Veto loppuu T5
Veto loppuu T5
TRP T5 2006 VETO LOPPUU, AUTO PITÄÄ SAMMUTTAA, JA STARTATA UUDELLEEN NIIN TAAS VETÄÄ.
KONE VAIHDETTU, TEKI SAMAA EDELLISELLÄ KONEELLA. MISSÄ VIKA ?
KONE VAIHDETTU, TEKI SAMAA EDELLISELLÄ KONEELLA. MISSÄ VIKA ?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Veto loppuu T5
Kone vaihdettu, mutta onko sama turbo kuin vanhassa koneessa? Vaihdettiinko käytetty kone vai uusi? Todennäköisesti turbon vnt-säätö ei pelaa, syystä tai toisesta ja auto menee vikatilaan.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Veto loppuu T5
Turbo on ihan uusi, mutta kone on n. 80000 km ajettu.
Re: Veto loppuu T5
Todetaanko tämä vnt-säätö testerillä vai millä, kuinka korjataan ?Pasi Häkli wrote:Kone vaihdettu, mutta onko sama turbo kuin vanhassa koneessa? Vaihdettiinko käytetty kone vai uusi? Todennäköisesti turbon vnt-säätö ei pelaa, syystä tai toisesta ja auto menee vikatilaan.
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Veto loppuu T5
Joo ajossa pitäs kattoo että toteutunut ahtopaine kulkee käsi kädessä pyydetyn ahtopaineen kanssa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Veto loppuu T5
Lainaampa tätä lirpaketta.
Eli remontista seuraavaan:
viewtopic.php?f=18&t=16563" onclick="window.open(this.href);return false;
Sanoin tämän vian jo tähän samalle kertaa, mutta vika ei ollut korjaantunut.
Eli turbo lähtee mukaan vasta jossain 2400rpm:n kohdalla, kun normaalisti lähti 1800rpm:n maissa.
Ja sitten isommalla vaihteella (5) ajellessa satasta, yht.äkkiä häviää tehot.
Siis ei heti, vaan jonkin ajan päästä.
Pitäisikö kokeilla ensin tuota muscle uuninpuhdistusaine puhdistusta, josko korjaantuisi sillä?
Missä muualla vika voisi olla? Täsmääkö oireet ilmamassamittarin tai ilmamäärämittarin vikaan?
Pitäisi jossain saada katsottua vikakoodit.. Muita mahd. syypäitä?
Tosiaan, kun sammuttaa auton, ja käynnistää uudelleen vika on hävinnyt.
Kokeilin pysähdyksissä lyödä kaasun pohjaan, niin kierrokset ei mene kun n.4500rpm:ään.
Jäähdyttelin muutaman minuutin turboa, sammutin auton, käynnistin uudelleen,
ja hetken odoteltua lähdin liikkeelle, niin 2 vaihteella menee siihen 5100rpm:n kantturoihin, mutta se turbo ei edelleenkään lähde kun vasta tuolla 2400rmp:n kohdalla mukaan..
Alkaa pikku hiljaa hiipiä pienen pieni *itutus päähän, äskeinen remppa maksoi yli 4kiloa..
Eli remontista seuraavaan:
viewtopic.php?f=18&t=16563" onclick="window.open(this.href);return false;
Sanoin tämän vian jo tähän samalle kertaa, mutta vika ei ollut korjaantunut.
Eli turbo lähtee mukaan vasta jossain 2400rpm:n kohdalla, kun normaalisti lähti 1800rpm:n maissa.
Ja sitten isommalla vaihteella (5) ajellessa satasta, yht.äkkiä häviää tehot.
Siis ei heti, vaan jonkin ajan päästä.
Pitäisikö kokeilla ensin tuota muscle uuninpuhdistusaine puhdistusta, josko korjaantuisi sillä?
Missä muualla vika voisi olla? Täsmääkö oireet ilmamassamittarin tai ilmamäärämittarin vikaan?
Pitäisi jossain saada katsottua vikakoodit.. Muita mahd. syypäitä?
Tosiaan, kun sammuttaa auton, ja käynnistää uudelleen vika on hävinnyt.
Kokeilin pysähdyksissä lyödä kaasun pohjaan, niin kierrokset ei mene kun n.4500rpm:ään.
Jäähdyttelin muutaman minuutin turboa, sammutin auton, käynnistin uudelleen,
ja hetken odoteltua lähdin liikkeelle, niin 2 vaihteella menee siihen 5100rpm:n kantturoihin, mutta se turbo ei edelleenkään lähde kun vasta tuolla 2400rmp:n kohdalla mukaan..
Alkaa pikku hiljaa hiipiä pienen pieni *itutus päähän, äskeinen remppa maksoi yli 4kiloa..
Multivan -04 160kW
Re: Veto loppuu T5
Tuo jäähdytinneste on aikalailla tappotuomio vnt ahtimelle, koitappa soittaa finturboon markukselle; se voi hiukan valaista asiaa. Koita ensin uuninpuhdistusspraylla saada ahdin puhtaaksi karstasta, pirkan uuninpuhdistusaine ei ole yhtä tehokasta oman kokemuksen mukaan vaan mrmuscle toimii paremmin. Juuri tänään puhdistin eberin palopesän tuolla aineella..
Kyllä tuo vaikuttaa jumittavalta vntahtimelta, menee vikatilaan... Voit tietenkin katsoa jos joku foorumilainen ottais vcds mukaan ja kävisitte logittelemassa pyyntejä ja toteutuneita arvoja.. Myös viallinen ilmamäärämittari aiheuttaa vastaavaa, sekin selviää logittelussa. Oletko tukkinut jo egr:n? Voisin jopa suositella tuota toimeenpidettä niin pysyy imupuoli puhtaampana. Katti/putkisto voi olla tukossa, ahtovuotoja voipi olla ym. Tässä nyt mitä äkkiseltään tulee mieleen... Oliko korjaamo merkkiliike/ hyvin osaava korjaamo? Tuohon ilmeisesti tarvitsee ajoitustyökalut nokan ajoitukseen, vaikkakin on rattailla tuo jakopää..
Kyllä tuo vaikuttaa jumittavalta vntahtimelta, menee vikatilaan... Voit tietenkin katsoa jos joku foorumilainen ottais vcds mukaan ja kävisitte logittelemassa pyyntejä ja toteutuneita arvoja.. Myös viallinen ilmamäärämittari aiheuttaa vastaavaa, sekin selviää logittelussa. Oletko tukkinut jo egr:n? Voisin jopa suositella tuota toimeenpidettä niin pysyy imupuoli puhtaampana. Katti/putkisto voi olla tukossa, ahtovuotoja voipi olla ym. Tässä nyt mitä äkkiseltään tulee mieleen... Oliko korjaamo merkkiliike/ hyvin osaava korjaamo? Tuohon ilmeisesti tarvitsee ajoitustyökalut nokan ajoitukseen, vaikkakin on rattailla tuo jakopää..
Re: Veto loppuu T5
No en tiedä osaavasta, mutta laakkosella käytin. En olisi halunnut, mutta en muutakaan kansirempan osaavaa tähän hätään tiennyt. Nyt tiedän mennä vaikka väänäsen(?) kolarikorjaamolle päivärantaan..peeki wrote:Tuo jäähdytinneste on aikalailla tappotuomio vnt ahtimelle, koitappa soittaa finturboon markukselle; se voi hiukan valaista asiaa. Koita ensin uuninpuhdistusspraylla saada ahdin puhtaaksi karstasta, pirkan uuninpuhdistusaine ei ole yhtä tehokasta oman kokemuksen mukaan vaan mrmuscle toimii paremmin. Juuri tänään puhdistin eberin palopesän tuolla aineella..
Kyllä tuo vaikuttaa jumittavalta vntahtimelta, menee vikatilaan... Voit tietenkin katsoa jos joku foorumilainen ottais vcds mukaan ja kävisitte logittelemassa pyyntejä ja toteutuneita arvoja.. Myös viallinen ilmamäärämittari aiheuttaa vastaavaa, sekin selviää logittelussa. Oletko tukkinut jo egr:n? Voisin jopa suositella tuota toimeenpidettä niin pysyy imupuoli puhtaampana. Katti/putkisto voi olla tukossa, ahtovuotoja voipi olla ym. Tässä nyt mitä äkkiseltään tulee mieleen... Oliko korjaamo merkkiliike/ hyvin osaava korjaamo? Tuohon ilmeisesti tarvitsee ajoitustyökalut nokan ajoitukseen, vaikkakin on rattailla tuo jakopää..
Multivan -04 160kW
Re: Veto loppuu T5
Moottori antaa vikakoodin:
16619 - boost pressure: regulation range not Reached P0235 - 000 - -
Eli taitaisi viitata juurikin turboon. Pitäisikö tuo mr.muscle ruutata putkeen, ja jos ee toimi se niin fin-turbolle..
16619 - boost pressure: regulation range not Reached P0235 - 000 - -
Eli taitaisi viitata juurikin turboon. Pitäisikö tuo mr.muscle ruutata putkeen, ja jos ee toimi se niin fin-turbolle..
Multivan -04 160kW
Re: Veto loppuu T5
Mr.muscle ja samalla laippat sen egr:n. Voi olla että pariinkiin kertaan joutuu käsittelemään sen musclella... Jos imusarja näyttää tosi karstaiselta niin kannattanee sekin putsata. Mulla on muutama imusarja ylimääräisenä ja valmiiksi pestynä niin saa heti vaihdon jälkeen autonsa ajoon. Kuitenkin päivä vierähtää nopeasti tuota musarjaa putsaillessa...
Re: Veto loppuu T5
2 kertaa laitoin tunniksi tuon mr.muscle käsittelyn, mutta ei tuo lähtenyt..
Huomenna sitten Fin-turbolle, ei tuo taida nyt tuolla lähteä.
Ilm. tuo jäähdytinneste tehnyt on tehnyt tehtävänsä tuolla turbossa..
Huomenna sitten Fin-turbolle, ei tuo taida nyt tuolla lähteä.
Ilm. tuo jäähdytinneste tehnyt on tehnyt tehtävänsä tuolla turbossa..

Multivan -04 160kW
Re: Veto loppuu T5
Toivottavasti olisi halvempi vika, vaikkapa katti/putki tukossa...
Re: Veto loppuu T5
..Vaan eipä ollutpeeki wrote:Toivottavasti olisi halvempi vika, vaikkapa katti/putki tukossa...

Siivet jumissa.

Multivan -04 160kW
Re: Veto loppuu T5
Kyllä vain, ja vielä pitää hakea ilmamassamittarikin... voe sanonko mikä?peeki wrote:Menikö ahdin uusiksi?
Multivan -04 160kW
Re: Veto loppuu T5
Multa löytyy ilmamassamittari, purkaan juuri 128kw -06 axe koneista muttereiksi. Ota yhteyttä jos on tarve..
Re: Veto loppuu T5
Eipä tuota kannata juuri käytettyä laittaa tilalle, sain hyvään hintaan boschin alkuperäisosan, 3v takuulla.peeki wrote:Multa löytyy ilmamassamittari, purkaan juuri 128kw -06 axe koneista muttereiksi. Ota yhteyttä jos on tarve..
Nyt taas toimii auto, jospa ne rempat nyt oli tässä seuraavaks 5 vuodeksi.. Tai ainakin saisi olla.
..Yllättävän äkkiä auto sopeutu uusiin osiin..
Multivan -04 160kW