Passat nykii välillä kiihdyttäessä ja käy kuin kolmella
Passat nykii välillä kiihdyttäessä ja käy kuin kolmella
Eli kommenneja kaivattaisiin mahdollisilta kohtalotovereilta tällaisiin oireisiin ennen kuin alan ongelmaa tarkemmin tutkimaan
Passat 1.9 powerdiesel 74kw (vm -01, aj.185tkm) on nyt jonkin aikaa aina välillä alkanut kunnolla rykimään kun autolla kiihdyttää vähänkin reippaammin. Kaasua jos painaa niin auto vain nykii ja tärisee ja kierrokset nousee todella hitaasti.
Vika jää päälle niin kauan kunnes auton sammuttaa ja käynnistää uudestaan. Tämän jalkeen saattaa moottori pelata montakin päivää.
Vian ollessa päällä auto ei myöskään käy kunnolla tyhjäkäyntia ja auto tärisee kuin horkassa jos kaasua yrittää painaa.
Lisäksi auto joskus nykäisee pari kolme kertaa reilusti tasaista nopeutta ajettaessa mutta vika ei jää päälle ja auto pelaa jälleen normaalisti tämän jälkeen pitkänkin aikaa.
Ja välillä tosiaan saattaa mennä parikin viikkoa ettei vikaa ilmaannu, ja jos ilmaantuu niin yleensä moottori on silloin lämmin.
Lisäksi välillä hehkutuksen merkkivalo ei sammu ennen kuin käyttää virrat pois ja laittaa virrat uudestaan päälle, ja pari kertaa auto on puolen vuoden aikana moottorin ollessa lämmin, käyttänyt kierrokset esim. liikennevaloissa 1500 kierroksessa muutaman sekunnin jonka jälkeen kierrokset taas laskee normaaliksi. Tiedä sitten liittyykö nämä oireet sitten samaan vikaan.
Eli vinkkejä kaivattaisiin mistä vikaa kannattaa alkaa etsimään; Maf, lämpötila- anturi, pumppusuuttimet, johtosarja, ahtoputket...jne?
Passat 1.9 powerdiesel 74kw (vm -01, aj.185tkm) on nyt jonkin aikaa aina välillä alkanut kunnolla rykimään kun autolla kiihdyttää vähänkin reippaammin. Kaasua jos painaa niin auto vain nykii ja tärisee ja kierrokset nousee todella hitaasti.
Vika jää päälle niin kauan kunnes auton sammuttaa ja käynnistää uudestaan. Tämän jalkeen saattaa moottori pelata montakin päivää.
Vian ollessa päällä auto ei myöskään käy kunnolla tyhjäkäyntia ja auto tärisee kuin horkassa jos kaasua yrittää painaa.
Lisäksi auto joskus nykäisee pari kolme kertaa reilusti tasaista nopeutta ajettaessa mutta vika ei jää päälle ja auto pelaa jälleen normaalisti tämän jälkeen pitkänkin aikaa.
Ja välillä tosiaan saattaa mennä parikin viikkoa ettei vikaa ilmaannu, ja jos ilmaantuu niin yleensä moottori on silloin lämmin.
Lisäksi välillä hehkutuksen merkkivalo ei sammu ennen kuin käyttää virrat pois ja laittaa virrat uudestaan päälle, ja pari kertaa auto on puolen vuoden aikana moottorin ollessa lämmin, käyttänyt kierrokset esim. liikennevaloissa 1500 kierroksessa muutaman sekunnin jonka jälkeen kierrokset taas laskee normaaliksi. Tiedä sitten liittyykö nämä oireet sitten samaan vikaan.
Eli vinkkejä kaivattaisiin mistä vikaa kannattaa alkaa etsimään; Maf, lämpötila- anturi, pumppusuuttimet, johtosarja, ahtoputket...jne?
Passat Variant 1.9 TDi 74kw -01
Sama vastaus kuin kaikkiin näihin kyselyihin. Ensimmäisenä jossain vikakoodit lukuun autosta, niin ei tarvitse arvailla... Tai vähentää ainakin pääsääntöisesti arvailun tarvetta 95%.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Upsista, jäi näköjään tärkein mainitsematta. Eli autosta on luettu vikakoodit vian ollessa päällä ja silloin vika olisi tietokoneen mukaan ollut ykkössylinterin pumppusuuttimessa. Ja vika poistui silläkin kerralla kun auton käytti sammuksissa. Ja tiettävästi itse pumppusuutin on joko rikki tai ehjä (saa korjata jos olettamus on väärä), sen ei siis pitäisi värkätä silloin tällöin. Mutta jokin siis aiheuttaa sen että pumppusuutin menee pois päältä jonkinlaiseen vikasietotilaan joka kuittaantuu moottorin sammuttamisella.
Itse olen alkanut epäilemään tuota suutinten johtosarjaa tai sen liitoksia mutta tarkoitus olikin kysellä jos jollakin on valmiiksi ollut samanlaista ongelmaa niin pääsis oikaisemaan tuossa hakuammunnassa,
Itse olen alkanut epäilemään tuota suutinten johtosarjaa tai sen liitoksia mutta tarkoitus olikin kysellä jos jollakin on valmiiksi ollut samanlaista ongelmaa niin pääsis oikaisemaan tuossa hakuammunnassa,
Passat Variant 1.9 TDi 74kw -01
Suutinten johtosarjoissa on ollut vikaa. Vuosikausien kuuma öljykylpy ei tee oikein hyvää johdoille. Kuoret kovettuvat ajan kanssa, ja murtumiakin voi tulla. Jos omistat yleismittarin, niin ota venttiilikoppa ja liittimet auki ja mittaa johtosarja läpi onko vastuksissa eroja.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Koita sitä suutinjohtosarjaa, sitä ei mittaamalla selvitä kun on ajoittaista se vika.
Mä vaihdoin itselle sen kun teki kylmänä et nykäs joskus kylmänä ja sit kuukauden kahden päästä ei lähtenyt käymään kun kolmella.
En tiedä mistä kohti ne johtosarjat menee huonoks mut oma veikkaus on et juuri sieltä suuttimen päästä, ihan abikotyyppiset liittimet, ne ovat aika kovas rääkissä ku kuumenevat/kylmenevät.
Jos ei raaski ostaa uutta (100e) niin voi kokeilla kiristää niitä liittimiä esim terävällä piikillä jos vaikka auttais.
Itse en viitsinyt sitä kokeilla kun oli alkutalvi ja piti homma tehdä ulkona
Ei tarvitse purkaa paljon mitään kun vaan koittaa kiristää vaan niitä liittimiä, venakoppa pois vaan.
Mä vaihdoin itselle sen kun teki kylmänä et nykäs joskus kylmänä ja sit kuukauden kahden päästä ei lähtenyt käymään kun kolmella.
En tiedä mistä kohti ne johtosarjat menee huonoks mut oma veikkaus on et juuri sieltä suuttimen päästä, ihan abikotyyppiset liittimet, ne ovat aika kovas rääkissä ku kuumenevat/kylmenevät.
Jos ei raaski ostaa uutta (100e) niin voi kokeilla kiristää niitä liittimiä esim terävällä piikillä jos vaikka auttais.
Itse en viitsinyt sitä kokeilla kun oli alkutalvi ja piti homma tehdä ulkona

Ei tarvitse purkaa paljon mitään kun vaan koittaa kiristää vaan niitä liittimiä, venakoppa pois vaan.
Niin, en osaa varmaksi sanoa näkyykö ajoittain pätkivässä johtosarjassa jo mitään 0.1 vs 0.2-0.3 ohm eroa ehjän ja viallisen johtimen välillä, ennenkuin mykistyy kokonaan. Voi olla että ei. Siinä vaiheessa kun vika on jo kokoajan päällä, mittarilla viallisen johdon jo ainakin löytää.
Nuo liittimethän eivät myöskään lukitu suuttimiin kiinni millään tavalla, huonolla tuurilla voi liitin olla myös noussut vähän pois paikaltaan. Itselläni pätki uusi johtosarja, kun 1 liitin ei ollutkaan kunnolla paikallaan.
Nuo liittimethän eivät myöskään lukitu suuttimiin kiinni millään tavalla, huonolla tuurilla voi liitin olla myös noussut vähän pois paikaltaan. Itselläni pätki uusi johtosarja, kun 1 liitin ei ollutkaan kunnolla paikallaan.
Uncle Hank Fan Club
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
T5 Multivan 4motion, Homewrecker E30 ikuisuusrojekti ja taloudessa myös 3c Passat variant 2.0fsi 4motion sportline
Hieman päivitystä... Kolme viikkoa sitten käytin venttiilikopan auki ja vääntelin noiden pumppusuuttimien pistokkeita tiukemmiksi ja käytin johtosarjan pääpistokkeen auki ja puhaltelin paineilmalla kuivaksi.
Vaihdoin samalla myös polttoainesuodattimen tarvikeosasta alkuperäiseen (ajatuksena että jos tarvikeosassa pääsee menemään pieniä vesihelmiä läpi, lisäksi tarvikesuodattimessa voi virtaus olla huonompi). Suodatin oli vaihdettu viime lokakuussa ja auton temppuilu alkoi joulukuun lopussa.
Näiden toimenpiteiden jälkeen auto onkin sitten pelannut kuin ajatus (koputtaa puuta...)
Ainut virhe tuli siinä että olisi pitänyt tehdä nämä toimenpiteet eri päivinä sillä nyt ei sitten tiedä oliko se vika noissa liittimissä vai suodattimessa
mutta pääasia että vehkeet pelaa
Vaihdoin samalla myös polttoainesuodattimen tarvikeosasta alkuperäiseen (ajatuksena että jos tarvikeosassa pääsee menemään pieniä vesihelmiä läpi, lisäksi tarvikesuodattimessa voi virtaus olla huonompi). Suodatin oli vaihdettu viime lokakuussa ja auton temppuilu alkoi joulukuun lopussa.
Näiden toimenpiteiden jälkeen auto onkin sitten pelannut kuin ajatus (koputtaa puuta...)
Ainut virhe tuli siinä että olisi pitänyt tehdä nämä toimenpiteet eri päivinä sillä nyt ei sitten tiedä oliko se vika noissa liittimissä vai suodattimessa

Passat Variant 1.9 TDi 74kw -01
Mulla on samantyyppistä ongelmaa omassa bensakoneellisessa Passatissa.
Joka kerta kun se tekee tuon tärinän ja käyntihäiriön, niin Passatin ääni alkaa muistuttamaan enemmän Subarun konetta. Sellaista potpotusta. Vielä ei ole vika hävinnyt, vaikka tässä ollaan noita letkuja vaihdeltu. Seuraavaksi on polttoainesuodattimen vaihto. Ostin Motonetistä Boschin tekeleen ja se ois tarkoitus vaihtaa ja testata onko vaikutusta.
Ensviikon jälestä ois autossa katsastus, saa samalla hakea vikalistan jos tarvitsee muuta osaa vaihdella, voi olla että laakerit joutuu vaihtamaan edestä.
Joka kerta kun se tekee tuon tärinän ja käyntihäiriön, niin Passatin ääni alkaa muistuttamaan enemmän Subarun konetta. Sellaista potpotusta. Vielä ei ole vika hävinnyt, vaikka tässä ollaan noita letkuja vaihdeltu. Seuraavaksi on polttoainesuodattimen vaihto. Ostin Motonetistä Boschin tekeleen ja se ois tarkoitus vaihtaa ja testata onko vaikutusta.
Ensviikon jälestä ois autossa katsastus, saa samalla hakea vikalistan jos tarvitsee muuta osaa vaihdella, voi olla että laakerit joutuu vaihtamaan edestä.
Minkäköhän merkkinen se tarvikesuodatin oli? Itse olen käyttänyt perheen dieselissä M-filterin , Teho-filterin ja motonetistä tarjolla olevia malleja (esim. Bosch). Minkään merkin kanssa ei ole ollut ongelmia. En todellakaan usko, että kyseiset merkit ovat millään lailla orkkiksia huonompia. Onko tietoa orkkiksen valmistajasta?vwsalo wrote:Vaihdoin samalla myös polttoainesuodattimen tarvikeosasta alkuperäiseen (ajatuksena että jos tarvikeosassa pääsee menemään pieniä vesihelmiä läpi, lisäksi tarvikesuodattimessa voi virtaus olla huonompi. Suodatin oli vaihdettu viime lokakuussa ja auton temppuilu alkoi joulukuun lopussa.
Jos en ihan väärin muista niin se suodatin oli Mannfilterin valmistama. Alkuperäisestä en hoksannut katsoa mikä merkki se oli. Ja tuo suodatin homma oli ihan puhdas arvaus mutta toki mahdollista kun nuo pumput on melko ranttuja vähällekkin vedelle. Uskonkin enemmän että se minun autossa ollut vika johtui nuista pumppujen pistokkeista.
Passat Variant 1.9 TDi 74kw -01
-
- Posts: 1
- Joined: 1.7.2013 18:44
Re: Passat nykii välillä kiihdyttäessä ja käy kuin kolmella
Kiitos hyvästä vinkistä!
Golf 1.9 Tdi 2003 (mittarissa 227 000) rupesi myös käymään ykskasks kolmella pytyllä. Kun mitään muuta en enää osannut niin kokeilin tämän ketjun vinkkiä, eli suutinten johtoliitosten tiukentamista. Ja nyt käy kuin unelma!
Suuren tuntuinen vika kun töpöttää ja tulee mieleen kaikkea mahdollista ja mahdotonta (männänrengas-, venttiili-, männänvarsi-, suutin- tai kansivika). Mutta korjautuu liitinten kirityksellä! Ei hirveen iso remontti, vaikka joutuukin imusarjan irroittamaan, että saa pari venttiilikopan pulttia auki.
Noissa liitinten urospäissä on keskellä lovet ja vaikka liitin tuntuukin aika tiukalta, niin kun naaraspuolen sisäkynnet putoaa noihin loviin, niin antaa kosketuksen tai sitten ei. Lovet on kai siksi, ettei liitin nouse itsekseen irti. Liitintä voi väännellä pienen pienellä talttameisselillä siten, että varmasti antaa kosketuksen.
Toivottavasti tämä palaute antaa toivoa jollekin vastaavassa tilanteessa pähkäilevälle!
Golf 1.9 Tdi 2003 (mittarissa 227 000) rupesi myös käymään ykskasks kolmella pytyllä. Kun mitään muuta en enää osannut niin kokeilin tämän ketjun vinkkiä, eli suutinten johtoliitosten tiukentamista. Ja nyt käy kuin unelma!
Suuren tuntuinen vika kun töpöttää ja tulee mieleen kaikkea mahdollista ja mahdotonta (männänrengas-, venttiili-, männänvarsi-, suutin- tai kansivika). Mutta korjautuu liitinten kirityksellä! Ei hirveen iso remontti, vaikka joutuukin imusarjan irroittamaan, että saa pari venttiilikopan pulttia auki.
Noissa liitinten urospäissä on keskellä lovet ja vaikka liitin tuntuukin aika tiukalta, niin kun naaraspuolen sisäkynnet putoaa noihin loviin, niin antaa kosketuksen tai sitten ei. Lovet on kai siksi, ettei liitin nouse itsekseen irti. Liitintä voi väännellä pienen pienellä talttameisselillä siten, että varmasti antaa kosketuksen.
Toivottavasti tämä palaute antaa toivoa jollekin vastaavassa tilanteessa pähkäilevälle!
Re: Passat nykii välillä kiihdyttäessä ja käy kuin kolmella
Hyvä homma ku joku kokeili tota mun veikkausta
niin ei tarvi aina ostaa 100e johtosarjaa
ite tosiaan en viitsinyt edes kokeilla ku piti auto saada äkkiä ajoon ja piti tehdä ulkona pakkases toi johtosarjan vaihto
passatis ei tarvi ottaa imusarjaa edes pois mutta itse johtosarja on kinkkinen laitettava kun se pitää
ujuttaa sieltä rintapellin päästä ja siel ei ole oikein tilaa, pähkäilin aikani ja laitoin uuden johtosarjan
tulikuumaan vesi ämpäriin ja äkkiä paikoilleen niin sain sen paikoilleen ehjänä
niin ei tarvi aina ostaa 100e johtosarjaa
ite tosiaan en viitsinyt edes kokeilla ku piti auto saada äkkiä ajoon ja piti tehdä ulkona pakkases toi johtosarjan vaihto
passatis ei tarvi ottaa imusarjaa edes pois mutta itse johtosarja on kinkkinen laitettava kun se pitää
ujuttaa sieltä rintapellin päästä ja siel ei ole oikein tilaa, pähkäilin aikani ja laitoin uuden johtosarjan
tulikuumaan vesi ämpäriin ja äkkiä paikoilleen niin sain sen paikoilleen ehjänä
passat 03 1,9tdi 74kw variant trendline
audi tt 02 1,8t quattro 225hv s-line
ex passat 04 1,9tdi 96kw variant 4motion trendline
ex honda hr-v 02 1,6 v-tec
ex passat 00 1,9tdi 85kw variant comford
ex passat 96 1,9tdi 66kw variant
audi tt 02 1,8t quattro 225hv s-line
ex passat 04 1,9tdi 96kw variant 4motion trendline
ex honda hr-v 02 1,6 v-tec
ex passat 00 1,9tdi 85kw variant comford
ex passat 96 1,9tdi 66kw variant
Re: Passat nykii välillä kiihdyttäessä ja käy kuin kolmella
Moro,
vanhahan tuo viesti jo on johon vastaan, mutta itsellä homma hoitui kun vaihdoin ahtopaineenventtiilin. Kertalaakista. Alkoi aina toimimaan kun sammutti ja odotti ja samalla laski hitaasti viiteenkymmeneen. Sama meno vaan jatkui kunnes kyllästyin touhuun. Vedot katosivat kun painoi liian nopeasti kaasua. Semmosta mulla....
vanhahan tuo viesti jo on johon vastaan, mutta itsellä homma hoitui kun vaihdoin ahtopaineenventtiilin. Kertalaakista. Alkoi aina toimimaan kun sammutti ja odotti ja samalla laski hitaasti viiteenkymmeneen. Sama meno vaan jatkui kunnes kyllästyin touhuun. Vedot katosivat kun painoi liian nopeasti kaasua. Semmosta mulla....
Re: Passat nykii välillä kiihdyttäessä ja käy kuin kolmella
Kun kerran ketju pompahti pintaan niin lisätään omatkin kokemukset tänne. Itselläni on myöskin tuo 74kW AVB-kone jossa oli OP:n kuvailemat oireet. Vika korjaantui kun vaihdoin pumppusuuttimien johtosarjan.
Passat 3BG Variant 1.9 TDI Comfortline -05
- Mehtäkonekuski
- Posts: 432
- Joined: 3.5.2014 12:56
- Location: Orimattila
Re: Passat nykii välillä kiihdyttäessä ja käy kuin kolmella
On vähän vanha postaus mutta laitan silti kun en viitti uutta aloittaa. Omassa passatissa ( AVB ) on kans nuo ongelmat. Jos yöllä ollut edes pari astetta pakkasta, auto käynistyy huonosti ja käy kolmella pytyllä. Hirveä tärinä tyhjäkäynnillä. Vedot on kyllä tallella autossa omasta mielestäni. Eli tuntuu kuin kävis kolmella kun antaa lisää soppaa suuttimille. Vois tuota suuttimien liittimien kiristystä kokeilla jos vaan löytäis jostain lämpimämmän tallin 

BMW 520D E60 -09
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
Re: Passat nykii välillä kiihdyttäessä ja käy kuin kolmella
Kun tämä säie nyt herätettiin henkiin niin kerrompa tässä nyt oman Passatin tarinan kans.
Eli oma passatti (1.9TDI) yllätti samoilla oireilla. Meikällä meni muuten moottori jonkinlaiseen vikamodiin kun syttyi (luistoneston) merkkivalo. Uudelleen käynnistys korjas ongelman.
Eilen illalla tuli käytettyä venttiilikoppaa auki ja pumppusuuttimen johtosarjan liittimiä vähän heiluteltuu ja huomasin samalla että etummaiset liittimet olivat aika löyhällä. Ei liittimien keiluttelu ja kiristely auttanut ongelmaan, joten kävin tänään Laakkoselta uuden piuhan hakemassa ja virittelin sen paikalleen. Koppa kiinni ja Passatti hyrskyttää taas kuin unelma
Oma remontti sujui ihan kerrostalon pihassa olevassa katoksessa. Ei noin nopeeseen remonttiin välttämättä lämmintä tallia tarvitse
Eli oma passatti (1.9TDI) yllätti samoilla oireilla. Meikällä meni muuten moottori jonkinlaiseen vikamodiin kun syttyi (luistoneston) merkkivalo. Uudelleen käynnistys korjas ongelman.
Eilen illalla tuli käytettyä venttiilikoppaa auki ja pumppusuuttimen johtosarjan liittimiä vähän heiluteltuu ja huomasin samalla että etummaiset liittimet olivat aika löyhällä. Ei liittimien keiluttelu ja kiristely auttanut ongelmaan, joten kävin tänään Laakkoselta uuden piuhan hakemassa ja virittelin sen paikalleen. Koppa kiinni ja Passatti hyrskyttää taas kuin unelma

Oma remontti sujui ihan kerrostalon pihassa olevassa katoksessa. Ei noin nopeeseen remonttiin välttämättä lämmintä tallia tarvitse

Volkswagen Passat 1.9TDI -03
- Mehtäkonekuski
- Posts: 432
- Joined: 3.5.2014 12:56
- Location: Orimattila
Re: Passat nykii välillä kiihdyttäessä ja käy kuin kolmella
Eipä tuo vesisade kyllä hirveen hyvää tee siellä venttiilikopassa. Ei meinaan ole katosta itsellä missä laittaajoppe1989 wrote:Kun tämä säie nyt herätettiin henkiin niin kerrompa tässä nyt oman Passatin tarinan kans.
Eli oma passatti (1.9TDI) yllätti samoilla oireilla. Meikällä meni muuten moottori jonkinlaiseen vikamodiin kun syttyi (luistoneston) merkkivalo. Uudelleen käynnistys korjas ongelman.
Eilen illalla tuli käytettyä venttiilikoppaa auki ja pumppusuuttimen johtosarjan liittimiä vähän heiluteltuu ja huomasin samalla että etummaiset liittimet olivat aika löyhällä. Ei liittimien keiluttelu ja kiristely auttanut ongelmaan, joten kävin tänään Laakkoselta uuden piuhan hakemassa ja virittelin sen paikalleen. Koppa kiinni ja Passatti hyrskyttää taas kuin unelma
Oma remontti sujui ihan kerrostalon pihassa olevassa katoksessa. Ei noin nopeeseen remonttiin välttämättä lämmintä tallia tarvitse

Mietin vaan että itellä ei oo mitään vikakoodeja tai mitään. Mutta aina jos on alle 3 astetta lämmintä niin moottori täristää aivan älyttömästi tyhjäkäynnillä. Tehot on tallella.
BMW 520D E60 -09
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
Re: Passat nykii välillä kiihdyttäessä ja käy kuin kolmella
Mitäs toi uus piuha sinne maksoi? Omassa autossa samanlaista vikaa ja syy löytyy varmaan piuhasta eikä suuttimesta. Vika diagnostiikalla todettu jo et ykköspytty on pois pelistä ja tämä vain lämpösellä koneella.joppe1989 wrote:Kun tämä säie nyt herätettiin henkiin niin kerrompa tässä nyt oman Passatin tarinan kans.
Eli oma passatti (1.9TDI) yllätti samoilla oireilla. Meikällä meni muuten moottori jonkinlaiseen vikamodiin kun syttyi (luistoneston) merkkivalo. Uudelleen käynnistys korjas ongelman.
Eilen illalla tuli käytettyä venttiilikoppaa auki ja pumppusuuttimen johtosarjan liittimiä vähän heiluteltuu ja huomasin samalla että etummaiset liittimet olivat aika löyhällä. Ei liittimien keiluttelu ja kiristely auttanut ongelmaan, joten kävin tänään Laakkoselta uuden piuhan hakemassa ja virittelin sen paikalleen. Koppa kiinni ja Passatti hyrskyttää taas kuin unelma
Oma remontti sujui ihan kerrostalon pihassa olevassa katoksessa. Ei noin nopeeseen remonttiin välttämättä lämmintä tallia tarvitse
- Mehtäkonekuski
- Posts: 432
- Joined: 3.5.2014 12:56
- Location: Orimattila
Re: Passat nykii välillä kiihdyttäessä ja käy kuin kolmella
Tuolta löytyy noita piuhoja
http://www.darksidedevelopments.co.uk/i ... and-parts/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.darksidedevelopments.co.uk/i ... and-parts/" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW 520D E60 -09
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
ex.Skoda Octavia RS 2.0TSI -10
ex.Volkswagen Passat 3BG 1.9TDI -02
Re: Passat nykii välillä kiihdyttäessä ja käy kuin kolmella
Toimituskuluineen samanhintasia kun volkkarilla itselläänkin.Mehtäkonekuski wrote:Tuolta löytyy noita piuhoja
http://www.darksidedevelopments.co.uk/i ... and-parts/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Passat nykii välillä kiihdyttäessä ja käy kuin kolmella
polo 1.9 Tdi 2003 rupesi myös käymään ykskasks kolmella pytyllä. Kun mitään muuta en enää osannut niin kokeilin tämän ketjun vinkkiä, eli suutinten johtoliitosten tiukentamista. Ja nyt käy kuin unelma! 

-
- Posts: 3
- Joined: 30.10.2015 5:37
Re: Passat nykii välillä kiihdyttäessä ja käy kuin kolmella
Apua löytyy välillä yllättävistäkin paikoista. 
