Golf iv variantin madallus
Golf iv variantin madallus
Onko kokemuksia madallusjousista neloskoppaseen bensa variantiin esim. eibach -30mm, h&r -35mm ja oettinger -35mm? Ja mahdollisesti kuvia millainen madallus on saatu näillä aikaiseksi. Vai kannattaako laitaa suoraan joku alustasarja esim. h&r cup kit. Tarkoituksena olisi kuitenkin saada maltillinen madallus eikä tehdä mitään kivirekeä.
- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
-
- Posts: 192
- Joined: 30.3.2007 0:00
- Location: Vähäkyrö
- Contact:
Täältä löytyy Eibach Pro-Kit jouset. Madallusta tuli ainakin ne luvatut 30 mm lievällä etukenolla mikä sopii minulle vallan mainiosti. Vakioiskarit kannattaa kyllä vaihtaa toisiin jos ne on paljon ajettu. Omaani vaihdoin parisen kuukautta sitten Bilsteinin iskarit mitkä paransivat alustan toimivuutta entisestään.
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI PD quattro
Audi A4 B6 2.0
Audi A4 B6 2.0
Itteltä löytyy tollanen Halppis alusta Weitec -30mm jouset ja edessä lisäksi madaltavat jousilautaset (-10mm)
Iskareiksi vaihdettu eteen ZX:sät Sporttialustaan tarkoitetut (Motonet)
Väittäisin alustaa hieman pintakovaksi jokapäiväiseen ajoon.
Tuollainen:

Iskareiksi vaihdettu eteen ZX:sät Sporttialustaan tarkoitetut (Motonet)
Väittäisin alustaa hieman pintakovaksi jokapäiväiseen ajoon.
Tuollainen:

Hitaat elävät kuolleet eivät
- Seat Ibiza FR -06
- Nissan Sunny 2.0 GTI -92
- Amazon -65
- Seat Ibiza FR -06
- Nissan Sunny 2.0 GTI -92
- Amazon -65
Re: Golf iv variantin madallus
onko kellään kuvaa tuosta sarjasta:
http://www.modificars.fi/tuotteet/volks ... -1J-2WD-12" onclick="window.open(this.href);return false;
hakusessa on mahdollisimman pieni madallus mutta en halua että auto keulii niin kuin taitaa olla tapana jos samanverran pudottaa edestä ja takaa
http://www.modificars.fi/tuotteet/volks ... -1J-2WD-12" onclick="window.open(this.href);return false;
hakusessa on mahdollisimman pieni madallus mutta en halua että auto keulii niin kuin taitaa olla tapana jos samanverran pudottaa edestä ja takaa
Re: Golf iv variantin madallus
Laita vaan ne Eibachin Pro-Kit jouset, madaltaa sen minkä lupaa ja ei keuli.
Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI PD quattro
Audi A4 B6 2.0
Audi A4 B6 2.0
-
- Posts: 82
- Joined: 19.3.2008 10:13
- Location: Jyväskylä
Re: Golf iv variantin madallus
Tulipa otettua vaihdossa tuollainen erittäin huonosti pidetty kiertopalkinto kartanonelkku.
Alla oli pari vuotta vanha JOMin säätöalusta joka oli ihan kamala ajaa, toinen takaiskari hengetön ja muutenkin aivan liian löysä, perä roikkui vaikka oli melkein säätö max. korkeudessa ja vetari raapi joka montussa vakaajaa. Hankin sitten kun halvalla sain käytetyn Supersportin 35/35 setin ja ruuvasin alle. No nyt on jo huomattavasti parempi ajaa eikä ole mitenkään kovakaan, just hyvä muuten mutta.... se vetari osuu vieläkin töyssyissä vakaajaan.
Oletteko vaihtaneet koiranluita lyhyemmiksi näillä miedommilla madallussarjoilla?
Madallus näyttää aika samalta kuin esim. tuossa TomBan kuvassa.
Vähän OT:na;
Eukon New Beetleen laitoin n. puoli vuotta sitten Eibachin -30/30 sarjan ja ei mitään raapimisia tms. En muista onko siinä vakaaja samanlainen kuin Golfissa. En jaksa mennä pihalle kyykkimään vaan mieluummin spekuloin täällä
NB on vähän pintakova Eibachin jousilla. Siinä oli aiemmin TA Technixin surkea säätösarja joka oli aivan karsean kova.

P.S. Olen kiinnostunut ostamaan TDI:n vakiojouset!
Alla oli pari vuotta vanha JOMin säätöalusta joka oli ihan kamala ajaa, toinen takaiskari hengetön ja muutenkin aivan liian löysä, perä roikkui vaikka oli melkein säätö max. korkeudessa ja vetari raapi joka montussa vakaajaa. Hankin sitten kun halvalla sain käytetyn Supersportin 35/35 setin ja ruuvasin alle. No nyt on jo huomattavasti parempi ajaa eikä ole mitenkään kovakaan, just hyvä muuten mutta.... se vetari osuu vieläkin töyssyissä vakaajaan.
Oletteko vaihtaneet koiranluita lyhyemmiksi näillä miedommilla madallussarjoilla?
Madallus näyttää aika samalta kuin esim. tuossa TomBan kuvassa.
Vähän OT:na;
Eukon New Beetleen laitoin n. puoli vuotta sitten Eibachin -30/30 sarjan ja ei mitään raapimisia tms. En muista onko siinä vakaaja samanlainen kuin Golfissa. En jaksa mennä pihalle kyykkimään vaan mieluummin spekuloin täällä


P.S. Olen kiinnostunut ostamaan TDI:n vakiojouset!

Last edited by Kleinbusfahrer on 31.5.2014 20:13, edited 1 time in total.
3+1 Volkkaria
-
- Posts: 82
- Joined: 19.3.2008 10:13
- Location: Jyväskylä
Re: Golf iv variantin madallus
Nalkutanpa vielä kun tätä aihetta ehkä tutkailee useampikin alustan ostoaikeissa oleva Golfisti.
Tältä näyttää pari vuotta vanha JOMin alusta kun jouset on pehmenneet ja iskarit vuotaneet mehut ulos. Takana on säädöt melkein aivan yläasennossa eikä tuon ylemmäs noussut.
Ajaminen oli jännää, erilaisia vapinoita ja kolahduksia riitti. Vetokoukun johtosarja on poikki kun koukun töpseliosa on osunut johonkin töyssyyn/kanttariin ja taittunut. Perä ei kantanut yhtään kuormaa.
Kannattaa harkita voisiko rahat sijoittaa johonkin järkevämpään kuin vaikkapa hinnat alkaen alustoihin...

Tältä näyttää pari vuotta vanha JOMin alusta kun jouset on pehmenneet ja iskarit vuotaneet mehut ulos. Takana on säädöt melkein aivan yläasennossa eikä tuon ylemmäs noussut.
Ajaminen oli jännää, erilaisia vapinoita ja kolahduksia riitti. Vetokoukun johtosarja on poikki kun koukun töpseliosa on osunut johonkin töyssyyn/kanttariin ja taittunut. Perä ei kantanut yhtään kuormaa.
Kannattaa harkita voisiko rahat sijoittaa johonkin järkevämpään kuin vaikkapa hinnat alkaen alustoihin...

3+1 Volkkaria
Re: Golf iv variantin madallus
Mielenkiintoinen aihe.. Mistä mahtanee johtua se että joillakin ottaa vetoakseli kiinni 35mm madalluksella, joillakin 45mm - joillakin taas ei ota kiinni +50mm madalluksellakaan. 1.9 TDI kyseessä siis, vakio osilla. Joissa pitäisi olla saman paksuinen vakaajatanko (23mm). Onko nämä niin yksilöitä koska hankaa kiinni vai mistä mahtaa johtua?
Säädettävistä koiranluista: Aika monessa on tarjolla säätövälillä 12.5cm - 16/17mm se säätöalue. Mittasin oman originaalit, kiin.pisteiden väli oli aika liki 11cm.. eli pienempi kuin säädettävillä... what?
-marko-
Säädettävistä koiranluista: Aika monessa on tarjolla säätövälillä 12.5cm - 16/17mm se säätöalue. Mittasin oman originaalit, kiin.pisteiden väli oli aika liki 11cm.. eli pienempi kuin säädettävillä... what?

-marko-
8PA BKD
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
Re: Golf iv variantin madallus
Jos vaikka olis eri tehoversioissa eri paksuista vetoakselia? Ihan mutua sitten tämä teoria. Omassa autossa GIV 1.9TDIPD 100hv rupesi raapimaan vetari vakaajaan noin 45mm madalluksella ja nyt pitäisi tehdä runkopalkkiin lovea kun kolisi sitä vasten ikävästi välillä ennen kuin ruuvasin sentin alustaa ylöspäin.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Re: Golf iv variantin madallus
Jopas.. Ensimmäistä kertaa kuulen että 45mm madalluksella ottaa runkoon vetari kiinni.
8PA BKD
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
Re: Golf iv variantin madallus
Ei runkoon vaan vakaajaan. Nyt siis 17" vanteella kaaresta vanteen reunaan noin 8cm matkaa ja raapii isommissa montuissa runkopalkkiin.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Re: Golf iv variantin madallus
Ok.
Tuntuu olevan hieman työläämpi "tontittaa" tuo G4 kuin moni muu malli, jos haluaa enempi madaltaa niin joutuu jonniin verran tekemään muokkauksia.. näköjään
Tuntuu olevan hieman työläämpi "tontittaa" tuo G4 kuin moni muu malli, jos haluaa enempi madaltaa niin joutuu jonniin verran tekemään muokkauksia.. näköjään

8PA BKD
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
Re: Golf iv variantin madallus
Dodii.. päivitystä omaan alustaan. Tänään pistin coiloverit alle. Edestä madallusta about se 50mm, takaata samanverran. Ei ota kiinni mihinkää vaikka kuinka yrittää. Which is nice. Ihan orggis vakaaja + vakaajantangot.
Enempää en viiti madaltaa, tuo on riittävä
En tiedä sitten kuinka lähellä tuo on ottaan kiinni mutta ei äkkiseltään testattuna jos jonkimoisessa röykytyksessä --> ei hankaa kiinni.
-marko-
Enempää en viiti madaltaa, tuo on riittävä

-marko-
8PA BKD
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
Re: Golf iv variantin madallus
Etupäätä ruuvattu sentti/kaks ylemmäs. Pohjaa moottorinpohjalevy/suoja aeeka kovin helposti.
Onko tosiaan niin ettei tätä G4:sta saa vatsalleen ilman että öljypohja/suojalevy whatever on heti raapimassa maata
Ei tuo kuitenkaan vielä niin "hirveen" matala ole, silti tässä kuvassa (renkaan ja kaaren väliin menee just 1 sormi)moottorinsuojalevyn ja asfaltin väliin jää n 7-7.5cm.

(Kuvassa orkkis Route66 6.5x16 + 205/55/16 Hakka Green renkaat)
-marko-
Onko tosiaan niin ettei tätä G4:sta saa vatsalleen ilman että öljypohja/suojalevy whatever on heti raapimassa maata

Ei tuo kuitenkaan vielä niin "hirveen" matala ole, silti tässä kuvassa (renkaan ja kaaren väliin menee just 1 sormi)moottorinsuojalevyn ja asfaltin väliin jää n 7-7.5cm.

(Kuvassa orkkis Route66 6.5x16 + 205/55/16 Hakka Green renkaat)
-marko-
8PA BKD
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
Re: Golf iv variantin madallus
Kysytäämpäs viisaammilta: mitä muuta tarvitsee/kannattaa vaihtaa, kun vaihdetaan alle alustasarja? Ilmeisesti kallistuksenvakaaja olisi hyvä vaihtaa mikäli olen oikein ymmärtänyt? Hieman on tämä auton alustarakenne vielä hämärän peitossa, joten tarvitseeko kallistuksenvakaajan puslia vaihtaa, vai voiko vanhoja hyödyntää? Kallistuksenvakaajassa on nyt Powerflexin puslat, olleet alla n. 40 tkm.
Tarkoituksena olisi siis madaltaa reilummin, BC-racing br olisi tulossa alle. Moottorina 1.6 16V BCB mikäli sillä nyt jotakin väliä on...
Tarkoituksena olisi siis madaltaa reilummin, BC-racing br olisi tulossa alle. Moottorina 1.6 16V BCB mikäli sillä nyt jotakin väliä on...

Re: Vs: Golf iv variantin madallus
Ainakin etuvakaaja menee varmasti vaihtoon, jos reilummin ajattelit madaltaa. Alkaa jossain vaiheessa hankaamaan vetariin kiinni.Jugi wrote:Kysytäämpäs viisaammilta: mitä muuta tarvitsee/kannattaa vaihtaa, kun vaihdetaan alle alustasarja? Ilmeisesti kallistuksenvakaaja olisi hyvä vaihtaa mikäli olen oikein ymmärtänyt? Hieman on tämä auton alustarakenne vielä hämärän peitossa, joten tarvitseeko kallistuksenvakaajan puslia vaihtaa, vai voiko vanhoja hyödyntää? Kallistuksenvakaajassa on nyt Powerflexin puslat, olleet alla n. 40 tkm.
Tarkoituksena olisi siis madaltaa reilummin, BC-racing br olisi tulossa alle. Moottorina 1.6 16V BCB mikäli sillä nyt jotakin väliä on...
Re: Golf iv variantin madallus
http://www.tuningkauppa.com/epages/Kaup ... ucts/63094
Tämä ajaa ilmeisesti asiansa? Mitkä puslat tämän kaveriksi kannattaisi hommata? Nyt alla on Powerflexit, toiminevat myös tässä? Mikä olisi oikea koko?
Tämä ajaa ilmeisesti asiansa? Mitkä puslat tämän kaveriksi kannattaisi hommata? Nyt alla on Powerflexit, toiminevat myös tässä? Mikä olisi oikea koko?
Re: Vs: Golf iv variantin madallus
Just tommonen oli mulla. Kyllä tuolla hieman alemmas pääsee, mutta alkaa tuokin jossain vaiheessa hankaamaan vetariin.Jugi wrote:http://www.tuningkauppa.com ... ucts/63094
Tämä ajaa ilmeisesti asiansa? Mitkä puslat tämän kaveriksi kannattaisi hommata? Nyt alla on Powerflexit, toiminevat myös tässä? Mikä olisi oikea koko?
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: Golf iv variantin madallus
säädettävät koiranluut kaveriks 

Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: Golf iv variantin madallus
Kannattaa varautua lyhentämään niitä säädettäviäkin koiranluita jos oikeasti meinaa laskea vakio vakaajan kanssa, kaverilla ei ainakaan riittänyt säätövara vakiomittasissa koiranluissa. Toki hillitymmällä laskemisella voipi riittääkin ja tommosella toisenmallisella vakaajalla.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Re: Golf iv variantin madallus
Eli tämä: http://www.revotec.fi/kallistuksenvakaa ... -1627.html ja tämä: http://www.revotec.fi/saadettavat-koira ... p-443.html niin pitäisi olla ok?
Kiitos kaikille auttaneille!
Kiitos kaikille auttaneille!
- Sami Mäkinen
- VCF Member
- Posts: 3367
- Joined: 5.6.2006 22:46
- Location: Ulvila-City
Re: Golf iv variantin madallus
^ kyyllä noilla alkuun piäsöö...
Mitsubishi Outlander PHEV -17
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
VW Golf mk1 -76
VW 411 Variant Van -70
VW Golf MK2 1.9TD(i) -84
Ja läjä kaikkea muuta neljällä pyörällä...
Re: Golf iv variantin madallus
Mielenkiinnosta kysyn:
Minkälaisia madallus "senttejä" olette laittaneet että tarvitsee yo osia? Itsellä kokeilu mielessä vedin edestä sen about 6cm madallusta, ei vielä ottanut kiinni mihinkään. Alkoi vain öljypohjansuojamuovit raahata joka notkelmaa..
Onko tuo "reilusti" madallus tyyliin 10cm? Vai mitä se oikeasti tarkoittaa?
Oisko jollain heittää vakiomittaa pyöränkaaresta vanteen keskelle/napaan?
ps. Säädettävistä koiranluista: Itse pähkäilin saman asian kanssa. Tarviiko vaiko ei. Mittailin kiinnityspisteitä, vakio mallin koiranluun kiin.pisteet ovat kapeammat kuin esim. slamitista saatavat säädettävät koiranluut "pienimmällä asetuksella".. Menin vakio luilla ja madallusta se 6cm. Hyvin riitti, ainakin itsellä.
-marko-
Minkälaisia madallus "senttejä" olette laittaneet että tarvitsee yo osia? Itsellä kokeilu mielessä vedin edestä sen about 6cm madallusta, ei vielä ottanut kiinni mihinkään. Alkoi vain öljypohjansuojamuovit raahata joka notkelmaa..
Onko tuo "reilusti" madallus tyyliin 10cm? Vai mitä se oikeasti tarkoittaa?

Oisko jollain heittää vakiomittaa pyöränkaaresta vanteen keskelle/napaan?
ps. Säädettävistä koiranluista: Itse pähkäilin saman asian kanssa. Tarviiko vaiko ei. Mittailin kiinnityspisteitä, vakio mallin koiranluun kiin.pisteet ovat kapeammat kuin esim. slamitista saatavat säädettävät koiranluut "pienimmällä asetuksella".. Menin vakio luilla ja madallusta se 6cm. Hyvin riitti, ainakin itsellä.
-marko-
8PA BKD
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
Re: Golf iv variantin madallus
Kaverilla madaltui n. 6cm, ei tarkka lukema koska ei ollut mittaa mukana. Alustana perus 200e ta technix, edessä 3cm kierrettä jäljellä, takana ei yhtään. Edestä pohjaanlyöntikumeista 2/3 osaa veke ja takana (ainakin vielä) jäljellä kokonaan.
Skoda Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style BusinessLine 2020 (käyttöauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
VW Jetta Flair 1.8 RP 1990 (kesäauto)
Re: Golf iv variantin madallus
Mites tuo etukallistuksenvakaajan vaihto mk4 golffiin, onko kyseessä hirveä työ? Kävin asennuttamassa autooni alustasarjan, ja alkuperäisenä ajatuksena oli vaihtaa samalla kallistuksenvakaaja sekä koiranluut. Paikassa jossa työ tehtiin, sanottiin kuitenkin, että kallistuksenvakaajaa ei kannata lähteä vaihtamaan, koska joutuu mm. raidetankoon kajoamaan ja ohjaustehostimen nesteet vaihtamaan yms.
Tällä hetkellä alla on siis coilit ja säädettävät koiranluut, mutta koiranluiden kiinnityspiste on sen verran jyrkässä kulmassa, etteivät ne tule kestämään. Kannattaako siis lähteä vaihtamaan kallistuksenvakaajaa (ilmeisesti auttaisi tuohon kulman suuruuteen)?
Kyseinen henkilö, joka myös työn teki ehdotti nykyisten fk:n säädettävien koiranluiden tilalle osia, joissa olisi ns. uniball kiinnitys alapäässä, mutta itse en ainakaan tämmöisiä ole löytänyt? Asentaja ehdotti korotuspalaa alapallonivelelle tai vaihtoehtoisesti korotettua alapalloniveltä jos vain saatavilla. Osaisiko viisaammat neuvoa
Tällä hetkellä alla on siis coilit ja säädettävät koiranluut, mutta koiranluiden kiinnityspiste on sen verran jyrkässä kulmassa, etteivät ne tule kestämään. Kannattaako siis lähteä vaihtamaan kallistuksenvakaajaa (ilmeisesti auttaisi tuohon kulman suuruuteen)?
Kyseinen henkilö, joka myös työn teki ehdotti nykyisten fk:n säädettävien koiranluiden tilalle osia, joissa olisi ns. uniball kiinnitys alapäässä, mutta itse en ainakaan tämmöisiä ole löytänyt? Asentaja ehdotti korotuspalaa alapallonivelelle tai vaihtoehtoisesti korotettua alapalloniveltä jos vain saatavilla. Osaisiko viisaammat neuvoa

- Tero Paalanen
- Team Leader
- Posts: 2578
- Joined: 18.1.2005 23:45
- Location: Kauhava
Re: Golf iv variantin madallus
No ei se nyt ihan noin hankala homma oo.
Auto pukeille, irrota koiranluut vakaajasta, ohjausvaihteen pultit irti, vedä joku naru ohjausvaihteen alta ja kiinnitä naru jonnekkipäin konehuonetta niin ettei ohjausvaihde tipu alaspäin.
Irrota apurungon pultit ja esim. tunkkia apuna käyttäen tiputa apurunko hallitusti hieman alaspäin.
Vaihda vakaaja ja kasaa päinvastaisessa järjestyksessä.
Suurinpiirtein noin se menee.
Ei siis tartte vaihdella ohjaustehostimen öljyjä tms.
Auto pukeille, irrota koiranluut vakaajasta, ohjausvaihteen pultit irti, vedä joku naru ohjausvaihteen alta ja kiinnitä naru jonnekkipäin konehuonetta niin ettei ohjausvaihde tipu alaspäin.
Irrota apurungon pultit ja esim. tunkkia apuna käyttäen tiputa apurunko hallitusti hieman alaspäin.
Vaihda vakaaja ja kasaa päinvastaisessa järjestyksessä.
Suurinpiirtein noin se menee.
Ei siis tartte vaihdella ohjaustehostimen öljyjä tms.
Re: Golf iv variantin madallus
Juu kyllä mulla jäi ohjausvaihde nätisti roikkumaan raidetankojen ja ohjausakselin nivelen varaan kun otin oman vakaajan pois. Helppo homma.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Re: Golf iv variantin madallus
Kiitos pikaisista vastauksista
Auttaako kallistuksenvakaajan vaihto vastaavasti sitten koiranluun asennuskulmaan, kun nyt koiranluu on ns. vinossa, mitä se ei tule todennäköisesti kestämään...

Auttaako kallistuksenvakaajan vaihto vastaavasti sitten koiranluun asennuskulmaan, kun nyt koiranluu on ns. vinossa, mitä se ei tule todennäköisesti kestämään...
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
Re: Golf iv variantin madallus
Madallusta en mitannut mut aika paljon.
Ennen:

Jälkeen:

Takapäätä hiukan nostettu kuvan jälkeen ylös. Edessä ei mikään hinkkaa, hankaa tai kolise ja vakiot koiranluut.
Renkaiden halkaisija on lähes sama.
Ennen:

Jälkeen:

Takapäätä hiukan nostettu kuvan jälkeen ylös. Edessä ei mikään hinkkaa, hankaa tai kolise ja vakiot koiranluut.
Renkaiden halkaisija on lähes sama.
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
Re: Golf iv variantin madallus
^- On se G4 farkku vaan järkky traktori vakiona
Melkein pää mahtuu takakaaren ja renkaan väliin. Itsellä tippu n. 60mm mutta vielä saisi tiputtaa, alkaa vaan maavara loppua edestä. Öpohja/pohjamuovi ottaa pirun helposti kiinni, vaikka ei edes matala vielä ole.
Millä muut ratkaisseet tämän ongelman?
Btw, 8x18 ET30 vanne ottaa/otti kiinni säätölautaseen edessä. Ei enää, lähti snadi biitti säätölautasen reunasta irti. Ei haittaa enään. Tarttis olla siis max ET28 vanne edessä.

Millä muut ratkaisseet tämän ongelman?
Btw, 8x18 ET30 vanne ottaa/otti kiinni säätölautaseen edessä. Ei enää, lähti snadi biitti säätölautasen reunasta irti. Ei haittaa enään. Tarttis olla siis max ET28 vanne edessä.
8PA BKD
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
Ex: G4 ALH, G4 AGR, G4 ASZ, G4 ATD x 2, 3B AFN, G5 BXE,
G4 AKL x 4, G4 BCB x 3, G4 & 1J2 AZD x 4
Re: Golf iv variantin madallus
Tuohan näyttää heti paremmalta, mikäs setti tuohon on vaihdettu?
-
- Posts: 283
- Joined: 30.5.2007 19:42
- Location: Salo
Re: Golf iv variantin madallus
Muistaakseni JOMin halpissarja. On koht 3 vuotta ollu alla ilman ongelmia. Taakse olis kyl toivonu vähän pidempiä iskareita.
Muuten kyl pieniä ihmeellisyyksiä tullut vastaan, kuten alapallonivelen mutua ei saanu pois ellei irrottanut napamutua ja hanttarin puolen orkkistolppaa en saanu pois ilman jousipuristimia. Koska en tajunnu irrottaa napaa.
Muuten kyl pieniä ihmeellisyyksiä tullut vastaan, kuten alapallonivelen mutua ei saanu pois ellei irrottanut napamutua ja hanttarin puolen orkkistolppaa en saanu pois ilman jousipuristimia. Koska en tajunnu irrottaa napaa.
-05 Golf variant 1.9TDI Pacific
Re: Golf iv variantin madallus
Olisko jollain sellaista kun 30mm tai 40mm madallus ja 17'' tai 18'' vanteet et näkis vähän kuinka paljon madaltuu?