kuukausi ja 0,25 senttiä/km. Mutta eihän se voi suoraan mennä että sen verran tulisi takaisin päin? (itselläni 94 kilsaa/päivä)
Eli jos verotettava tulosi on ilman kilometrivähennystä 50000€, niin kilometrivähennyksen(5087€) jälkeen verotettava tulosi on 44913€.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Avautumis topicci vol. 2
http://prosentti.vero.fi/VPL2013/Sivut/ ... ieli=fi-FI" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla pystyy laskemaan suuntaa antavasti miten verotus menee niiden kilometrien jälkeen.
Syötöt vaan veroehdotuksen tiedot oikeisiin kenttiin sekä ne työmatkakulut, niin näet mikä on ollut viime vuoden verontarve.
Sitten lasket; maksetut verot - verontarve.
Jos tulos on plussan puolella niin palautuksia tulossa ko. summan verran, jos taas summa on miinuksen puolella niin sen verran olet vielä verokarhulle pystyssä.
Ja vielä kerran muistutus. Tulos on suuntaa antava.
Tuolla pystyy laskemaan suuntaa antavasti miten verotus menee niiden kilometrien jälkeen.
Syötöt vaan veroehdotuksen tiedot oikeisiin kenttiin sekä ne työmatkakulut, niin näet mikä on ollut viime vuoden verontarve.
Sitten lasket; maksetut verot - verontarve.
Jos tulos on plussan puolella niin palautuksia tulossa ko. summan verran, jos taas summa on miinuksen puolella niin sen verran olet vielä verokarhulle pystyssä.
Ja vielä kerran muistutus. Tulos on suuntaa antava.