Golf iv variantin madallus

Auton tuunaukseen liittyvät jutut
Post Reply
maukka
Posts: 2
Joined: 29.3.2010 0:21

Golf iv variantin madallus

Post by maukka »

Onko kokemuksia madallusjousista neloskoppaseen bensa variantiin esim. eibach -30mm, h&r -35mm ja oettinger -35mm? Ja mahdollisesti kuvia millainen madallus on saatu näillä aikaiseksi. Vai kannattaako laitaa suoraan joku alustasarja esim. h&r cup kit. Tarkoituksena olisi kuitenkin saada maltillinen madallus eikä tehdä mitään kivirekeä.
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2582
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Post by Tero Paalanen »

Tässä kuva nelosgolffista jossa alla Eibachin -30mm jouset.
Renkaina 225/45R17.
Ei ollut mikään kivireki.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
juha212
Posts: 38
Joined: 24.1.2008 13:48
Location: Akaa

Post by juha212 »

Juuri asensin tdi iv golffiin eibachin pro kitit -30mm. Todellista madallusta ei tullut edes tuota mutta olen tyytyväinen koska haenkin mahdollisimman vähää madallusta mutta jämäkämpää ajo tuntumaa. Auto jäi tasapainoiseen asentoon ja kivireki käsitettä ei tarvitse todellakaan käyttää.
Lassi Jyrkkänen
Posts: 194
Joined: 30.3.2007 0:00
Location: Vähäkyrö
Contact:

Post by Lassi Jyrkkänen »

Ittellä GTS sportin iskarit ja H&R:n jouset kiinteällä 35mm madalluksella, autot osiossa kuvia. Ollut pirun hyvä ajaa, haittapuolena tuo keuliminen.
VW Golf Variant 1.6 16V -04 & RAV4 -03
Joona
Posts: 248
Joined: 21.8.2005 22:09

Post by Joona »

Täältä löytyy Eibach Pro-Kit jouset. Madallusta tuli ainakin ne luvatut 30 mm lievällä etukenolla mikä sopii minulle vallan mainiosti. Vakioiskarit kannattaa kyllä vaihtaa toisiin jos ne on paljon ajettu. Omaani vaihdoin parisen kuukautta sitten Bilsteinin iskarit mitkä paransivat alustan toimivuutta entisestään.
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI PD quattro
Audi A4 B6 2.0
User avatar
okram83
Posts: 57
Joined: 16.1.2009 22:24
Location: Nokia

alusta

Post by okram83 »

Itellä kans Eibach Pro System -30mm Alustasarja. Ja tosi tyytyväinen
VW Golf Variant 2.0TDI -08
TomBa
Posts: 40
Joined: 6.2.2009 19:31

Post by TomBa »

Itteltä löytyy tollanen Halppis alusta Weitec -30mm jouset ja edessä lisäksi madaltavat jousilautaset (-10mm)
Iskareiksi vaihdettu eteen ZX:sät Sporttialustaan tarkoitetut (Motonet)
Väittäisin alustaa hieman pintakovaksi jokapäiväiseen ajoon.

Tuollainen:
Image
Hitaat elävät kuolleet eivät

- Seat Ibiza FR -06
- Nissan Sunny 2.0 GTI -92
- Amazon -65
golfan
Posts: 14
Joined: 28.8.2013 19:22
Location: MLI

Re: Golf iv variantin madallus

Post by golfan »

onko kellään kuvaa tuosta sarjasta:
http://www.modificars.fi/tuotteet/volks ... -1J-2WD-12" onclick="window.open(this.href);return false;

hakusessa on mahdollisimman pieni madallus mutta en halua että auto keulii niin kuin taitaa olla tapana jos samanverran pudottaa edestä ja takaa
Joona
Posts: 248
Joined: 21.8.2005 22:09

Re: Golf iv variantin madallus

Post by Joona »

Laita vaan ne Eibachin Pro-Kit jouset, madaltaa sen minkä lupaa ja ei keuli.
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI PD quattro
Audi A4 B6 2.0
Kleinbusfahrer
Posts: 82
Joined: 19.3.2008 10:13
Location: Jyväskylä

Re: Golf iv variantin madallus

Post by Kleinbusfahrer »

Tulipa otettua vaihdossa tuollainen erittäin huonosti pidetty kiertopalkinto kartanonelkku.
Alla oli pari vuotta vanha JOMin säätöalusta joka oli ihan kamala ajaa, toinen takaiskari hengetön ja muutenkin aivan liian löysä, perä roikkui vaikka oli melkein säätö max. korkeudessa ja vetari raapi joka montussa vakaajaa. Hankin sitten kun halvalla sain käytetyn Supersportin 35/35 setin ja ruuvasin alle. No nyt on jo huomattavasti parempi ajaa eikä ole mitenkään kovakaan, just hyvä muuten mutta.... se vetari osuu vieläkin töyssyissä vakaajaan.

Oletteko vaihtaneet koiranluita lyhyemmiksi näillä miedommilla madallussarjoilla?
Madallus näyttää aika samalta kuin esim. tuossa TomBan kuvassa.

Vähän OT:na;
Eukon New Beetleen laitoin n. puoli vuotta sitten Eibachin -30/30 sarjan ja ei mitään raapimisia tms. En muista onko siinä vakaaja samanlainen kuin Golfissa. En jaksa mennä pihalle kyykkimään vaan mieluummin spekuloin täällä :oops: NB on vähän pintakova Eibachin jousilla. Siinä oli aiemmin TA Technixin surkea säätösarja joka oli aivan karsean kova.

Image

P.S. Olen kiinnostunut ostamaan TDI:n vakiojouset!
:warning
Last edited by Kleinbusfahrer on 31.5.2014 20:13, edited 1 time in total.
3+1 Volkkaria
Kleinbusfahrer
Posts: 82
Joined: 19.3.2008 10:13
Location: Jyväskylä

Re: Golf iv variantin madallus

Post by Kleinbusfahrer »

Nalkutanpa vielä kun tätä aihetta ehkä tutkailee useampikin alustan ostoaikeissa oleva Golfisti.
Tältä näyttää pari vuotta vanha JOMin alusta kun jouset on pehmenneet ja iskarit vuotaneet mehut ulos. Takana on säädöt melkein aivan yläasennossa eikä tuon ylemmäs noussut.
Ajaminen oli jännää, erilaisia vapinoita ja kolahduksia riitti. Vetokoukun johtosarja on poikki kun koukun töpseliosa on osunut johonkin töyssyyn/kanttariin ja taittunut. Perä ei kantanut yhtään kuormaa.

Kannattaa harkita voisiko rahat sijoittaa johonkin järkevämpään kuin vaikkapa hinnat alkaen alustoihin...

Image
3+1 Volkkaria
MarkoR
Posts: 113
Joined: 20.4.2010 20:05
Location: Rmk

Re: Golf iv variantin madallus

Post by MarkoR »

Mielenkiintoinen aihe.. Mistä mahtanee johtua se että joillakin ottaa vetoakseli kiinni 35mm madalluksella, joillakin 45mm - joillakin taas ei ota kiinni +50mm madalluksellakaan. 1.9 TDI kyseessä siis, vakio osilla. Joissa pitäisi olla saman paksuinen vakaajatanko (23mm). Onko nämä niin yksilöitä koska hankaa kiinni vai mistä mahtaa johtua?

Säädettävistä koiranluista: Aika monessa on tarjolla säätövälillä 12.5cm - 16/17mm se säätöalue. Mittasin oman originaalit, kiin.pisteiden väli oli aika liki 11cm.. eli pienempi kuin säädettävillä... what? :)

-marko-
8PA BKD
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
User avatar
Dubsonic
VCF Member
Posts: 569
Joined: 6.9.2009 22:39
Location: Lahti

Re: Golf iv variantin madallus

Post by Dubsonic »

Jos vaikka olis eri tehoversioissa eri paksuista vetoakselia? Ihan mutua sitten tämä teoria. Omassa autossa GIV 1.9TDIPD 100hv rupesi raapimaan vetari vakaajaan noin 45mm madalluksella ja nyt pitäisi tehdä runkopalkkiin lovea kun kolisi sitä vasten ikävästi välillä ennen kuin ruuvasin sentin alustaa ylöspäin.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
MarkoR
Posts: 113
Joined: 20.4.2010 20:05
Location: Rmk

Re: Golf iv variantin madallus

Post by MarkoR »

Jopas.. Ensimmäistä kertaa kuulen että 45mm madalluksella ottaa runkoon vetari kiinni.
8PA BKD
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
User avatar
Dubsonic
VCF Member
Posts: 569
Joined: 6.9.2009 22:39
Location: Lahti

Re: Golf iv variantin madallus

Post by Dubsonic »

Ei runkoon vaan vakaajaan. Nyt siis 17" vanteella kaaresta vanteen reunaan noin 8cm matkaa ja raapii isommissa montuissa runkopalkkiin.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
MarkoR
Posts: 113
Joined: 20.4.2010 20:05
Location: Rmk

Re: Golf iv variantin madallus

Post by MarkoR »

Ok.

Tuntuu olevan hieman työläämpi "tontittaa" tuo G4 kuin moni muu malli, jos haluaa enempi madaltaa niin joutuu jonniin verran tekemään muokkauksia.. näköjään :)
8PA BKD
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
MarkoR
Posts: 113
Joined: 20.4.2010 20:05
Location: Rmk

Re: Golf iv variantin madallus

Post by MarkoR »

Dodii.. päivitystä omaan alustaan. Tänään pistin coiloverit alle. Edestä madallusta about se 50mm, takaata samanverran. Ei ota kiinni mihinkää vaikka kuinka yrittää. Which is nice. Ihan orggis vakaaja + vakaajantangot.

Enempää en viiti madaltaa, tuo on riittävä :) En tiedä sitten kuinka lähellä tuo on ottaan kiinni mutta ei äkkiseltään testattuna jos jonkimoisessa röykytyksessä --> ei hankaa kiinni.

-marko-
8PA BKD
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
MarkoR
Posts: 113
Joined: 20.4.2010 20:05
Location: Rmk

Re: Golf iv variantin madallus

Post by MarkoR »

Etupäätä ruuvattu sentti/kaks ylemmäs. Pohjaa moottorinpohjalevy/suoja aeeka kovin helposti.
Onko tosiaan niin ettei tätä G4:sta saa vatsalleen ilman että öljypohja/suojalevy whatever on heti raapimassa maata :shock:

Ei tuo kuitenkaan vielä niin "hirveen" matala ole, silti tässä kuvassa (renkaan ja kaaren väliin menee just 1 sormi)moottorinsuojalevyn ja asfaltin väliin jää n 7-7.5cm.

Image

(Kuvassa orkkis Route66 6.5x16 + 205/55/16 Hakka Green renkaat)
-marko-
8PA BKD
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
Jugi
Posts: 20
Joined: 31.7.2014 1:12

Re: Golf iv variantin madallus

Post by Jugi »

Kysytäämpäs viisaammilta: mitä muuta tarvitsee/kannattaa vaihtaa, kun vaihdetaan alle alustasarja? Ilmeisesti kallistuksenvakaaja olisi hyvä vaihtaa mikäli olen oikein ymmärtänyt? Hieman on tämä auton alustarakenne vielä hämärän peitossa, joten tarvitseeko kallistuksenvakaajan puslia vaihtaa, vai voiko vanhoja hyödyntää? Kallistuksenvakaajassa on nyt Powerflexin puslat, olleet alla n. 40 tkm.

Tarkoituksena olisi siis madaltaa reilummin, BC-racing br olisi tulossa alle. Moottorina 1.6 16V BCB mikäli sillä nyt jotakin väliä on... :oops:
User avatar
Simpe
Posts: 70
Joined: 21.11.2011 19:18
Location: Jyväskylä

Re: Vs: Golf iv variantin madallus

Post by Simpe »

Jugi wrote:Kysytäämpäs viisaammilta: mitä muuta tarvitsee/kannattaa vaihtaa, kun vaihdetaan alle alustasarja? Ilmeisesti kallistuksenvakaaja olisi hyvä vaihtaa mikäli olen oikein ymmärtänyt? Hieman on tämä auton alustarakenne vielä hämärän peitossa, joten tarvitseeko kallistuksenvakaajan puslia vaihtaa, vai voiko vanhoja hyödyntää? Kallistuksenvakaajassa on nyt Powerflexin puslat, olleet alla n. 40 tkm.

Tarkoituksena olisi siis madaltaa reilummin, BC-racing br olisi tulossa alle. Moottorina 1.6 16V BCB mikäli sillä nyt jotakin väliä on... :oops:
Ainakin etuvakaaja menee varmasti vaihtoon, jos reilummin ajattelit madaltaa. Alkaa jossain vaiheessa hankaamaan vetariin kiinni.
Jugi
Posts: 20
Joined: 31.7.2014 1:12

Re: Golf iv variantin madallus

Post by Jugi »

http://www.tuningkauppa.com/epages/Kaup ... ucts/63094
Tämä ajaa ilmeisesti asiansa? Mitkä puslat tämän kaveriksi kannattaisi hommata? Nyt alla on Powerflexit, toiminevat myös tässä? Mikä olisi oikea koko?
User avatar
Simpe
Posts: 70
Joined: 21.11.2011 19:18
Location: Jyväskylä

Re: Vs: Golf iv variantin madallus

Post by Simpe »

Jugi wrote:http://www.tuningkauppa.com ... ucts/63094
Tämä ajaa ilmeisesti asiansa? Mitkä puslat tämän kaveriksi kannattaisi hommata? Nyt alla on Powerflexit, toiminevat myös tässä? Mikä olisi oikea koko?
Just tommonen oli mulla. Kyllä tuolla hieman alemmas pääsee, mutta alkaa tuokin jossain vaiheessa hankaamaan vetariin.
User avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Posts: 3400
Joined: 5.6.2006 22:46
Location: Ulvila-City

Re: Golf iv variantin madallus

Post by Sami Mäkinen »

säädettävät koiranluut kaveriks :wink:
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Basu
VCF Member
Posts: 1458
Joined: 20.10.2005 9:39
Location: Uusimaa

Re: Golf iv variantin madallus

Post by Basu »

Kannattaa varautua lyhentämään niitä säädettäviäkin koiranluita jos oikeasti meinaa laskea vakio vakaajan kanssa, kaverilla ei ainakaan riittänyt säätövara vakiomittasissa koiranluissa. Toki hillitymmällä laskemisella voipi riittääkin ja tommosella toisenmallisella vakaajalla.
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Jugi
Posts: 20
Joined: 31.7.2014 1:12

Re: Golf iv variantin madallus

Post by Jugi »

Eli tämä: http://www.revotec.fi/kallistuksenvakaa ... -1627.html ja tämä: http://www.revotec.fi/saadettavat-koira ... p-443.html niin pitäisi olla ok?

Kiitos kaikille auttaneille!
User avatar
Sami Mäkinen
VCF Member
Posts: 3400
Joined: 5.6.2006 22:46
Location: Ulvila-City

Re: Golf iv variantin madallus

Post by Sami Mäkinen »

^ kyyllä noilla alkuun piäsöö...
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
MarkoR
Posts: 113
Joined: 20.4.2010 20:05
Location: Rmk

Re: Golf iv variantin madallus

Post by MarkoR »

Mielenkiinnosta kysyn:

Minkälaisia madallus "senttejä" olette laittaneet että tarvitsee yo osia? Itsellä kokeilu mielessä vedin edestä sen about 6cm madallusta, ei vielä ottanut kiinni mihinkään. Alkoi vain öljypohjansuojamuovit raahata joka notkelmaa..

Onko tuo "reilusti" madallus tyyliin 10cm? Vai mitä se oikeasti tarkoittaa? :roll:

Oisko jollain heittää vakiomittaa pyöränkaaresta vanteen keskelle/napaan?

ps. Säädettävistä koiranluista: Itse pähkäilin saman asian kanssa. Tarviiko vaiko ei. Mittailin kiinnityspisteitä, vakio mallin koiranluun kiin.pisteet ovat kapeammat kuin esim. slamitista saatavat säädettävät koiranluut "pienimmällä asetuksella".. Menin vakio luilla ja madallusta se 6cm. Hyvin riitti, ainakin itsellä.

-marko-
8PA BKD
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
Basu
VCF Member
Posts: 1458
Joined: 20.10.2005 9:39
Location: Uusimaa

Re: Golf iv variantin madallus

Post by Basu »

Kaverilla madaltui n. 6cm, ei tarkka lukema koska ei ollut mittaa mukana. Alustana perus 200e ta technix, edessä 3cm kierrettä jäljellä, takana ei yhtään. Edestä pohjaanlyöntikumeista 2/3 osaa veke ja takana (ainakin vielä) jäljellä kokonaan.
VW Golf VI Comfortline Plus 1.2 TSI CBZB 2012 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Jugi
Posts: 20
Joined: 31.7.2014 1:12

Re: Golf iv variantin madallus

Post by Jugi »

Mites tuo etukallistuksenvakaajan vaihto mk4 golffiin, onko kyseessä hirveä työ? Kävin asennuttamassa autooni alustasarjan, ja alkuperäisenä ajatuksena oli vaihtaa samalla kallistuksenvakaaja sekä koiranluut. Paikassa jossa työ tehtiin, sanottiin kuitenkin, että kallistuksenvakaajaa ei kannata lähteä vaihtamaan, koska joutuu mm. raidetankoon kajoamaan ja ohjaustehostimen nesteet vaihtamaan yms.

Tällä hetkellä alla on siis coilit ja säädettävät koiranluut, mutta koiranluiden kiinnityspiste on sen verran jyrkässä kulmassa, etteivät ne tule kestämään. Kannattaako siis lähteä vaihtamaan kallistuksenvakaajaa (ilmeisesti auttaisi tuohon kulman suuruuteen)?

Kyseinen henkilö, joka myös työn teki ehdotti nykyisten fk:n säädettävien koiranluiden tilalle osia, joissa olisi ns. uniball kiinnitys alapäässä, mutta itse en ainakaan tämmöisiä ole löytänyt? Asentaja ehdotti korotuspalaa alapallonivelelle tai vaihtoehtoisesti korotettua alapalloniveltä jos vain saatavilla. Osaisiko viisaammat neuvoa :lol:
User avatar
Tero Paalanen
Team Leader
Posts: 2582
Joined: 18.1.2005 23:45
Location: Kauhava

Re: Golf iv variantin madallus

Post by Tero Paalanen »

No ei se nyt ihan noin hankala homma oo.

Auto pukeille, irrota koiranluut vakaajasta, ohjausvaihteen pultit irti, vedä joku naru ohjausvaihteen alta ja kiinnitä naru jonnekkipäin konehuonetta niin ettei ohjausvaihde tipu alaspäin.
Irrota apurungon pultit ja esim. tunkkia apuna käyttäen tiputa apurunko hallitusti hieman alaspäin.
Vaihda vakaaja ja kasaa päinvastaisessa järjestyksessä.

Suurinpiirtein noin se menee.
Ei siis tartte vaihdella ohjaustehostimen öljyjä tms.
Uncle Hank Fan Club

G4 TDI
User avatar
Dubsonic
VCF Member
Posts: 569
Joined: 6.9.2009 22:39
Location: Lahti

Re: Golf iv variantin madallus

Post by Dubsonic »

Juu kyllä mulla jäi ohjausvaihde nätisti roikkumaan raidetankojen ja ohjausakselin nivelen varaan kun otin oman vakaajan pois. Helppo homma.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Jugi
Posts: 20
Joined: 31.7.2014 1:12

Re: Golf iv variantin madallus

Post by Jugi »

Kiitos pikaisista vastauksista :)

Auttaako kallistuksenvakaajan vaihto vastaavasti sitten koiranluun asennuskulmaan, kun nyt koiranluu on ns. vinossa, mitä se ei tule todennäköisesti kestämään...
Tero Tanninen
Posts: 284
Joined: 30.5.2007 19:42
Location: Salo

Re: Golf iv variantin madallus

Post by Tero Tanninen »

Madallusta en mitannut mut aika paljon.

Ennen:
Image

Jälkeen:
Image

Takapäätä hiukan nostettu kuvan jälkeen ylös. Edessä ei mikään hinkkaa, hankaa tai kolise ja vakiot koiranluut.
Renkaiden halkaisija on lähes sama.
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
MarkoR
Posts: 113
Joined: 20.4.2010 20:05
Location: Rmk

Re: Golf iv variantin madallus

Post by MarkoR »

^- On se G4 farkku vaan järkky traktori vakiona :) Melkein pää mahtuu takakaaren ja renkaan väliin. Itsellä tippu n. 60mm mutta vielä saisi tiputtaa, alkaa vaan maavara loppua edestä. Öpohja/pohjamuovi ottaa pirun helposti kiinni, vaikka ei edes matala vielä ole.

Millä muut ratkaisseet tämän ongelman?

Btw, 8x18 ET30 vanne ottaa/otti kiinni säätölautaseen edessä. Ei enää, lähti snadi biitti säätölautasen reunasta irti. Ei haittaa enään. Tarttis olla siis max ET28 vanne edessä.
8PA BKD
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
MKk
Posts: 12
Joined: 8.4.2015 21:56

Re: Golf iv variantin madallus

Post by MKk »

Tuohan näyttää heti paremmalta, mikäs setti tuohon on vaihdettu?
Tero Tanninen
Posts: 284
Joined: 30.5.2007 19:42
Location: Salo

Re: Golf iv variantin madallus

Post by Tero Tanninen »

Muistaakseni JOMin halpissarja. On koht 3 vuotta ollu alla ilman ongelmia. Taakse olis kyl toivonu vähän pidempiä iskareita.

Muuten kyl pieniä ihmeellisyyksiä tullut vastaan, kuten alapallonivelen mutua ei saanu pois ellei irrottanut napamutua ja hanttarin puolen orkkistolppaa en saanu pois ilman jousipuristimia. Koska en tajunnu irrottaa napaa.
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
L-valine
Posts: 2
Joined: 20.3.2016 20:46

Re: Golf iv variantin madallus

Post by L-valine »

Olisko jollain sellaista kun 30mm tai 40mm madallus ja 17'' tai 18'' vanteet et näkis vähän kuinka paljon madaltuu?
Post Reply