tumpu wrote:Passat 1.8T (AWT), vm 2003. Mittarilukema 95tkm Huomenna vaihdetaan alkuperäinen 11 vuotta pellin alla majaillut jakopää uuteen Toivotaan ettei leviä 50km matkalla kodin ja korjaamon välillä...
Ehkäpä jopa tyhmänrohkeita Mutta toivotaan tosiaan että tuo viimene etappi ei ole kirjaimellisesti viimenen etappi
EDIT: Hyvin kesti. Huoltomies epäili että on joskus vaihdettu, kun oli maalimerkinnät tehtynä... Mutta nyt on ainakin varmasti tehtynä, ja huoltokirjoihin merkattuna =) Samalla hydraulinen kiristin vaihtui ilmeisesti parempaan mekaaniseen.
Last edited by tumpu on 20.8.2014 16:34, edited 1 time in total.
Golfin mittariin elokuun alkupäivinä vierähti 370 000 km, että tarpeeseen on auto kun reilussa vuodessa tuli ajeltua 40 tkm!
Kuskeja autolla on kyllä useampia ja liikkuu välillä Sodankylä-Oulu-Helsinki (joskus Tallinnassakin)
328tkm pyörähtää huomenna mittariin, passat 2003 1.9tdi. Vieläkin ollut luotettava peli, kun on hyväksynyt sen että kerran vuodessa saa vaihtaa palikkaa alustaan + muut kuluvat osat tietty. 70tkm tullut ajettua reiluun kahteen vuoteen. Huoltoihin ja renkaisiin on mennyt varmaankin reilu tonni vuoteen mikä on varmaan ihan normaali summa jopa uusillakin autoilla ja varsinkin hieman yli 30tkm/vuosi ajomäärällä. Passatti vieläkin kulkee nätisti motarilla, ei vetele ja menee suoraan.
Ainoa puute autossa on oikeastaan vakionopeudensäätimen puuttuminen, josta en ole raaskinut pyydettyä n. 300e maksaa :O olisi pitänyt ostaa jo heti kun auton sai.. Näillä kilometreillä on tavallaan hyväksynyt jo sen että auto voi levitä ja joutuu hankkimaan uuden, joten on toistaiseksi kuulostanut kalliilta kun tuokin on vain mukavuus-asia. Toisaalta vaihdan öljyt ajallaan ja muutenkin teen kaikki tarvittavat huollot joten tässä voi olla autoa vielä vaikka viideksi vuodeksi.
310tkm tuli itellä mittariin viikonloppuna. Onhan tuosta jo vauhtipyörä vaihdettu, kuukauden tai parin päästä viedä auto pajalle missä laittavat koko auton kuntoon ja katsovat onko välystä nokka akselissa jne. Itsellä ei oo enään aikaa eikä paikkaa missä laittaa kuntoon
Pia wrote:Passatissa paukku pari päivää sitten 361tkm eikä mitään ongelmia toimimisen kanssa.
Lainaus:"Niin se sitte viimein anto periks. Vaihdelaatikko nimittäin. Vuoden sorsi kolmosta ja tänään alko koluutus nelosella ja vitosella. Ja lopulta en enää uskaltanu ajaa ettei laatikko hirtä kii. Viikonloppun jälkeen lähtee uusi loota saksasta tulemaan. "
340tkm pyörähti eilen mittariin. Kallis jakopääremppa tuli teetettyä ja ens kesälle ja ens talvelle joutuu uudet renkaat hankkimaan, joten tällä varmaan tulee ajeltua vielä tovi. Mikäs tällä ajellessa, kun on ollut melko huoleton peli ja halpaa ajoa. Ei paljon tunnu auton arvonalenema enää näillä kilometreillä
Nojoo tiedä sit mikä on edullinen ja mikä kallis, mutta 500e oli alkuperäinen hinta-arvio viime vuoden puolella, huoltoon viedessä hinta-arvio pomppasi 500-550 välille ja huollon aikana ilmoitti asentaja että moniurahihnan kiristin kannattaa vaihtaa, nosti hintaa 200e:llä -> lasku oli 758e.
Hupsista. Mulla vaihdettiin kaksi moniuraa, jakohihna, hydraulikiristin, vesipumppu, termostaatti ja nesteet. Reippaasti alle tuon. En viitti sanoa tuon tarkkaa hintaa, mutta yhdellä purppuranpunaisella selvis.
muppis wrote:Hupsista. Mulla vaihdettiin kaksi moniuraa, jakohihna, hydraulikiristin, vesipumppu, termostaatti ja nesteet. Reippaasti alle tuon. En viitti sanoa tuon tarkkaa hintaa, mutta yhdellä purppuranpunaisella selvis.
Missäs hemmetissä nuin halvalla pääsee. Itselleni maksoi pelkkä jakopäänhihnan ja vesipumpun vaihto 550e o.O
Sami Mäkinen wrote:Kyllä sitä firmaa on täällä forumilla mainostettu missä ihmiset käy kauempaakin
Ei saa pitää jännityksessä! Ei kehtais kyllä jatkossa maksaa liikaa huolloista. En tiedä mutta jostain syystä tuli joku foorumilainen mieleen joka näitä tekis?
Mä ostin Boschin jakopään sarjan vesipumpulla ja hydraulikiristimellä ja moniurahihnat niin osat maksoi n. 200€. Vaihtotyöstä maksoin 200€ ja samalla työllä vaihtui laturin vapaakytkin josta maksoin muistaakseni 32€.
Vähän on mietinnässä ollut että vaihtaako johonkin toiseen kulkineeseen, kun pitäis kummatkin renkaat uusia sekä jakopääkin uusia 40000km päästä. Etu-umpiot kans pitäis vaihdella ennen katsastusta kun näytti kuulemma liian alas ja säätö pyörii tyhjää :/
Ei sitä paljoa tule vuodessa ajeltua. 5.8.2014 oli 260tkm. Tänään tuli 270tkm lasiin. 8.5 kk takana ja kymppitonni.
Audikuume nousi... saa nähdä lähteekö tää myyntiin...
Vastahan tuota tuli 360 täyteen ja nyt puuttuu enää tonni seuraavasta tasalukemasta. Tosin oli lähellä etten vaihtanut kolme vuotta nuorempaan, onneksi siskon vävy ei suostunut. Toivottavasti verotus pysyy suosiollisena, että saa sen 555:n täyteen, kun yodalla ei onnistunut.