Eilen rupes tyhjäkäynillä yskähtelemään, eli meinaa sammuu mut palaa heti normaaliks ja sit 10sek päästä samahomma.
vikakoodit katottin äsken tuosta.
P3193 imusarja/täyttö ohjausläppä rajoitin sallitun alueen ulkopuolella.
P2181 jäähdytysjärjestelmä vika. oliko tässä viellä et väliaikainen vai satunnainen.
Olisko se sit pcv rikki? käytettiin se kyllä irti ja sitä kun heilutti niin helis sisällä selanen muovilätkä, eli siitä pcvltä lähtevä putki joka menee koneen etupuoellta koneen alle niin siinä putken lähdöstä kun katsoi sisään niin näky se muovinen helisevälätkä. soitan huomenna jos volkkarilta löytys utta pcvtä, jos se sillä korjaantus, mitähän maksaa? pitääkö kannen sisällä olla reilu alipaine, ei meinaa saada öljykorkkii auki tyhjäkäynnillä? ja kun sammuttaa koneen niin jostakin siitä pcv luota jää imevä ääni kun koittaa vetää ilmaa sisään ja jos sillon aukasee öljykorkin niin loppuu heti, onko normaalia?
Mites muilla lämmöt jaksaa passatissa nousta, itellä matka-ajossa seilaa 70-85 välillä vaikka peitin alamaskin ja osittain ylämaskin? olisko termari rikki, onko paha vaihtaa? pitäs vaihtaa jakopää ihan kohta niin samalla vois senkin vaihtaa jos ei paha homma? kehittääkös muilla miten paljon passatit sitä öljylimaa öljykorkin alle? mulla on ainakin joka kerta se öljykorkin alunen ja täyttöputki ihan paksussa limassa.
Passat 3C 2.0 tfsii tyhjäkäynti yskii
Re: Passat 3C 2.0 tfsii tyhjäkäynti yskii
Minkä värisessä limassa? Onko jäähdytysnestettä hävinny?
Re: Passat 3C 2.0 tfsii tyhjäkäynti yskii
Lima on sellasta vaaleanruskeaa ja on vaan öljykorkin pohjassa ja sen täyttöputkessa,muuten öljyt ihan normaalin väristä. Enkä ole kyllä huomannu et olis nestettä hävittänyt, ja tätä limaa on ollu koko 30tkm mitä auto ollu minulla.
Tää tyhjäkäynti ongelma tais ratketä sillä pcv vaiholla, makso 60€.
Tänään bossin testerillä kahtelin ajossa pienellä vaihteella reiluilla kierroksilla moottorin lämpöjä niin ei yli 72 asteen noussu.
Tää tyhjäkäynti ongelma tais ratketä sillä pcv vaiholla, makso 60€.
Tänään bossin testerillä kahtelin ajossa pienellä vaihteella reiluilla kierroksilla moottorin lämpöjä niin ei yli 72 asteen noussu.
Passat 3C 2.0 tfsii tyhjäkäynti yskii
Minkälaiset climan nappulat sulla on? Onko tälläset?

Jos on niin painamalla puhallus ylöspäin ja econ-nappia yhtäaikaa, aukee climan näyttöihin piilovalikot. Pääkanavaa selataan kuskin lämmön säätimellä ja alakanavia puhalluksen nopeuden säätimellä. 19.2-kanavasta näkee todellisen vedenlämpötilan. Ite seuraan aina sieltä lämpöjä. Koska mittarihan nytkähtää 90:n päälle kun lämmöt on vasta 74. Mittari näyttää viidestäkympistä eteenpäin koko nousun ajan 7-16 astetta enemmän.

Jos on niin painamalla puhallus ylöspäin ja econ-nappia yhtäaikaa, aukee climan näyttöihin piilovalikot. Pääkanavaa selataan kuskin lämmön säätimellä ja alakanavia puhalluksen nopeuden säätimellä. 19.2-kanavasta näkee todellisen vedenlämpötilan. Ite seuraan aina sieltä lämpöjä. Koska mittarihan nytkähtää 90:n päälle kun lämmöt on vasta 74. Mittari näyttää viidestäkympistä eteenpäin koko nousun ajan 7-16 astetta enemmän.
Re: Passat 3C 2.0 tfsii tyhjäkäynti yskii
Eikös vesi öljytilassa aiheuta justii tuollasta "kermaa"?? Eli onko paljon pätkäajoa, jossa kone ei kerkiä lämmetä optimiin??sacaali wrote:Lima on sellasta vaaleanruskeaa ja on vaan öljykorkin pohjassa ja sen täyttöputkessa,muuten öljyt ihan normaalin väristä.
Termari onko vaihettu millon?? Jos vastikään, niin kannattaa harkita keulan tukkimista. Bensakoneen, pitäis kyllä lämmetä reippaasti.sacaali wrote:ajossa pienellä vaihteella reiluilla kierroksilla moottorin lämpöjä niin ei yli 72 asteen noussu.

Re: Passat 3C 2.0 tfsii tyhjäkäynti yskii
Ei ole oikeestaan pätkä ajoo ollenkaan vaan työmatka ajoo 30km suuntaansa.
Parinviikon sisään vaihetaan jakopää niin samallla meinasin vaihtaa termarin kanssa. mun aikaan (30tkm) ei ole vaihettu termarii ja on kyllä koko ajan ollu talvisin heikko lämpee tuon 70 yli, auton oma mittari näkyy näyttävän 10-12 astetta liikaa.
Pia kyllä on samanlainen. pitääpä koittaa tuota kun ens kerran olen ajossa. kiitos
Parinviikon sisään vaihetaan jakopää niin samallla meinasin vaihtaa termarin kanssa. mun aikaan (30tkm) ei ole vaihettu termarii ja on kyllä koko ajan ollu talvisin heikko lämpee tuon 70 yli, auton oma mittari näkyy näyttävän 10-12 astetta liikaa.
Pia kyllä on samanlainen. pitääpä koittaa tuota kun ens kerran olen ajossa. kiitos

Re: Passat 3C 2.0 tfsii tyhjäkäynti yskii
Tänään ajelin 250km lenkin ja lämpöjä seurailin tuosta keskikonsolin 19.2 valikosta niin vaihteli 69-72 välillä vaikka ulkona oli vain -1 ja keulasta alamaski ja osittain ylämaski peitetty? ei taida olla ihan normi lämmöt?
Mitä kaikkea tuosta ilmastoinnin piilovalikoista voi seurata?
Mitä kaikkea tuosta ilmastoinnin piilovalikoista voi seurata?
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Passat 3C 2.0 tfsii tyhjäkäynti yskii
Normilämmöt maantieajossa pitäisi heilua siellä 84 asteen tienoilla. Termari kannattanee vaihtaa.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Passat 3C 2.0 tfsii tyhjäkäynti yskii
En oo itekkään löytäny sellasta listaa jossa olis kaikki kanavat ja alakanavat selvitetty. Tai sellasta mihin vois luottaa oikeesti. Mut tossa yhen tekemä listaus missä aika kattavasti. Mutta siltäki puuttuu se 19.2 kanava sieltä.sacaali wrote:Mitä kaikkea tuosta ilmastoinnin piilovalikoista voi seurata?
http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... ence-Guide" onclick="window.open(this.href);return false;