Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
neuvoja pyytäisin.
Meni tuossa kuukaus sitten V6 2.8 passatista venttiilit, moottoritiellä ilman sen kummempaa varoitusta.
Korjaamolla testailivat puristuksia ja totesivat 2 pytystä ehkä venttiilit kaput?
Nyt purkivat lisää ja sanoivat kun pyörittelee, kuuluu metallinen kahina moottorista?
kannattaisiko se nyt sitten katsoa öljypohjan kautta että mitä on menny? vai suoraan vaan vaihtomoottori?
vaihtomoottori maksais vajaa 2000€ ilman apu- ja lisälaitteita... siihen töitä jonkun verran?
Onnistuisiko tuon moottorin vaihto itsekseen halli, nosturi on ja aikaa järjestyy.
Vai myydä osina eteenpäin ja katsella uusi kulkine?
Rungoltaan ja pellilleen ois hyvässä kunnossa ja kytkin remontti tehty 2011.
VW passat V6 2.8 vm. 1999 4x4
Meni tuossa kuukaus sitten V6 2.8 passatista venttiilit, moottoritiellä ilman sen kummempaa varoitusta.
Korjaamolla testailivat puristuksia ja totesivat 2 pytystä ehkä venttiilit kaput?
Nyt purkivat lisää ja sanoivat kun pyörittelee, kuuluu metallinen kahina moottorista?
kannattaisiko se nyt sitten katsoa öljypohjan kautta että mitä on menny? vai suoraan vaan vaihtomoottori?
vaihtomoottori maksais vajaa 2000€ ilman apu- ja lisälaitteita... siihen töitä jonkun verran?
Onnistuisiko tuon moottorin vaihto itsekseen halli, nosturi on ja aikaa järjestyy.
Vai myydä osina eteenpäin ja katsella uusi kulkine?
Rungoltaan ja pellilleen ois hyvässä kunnossa ja kytkin remontti tehty 2011.
VW passat V6 2.8 vm. 1999 4x4
Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
Aika kusetus hinta käytetylle motille. Tälläkin palstalla oli vastaava myynnissä 350€:lla aikoinaan. Kyllä noita n.500:lla pitäisi helposti löytää. Ruotsistakin tilattuna saa alle tonnilla. Onnistuu kyllä vaihto itsekseen, jos työkalut käsissä pysyy.tumex wrote:vaihtomoottori maksais vajaa 2000€ ilman apu- ja lisälaitteita... siihen töitä jonkun verran?
Onnistuisiko tuon moottorin vaihto itsekseen halli, nosturi on ja aikaa järjestyy.
Vai myydä osina eteenpäin ja katsella uusi kulkine?
Rungoltaan ja pellilleen ois hyvässä kunnossa ja kytkin remontti tehty 2011.
VW passat V6 2.8 vm. 1999 4x4
Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
Kyseessä on siis kunnostettu ja läpikäyty moottori. 6kk takuuta. Toki romikselta sais 850€, mut siihen pitäs kuitenkin tehä jakopää.
Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
Ehdottomasti korjaat vanhan ja kovaa ajoa vaan. Moottoriasiaan en ota sen enempää kantaa. Eikös tässä olisi hyvä tilaisuus tiputtaa sinne vaikkapa W8...? 

Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
Mitä muutoksia tarviis jos laittais w8? oishan se aina parempi kun v6
Ja mistä mahdollisesti sais w8:sia?

Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
Saksan / puolan / baltian purkaamoista motti. Eteen vähintään 334mm jarrulaikat ja taakse 269mm. Jousitukselle ei välttämättä tarvitse tehdä mitään muutosta, asiasta voi toki mainita että eteen vaihdettu jäykemmät vieterit.
Johtosarja moottorin kera, ECU ja uusi mittaristo avaimineen. W8:ssa oli 20 litran lisäpolttoainesäiliö varapyöräkotelossa, "kuulemma" saattaa 60 litraa käydä vähän pieneksi tuon motin ja nelivedon kera. En usko että vaihdelaatikkoon tai voimansiirtoon siitä eteenpäin tarvitsee koskea ollenkaan.
Johtosarja moottorin kera, ECU ja uusi mittaristo avaimineen. W8:ssa oli 20 litran lisäpolttoainesäiliö varapyöräkotelossa, "kuulemma" saattaa 60 litraa käydä vähän pieneksi tuon motin ja nelivedon kera. En usko että vaihdelaatikkoon tai voimansiirtoon siitä eteenpäin tarvitsee koskea ollenkaan.
Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
Mielestäni W8 motti olisi aivan väärä valinta.
Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
Järkevin valinta se ei toki ole. Helpoin sinne olisi laittaa samanlainen vaparikutonen. Swapeista järkevämpi voisi olla vaikka 1.8T. Jos byrokratia ja kiinnikkeiden tekeminen ei pelota, sitten se Kilun suosikki 2.7BiTurbo Audista.
Tuollainen W8 herättää kyllä paljon enemmän tunteita ihan vaan eksoottisuutensa vuoksi, mutta huoltokulut ovat toki ihan eri luokkaa.
Tuollainen W8 herättää kyllä paljon enemmän tunteita ihan vaan eksoottisuutensa vuoksi, mutta huoltokulut ovat toki ihan eri luokkaa.
Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
joo.. kukkaro taitaa sanoo että pysytään v6:ssa.
Eriasia ois taas jos tuon joskus jättäis projektiks ja laittelis sitten w8...
mutta nyt ei niin paljon töitten ohella aikaa jää.

Eriasia ois taas jos tuon joskus jättäis projektiks ja laittelis sitten w8...

Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
Jos aikoo helpolla kilpiin saada, niin päästöt ei saa nousta yhtään ja teho max +20%:a. Jos pistää W8:sin, niin voimansiirto, jarrut ja jousitus täytyy olla W8:sin. Eli kalliiksi tulee. 1.8t:n saisi laillisesti suoraan leimaan, mutta sen piristäminen W8:sin tehoihin maksaa sekin.Jultsu wrote: Eteen vähintään 334mm jarrulaikat ja taakse 269mm. Jousitukselle ei välttämättä tarvitse tehdä mitään muutosta, asiasta voi toki mainita että eteen vaihdettu jäykemmät vieterit.
En usko että vaihdelaatikkoon tai voimansiirtoon siitä eteenpäin tarvitsee koskea ollenkaan.
Mikä moottorikoodi tumexin motissa on? Millä tavalla tuo kallis motti on muka läpikäyty? Pistä myynti-ilmoitus eri VAG palstoille, niin varmasti saat käytetyn motin alle 500:dan. Siihen voi tarvittaessa itse tehdä jakopää yms. huollon. Osat maksaa virosta tilattuna n.200€:a.
Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
"Kaikki käytetyt moottorimme ja vaihdelaatikot ovat koekäytetty ennen irroitusta. Perusmoottorit ovat avattu ja tarkastettu ala- ja yläkerran osalta jolloin päästään tarkastamaan kiertokanget / kampiakseli / laakeroinnit sekä venttiilikoneisto ja nokka-akselit. Nämä ovat siis takuutarkastettuja perusmoottoreita." Ja Sivusto josta tuon tarjouksen kysyin niin varaosia.com
Taida kovin yleinen vika olla tuo venttiilien särkyminen? mistä tuo voi johtua?
Kun tosiaan ei mitään varottavia ääniäkään ei kuulunut moottorista ennenkun tuo sattu.
Taida kovin yleinen vika olla tuo venttiilien särkyminen? mistä tuo voi johtua?
Kun tosiaan ei mitään varottavia ääniäkään ei kuulunut moottorista ennenkun tuo sattu.
Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
Eli noihin purkaamoiden moottoreihin ei ole vaihdettu mitään uutta? Ihan samalla tavalla niissä on vanha jakopää ja alkuperäiset stefat. Toivottavasti sentään ovat öljypohjan tiivistäneet, jos edes oikeasti on auki ollut. Toki jokaisen oma asia, mitä on valmis maksamaan 10-18 vuotta vanhasta moottorista, joka voi olla vuosia seissyt.
Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
Mutta eihän päästöjen kanssa tarvi leikkiä kun -99 runko kyseessä? Ja kun moottori on suoraan kyseiseen korimalliin hyväksytty niin ei noiden tehoprosenttien kanssakaan tarvi päätään vaivata? Ne näkymättömät osat kuten voimansiirto ja jousitus voidaan vaan todeta paperilla vaihdetuiksi, jarrulevyjä on vähän paha valehdella 5cm suuremmiksi.Kilu wrote:Jos aikoo helpolla kilpiin saada, niin päästöt ei saa nousta yhtään ja teho max +20%:a. Jos pistää W8:sin, niin voimansiirto, jarrut ja jousitus täytyy olla W8:sin. Eli kalliiksi tulee. 1.8t:n saisi laillisesti suoraan leimaan, mutta sen piristäminen W8:sin tehoihin maksaa sekin.Jultsu wrote: Eteen vähintään 334mm jarrulaikat ja taakse 269mm. Jousitukselle ei välttämättä tarvitse tehdä mitään muutosta, asiasta voi toki mainita että eteen vaihdettu jäykemmät vieterit.
En usko että vaihdelaatikkoon tai voimansiirtoon siitä eteenpäin tarvitsee koskea ollenkaan.
Mikä moottorikoodi tumexin motissa on? Millä tavalla tuo kallis motti on muka läpikäyty? Pistä myynti-ilmoitus eri VAG palstoille, niin varmasti saat käytetyn motin alle 500:dan. Siihen voi tarvittaessa itse tehdä jakopää yms. huollon. Osat maksaa virosta tilattuna n.200€:a.
Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
Niin eipä tuosta takeita ole että niitä vaihtomoottoreita on läpi käyty...
halvimmillaan romuttamolta sais näköjään 700€+rahti
täytyy laittaa ilmotusta palstoille.
mistähän muuten on voinut johtua että tuo "söi" sytytys tulppia. kerran vuoteen on pakko vaihtaa tulpat ettei jätä tielle,
pari kertaa jättäny tielle ja molemmilla kerroilla 2 tulppaa mykkänä. ja aikaisemman omistajan kuitteja selaillessa ollu lähes uutena samaa vikaa... en pannu merkille että oliko just nuo kaks pyttyä joista tulpat pimeni, joista meni nyt sitten venttiilit..
halvimmillaan romuttamolta sais näköjään 700€+rahti
täytyy laittaa ilmotusta palstoille.
mistähän muuten on voinut johtua että tuo "söi" sytytys tulppia. kerran vuoteen on pakko vaihtaa tulpat ettei jätä tielle,
pari kertaa jättäny tielle ja molemmilla kerroilla 2 tulppaa mykkänä. ja aikaisemman omistajan kuitteja selaillessa ollu lähes uutena samaa vikaa... en pannu merkille että oliko just nuo kaks pyttyä joista tulpat pimeni, joista meni nyt sitten venttiilit..
Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
Sähkökaasullisessa APR:ssä ainakin näkyy co2-arvo ja se on 259g. -99 mallikin on yleensä sähkökaasullinen ja sitäkin on APR:nä. Vaikka se arvo ei näy rekisteriotteessa, niin tietokannassa näkyy. Toki katsuristahan se pelkästään kiinni on, kuinka tarkasti haluaa lakia noudattaa ja miten tulkitsee. Eli jos oikein viilaa, niin kaikki muutokset on pystyttävä todistamaan, joillekin voi kelvata vähempikin. 3B:n tehokkain malli on V6/193hv ja 3BG:n sitten se W8. Sekin on katsurista kiinni, että kelpaako BG verrokiksi B:lle. Kaikille ei kelpaa, siksi on helpompi yrittää max. 230hv tehoila. Itsellekin kelpaisi sellainen katsuri, jolle riittää, että kerron mitä autoon on vaihdettu. Pistäkää yv:tä asiasta, jos ketä suositella. Olen tuosta 3B:n moottorivaihdosta keskustellut useammallakin asemalla ja ei mene läpi ihan heittämällä nuo päästöt.Jultsu wrote:Mutta eihän päästöjen kanssa tarvi leikkiä kun -99 runko kyseessä? Ja kun moottori on suoraan kyseiseen korimalliin hyväksytty niin ei noiden tehoprosenttien kanssakaan tarvi päätään vaivata? Ne näkymättömät osat kuten voimansiirto ja jousitus voidaan vaan todeta paperilla vaihdetuiksi, jarrulevyjä on vähän paha valehdella 5cm suuremmiksi.
Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
Nettivaraosan puolella ois kyllä aika halvalla:
http://www.nettivaraosa.com/2041915" onclick="window.open(this.href);return false;
Loput osat myyntiin.
Missä päin Suomea asut muuten?
http://www.nettivaraosa.com/2041915" onclick="window.open(this.href);return false;
Loput osat myyntiin.
Missä päin Suomea asut muuten?
1.9TDI 4MOTION 2001 VARIANT
Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
Näyttää aika pahalle nuissa kuvissa tuo keula..
joten ei ehkä? Ja tulee tuonne poriin matkaa
Kuopion seuvulla asun..
Niinja moottorityyppi on APR
joten ei ehkä? Ja tulee tuonne poriin matkaa

Kuopion seuvulla asun..
Niinja moottorityyppi on APR
Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
Sama 2.8 30V moottori on ollut käytössä Audi A6:ssa ja A4:ssa, joten varmasti löytyy noidenkin merkkien haulla. Menee sähkökaasullisen tilalle vaijerikaasullinenkin, kun vaihtaa kaasuläpän vanhasta motista. Pistä ffb:lle ostoilmoitus, niin varmasti tulee tarjouksia. Kannattaa selvittää, miten pahasti vanha motti on hajonnut. Itse korjaisin mieluummin vanhan, kuin ostaisin toisen "romun" tilalle. Ainakin tietää, missä kunnossa on.
Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
Pakko ottaa kantaa tähän keskusteluun kun itsellä 4Motion passat vm: 2000 2.8V6 nyt mittarissa 532thkm ja malli APR.
Ei nuo ihan löyhiä mielestäni kyllä ole jos tuommosia kilometriä mennään, ainoa murhe ollut bensapumppu mikä oireili aika kauan aikaa ennenkuin vika selvisi!
Tuosta vaihtomoottorista jos jakopääremppä pitää tehdä niin se ei nyt paljon maksa vaivaa justiinsa tilasin saksasta 178€ kustansi.
Ei nuo ihan löyhiä mielestäni kyllä ole jos tuommosia kilometriä mennään, ainoa murhe ollut bensapumppu mikä oireili aika kauan aikaa ennenkuin vika selvisi!
Tuosta vaihtomoottorista jos jakopääremppä pitää tehdä niin se ei nyt paljon maksa vaivaa justiinsa tilasin saksasta 178€ kustansi.
Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
Jos motti on irti niin kannattaa vaihtaa myös kampiakselin ja nokkien stefat, sekä tiivistä öljypohjat uudelleen. Muutenkin vuotokohdat kannattaa tarkistaa. Tiivisteitä saa ihan Motonetistakin, eikä maksa montaa euroa kipale.
Oma APR:kin on kestänyt ihan hyvin yli 300hv tehoja ja rajotin on n.7300rpm. Mielestäni ihan hyvä ja kestävä kone.
Oma APR:kin on kestänyt ihan hyvin yli 300hv tehoja ja rajotin on n.7300rpm. Mielestäni ihan hyvä ja kestävä kone.
Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
Onko sulla remmiahdin tuossa mosassa jos noin paljon heppoja?Kilu wrote:Jos motti on irti niin kannattaa vaihtaa myös kampiakselin ja nokkien stefat, sekä tiivistä öljypohjat uudelleen. Muutenkin vuotokohdat kannattaa tarkistaa. Tiivisteitä saa ihan Motonetistakin, eikä maksa montaa euroa kipale.
Oma APR:kin on kestänyt ihan hyvin yli 300hv tehoja ja rajotin on n.7300rpm. Mielestäni ihan hyvä ja kestävä kone.
Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
On ollut yli 30tkm:n ajan.
Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
Onko ihan papereissa oleva itsellä myöskin kiinnostanut, pistä yv:tä mulle
Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
nyt selvinny jo jotain pasuunasta.
1 ja 3 sylinteri pimeänä, vuotoa yli 90%. kun imusarjan ottaa pois niin näkyy jäävän 2 kpl imuventtiilejä auki ja ovat vinossa... kantta ei oo vielä käytetty auki.
1 ja 3 sylinteri pimeänä, vuotoa yli 90%. kun imusarjan ottaa pois niin näkyy jäävän 2 kpl imuventtiilejä auki ja ovat vinossa... kantta ei oo vielä käytetty auki.
Re: Passat V6 2.8 2 pytystä meni venttiilit
Keskimmäiset venttiilit jää raolleen 1 ja 3 pytystä..
Öljypohjan kautta ei näkyny mitään erikoista, eikä öljyjen seassa ollut ylimäärästä.
Ja tuota metallista kahinaa en havainnut
Kantta pois vaan?
Öljypohjan kautta ei näkyny mitään erikoista, eikä öljyjen seassa ollut ylimäärästä.
Ja tuota metallista kahinaa en havainnut

Kantta pois vaan?