Golf IV "Check oil level"
Golf IV "Check oil level"
Aika pian huollon jälkeen syttyi tuo kyseinen öljynvaroitus palamaan ja tuikkaa aina käynnistyksen yhteydessä sitä.
Sitä on tullut välillä tarkkailtua ja öljyn määrä on nyt maximistaan vajunut puoleen ja ilmoittelee asiasta edelleen.
Vaikenee aina toki n. 100km ajaksi kun sen tarkistaa, mutta palaa sitten taas kesken ajon.
Joltain foorumilta luin että konepellin lukitusanturi ollut likainen ja sen vuoksi tuo valo jäänyt palamaan. Mutta itsellänihän se tosiaan sammuu aina kun luukun avaa ja palaa sitten takaisin.
Mistä tuota nyt kannattaisi lähteä tutkailemaan tarkemmin?
Sitä on tullut välillä tarkkailtua ja öljyn määrä on nyt maximistaan vajunut puoleen ja ilmoittelee asiasta edelleen.
Vaikenee aina toki n. 100km ajaksi kun sen tarkistaa, mutta palaa sitten taas kesken ajon.
Joltain foorumilta luin että konepellin lukitusanturi ollut likainen ja sen vuoksi tuo valo jäänyt palamaan. Mutta itsellänihän se tosiaan sammuu aina kun luukun avaa ja palaa sitten takaisin.
Mistä tuota nyt kannattaisi lähteä tutkailemaan tarkemmin?
Last edited by Pertsa69 on 31.8.2015 8:40, edited 2 times in total.
Golf IV Variant 1,9TDI -05
- Pasi Häkli
- Posts: 5776
- Joined: 13.7.2006 17:50
- Location: Ulvila
Re: Golf IV "Check oil level"
Ekana tarkistaisin sen määräanturin liittimen, että liitos on kiinni ja puhdas ja johdot ehjät. Onko vikamuistissa mitään vikoja? Anturi vaihtoon jos muu ei auta.
Uncle Hank Fan Club
VW Touran 2.0TDI 2007
VW Touran 2.0TDI 2007
Re: Golf IV "Check oil level"
Missähän tuo öljynmäärä anturi sijaitsee? Vikamuistista en osaa sanoa, kun ei ole laitetta millä voisin sen tarkistaa. Mitähän muuten nykyään nekin kustantaisivat?
Koitin toki googlettaa anturin sijaintia mutta en tainnut löytää. Ilmeisesti kuitenkin moottorin yläpuolella?
PS: Kiitos Pasille vastauksesta.
Koitin toki googlettaa anturin sijaintia mutta en tainnut löytää. Ilmeisesti kuitenkin moottorin yläpuolella?
PS: Kiitos Pasille vastauksesta.
Golf IV Variant 1,9TDI -05
Re: Golf IV "Check oil level"
Öljypohjasta ite lähtisin anturia ettimää.
Re: Golf IV "Check oil level"
Tuo öljynpaineanturi lienee eri kuin määrän anturi? Paineanturi vaihdettu jokunen vuosi sitten.ibel wrote:Öljypohjasta ite lähtisin anturia ettimää.
En tuota autoa vielä nosturille ole saanut, jotta muita antureita olisin nähnyt.
Golf IV Variant 1,9TDI -05
Re: Golf IV "Check oil level"
Kyllä se öljymäärän anturi on siellä öljypohjassa sellaisessa paikassa, että jää ensimmäisenä maahan jos ei ole mitään välissä. Itsellä kylmää takamusta tämän takia aina, kun omasta pihasta lähtee.
VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Golf IV "Check oil level"
Mistähän muualta sitä öljynmäärää vois mitata??
Öljypohjaan se kerääntyy, eriasia on kuivasumppuvoitelujärjestelmä. 


Re: Golf IV "Check oil level"
Noh, noh.. Ei kaikki ole heti kädet kyynerpäitä mustana, kun volkkarin näkee.ibel wrote:Mistähän muualta sitä öljynmäärää vois mitata??Öljypohjaan se kerääntyy, eriasia on kuivasumppuvoitelujärjestelmä.

VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Golf IV "Check oil level"
No mitääh?? Ei ees ollu v*ttuilua.. 

Re: Golf IV "Check oil level"
No ei niin, vaikka mieles teki kuitenkin. 

VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Golf IV "Check oil level"
Noniin sain viimein auton ylös ja liittimen tarkistettua. Kaikki näytti olevan ehjänä ja kondiksesssa. Ilmeisesti anturi menee siis vaihtoon, sillä 100km ajon jälkeen pamahti tuttu valo näkyviin.
Pitänee seuraavaan öljynvaihtoon odottaa.
Pitänee seuraavaan öljynvaihtoon odottaa.
Golf IV Variant 1,9TDI -05
Re: Golf IV "Check oil level"
Päivitetäänpäs tätä.
Öljyt ja anturi (70e, motonet) tuli nyt vaihdettua. 150km reilu takana ja öljynmerkkivalo ei ole tuikkinut. Joten ongelma ratkaistu.
Öljyt ja anturi (70e, motonet) tuli nyt vaihdettua. 150km reilu takana ja öljynmerkkivalo ei ole tuikkinut. Joten ongelma ratkaistu.
Golf IV Variant 1,9TDI -05
Re: Ratkaistu: Golf IV "Check oil level"
Hienoa. 

VCDS, OBD 11
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
ID.4 150 kW EBJC Pro 1st MAX -21
T5 GP Caravelle 2.0 TDI Bluemotion 103 kW CCHA Comfortline -14
Gofl Plus 1.6 84 kW BLF -05
Ex:
B8/3G5 GTE 1.4 TSI 115 kW CUKC -18
B6/3C5 2.0 TDI 103 kW CBAB Comfortline -10
B5.5/3BG 1.9 TDI 74 kW AVB -01
Re: Golf IV "Check oil level"
Päivitetäänpäs tätä, nyt kun tuli taas ajankohtaiseksi.
25tkm takana ja öljynvaihto + jakopääremppa olisi tulossa nyt vastaan.
Lomalla tuli reissattua paljon ja öljytkin tuli pari kertaa tarkistettua ihan manuaalisesti. Viimeisimmälle reissulle lähdin ja katsoin tikusta että näkyy olevan reilussa puolessa. Ei muuta kuin matkaan. Paluumatkalla sitten syttyikin Check oil level- valo ja ajattelin että ehkäpä se öljynmäärä ei ollutkaan riittävä ja lisäsin reilun puolilitraa.
100km päästä se perkele syttyi taas. Tikun mukaan öljyä on riittävästi.
Olisiko tosiaan käynyt niin että uusi anturi olisi kestänyt vain 25tkm / 2kk?
Ei taida motonetin vehkeillä takuuta olla näiden kanssa...
Toki jos jollain sattuisi etelässä olemaan tuota vikakoodinlukuhärveliä niin voisi katsoa koodiakin.
25tkm takana ja öljynvaihto + jakopääremppa olisi tulossa nyt vastaan.
Lomalla tuli reissattua paljon ja öljytkin tuli pari kertaa tarkistettua ihan manuaalisesti. Viimeisimmälle reissulle lähdin ja katsoin tikusta että näkyy olevan reilussa puolessa. Ei muuta kuin matkaan. Paluumatkalla sitten syttyikin Check oil level- valo ja ajattelin että ehkäpä se öljynmäärä ei ollutkaan riittävä ja lisäsin reilun puolilitraa.
100km päästä se perkele syttyi taas. Tikun mukaan öljyä on riittävästi.
Olisiko tosiaan käynyt niin että uusi anturi olisi kestänyt vain 25tkm / 2kk?

Ei taida motonetin vehkeillä takuuta olla näiden kanssa...
Toki jos jollain sattuisi etelässä olemaan tuota vikakoodinlukuhärveliä niin voisi katsoa koodiakin.
Golf IV Variant 1,9TDI -05
Re: Golf IV "Check oil level"
Poistoon tollaset anturit ja katselee vaan manuaalisesti niitä öljymääriä.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Re: Golf IV "Check oil level"
Poistolla tarkoitat että piuha irti niin homma bueno?Dubsonic wrote:Poistoon tollaset anturit ja katselee vaan manuaalisesti niitä öljymääriä.
Ei jää vikakoodia ja valo sammuu?
Golf IV Variant 1,9TDI -05
Re: Golf IV "Check oil level"
Ellet pois halua sitä, niin OEM laatunen osa voi toimia luotettavammin, ku tarvikeanturit.
Re: Golf IV "Check oil level"
VCDS:llä sen saa kuulemma pois. Omasta autosta on konehuoneen kevyt "siivoilu" menossa ja hatemi ainakin sano et vedä johdot poikki vaan kun tuli vielä hybridi ÖP jossa ei ole tolle anturille edes paikkaa. Joku viisaampi vois kertoo miten se koodataan pois sitten.
Kesäpirssi GIV -05 ATD
Re: Golf IV "Check oil level"
mulla pasuunassa sama vika ja vikana oli että johdot poikki väliltä.
se on helppo kuitata, maakaapeli irti akusta vähäksi aikaa niin kuittaa sen valon.
se on helppo kuitata, maakaapeli irti akusta vähäksi aikaa niin kuittaa sen valon.
Re: Golf IV "Check oil level"
Noh kävin motonetistä hakemassa takuuseen uuden anturin ja taas toiminut ainakin muutaman sata kilsaa.
Eli johdot ei varmaankaan ole poikki, vaan vika oli tarvikeanturissa.
kelkka700:n vian nollauksenhan joutuu tekemään 100km välein? Sehän vika nollautuu jo konepeltiä nostamalla.

Eli johdot ei varmaankaan ole poikki, vaan vika oli tarvikeanturissa.
kelkka700:n vian nollauksenhan joutuu tekemään 100km välein? Sehän vika nollautuu jo konepeltiä nostamalla.
Golf IV Variant 1,9TDI -05
Re: Golf IV "Check oil level"
Jaha...
Vuosi sitten näköjään jo siitä kun ongelma alkoi ja nyt olikin toiminut jo lähes 6kk moitteitta, kunnes nyt aamulla välähti tuttu valo mittaristoon. Pitänee tarkastaa tuo öljyn määrä kun auton tasaiselle saa, mutta vahva on kutina että saa taas anturia ruveta kaivelemaan ja öljyjä vaihtamaan.
Historiikki:
1. Tarvikeanturi kesti 10-12tkm (pari kk) (olinkin katsonut aiemmassa viestissä kilometrit väärin.) Anturi meni takuuseen
2. Tarvikeanturilla ajettu nyt 11tkm (6kk), vikaa ei vielä vahvistettu.
Ikävästi ainakin tuo kilometsi määrä tulee samoihin lukemiin kuin edellisen kanssa...
Kenelläkään heittää mitään nohevaa kommenttia voiko vika olla muualla kuin anturissa?
EDIT: Ilmeisesti säikähdyksellä selvisin, sillä öljyn määrä olikin tuossa talven aikana päässyt vajumaan alarajoille. Ainakin anturi siis toimii
Vuosi sitten näköjään jo siitä kun ongelma alkoi ja nyt olikin toiminut jo lähes 6kk moitteitta, kunnes nyt aamulla välähti tuttu valo mittaristoon. Pitänee tarkastaa tuo öljyn määrä kun auton tasaiselle saa, mutta vahva on kutina että saa taas anturia ruveta kaivelemaan ja öljyjä vaihtamaan.
Historiikki:
1. Tarvikeanturi kesti 10-12tkm (pari kk) (olinkin katsonut aiemmassa viestissä kilometrit väärin.) Anturi meni takuuseen
2. Tarvikeanturilla ajettu nyt 11tkm (6kk), vikaa ei vielä vahvistettu.
Ikävästi ainakin tuo kilometsi määrä tulee samoihin lukemiin kuin edellisen kanssa...
Kenelläkään heittää mitään nohevaa kommenttia voiko vika olla muualla kuin anturissa?
EDIT: Ilmeisesti säikähdyksellä selvisin, sillä öljyn määrä olikin tuossa talven aikana päässyt vajumaan alarajoille. Ainakin anturi siis toimii

Golf IV Variant 1,9TDI -05