Viikko vierähti ja auton kanssa meni illat sen verta myöhäseks että kotia kun pääs niin ei ensimmäisenä tullut mieleen tänne päivitellä edistymisestä joten nyt tulee sitten kerralla läpileikkaus.
Laatikko lähti omasta mielestä aika kivuttomasti irti vaikka montulla ilman laatikko nosturia se irrotettiinkin, kardaanin tukilaakeri hässäkkä korista irti, kardaani laatikon perästä irti, vetarit irti (mahtuu kyllä olemaan paikallaankin, pelkkä sisäpään irrotus siis riittää) mutta mulla oli oikeelta puolelta sisemmästä mennyt kumi ja sitä myötä nivelkin. Samasta akselista oli ulompikin väljä joten siitä vaihtuu kaikki muut paitsi akseli, vasemmalla puolella riitti uus kumisarja ulompaan niveleen. Noiden lisäks vielä työsylinterin letku irti ja parit liittimet, ohjaamon puolelta vaihekepin nuppi ja pussi irti jonka jälkeen 4 mutteria auki niin on keppi tankoineen autosta irti. Laatikon pultit oli suht helpossa paikassa mutta johtunee siitä että konehuoneen puolelta oli niin paljon tavaraa irti.
Pieni muotonen työmaa oli etsiä tuota sisempää niveltä Suomen maalta, Joensuusta kiertelin liikkeet läpi ja vastaus oli että ei saa meidän toimittajalta. Kävin jopa Laakkosella naureskelemassa niiden hinnottelu politiikalle, sisäpään nivel ~290e, koko vetari ois taas ollut varsin järkihintanen ~260e mutta se kun on vaihto tuote niin palautettava akseli ois pitäny olla täysin orkkis kuntonen, tarkoittaa sitä että jos sulla on siinä tarvike murros paikallaan niin tulee ihan mukava lasku perässä kun tehas ei hyväksykkään sitä panttina. Koko akseli ilman vaihto akselia oli nimittäin rapiat 890e... Autodocilla on netissä kyseistä nivelsarjaa myynnissä mutta ei varastossa joten ei sitäkään kautta onnistunut, meinas lähteä jo tilausta saksaan ebayn kautta, siellä niitä nimittäin on myynnissä vaikka millä mitalla mutta lopulta löyty nimark.fi nimisestä puljusta nivel, tilasin sen torstaina joten toivotaan että kaikki menee putkeen ja oikeanlainen nivel kotiutuu alkuviikosta, auto nimittäin seisoo enää kyseisen osan takia..
Laatikkoon vaihoin castrollin transaxle 75w90 öljyt, parilitraa sinne sain uppoomaan ennenkun alko tulemaan yli joten onko jollain varmaa tietoa paljonka tuon kuuslovisen askin tilavuus on? Ja sitten niitä kuvia, auto tosiaan on käynti kuntonen, nesteet ja öljyt pysyy sisällä sekä kytkimenkin sain aika kivuttomasti ilmattua alipaineen avulla.. Toivottavasti ens viikolla sais auton ajoon ja softaukseen, onhan tässä jo kolmisen viikko tullut oltua ilman omaa autoa..
Suhteellisen käytetyn olonen paketti.
Tollasen tapin sorvasin keskitykseen.
Uuet hilut paikallaan.
Varmaan ois hyvä vaihtaa vähän useemmin kun kolmen vuoden välein
Ei pitäs tällä kokoonpanolla ahistaa ainakaan downpipestä
Omasta mielestä ainakin varsin siisti kokonaisuus.
Jaa sitten ne vanteet eli vw atheos 19x9, renkaat on jo pyöräytetty pois päältä ja pitäs käyä noiten keskiöiden kiillotus hommiin. Ensin pyöräytän alle varmaan entiset kesävanteet niin ei tarvii hosua näitten siistimisessä, muutama kantti kosketus löytyy mutta ei mitään maatakaatavia.
