Aloha!
Autoni on 385tkm ajettu eikä turbon vaihdosta ole mitään käryä... Ahtoputkissa näyttäis olevan öljyä, mikä kertonee siitä että turbo päästää öljyt läpi? Mistäs tohon katiskaan löytäis uuden turbon helposti? 1,9tdi 96kw -03. Sais toki olla joku vähän enempi potkuakin antava kunhan on ns bolt on malli. Auttakkee, minä mitään näistä ymmärrä
Paljonko koneesta katoaa öljyä esmi. 10tkm aikana?
Ahtoputkiin kun kertyy öljyä ihan jo pelkästään huohottimen läpi tulevasta öljystä.
Lähestulkoon bolt-on turbo tollaseen on KKK BV43.
Tartee ainoastaan kompurakotelon lähtöön hitsata sopiva lähtö ahtoputkelle ja alkuperäisestä ahtoputkesta irrottaa se pikaliitin pää.
Turbon vaihdon jälkeen sitte kunnon softa koneeseen niin koneteho on yli 200hv.
Juurikin näin, kuten JukkaA sanoi.
Käytännössä ihan bolt on homma. Katkaisee vain pikaliittimen ahtoputkesta ja laittaa kunnon klemmarilla ahtimeen kiinni.
A6 3.0BiTdi avant quattro S-Line
A3 1.9 tdi (8V vm-14)
Vw Kupla -72 1300 Weltmeister
Vw Caravelle T3 Syncro -86 1,9TD (AAZ)
Tarkoitatteko tuolla kkk bv43 tuota ahdinta mikä on esim a4 2.0tdi b7 125kw? Itsellä olis kans turbon hankinta tulos, mutta ko ei viitsisi tonnii siihen sijottaa, saksasta saa huomattavasti halvemmalla, tarkotus olis vaihtaa tuo sachs sre kytkin setti, lukenu sen verran, että sen pitäisi kestää kaikki tulevat setit käyttöautoa ollaan piristämässä ja 200hp maaginen rajapyykki saa riittää, väännöt tulee olemaan mitä on. Aika paljo lukenut tässä viimekuukausina teidän juttuja ja ei voi ko hattuu nostaa.