kaukovalo galluppi

Kaikki yleinen jutustelu
User avatar
Juige
Posts: 34
Joined: 29.5.2005 10:07
Location: Kempele

kaukovalo galluppi

Post by Juige »

No niin, se alkaa olemaan syksy ja pimeät illat..
Mistäs aiheutuu ylimääränen valoilmiö keulalla ja mikä sen aiheuttaa...?
Itsellä oli edellisessä autossa Hella Rallye FF 1000, jotka kelpas nähtävästi myös muille, koska ne varastettiin viime keväänä tuosta parkkipaikalta.
Nyt on uusi auto alla ja tarkotus päivitää tuota valopolitiikkaa ny alkuun ainakin jonkinlaisilla lisäpitkillä.
Erittäin vahvat ehdokkaat ova juuri nuo edellä mainitut FF 1000, mutta olen avoin kaikille merkeille/malleille, jos vain jostain hyvät löytyy edullisesti...
Eli minkäslaista tuikkua volkkareitten keulalta löytyy ja mistä ne kannattaa hankkia, esim. joku edullinen nettimyymälä..

semmosta

-Jussi, pitkät päällä 8) -
-ei mopolla mahottomia-
Vw Golf Variant 1.6 16V -05 Pacific
User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Post by Mika Viinikka »

Rallye 3000. Niillä näki hyvin. Eikös virtasenmoottorilla ollut boshin isoja valoja tarjouksessa. Katoppa Juige yritykset tarjoavat topicista.
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

Rallye 1000 löytyy keulilta. Ilmeisesti niin vanha malli jo ettei kelpaa varkaillekkaan.

http://rmk.hamk.fi/~ruukal/kuvat/lisukit_etu.jpg (230kt)

Uudessa tuulilasissa oli valotesti.
http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=5081
Taajuus
Posts: 30
Joined: 6.5.2005 10:17
Contact:

Post by Taajuus »

En halua mitenkään vähätellä lisäkaukovalojen tarvetta, vaan kylläpä ne vaan osaavat olla rumia ja pilata auton keulan ulkonäön totaalisesti :?
User avatar
Tero L
Posts: 91
Joined: 30.8.2005 20:04
Location: Tupos

Post by Tero L »

Rallye 1000 sijoitettuna toistaiseksi varaston pöydälle. Pitäisi saada inspiraatio asentaa ne...

Kokemusta löytyy myös Bosch 160 Touring valoista joskus takavuosina --> aikalaisekseen hyvät
Seuraavaksi tarjoiltavana oli Bosch 225 valot, jotka oli varustettu 100 watin polttimoilla. Näki kun orava ylitti tien 500 metrin päässä, ja näki vielä, että oliko se poika vai tyttö orava :D Nykyään on nuo Hellan 1000, jotka ovat aikalailla samaa sarjaa.
User avatar
Juige
Posts: 34
Joined: 29.5.2005 10:07
Location: Kempele

Post by Juige »

mielipiteitähän riittää tähän maailmaan. oma mielipide on nyt vain parantaa turvallisuutta näin syys pimeiden aikaan ku emäntäki ajaa päivittäin työmatkaa 80km. jos ny sattuu esmes hirvikolarilta pelastaan nuo valot niin ei tartte paljoa ulkonäöstä olla huolissaan..
hommasin tuon uusimman tuulilasin, en vielä ole ehtiny vaan perehtyä, mutta mitä pikasesti ehin lukasta, oli hellan comet ff 200 pärjänny hyvin. vois olla yks varteen otettava.
ff 1000 tuossa vertailussa ei kyllä ollu ollenkaan, jostain syystä :cry:
-ei mopolla mahottomia-
Vw Golf Variant 1.6 16V -05 Pacific
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

Meiltä ei lisävaloja löydy.
Entiseen autoon, Civiciin niitä kinusin koko talven - enkä saanut :lol:
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
User avatar
Arska
Posts: 69
Joined: 15.2.2005 17:08
Location: Kauhava

Post by Arska »

Hellan 1000FF/100W löytävät taas kohta paikkansa golffin keulilta.Olen kyllä ollut tyytyväinen 8)
riisseli
Posts: 53
Joined: 28.4.2005 8:09
Location: 016

Post by riisseli »

Boschin profit löytyy Golffin keulalta. Kokeilin naapurin Hella Rallye 1000 keulalle, mutta minusta ne pyöreät valot ei sopinut siihen. Kyllä se on kiva ajella syyspimeässä kun näkee kunnolla eteenpäin.
GOLF IV VARIANT TDI (ATD) 74KW '03
User avatar
pkn
Posts: 19
Joined: 16.4.2005 10:09
Location: Kolari

Post by pkn »

Bosch Rallye 225/100w
VW Passat Variant 1.9 TD ´93 "Peltikeula" AAZ
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

Oon muuten ajellut pari talvea sellaisella autolla, jossa oli lisävalot rekkojen tehoilla 8) Näki pirun hyvin, tosin katsastusmiehet valitti :? Eikö sitä nyt eteensä saisi nähdä :lol:
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Taajuus
Posts: 30
Joined: 6.5.2005 10:17
Contact:

Post by Taajuus »

Sunnyssäni oli aikanaan rekan Cibieit keulilla. "Tissit", noin tuttavallisesti. Aika hurjan näköiset, sen kokoiset mötikät puskurin päällä lepäämässä. Ekalla kerralla katsastusmies nauroi, tokalla kerralla haukkui pataluhaksi ja ilmoitti että turha haaveillakaan noiden kanssa leimaa saavansa.

Vaan kun pimeällä suoralla läväytti päälle, näkyi tietä täältä Ivaloon 8)
User avatar
1500A
Posts: 240
Joined: 4.2.2004 22:57
Location: Pyhtää
Contact:

Post by 1500A »

Taajuus wrote:Ekalla kerralla katsastusmies nauroi, tokalla kerralla haukkui pataluhaksi ja ilmoitti että turha haaveillakaan noiden kanssa leimaa saavansa.
Haaveista en tiedä, mutta liian suuri kaukovalojen referenssi ei pelkästään ole hylkäävä vika. Aiheuttaa kyllä ihan varmasti korjauskehotuksen ja rekisteriotemerkinnän, mutta ei hylkäystä...
User avatar
Puuhis
Posts: 279
Joined: 25.5.2004 10:45
Location: Jyväskylä

Post by Puuhis »

Mitä järkeä on käyttää mahdottoman tehokkaita lisäpitkiä, kun lähivalojen teho kuitenkin on rajattu? -> vaihdat pitkiltä lyhyille -> hups, tulee musta seinä vastaan etkä nää käytännössä yhtään mitään, kun silmä on tottunut aivan toisenlaiseen kirkkaustasoon.

Järkevämpää omasta mielestäni on suhteuttaa ne lisärit auton omien valojen tehoon eli itse ainakin uskoisin että ff1000:lla saa jo riittävän lisän IV golffin kohtuuhyvien valojen rinnalle.
User avatar
tommi
Posts: 243
Joined: 21.9.2004 11:15
Location: Mikkeli

Post by tommi »

1000ff:t oli viime talven keulilla ja kohta ne tarttis taas ruuvata paikoilleen. Oikein tyytyväinen asiakas!

Ja valotehoissa yhdyn täysin edellisen kirjoittajan kommenttiin, että liika tehokkaat ei hyvät!
User avatar
Juige
Posts: 34
Joined: 29.5.2005 10:07
Location: Kempele

Post by Juige »

Joo eihän sitä mitään älyttömiä tartte ja suuri jopa suurin osa ajastahan ajetaankin lyhyillä, joten niiden valotehoahan tässä pitäisi parantaa..
Itsellä ainakin epäilyttää tehdas asetuksen valojen korkeudessa. Vaikka pitää korkeimmalla säädöllä, jää valokeila tosi lyhyeks eikä näin ollen näytä juuri mitään.
Pitäs tehdä jotain vertailua muiden omistajien kanssa tai käyttää huollossa. Vaikka sen jo pystyy arvaamaan että vastaus tulee olemaan, ettei siinä mitään vikaa ole.. :twisted:
-ei mopolla mahottomia-
Vw Golf Variant 1.6 16V -05 Pacific
User avatar
DJisotela
Posts: 430
Joined: 27.2.2004 17:40
Location: pieksämäki

Post by DJisotela »

III koppaisessa oli 4x hellan 3000 ja sataset polttimot kaikissa. Ihan hyvin näkyi, ja aika paljon ne oli käytössä kun tulee mentyä aikaisemmin kuin useimmat töihin. Tosin kyllä LP mainitsi että hieman liian tehokkaat ovat.
:wink:
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
NURMISTO
Posts: 41
Joined: 26.5.2005 22:15
Location: JYVÄSKYLÄN MLK

Post by NURMISTO »

rallye 1000 löytyy referenssiä 37,5 per lamppu ja 100w polttimot. vain asennusta vailla
User avatar
Jaaba
Posts: 54
Joined: 12.2.2004 15:12
Location: Oulu

Post by Jaaba »

NURMISTO wrote:rallye 1000 löytyy referenssiä 37,5 per lamppu ja 100w polttimot. vain asennusta vailla
Tonnarit on kyllä ihan 17,5 ref. eli saa palaa auton omien valojen kans. Rallye 3000:ssa on ref. 37,5

Paras kun pysyy noissa lain asettamissa arvoissa, niin ei tule sanomista. 100w polttimot tosin taitavat olla ennemmin sääntö kuin poikkeus ja löytyvät jokaisesta pikkusenkin isommista kannuista. Haittapuolia liian tehokkailla valoilla ajettaessa on jo aiemmin mainitun hyvät kaukovalot-huonot lähivalot asian lisäksi se, että joutuu kohtaustilanteessa vaihtamaan aikaisemmin puolivaloille...
Ennen VW Golf Variant 1,6 -03, nyt jotain ihan muuta.
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

Rallye 1000 saa molemmilla referensseillä.

Rallye 1000 FF:
Driving lamp (Ref. 37,5) 1F5 008 273-001
Driving lamp (Ref. 17,5) 1F5 008 273-011
User avatar
tommi
Posts: 243
Joined: 21.9.2004 11:15
Location: Mikkeli

Post by tommi »

Juige: Mulla ja varmaankin muillakin on samaa ongelmaa. Itellä se parani, kun madalsi autoa ja perä tippu niin, et auto on vaaterissa ---> valotkin näyttää nyt ylemmäs ja huomattavasti paremmin ku aikasemmin!
User avatar
Juige
Posts: 34
Joined: 29.5.2005 10:07
Location: Kempele

Post by Juige »

tommi wrote:Juige: Mulla ja varmaankin muillakin on samaa ongelmaa. Itellä se parani, kun madalsi autoa ja perä tippu niin, et auto on vaaterissa ---> valotkin näyttää nyt ylemmäs ja huomattavasti paremmin ku aikasemmin!
Kai tähän nyt jokin helpompikin säätö on?
Ei kuitenkaan oo suunnitelmissa autoa madaltaa.. :?

pitäskö alkaa kuskaamaan jotain anopin vanhaa pesukonetta takakontissa. sillähän siitä selviäis heti kerralla.. :P
-ei mopolla mahottomia-
Vw Golf Variant 1.6 16V -05 Pacific
User avatar
DJisotela
Posts: 430
Joined: 27.2.2004 17:40
Location: pieksämäki

Post by DJisotela »

Nii tai sitten samuttaa katkaisiasta eka ne lisäpitkät ja siten vasta omat valot..
..Joo kuka semmoista tekee, no ompahan jotain tekemistä ettei nuku rattiin :roll: [/u]
"Diiselit on laiskoja ja ne savuttaa"
User avatar
Outi
Posts: 346
Joined: 3.6.2005 15:56
Location: Sievi
Contact:

Post by Outi »

Meillä on koiria tällä hetkellä 80 kg:n edestä peräkontissa painona :wink: (tosin painon pitäis nousta edes 90 kg:n, jahka nuorin vielä kasvaa!)

Saa nähdä sitten, jos ens kesänä saa sen alustasarjan hommattua..
ex-auto kameleonttiVW Golf Variant 1.8 ´94
talosta löytyy vielä VW Passat Variant 1.8T -98
Kale
Posts: 969
Joined: 23.4.2004 8:11
Location: Riihimäki

Post by Kale »

Juige wrote: Kai tähän nyt jokin helpompikin säätö on?
Ei kuitenkaan oo suunnitelmissa autoa madaltaa.. :?

pitäskö alkaa kuskaamaan jotain anopin vanhaa pesukonetta takakontissa. sillähän siitä selviäis heti kerralla.. :P
Kyllähän niissä umpioissa säätöruuvit on. Ja paremminhan ne valot valaisee mitä ylempänä ne on. Käy jossain pajalla tai katsastusasemalla tarkastamassa mihin ne valot näyttää ja säädät tarpeen mukaan.
NURMISTO
Posts: 41
Joined: 26.5.2005 22:15
Location: JYVÄSKYLÄN MLK

Post by NURMISTO »

onko jaaballa varmaa tietoa väitteestään?epäilen...
User avatar
Jaaba
Posts: 54
Joined: 12.2.2004 15:12
Location: Oulu

Post by Jaaba »

NURMISTO wrote:onko jaaballa varmaa tietoa väitteestään?epäilen...
No eipä ollut varmaa, vaan kuten kalekin jo kirjoitti, niin noita saa molemmilla referenssiarvoilla. Varmaan kuitenkin suurin osa on noita 17,5. Vai mitä hyötyä noista isommalla ref.luvulla olevista valoista on??

Joka tapauksessa se referenssiluku lukee siinä umpiossa e-merkinnän vieressä.
Ennen VW Golf Variant 1,6 -03, nyt jotain ihan muuta.
kahe
Posts: 231
Joined: 16.9.2005 11:51
Location: Riihimäki

Post by kahe »

Kiinnostaisi myös lisätä pitkät Passatin keulalle, sillä auton omat pitkät valasee vain pienen pisteen keskelle tietä ja mutkat jää pimeiksi. Löytyykö keltään kuvia noista asennuksista, etenkin facelift Passatissa? FF200/FF300 kiinnostaisi, mutta kuinkahan istuvat tuohon nokkaan? Nuo isommat ämpärit näyttää jo valtavilta.

Olisi ollut TL:n testiltä hyvä, jos vertailuna olisi ollut yksikin noista isommista valoista, niin olisi nähnyt valotehoeron vertailtuna.
User avatar
Pasi
Posts: 172
Joined: 13.11.2003 19:12
Location: Liminka

Post by Pasi »

Kahe: Täältä näkee miten valot sopii pasuunan keulalle.
http://www.kgk.se/kgk/handels/hella/index.html
Skoda Octavia Combi 2,0 CR DPF RS
kahe
Posts: 231
Joined: 16.9.2005 11:51
Location: Riihimäki

Post by kahe »

Kiitän Pasi, näkipä emäntäkin samalla, että miltä voisivat näyttää.
User avatar
Mika Viinikka
Posts: 1119
Joined: 13.11.2003 7:49
Location: Helsinki

Post by Mika Viinikka »

Kyllä pasuunan keulalla 3000 bluet näyttää parhaimmalta ja viä kun ostaa "tuuninki" polttimot ni kyllä näkee :D Kokemusta on :wink:
Mun mielestä noi ovaalit ei sovi niin passatin kuin audinkaan nokalle yhtään. Golffissa menee huulta purren
Volvo V70 ex.Passat variant 2.0tdi(BMP) dsg -07–>nettiautossa id. 9457807
naukkis
Posts: 6
Joined: 20.5.2005 6:58
Location: Oulu

Post by naukkis »

Mistä neloskoppasen omistajat on ottanu virrat/herätteet lisäpitkilleen?
User avatar
Juige
Posts: 34
Joined: 29.5.2005 10:07
Location: Kempele

Post by Juige »

ite ainaki olen suunnitellut ottavani ihan siitä vakio valoille tulevalta pitkien piuhalta. sais ny vain ne valot hommattua... :x
-ei mopolla mahottomia-
Vw Golf Variant 1.6 16V -05 Pacific
ZZjr
Posts: 3
Joined: 23.8.2005 15:29

Post by ZZjr »

Itteäni ei kiinostanut laittaa kyppilitrasii ämpäreit keulalle joten laitoin 100W polttimot pitkille ja Philipsin Vision Plussat lyhyille. Ei vielä ainankaan ole umpiot palaneet ja muitakaan ongelmia ei ole ollut, olen tosin käyttänyt valoja vasta 1kk. Tämän kuukauden aikana olen ajanut pimeässä noin 1000 km. Valot näyttävät yhtähyvin kuin kohtalaiset lisävalotkin.
User avatar
jmr
Posts: 1980
Joined: 26.12.2003 17:29
Location: Lahti
Contact:

Post by jmr »

Kun en jaksanut laitella ämpäreitä keulalle, niin valot on vain releytetty pari vuotta sitten paksummilla ja lyhyemmillä johdoilla, sillä saa helposti jo 1.5 - 2 volttia lisää jännitettä valoille. Samalla saa ne onnettomat lyhyet valot kuntoon. Myöhemmin lisäsin ajovaloautomatiikan, johon pitäisi laittaa jonkinlainen päiväasento tai viivepiiri pienemmällä jännitteellä, ettei turhaan räpsi valoja päälle, pois käynnistyksessä.
Audi A6
Ex: VW Golf III Variant 1.9 TDi '97 AHU
User avatar
Ari-Matti Aho
Mr. VCF
Posts: 3092
Joined: 11.11.2003 0:19
Location: Kouvola
Contact:

Post by Ari-Matti Aho »

Tuossa vähän kytkentäohjetta:

Kuva1
Kuva2
VW T5 GP 2.0 DSG Tamlans '15
kahe
Posts: 231
Joined: 16.9.2005 11:51
Location: Riihimäki

Post by kahe »

Tuli päädyttyä noihin FF200:iin (Motonet 79 eur), toivottavasti tuovat tarvittavan lisän. Mielessä on ollut myös uusien johtojen veto omille valoille, joten ostinpa sitten releet ja johdot samalla. Samalla jos asentaisi kaikki, mut hieman nyt avustusta tarvittaisiin asennukseen. Kuinka kannattaa liittää uudet johdot valoille, polttimot ovat H7. Saiko noita kantoja erikseen? Tuolla ohjeessa näkyy kuvat valojen sisällöstä:

http://home.comcast.net/~slashpub/headl ... tBulbs.pdf

Mistä on järkevintä ottaa ohjausvirrat? Onkos kukaan Passattiin vetänyt uusia johtoja?
User avatar
Highline TDI
Posts: 24
Joined: 29.7.2005 13:07

Post by Highline TDI »

Tero L wrote:Rallye 1000 sijoitettuna toistaiseksi varaston pöydälle. Pitäisi saada inspiraatio asentaa ne...

Kokemusta löytyy myös Bosch 160 Touring valoista joskus takavuosina --> aikalaisekseen hyvät
Seuraavaksi tarjoiltavana oli Bosch 225 valot, jotka oli varustettu 100 watin polttimoilla. Näki kun orava ylitti tien 500 metrin päässä, ja näki vielä, että oliko se poika vai tyttö orava :D Nykyään on nuo Hellan 1000, jotka ovat aikalailla samaa sarjaa.
Itsellä on Boschin 225 rallyet ja säestän yllämainittua, pirun hyvät valot. Tosin en ole vielä ruuvannut niitä viimeisimpään passattiin. Olisko kellään kokemuksia 03 passatin keulalle asennetuista 225 sarjan valoista. "Puskuri" näyttää melko heppoiselta.
kahe
Posts: 231
Joined: 16.9.2005 11:51
Location: Riihimäki

Post by kahe »

FF200:set Passatin nokalla kilpilevyllä asennettuna. Tuskin laitan tukirautoja, sillä tuntuvat olevan tukevasti noinkin. Valoilla uudet releet ja 2.5 neliöiset johdot. Nyt näkee hyvin ja uusien johtojen tuoma vajaa voltin lisäys näkyy yllättävän suurena parannuksena. Eikä näytä suurilta ämpäreiltä nokalla.

Kuvat nähtävillä tuolla:
FF200
Murre
Posts: 1
Joined: 8.3.2006 10:34
Location: Tampere

Post by Murre »

...Varmaan kuitenkin suurin osa on noita 17,5. Vai mitä hyötyä noista isommalla ref.luvulla olevista valoista on??
Tätä minäkin olen miettinyt koko ajan...?
makevw
Posts: 116
Joined: 7.5.2007 14:32

Post by makevw »

Tuossa sitte IV koppaseen kolohviin valoteline http://www.kama.nu/10669.asp

Lisäystä: Itelle tulossa bosch:i 225:set ja jos kerkeis ennen pakkasii vielä releyttää lyhyetkin. En ole kyllä vielä mitannut onko niissä paljon jännite häviötä. Vanhassa III koppasessa oli semmoset 2V häviö auton käydessä.
Golf Variant -01
Liikunta haisee hielle ja urheilu bensalle.
User avatar
Keskitalo
Posts: 76
Joined: 9.4.2007 20:55
Location: hämeenlinna

Post by Keskitalo »

mulla on passatin (B4) keulalla Bosch navigator x2 ja tuntuu paremmilta kuin noi rallye 225 8)
Ja ei mun mielestä tarvi lyhyillä niin hyvin nähdä kuin pitkillä. Omissa valoissa (lyhyet+pitkät) on uudet johdotukset ja sitten on philips... +80% 55W poltimot ja hyvin tuntuu niilläkin näkevän (Tulee ajettua hki-ivalo väliä aika paljon jolloin luonnollisesti molempia saa käyttää)
kotka
Posts: 1245
Joined: 26.3.2007 21:50
Location: Kuopio

Post by kotka »

Tuli tuossa hetki sitten heitettyä työauton keulille Bosch 225:set eli ns."BicNickit".. 8)
Kyllä noilla näkee erittäin hyvin, mutta nyt alkaa olla ongelma jo lyhkäsien kanssa. Vaikka eihän tossa nyt luulisi niin huonot valot olevan heti uutuudeltaan.
(työautona on Opel Astra Vagon 1,9 cdti vm'07)
Edellisessä työautossa oli vanhemmat Hellan 1000:set, eikä niistäkään huonoa sanottavaa ole (ovat vieläkin tallissa). Paremmat ainakin kuin uudenmalliset 1000 FF:set, jotka asentelin iskän mersun keulille.
Volkkarissahan ei lisävaloja tarte, koska pimeäajoa ei suosita.. (lyhkäsissä xenonit helpottaa pikkuisen pimeyteenkin..)
(vw passat 3c 2,0 tdi dsg,highline, Maxboom ProStock 400W Sm1)
(vw g3, Maxboom semiUnl 1500W Sm1) <- myyty
maikki
Posts: 88
Joined: 19.11.2003 12:52
Location: Jääli

Post by maikki »

Jos kerran laittaalisävalot keulalle niin miksi pitää laittaa jotkut onnettoman kokoiset ff100, 200 tai 300:t? :roll:

omassa -02 Passatissa on oem-bixenonit ja Bosch rallye 175:t. Ihan kohtuullisesti näkee kun pitkät päällä palaa xenonit, H7-pitkät/55w ja Boscheissa 55W/+30%. Noilla ei tule mitään"kuka sammutti valot?"-efektiä kun vaihtaa lyhkäsille.

Tosin on miettiny pitäiskö laittaa xenonit noihin Boscheihin kun Lightforcet on vähän turhan hinnakkaat. Sitten ainakin näkis :shock: Valoteho parani myös kummasti kun vaihdoin 200tkm ajetut xenonlamput uusiin.
Hondas are like tampons....every pussy has one
User avatar
JannePee
Posts: 268
Joined: 4.3.2007 20:42
Location: Vantaa

Post by JannePee »

Itselläni on nokalla Hellan Rallye 3000 compactit olikos jollain +50% polttimoilla.
VW golf variant -03 1.9 Tdi +96kw
User avatar
jopo
Posts: 328
Joined: 23.11.2003 21:51
Location: Kuopio
Contact:

Post by jopo »

maikki wrote:
omassa -02 Passatissa on oem-bixenonit ja Bosch rallye 175:t. Ihan kohtuullisesti näkee kun pitkät päällä palaa xenonit, H7-pitkät/55w ja Boscheissa 55W/+30%. Noilla ei tule mitään"kuka sammutti valot?"-efektiä kun vaihtaa lyhkäsille.
Arvelin että jos molemmat on xenoneita, niin mitä toi "H7-pitkät/55w" meinaa? Vai tarkoitatko noilla just noita boscheja?

Tyhmä ei aina ymmärrä :wink:
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
maikki
Posts: 88
Joined: 19.11.2003 12:52
Location: Jääli

Post by maikki »

jopo: siis oem-xenonumpioissa on xenonit jotka toimii pitkinä+lyhyinä ja halogeenipitkät joissa H7 :wink: eli pitkät päällä palaa xenonit, alkuperäiset halogeenipitkät ja Boschit.
Hondas are like tampons....every pussy has one
User avatar
jopo
Posts: 328
Joined: 23.11.2003 21:51
Location: Kuopio
Contact:

Post by jopo »

Ok! minkäslainen poltin niissä xenoneissa on? Mitäs siinä xenonissa tapahtuu kun laittaa pitkät päälle? Itsellä mulla on lyhyissä ja pitkissä xenon polttimot ja pitkät päällä palaa pitkät sekä lyhyet.
VR6 Syncro
Volvo V70R AWD
vourmotion
Posts: 75
Joined: 16.2.2007 21:07
Location: Etelä-Karjala

Post by vourmotion »

Hella Luminator:it, hyväksi todetut. vielä jos 3:nen asentas niiden kahden kaverix vanhaan malliin... Pimeässä ajaminen/touhuaminen perustuu näkemiseen!!!!!! :)
maikki
Posts: 88
Joined: 19.11.2003 12:52
Location: Jääli

Post by maikki »

Jopo: bixenoneissa linssiumpiossa on varjostin jolla tehdään lähivalokuvio. Pitkille vaihdettaessa varjostin siirtyy pois edestä jolloin koko umpio/linssi heijastaa valoa.
Hondas are like tampons....every pussy has one
Post Reply