Terve.
Löysinkin jo aiheesta jotain topic:keja mutta ei aivan osunut kohallee.
Eli passatista hävisi tehot ja syttyi keltainen moottorinvikavalo. Toimittu seuraavasti.
- Vikakoodit luettu p0238 turbochager Boost sensor A (power train generic). p0236 turbochager Boost sensor A Circuit high (power train generic). p0101 mass or volume air flow (power train generic).
- Vaihdettu Maf ja Map anturit.
- Viat kuitattu mutta vika p0238 turbochager Boost sensor A (power train generic) jää päälle.
- obd II näyttää ahtoja koko ajan 1,55 bar.
- Eli olisiko kyseessä n75 ahtopainee säätösolenoidi? Olen etsinyt alipaine puolelta vuotoja, turbon putkista vuotoja, mutta ei ainakaan toistaiseksi ole tullut vastaan. Olen seurannut alipaineletkuja ja yrittänyt löytää n75, mutta ei vaan meinaa löytyä.
SUURIN ONGELMA ON SIIS ETTÄ EN LÖYDÄ KO. OSAA AUTOSTA.
Olisiko jollain heittää auttava käsi tai jopa kuva?
-VisaK
Passat 3C 1,9 TDI -07 ahtopaineet
Re: Passat 3C 1,9 TDI -07 ahtopaineet
http://i75.photobucket.com/albums/i306/ ... NT_Act.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
olisko tost apua?
olisko tost apua?
Kiitosta kuvasta, mutta ei vieläkään kerro mulle että missä se todellisuudessa sijaitsee.
-VisaK
-VisaK
Passat 3C 1,9 TDI -07 ahtopaineet
3C passateissa n75 on solenoidikoteloon ympättynä. Tulipellissä kiinni oleva musta loota johon menee alipaine letkuja useampi. Näkyvillä ja vaihdettavissa ilman hirveempiä purkamisia.
http://obrazki.elektroda.pl/2155894400_1348137544.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://obrazki.elektroda.pl/2155894400_1348137544.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
No nyt vika löytynyt.
Eli kun olin vaihtanut alipaine boksin (jonka vaihto ei siis auttanut oireeseen.) aloin tutkia kolmannen kerran turbon putkia, mutta tuloksetta. Seuraavaksi alipaine putket niin ikään kolmannen kerran EI, kaikki ehjiä.
Sitten otin kohteeksi piuhat ensin silmämääräisesti sitten käsikopelolla. eipä löytynyt. Vielä kumminkin päätin kokeille että onko piuhoissa vika ja otin avuksi yleismittarin ja ei muutakuin ohjaus boksinta kaapeli irti sekä MAP anturin piuhat irti ja ettimään ja äkkiä vika löytyikin...... piuha poikki
Piuha rykelmä oli hankautunut alavesiletkua vasten ja poikkasut yhdenpiuhan.
Nyt korjattu ja testattu ja kunnolla suojattu. nyt pitää vaan ettiä sopiva johtosarja ja vaihella jonkun kesäilan ratoksi.
KTS.
-VisaK
Eli kun olin vaihtanut alipaine boksin (jonka vaihto ei siis auttanut oireeseen.) aloin tutkia kolmannen kerran turbon putkia, mutta tuloksetta. Seuraavaksi alipaine putket niin ikään kolmannen kerran EI, kaikki ehjiä.
Sitten otin kohteeksi piuhat ensin silmämääräisesti sitten käsikopelolla. eipä löytynyt. Vielä kumminkin päätin kokeille että onko piuhoissa vika ja otin avuksi yleismittarin ja ei muutakuin ohjaus boksinta kaapeli irti sekä MAP anturin piuhat irti ja ettimään ja äkkiä vika löytyikin...... piuha poikki

Piuha rykelmä oli hankautunut alavesiletkua vasten ja poikkasut yhdenpiuhan.
Nyt korjattu ja testattu ja kunnolla suojattu. nyt pitää vaan ettiä sopiva johtosarja ja vaihella jonkun kesäilan ratoksi.
KTS.
-VisaK
- Pasi Häkli
Miksi vaihtaa johtosarja jos se on nyt korjattu?
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007