Edellisellä autollani, typ44 Avant Audilla ajaminen rupesi käymään hermojen ja kukkaron päälle niin oli aika katsella vähän uudempaa ja taloudellisempaa kulkinetta tilalle. Eipä vaihtoehtoja loppujen lopuksi paljoa jäänyt kun kriteereinä olivat mielellään VAG-konsernin tuote, pienikokoinen, diesel, pakettiauto ja ilmastointi..
Juhannuksen aikaan ajoimme Jyväskylään katsomaan yhtä Golf IV farkkua joka osoittautui täydeksi pommiksi kaikinpuolin. Nopeasti nettiauto auki ja kilometrin päästä löytyi toinen yksilö mikä ei tosin kuvissa vakuuttanut, mutta pitkä matka ajettu ja tyhjinkäsin ei viitsinyt Helsinkiin palata, joten tätä toista yksilöä katsomaan. Se sitten osoittautui hyväksi ja tarttui mukaan etelään vietäväksi.
Speksit:
Golf IV Variant -04
1.9TDI ATD 74kw 408tkm
Trendline, ilmastointi ja sähkölasit ym perusjutut.
katsastettu pakettiautoksi
Eli tuollainen tuli sitten hommattua. Kohtuullisen siistinä pysynyt yksilö kilometreihin nähden ja ennen minulle saapumista siihen oli laitettu tummat takalasit. Minun piti pitää tämä sinä kuuluisana käyttöautona jolle ei tehdä muuta kuin ajeta ja huolleta, mutta kuinkas kävikään.. Kuukauden ajojen jälkeen tummensin etusivulasit, valot sai vähän mustaa ja sen jälkeen pikkuhiljaa kaikki muuttunut mustaksi.
Alusta vaihtui TA-technixin coilovereihin ja vanteiksi tuli hommattua MAE Crown Jewelit 18x8,5 koossa. Vanteet ovat maalattu satiinin mustiksi mutta muuttumassa tässä talven aikana kiiltävän mustiksi.

Tällä hetkellä auto näyttää jotakuinkin tuolta, nyt tosin 15 tuuman talvivanteet alla.
Jakopääremontti ja perushuollot on tullut tässä syksyn mittaan tehtyä. Pohjapanssari tuli myös asennettua kun meinaa tuolla korkeudella dieselin öljypohja roikkua jo aika matalalla..

Tosiaan ensimmäinen dieselauto itselläni eli oon vähän hukassa tällaisen tekniikan kanssa, joten viritykseen liittyviä vinkkejä saa kertoa vapaasti, mistä aloittaa ja mitä tehdä ? Jotain pientä tehon ja väännönlisäystä olisi kiva saada
Koitan tätä päivitellä aina sitä mukaa kun jotain autolle tapahtuu.