Passat 3bg probleemaa
Passat 3bg probleemaa
Jep elikkä vanha passatti tuli hankittua takasin taloon ja olis aika laittaa vehje kondikseen. Seuraavia vikoja havaittu: Lattiamatto hantintakaa märkä? Tästä jo juttua lueskellu ja koitellaan paikallististaa vikaa. Kylmänä pölläyttää siniset savut ilmoille? Onkohan puhallin tullu tiensä päähän kun ei oikein tunnu tehoja olevan vaikka tuo 136hv onkin. Viikon päästä saa piuhan päähän josko selviäisi jotain. Lisäksi turbiini ei lukitu 90kmh vauhissa vaan kierrokset seilaa 100-150kierrosta. Kyseessä siis farkku 1.9tdi automaatti.
Re: Passat 3bg probleemaa
Ja kesäkiekkojakin täytyisi alle suunnitella, Millähän et:llä 18" 225/40 renkailla mahtuis rullaamaan reilummalla madalluksella? Säädettävä alusta alla.
Re: Passat 3bg probleemaa
Mitähän tuollaiseen maksaa turbon huolto tai mistä saisi hankittua edullisesti uutta/huollettua? Jos siis turbosta löytyy vika pöllyttelyyn.
Re: Passat 3bg probleemaa
Samaa vikaa omassakin autossa matto märkänä takana taas, kerran jo purkanu maton ja kuivatellu paikat. Airbagin sivu törmäys anturi meni sököksi tämän ainsiosta. Kannattaa melkee tökätä reikä kumitulppaan että saat enimmät vedet pois ennenku sullaki menee anturi, on nimittäin melko arvokas tuo kapine. Omassani vesi pääsee taka-ovesta jostain en oo sen tarkemmin kerenny tutkimaan asiaa, toinenhan on raitis ilma suodattimen kotelon juuri joka vuotaa.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Passat 3bg probleemaa
3BG Passatin vuotokohtia on useasti ennenkin käsitelty. Jos takalattia on märkä niin vuoto useasti löytyy edestä. Suurin syy taitaa olla ovien sisäpeltien+kaiuttimen tiivistys. Toinen on raitisilmasuodatinkotelon tiivistys, eli kotelon ja korin välistä vuotaa.
Sillon kun mulla oli 3BG passatti niin olisinkohan joutunut kolme ovea+kajarit ja raittarin kotelon tiivistämään, että alkoi vesi pysymään ulkopuolella. 3B(G) passat on ehdottomasti surkein malli ikinä, vesivuotoja ajatellen. Muutenhan tuollanen on aivan loistava ajettava jos kaikki on kunnossa.
Sillon kun mulla oli 3BG passatti niin olisinkohan joutunut kolme ovea+kajarit ja raittarin kotelon tiivistämään, että alkoi vesi pysymään ulkopuolella. 3B(G) passat on ehdottomasti surkein malli ikinä, vesivuotoja ajatellen. Muutenhan tuollanen on aivan loistava ajettava jos kaikki on kunnossa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Passat 3bg probleemaa
Lisäksi kojelaudan takaa kuuluu porinaa kun kierrokset kasvaa? Jäähdytin nestettä hukkaa hitusen eli vuotoa vissiin ruvettava etsimään?
Re: Passat 3bg probleemaa
Samat ongelmat täällä, tuo kojelaudan uumenista tuleva pärinä varsinkin on hermojaraastavaa. Osuu tuonne 1600-2200rpm välille. Mulla tihkuttaa nestettä webaston liitoksesta ja varmaankin jäähdyttimen/letkun välisestä tiivisteestä. Tulee samalla vaihdettua nesteet tuoreempiin kun kaatelee puolen litraa puolen vuoden väleinjaiz87 wrote:Lisäksi kojelaudan takaa kuuluu porinaa kun kierrokset kasvaa? Jäähdytin nestettä hukkaa hitusen eli vuotoa vissiin ruvettava etsimään?
