
kytkin poljin jää pohjaan
kytkin poljin jää pohjaan
elikkä kytkin poljin jää pohjaan joskun puoleen väliin nostamalla saa ylös?onkohan siitä menny joku sylinteri vai mikä
kottero ois 1.9tdi 05 toukka..

Re: kytkin poljin jää pohjaan
siis ei kellään?jos poraan reijän polkimeen ja laitan narun nii saa kätevästi polkimen ylös 

- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: kytkin poljin jää pohjaan
Siellä on poljinsylinteri viallinen, niitä on jonninverran jouduttu uusimaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: kytkin poljin jää pohjaan
onkos se vaikee vaihtaa?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: kytkin poljin jää pohjaan
Saman vian takia minulla on ollut viikon auto huollossa. Huollossa sanoivat että vika on siellä sylinterissä joka on kytkinpaketin sisällä. Homma on vähän venynyt kun kerran jo vaihdettin rojut kytkimeen, mutta koeajolla oli taas juminut ja öljyt oli tullut jostain välistä pihalle.
No jospa se asia huomenna selviäis.
No jospa se asia huomenna selviäis.
Re: kytkin poljin jää pohjaan
mut tämä reistaa aika harvoin edellinen kerta tätä ennen oli viimevuoden puolella ja taas toimii ku kello... Tämähän on ihan kun nainen 

Re: kytkin poljin jää pohjaan
Onko kallis osa tuo sylinteri? Mulla on löysä poljin ja välillä on tyhjää paljonkin polkimessa ennen kuin kytkin ottaa vastaa poljinta. Laatikkohan menee passatissa vaihtoon niin samalla voisi sen sylinterin vaihtaa..
VW Passat 3C Variant 1.9TDi-Audi a4 b5 avant quattro
Re: kytkin poljin jää pohjaan
Nyt toimii tuossa omassa poljin taas. Vika oli kytkimessä. Samalla tosiaan vaihdettiin koko paketti kiinteään. Ainut mikä ihmetyttää tuo jurina mitä esiintyy kun lähtee kiihdyttämään isolla vaihteella. Nyt 100km ajettu ja on se pikkasen vähentynyt.
Re: kytkin poljin jää pohjaan
HarriV wrote:Nyt toimii tuossa omassa poljin taas. Vika oli kytkimessä. Samalla tosiaan vaihdettiin koko paketti kiinteään. Ainut mikä ihmetyttää tuo jurina mitä esiintyy kun lähtee kiihdyttämään isolla vaihteella. Nyt 100km ajettu ja on se pikkasen vähentynyt.
Tuliko ihan oikeasti yllätyksenä että kiinteä VP pitää enemmän mötäkkää kuin jousivaimennettu kaksoismassa?
Re: kytkin poljin jää pohjaan
Totta kun puhutaan niin tuli. Muutama tuttu on vaihtanut ja sanoivat että eivät ole huomannut eroa. Olisko se tuo nelikko joka aiheuttaa enemmän noita värinöitä.
Re: kytkin poljin jää pohjaan
Mitä tehokkaampi moottori, sitä enemmän tehoa myös alakierroksilla joka sitä värinää aiheuttaa. Onkohan tuttavilla sitten pienempitehoiset motit? Itse nelivetoisuus ei tuohon kaksoismassaan vaikuta millään tavalla.
Re: kytkin poljin jää pohjaan
No niinpä muuten on, mistäpä amatööri noita tietää. Otin tuon ebayn lastun pois ja tärinä vähentyi. Mitenkähän tuo sitten vaikuttaa jos ja kun on ollut mielessä että oltais laitettu kunnon softa koneeseen.
Re: kytkin poljin jää pohjaan
Periaatteessa sillä ohjelmoinnilla voidaan ottaa tehoa irti vasta isommilla kierroksilla jolloin tuo ronklatus vähenee normiajelussa, mutta se tuntuu sitten sinä "muulinpotkuna" kun yhtäkkiä alkaa repimään tietyn kierrosalueen jälkeen.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: kytkin poljin jää pohjaan
^Ei mitenkään periaatteessa.
Ohjelmoinnilla voidaan ottaa tehoa ulos vasta sitten kun halutaan.
Ja asiansa osaava softan tekijä saa kyllä tehtyä softan täysin ilman tuota "muulinpotkua" jos teho halutaan pihalle vasta ylemmillä kierroksilla.
Ohjelmoinnilla voidaan ottaa tehoa ulos vasta sitten kun halutaan.
Ja asiansa osaava softan tekijä saa kyllä tehtyä softan täysin ilman tuota "muulinpotkua" jos teho halutaan pihalle vasta ylemmillä kierroksilla.